eigen hoofdstel kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saladinlover

eigen hoofdstel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 09:26

op mijn manege staat een paard waar ik als enige op rij maar ik moet steeds het hoofdstel en zadel van een andere pony pakken maar ik heb heel vaak dat ik geen hoofdstel of zadel heb voor in de les.
nu zit ik dus te twijfelen of ik een eigen hoofdstel zal kopen of niet.
hoe denken jullie daar over? :? /3
het is trouwens een manege die net veel problemen heeft gehad en nu niet genoeg geld heeft voor tuig voor alle paarden en het paard staat er nog niet zo lang maar ze houden hem wel
Laatst bijgewerkt door saladinlover op 25-07-15 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Re: eigen hoofdstel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:32

Nou als eerste, wat een slechte manege... Elke manege hoort een hoofdstel en zadel en dekjes enzo te hebben voor elk paard.

Ik zou eigenlijk een klacht indienen bij de manege eigenaar.

En ik zou wachten met een eigen hoofdstel kopen want hun moeten zorgen dat je een hoofdstel en zadel hebt wat je betaald wel voor de les he?! En daar horen ook het zadel en het hoofdstel bij.

Fjelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:35

Inderdaad. Wat een slechte manege. Ieder paard hoort gewoon zijn eigen zadel en hoofdstel te hebben. Ik zou naar een andere manege gaan persoonlijk, maar als je dat niet wilt. En ik denk ook niet dat je zomaar een hoofdstel mag kopen voor een manegepony. Dat mag hier in ieder geval niet! Dus als je het doet, vraag dan eerst goed of het mag! En vraag ook of iemand je helpt bij het op maat maken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:36

Het is de taak van de manege om voor tuig en zo te zorgen, niet die van de ruiters.

Ik zou het niet doen. 1) het is ongelóóflijk irritant als je hoofdstellen moet wisselen bij het overnemen van een pony/paard. 2) bij een hoofdstel heb je ook teugels en bit nodig. 3) wat nou als je niet meer op dat paard wil? Dan heb je een hoofdstel en een bit, bitten moet je niet zomaar bij elk paard gebruiken en een hoofdstel past ook niet altijd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:54

HAR > MA

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:00

Ik zou dit in overleg met de manege doen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:01

Het klink alsof het niet echt een grote commerciële manege is? Ik zou zeggen: als jij er ook plezier uit haalt dat je met een eigen hoofdstel rijd en je kan het betalen, koop dan een leuk hoofdstel! Even goed zoeken en het hoeft echt niet heel duur te zijn.

Of plaats op FB een berichtje in een van de verkoopsites voor paardenspullen dat je een hoofdstel zoekt dan kan je voor weinig klaar zijn.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:01

dubbel post...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:10

Oké zie dat je ee nieuw stukje tekst geplaatst hebt erbij:

'het is trouwens een manege die net veel problemen heeft gehad en nu niet genoeg geld heeft voor tuig voor alle paarden en het paard staat er nog niet zo lang maar ze houden hem wel'

Maar ze hadden toch altijd al tuig? Dus dan hoeven ze niet heel veel duurs aan te schaffen hoor. Maar dan nog. Ookal zouden ze het echt niet kunnen betalen moeten ze de lessen zo in plannen dat jij altijd tuig hebt ;)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:33

Ik had ook zon soort probleem, ik heb toen 2e hands gewoon een zadel weten te vinden.. zou nie iets nieuws kopen hoor!!!

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:39

Ik zou dat zelf niet doen, zou niet kopen, als ze morgen toch besluiten paard door te verkopen ( en zo te lezen moeten ze nu ff zakelijk zijn, dus is dit best mogelijk) zit jij met je hoofdstel. BeSen heeft daar wel een heel mooi punt:zo inplannen zodat je wel hoofdstel hebt.