Hidden Treasure vliieeggtt naar de Barendse Trofee.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Hidden Treasure vliieeggtt naar de Barendse Trofee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 23:16

Vele kennen haar broer Risky Dream wel van de vele succesvolle topics hier op Bokt.
Voorgaande 2 jaren was het Risky die de Dr Barendse Troffee op zijn naam schreef, maar doordat hij gegroeid is en hierdoor in de hoogste klasse moest starten ( met zijn stokmaat van 1,36 tegen pony's tot 1,57) lag hij er helaas in de 1e ronde uit.
Toch nog een mooie foto van hem.

Afbeelding

Maar dit keer is het tijd voor Treasure om te stralen tijdens haar 1e wedstrijd ooit!
Eerst even voorstellen aangezien Treasure onbekend is hier.
Naam: Kyra's Promising Hidden Treasure
Afstamming: Kyra × Nib Hiduc Star OX
Stokmaat: 1,34
Geboren: 07-07-2012
Kleur: Roan
Dit jaar was het zover Treasure werd 3 jaar oud, dus ook voor haar de tijd om aan de slag te gaan.
Jaren er van gedroomd hoe het zou zijn als Treasure over de baan zou vliegen.
Maar Treasure was geen Risky, niet kwa karakter, niet kwa bouw en gewoon net even anders.
Afgelopen maanden bezig geweest met inrijden waarvan de laatste weken met name conditie training in het bos. Alles rustig aan uiteraard en kijken hoe ze zou ontwikkelen. Ze was uiteindelijk pas een 25 tal keer gereden en hebben op het laatste moment beslist of ze mee kon ja of nee.
Filmpjes van de training:
De eerste rustige gallopjes.. help daar staat iemand :wow:
https://www.youtube.com/watch?v=B672ni-B8pU
Samen galloperen voor conditie
https://www.youtube.com/watch?v=zKNQ_r0QbjE
En oefenen met starten..(tja dat ging nog niet bepaald hard..) }:0
https://www.youtube.com/watch?v=tDc1UI-qk6Y
Het laden in de ochtend ging zoals altijd voortreffelijk en hoe dichter we op plaats van bestemming kwamen hoe harder het regende. :brr:
Op de locatie waar het allemaal moest gebeuren Treasure afgeladen en even de omgeving laten zien.
Oeeps wat vond ze alles spannend, blazen snuiven en sneller als een wat vlotter stapje kregen we haar niet want dan gooide ze gelijk haar anker uit. Ik twijfelde echt even of we wel de juiste beslissing gemaakt hadden, maar ach het was voor de lol en we zouden het wel zien.
Rond half 1 was het zover, opgezadeld en de ruiter er op want de rennen gingen bijna beginnen.
Toen de ruiter er op zat leek het wel of er een knopje om ging en na het zien van 1 start wist ze al een heel eind wat de bedoeling was!! Net haar vader! :):)
Toen was het Treasure haar beurt.
Enn START.... nog een beetje spannend allemaal
Afbeelding
Maar een paar meter verder zag het er zo uit (door het aparte afspringen was ruiter beugel kwijt)

http://boktimg.nl/img/m/GqrI3y.jpg

En toen, tja toen snapte ze helemaal hoe het spelletje werkte

Afbeelding

En ze vond het spelletje steeds leuker..

Afbeelding

Afbeelding

Finish..

Afbeelding

Afbeelding

De strobalen aan het eind met het finishbord waren overigens nog wel wat spannend

Afbeelding

En hooooo maar

Afbeelding

En zo belandde ze in de finale van haar categorie

Afbeelding

Dit won ze ook dus dat betekende de prijzen in ontvangst nemen!!

Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/QigEdj.jpg[/img]

Dat werd dus op naar de grote finale van de dag , strijden om de Dr Barendse trofee!!
TJa je hoopt er natuurlijk wel op, maar je moet ook realistisch blijven.
Hadden we haar genoeg geleerd en zou ze de extra drukte in de middag af kunnen?!
Toen de overige 2 categorieën ook geweest waren, Treasure weer gezadeld.
Toen de ruiter er op stapte voelde ze gelijk goed aan en was gigantisch gefocust.
Zou het dan toch gaan lukken??
Het bleef tot het einde heeel spannend want Treasure vloog in het laatste stukje naar de overwinning!! *\o/* *\o/*
Wauw wat is dat gaaf voor het 3e jaar op rij winnen we de Barendse trofee en weer met een zelf gefokte jonge pony!!

Afbeelding
Een gaaf slomo filmpje van de finale rit:
https://www.youtube.com/watch?v=NMTF2QRrOr4
En dus de Barendse trofee in ontvangst genomen

Afbeelding

Om vervolgens natuurlijk nog even te shinen tijdens de ere ronde
Afbeelding

Het is misschien geen olympische spelen of grand national die we gewonnen hebben.
Maar voor ons is dit net zo speciaal!!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 28-07-15 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Nayomie

Re: Hidden Treasure vliieeggtt naar de Barendse Trofee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:22

Wat super vet zeg! Echt gaaf! Alleen al om te zien :D
Poeh wat zou ik graag eens op de rug van zo'n pony willen zitten en gewoon echt racen :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 00:27

Eigenlijk is iedere pony wel geschikt nayomie.
Wellicht niet om aan de grote rennen mee te doen, maar thuis voor de hobby of wat kleinere rennen is zeker te doen!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 06:43

Heel speciaal om je eigen fokproduct zo te zien gaan.
Ik heb jullie 2 jaar teug live zien racen op de Ripse paardendagen. Je ruiter is flink gegroeid zie ik. Hij kan een fijn potje sturen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 06:52

Gefeliciteerd! Mooie prestaties!
Niet als commentaar, maar als oprechte vraag: volgens je beginpost is ze deze maand pas 3 jaar oud geworden. Maar is dit dan niet een enorme belasting? Je schrijft dat ze al 25 keer onder het zadel is geweest en dan op zo'n jonge leeftijd ook nog zo'n zware wedstrijddag. Ik vind het nogal wat en ben benieuwd waarom dat allemaal zo jong moet, maar heb weinig verstand van de rensport, hoor. Ben dus benieuwd naar je uitleg :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 09:43

Ze is inderdaad weinig onder het zadel geweest, uiteraard wel al andere dingen gedaan om conditie en spieren etc op te bouwen.
Dat rijden was dus eigenlijk nog maar een klein stapje. En daar is dus ook het opstappen en rondje aan de hand op de plaats bijgeteld.
Verder staat ze haar hele leven al sinds ze een paar uur oud is buiten en is ze dus ook al aardig uitgehard.
Overigens is dit veel natuurlijker en minder zwaar als bijv. dressuur in een bak. Dit is steeds 250?? M een sprintje ook nog eens rechtuit.
Deze heeft ze 7x gehad. Geen enkele keer moe of zweten of wat dan ook.
Een dag of 3 later echter is ze door een meisje uitgeprobeerd voor de dressuur en dat was mentaal en fysiek toch wel andere koek voor haar. Toen was ze naar een drie kwartier moe. Voor het rennen is alleen gas, ho en een beetje stuur en conditie nodig. Dus met bijv.stelling en buiging netjes door de volte is dan best wel pittig.

Overigens ben ik voorstander van op tijd beginnen, uiteraard wel blijven kijken naar het paard/pony. Botten pezen en spieren kunnen zich nog vormen als een paard niet uitgegroeid is en te maken krijgt met belasting. Uiteraard wil dat niet zeggen dat je nu jonge paarden 3x in de week moet gaan longeren.

Buiten dit hele gebeuren wat mij op valt. Had ik nu niet er bij gezet in welke maand ze geboren is zag iedereen het gewoon als een doorsnee 3 jarige. Maar beter dat er naar gevraagd wordt en er interesse fetoond wordt.

Treasure heeft overigens niets aan haar avontuur overgehouden, zij mocht in de avond weer gewoon fijn de wei in samen met een weide genootje en langs haar in de wei papa en mama. Dinsdag breng ik haar tijdelijk naar een ander adresje om de basis van de dressuur er beter op te gaan zetten. Daar zal ze overigens niet meer als 2a 3x in de week bereden gaan worden is de afspraak.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:51

leuk, gefeliciteerd!!! mooi diertje ook weer!

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:31

Ziet er gaaf uit !
Wat wordt treasure toh knap zeg ! :j

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:31

Wat gaaf om te zien, en wat gaat ze hard! De filmpjes gaven echt goed weer hoe hard ze gaat, wauw!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:30

Wauw! Ziet er weer goed uit Kyrke! Gijs doet het ook super!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:19

Ja ze begint steeds leuker op te drogen.
Had haar alleen graag een 10cm groter gehad.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:34

Waauwie super gaaf! En wat gaan ze hard! Ik hoop dat jullie nog veel meer foto's en filmpjes gaan plaatsen in de toekomst!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 06:21

Superleuk! Gefeliciteerd met jullie overwinning!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:11

Wat leuk om dit te lezen/zien! Toppers! :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:04

Wauw, moet echt gaaf zijn om eens zo te racen!
Wat grappig dat daar zo'n digitaal verkeersbord hangt met 'u rijdt ...'. Werkte dat echt? :P

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:17

Ziet er leuk uit Yvonne! Helaas moest ik werken anders had ik zeker even wezen kijken! Was de ondergrond goed te doen?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:16

Leuk dier, gaaf verslagje :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:55

Erg leuk weer! Gefeliciteerd!
Dit is voor de pony spelenderwijs ook leuk om dingen te leren zoals dat vreemde terrein.
En wat kan die jongen toch goed rijden, jockey-to-be? Ik zie hem al in de startboxen op Duindigt staan :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 21:49

Marije112 schreef:
Ziet er leuk uit Yvonne! Helaas moest ik werken anders had ik zeker even wezen kijken! Was de ondergrond goed te doen?

Jammer dat je er niet was!! Had je graag nog een keer gesproken.
Ondergrond was in de ochtend wat glad vond ik, maar de boel droogde erg snel en werd al gauw gewoon echt goed.
Niet hard, niet zacht, gras was netjes kort. Gewoon toppie eigenlijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 21:51

Katyatje schreef:
Wauw, moet echt gaaf zijn om eens zo te racen!
Wat grappig dat daar zo'n digitaal verkeersbord hangt met 'u rijdt ...'. Werkte dat echt? :P

Hey werktte inderdaad wel.
Al was de ruiter te gespannen om er op te kijken hihi.
Maar weet dat de pony die we in de finale versloegen 51km/h liep.
En mensen die bij het bord stonden zeiden dat ze steeds tussen de 51 en 55 km/h zat ongeveer.
Maar ja als ik bij de start sta kan ik uiteraard niet zien wat hij aangeeft, vond het overigens een super leuke aanwinst bij de finish!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 12:14

Inmiddels is Treasure ook ingeschreven voor een grote en zeer gave koers in Duitsland.
Hier zal ze absoluut geen kans maken om te winnen,maar het is erg leuk om daaraan deel te nemen.