Na een valse start op goede weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Na een valse start op goede weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:27

Hoi bokkers :wave:

Sinds een half jaartje heb ik er een nieuw paard bij: Danica Vh Trichelhof
Een vosse merrie met vier witte benen en bles, geboren 28 juli 2011, dus ze wordt aanstaande dinsdag 4 jaar.

Afbeelding
Voor de liefhebbers van afstammingen:
Nescio vh Trichelhof (Negro x Jazz) x Dream Of Heidelberg (Donnerschlag) x Grande

Ze is naar huis gekomen op 3 januari. Toen kende ze wel het zadel, longeren met bijzets enz, maar er had nog niemand op gezeten. Even na de verhuis zijn we daarmee begonnen. Maar de 6e keer dat ik erop zat, ging het mis. Ze bouwde spanning op en is 'ontploft'. Ik kwam daarbij nogal ongelukkig ten val en brak daarbij mijn bekken op twee plaatsen. Na een weekje ziekenhuis en nog twee maand thuis rusten, ben ik wel weer helemaal genezen en sinds eind mei zit ik ook weer in het zadel!
Eerst uiteraard op mijn 'oude' vertrouwde merrie, daarna ook weer op Danica.
Inmiddels gaat het al best goed en wou graag ook deze foto's even met jullie delen!

Wees een beetje lief, ik ben geen prof ruiter en mijn vertrouwen is toch een tijdje zoek geweest.
We hebben gelukkig een lieve instructrice die ons het vertrouwen, het geduld en de tijd heeft gegeven om toch eigenlijk op amper twee maand tijd weer op te stappen en rond te rijden. :)

Waar we vooral mee bezig zijn, is uiteraard haar rustig houden :+ maar toch voorwaarts en gehoorzaam. De aanleuning is nog niet altijd wat het moet zijn. Het gaat vaak van giraf modus weer naar rollkur modus :o maar we werken er hard aan!

Foto's van afgelopen twee weken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En foto's van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:evaw:

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:30

Wat dapper dat je het weer aandurft! En wat een plaatje is je paard. Leuke combinatie en ik denk dat het met de instructie helemaal goed met jullie komt. Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:31

Hele mooie gang heeft ze zeg!
Van mij zou ze inderdaad wat meer mogen ontspannen. Ze draagt d'r hals heel hoog, opgericht al. Als je zelf al zegt dat ze spanning opbouwt zou ik haar liever laag zien lopen, wat meer richting foto 6! Maar zo te horen heb je een fijne instructrice, komt vast helemaal goed :D
Succes! Gaaf beest om te zien is ze zeker!

0000

Re: Na een valse start op goede weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:35

Wat een fijn paard! Klein tipje, als je een touw om de hals doet, maak dit dan wat strakker vast. Anders heb je er niets aan als je het nodig hebt, dan pak je het touw erbij maar krijg je geen grip omdat het loshangt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:37

Dankjewel :) we nemen nu ook het halsstrekken al mee en dat doet ze al goed!
Maar ontspanning zal altijd een groot werkpunt blijven.
Ik ben er trouwens ook afgevallen doordat ze hard bokte, dus het vertrouwen is er nog niet volledig om haar de hele tijd (of op zijn minste het eerste kwartier) lager te laten lopen :+ maar we nemen het dus al zeker mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:39

Snap ik helemaal! Wou t gewoon als tip geven, maar als je zegt het al mee te nemen en al stukjes lukt, moet het helemaal goed komen zolang je lekker de tijd neemt :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:45

Dat komt zeker in orde :j we pushen niks en doen rustigaan :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:59

Ziet er goed uit Coberlina. Weer rustig samen vertrouwen krijgen. Dan komt die aanleuning verder vanzelf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:05

Goed bezig Kim! Chapeau dat je haar toch al weer zo ver vertrouwt :) zeker een leuk paard waar je mooie dingen mee gaat bereiken!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 13:46

Dankjewel :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:16

Super Kim!
Chapeau inderdaad, ik zou niet weten of ik nog zou durven!

Wat een superpaard is het wel, heel veel aanleg zo te zien!
Jullie gaan punten scoren :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:45

Ooh een topicje! Ze is knap he, zeker onder het zadel vind ik ze erg mooi passen bij jou! Je zit er ook knap op vind ik, ondanks je vertrouwensprobleem kruip je niet in een bolletje etc. Ik doe het je niet na, echt niet, chapeau :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:53

Dapper zeg dat je er weer op gaat!

Leuk om te zien hoe jij en je paard veranderen naarmate je er langer op zit! Zitten echt al goede stukken tussen :) Vooral veel afwisselen in houding zeker als ze nog zo jong zijn en nog erg zoekende! Maar daar ben je al goed mee op weg

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 11:39

Bedankt allemaal :)
In het begin was het ook maar met een klein hartje hoor :o
Maar ze heeft eigenlijk niks meer mis gedaan :) (even afkloppen :Y) )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:43

Hartstikke mooi dier! En wat knap dat je er weer op zit. Heel heftig zo'n val :( Ik dacht de omgeving al te herkennen! Ik ken het daar van vroeger, heb er nog gereden haha en mijn paard staat in hetzelfde dorp. Hebben jullie het naar jullie zin daar? Prachtige plek!

Oh wauw en nou zit ik net even in je profiel te spieken, maar je bent een aantal jaren geleden nog zadels komen passen op mijn dikke Haflinger :o Wat een kleine wereld zeg!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:49

knap hoor, paard heeft enorm veel ruimte in de beweging, veel succes verder!

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:47

Oooh daar is de knappe Danica! +:)+ Ik ben fan hoor Kim! :)) Wat een gangen heeft ze! En ben er ook redelijk zeker van dat jullie zullen knallen op wedstrijd over een tijdje! Maak maar plaats voor vééél oranje lintjes! ;)

Laat je weten wanneer jullie gaan starten? :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:46

Dapper van je dat je weer aan de slag bent gegaan, zo'n val is niet niks! Prachtig paard en het ziet er netjes uit. De kleur van het dekje op de laatste foto's staat ook erg goed :j

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:50

Bedankt allemaal :D

Mercury, die naam van de pony herken ik nog! :) heb je die nog? Sta je bij Maartje dan nu?
We wonen hier nu een goed half jaar, en ja het is hier fantastisch hoor :D

Helena, ik zal het laten weten! Ik wou graag 15 augustus al eens een oefenwedstrijdje doen (wel in belgie, ergens onderling) maar mijn vriend vindt het te vroeg, dus ik weet het nog niet.