Daarom dit topic, speciaal voor het antwoord op die vraag.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanillia schreef:Goede vraag, ik snap het ook niet. Hard werken, weinig verdienen. Daarbij, als je van je hobby je werk maakt is het dus geen hobby meer. Thanks but no thanks
. Idd veel werk en weinig verdiensten, maar wel veel gezeur.
Hobbyhorse schreef:Dus een hele dag rond paarden zijn is waarschijnlijk een hele grote drijfveer , en wie van ons lijkt dat nou niet leuk![]()
Ik moet er niet aan denken. Paarden leuk hoor, maar de hele dag tussen de paarden, nee niets voor mij. tel daarbij op het mega vroege opstaan, lange dagen, in weer en wind, hoop gezeik, hoop stress en weinig inkomsten (of je moet wel een mega stal runnen).
Collie2008 schreef:Hobbyhorse schreef:Dus een hele dag rond paarden zijn is waarschijnlijk een hele grote drijfveer , en wie van ons lijkt dat nou niet leuk![]()
Nou mij bijvoorbeeldIk moet er niet aan denken. Paarden leuk hoor, maar de hele dag tussen de paarden, nee niets voor mij. tel daarbij op het mega vroege opstaan, lange dagen, in weer en wind, hoop gezeik, hoop stress en weinig inkomsten (of je moet wel een mega stal runnen).
Ik bedank
Mijn vader is momenteel op zoek naar een paard en die komt wel bij ons te staan. Dit vind ik juist fijn omdat mijn vader dan soms kan helpen.
Leffroi schreef:Loopt het echt de spuigaten uit, dan kan je diegene verzoeken een andere stal te gaan zoeken.
Wendy schreef:Leffroi schreef:Loopt het echt de spuigaten uit, dan kan je diegene verzoeken een andere stal te gaan zoeken.
Dat klinkt makkelijker dan het is helaas. Ik heb tenminste één keer meegemaakt dat degene die weggestuurd is, leugens is gaan verspreiden. En dan is het paardenwereldje klein en achterbaks hoor. Daar gaat je goede naam. En die goede naam heb je nodig om aan klanten te komen.
Leffroi schreef:Wendy schreef:Dat klinkt makkelijker dan het is helaas. Ik heb tenminste één keer meegemaakt dat degene die weggestuurd is, leugens is gaan verspreiden. En dan is het paardenwereldje klein en achterbaks hoor. Daar gaat je goede naam. En die goede naam heb je nodig om aan klanten te komen.
Tja, dat krijg je met alles wel, dat is tenslotte de paardenwereld en kan ik me niet druk om maken. Tenzij het echt een klotenstalling is (en dat de huidige bewoners ook liever weg willen) heb je niets om je zorgen over te maken. Want als het gewoon een leuke stalling is krijg je echt wel mond op mond reclame en heb je altijd wel volle stallen. Tenminste, dat is wat ik veel bij ons in de buurt zie.
Leffroi schreef:Maar een wachtlijst is toch alleen maar positief? En als jij weg wil/ of moet dan vind je altijd wel een plekje, al is dat niet op de plek die je wil ivm de wachtlijst. Heel jammer dan, maar soms moet je wat.
GMekkes schreef:Ik denk omdat deze mensen graag op stal zijn en van hun hobby hun beroep willen maken.
Zelf hebben we momenteel 5 eigen paarden, stallingsruimte voor meer paarden is er niet en dat zou van mij ook niet hoeven.
In het gunstigste geval zou ik 200,- per maand kunnen krijgen, daarvan gaat dan 50 euro strooisel vanaf en 50,- hooi, laten we ook nog 50,- rekenen voor de rest. Water, elektriciteit, afschrijving en de kosten van het onderhoud van alles. Dan zou ik 50,- overhouden als loon, nog geen 2,- per dag. Daarvoor mag ik dan dagelijks in weer en wind het paard buiten zetten, uitmesten, opstrooien, voeren, vegen, binnenzetten, de mest ruimen en niet te vergeten dekens wisselen.
Veel mensen willen hun paard ook zomers 's nachts op stal hebben, mochten ze 24/7 buiten lopen dan zou mijn uurloon wel wat omhoog gaan maar dan vind ik het nog steeds niet aantrekkelijk.
meggiemeg schreef:Wellicht om dingen anders te kunnen doen die ze niet bevielen toen ze nog in pension stonden met hun eigen paard(en). Om op die manier een "ideale" stal te kunnen neerzetten.