Eerste wedstrijd beter dan verwacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eerste wedstrijd beter dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:40

Hoi,

Jaarlijks hebben wij enkele oefenwedstrijden op stal, zowel dressuur als springen.
Nu vandaag was het zo ver met springen en deed ik mee met mijn eigen paard flint (6j hackney x onbekend zelf opgeleerd) in 50 en 60.
Nu bij et inrijden ging het zl redelijk mis, door een ander paard dat nogal gek deed kn de weide naast die piste werd hij ook gek (liep ik daar te crossen tussen alle pony's... Gelukkig niks erg gebeurt).
Toen hij gekalmeerd was paar sprongen gedaan en rchting gewone piste.
50 ging redelijk slecht, 2 weigeringen en 1 bakje (mijn eigen fout waarschijnlijk de stress)
60 ging super, alleen bij de 3 een weigering (dubbelsprong en ook eigen fout).
Ben toch heel fier op mijn maatje, dit was eerste wedstrijd & 3de keer parcours.

SavannahNx

Re: Eerste wedstrijd beter dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:48

Ik had eerst een shetlandertje waarmee ik niet ''echt'' sprong. en Toen kreeg ik Sum die heel goed kon springen en het ook heel leuk vind. van sprongetjes van 30 cm naar sprongen van 60 vond ik altijd heel erg eng. Uiteindelijk in de springlessen ging het altijd prima ze redde zichzelf altijd en weigerde nooit. echt nooit. zelfs uit stilstand sprong ze er opeens toch nog over heen. Uiteindelijk naar een cm of 90 gegaan. Maar als ik dan wedstrijd had (onderling.) durfde ik echt helemaal niks meer en sloeg ik helemaal dicht. wilde alleen nog maar in draf er over en alleen maar heel laag, terwijl paardlief er hartstikke zin in had. en dan was het nog maar een parcourtje van 60 cm :+
Toch gedaan, en zelfs in galop de 2e keer. Helemaal trots en blij hahaha