Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hannahaapje schreef:Komt goed! Iedereen die naar ponykamp gaat, gaat met de bedoeling vrienden te maken en lol met de rest te hebben.
), je sluit je vrij snel aan bij een groepje, meestal trek je met de meiden van je kamer ook wel snel op. Soms is het even wennen, maar dat mag de pret niet drukken toch?
amber15 schreef:En zet al je gedachten ('straks zijn de mensen niet aardig' 'ik durf vast geen contact te maken' enz..) eens op papier en vraag per gedachte aan jezelf: klopt het?/is het waar? En helpt deze gedachte mij?
Bedenk er een gedachte bij die wel klopt. Bijvoorbeeld: straks ben ik alleen --> er zijn meer kinderen die alleen komen en graag vrienden willen maken!
Kan heel lastig zijn, hoor. Maar ik denk dat het je kan helpen!
Nico_lette schreef:amber15 schreef:En zet al je gedachten ('straks zijn de mensen niet aardig' 'ik durf vast geen contact te maken' enz..) eens op papier en vraag per gedachte aan jezelf: klopt het?/is het waar? En helpt deze gedachte mij?
Bedenk er een gedachte bij die wel klopt. Bijvoorbeeld: straks ben ik alleen --> er zijn meer kinderen die alleen komen en graag vrienden willen maken!
Kan heel lastig zijn, hoor. Maar ik denk dat het je kan helpen!
Goed idee, bedankt!