Zyalda, gefotografeerd door S&Z Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Zyalda, gefotografeerd door S&Z Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:54

Hello!

Mijn laatste topic is alweer lang geleden, ben niet meer zo heel veel actief op bokt. Gewoonweg geen tijd voor. Probeer wat topics te volgen maar het is nog niet zo makkelijk :o

Weer eens wat foto's van m'n maffe knollie.

Paspoortje

Prestige's Zyalda, 11 jaar. Merrie.... en inmiddels na 4,5 jaar bij mij veel te mak om makkelijk foto's mee te maken. Ze is veranderd van een merrie die zich groot maakt en staat te knorren naar een zakje die knispert in een merrie die dr hoofd volledig in het zakje stopt omdat er wel eens eten in zou kunnen zitten :')

Pionnen naar haar toe gooien.. op en onder haar zetten.. het kan haar niet schelen (bij onderstaande foto heb ik nog een filmpje dat ik heen en weer loop om haar aandacht te trekken zodat ik een foto kan maken waar ze haar oren naar voren heeft... mevrouwtje stond namelijk incl centenbak weg te dutten in de zon met haar oren op half 7.)

1
Afbeelding

Goed.. dit vind Zyalda dus van poseren.....
2
Afbeelding
Zeg baas... het miezert.. ik weet niet... maar je weet zelf toch ook dat ik smelt..?
3
Afbeelding
Wat is dat.. is dat eetbaar? Mmmm.. nee ik wordt er niet enthousiast van.... (ik baalde van dat oor want haar hals was zo mooi gevouwen!)
4
Afbeelding
Vroeger was ze hier nog wel mee te paaien.. vreemde paarden voor haar neus.. maar deze is te groot. Zyalda's voorliefde gaat momenteel naar Shetlanders en veulentjes.... dit is echt NIET interessant (genoeg)..
5
Afbeelding
Poging 80... een parasol open en dicht doen en heen en weer zwaaien dan..? Nope.. negeer functie aan..
6
Afbeelding
Baas.. daar zit eten in.. maar mijn oren gaan toch echt alleen naar voren als het klepje open gaat (ook maar 1 keer.. tot ze eten krijgt.. maar dan staat madam niet meer stil.. want de rest wil ze ook :+ )

Goed.. Ze KAN het wel! Hier dan de foto's die wel gelukt zijn.. (met hondengeluiden afspelen en vreten... :') Al werkte dat ook niet erg lang) Foto's zijn verdeeld over 2 dagen (ja.. want op gegeven moment gaat mevrouw gewoon op ignore functie.. liefst op rust met dr achterbeen.)

De dame met de Bambi oogjes <3
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
Zyalda vind het heerlijk als je aan haar frunnikt. Niet aan haar hoofd.. maar bij haar hals e.d. gaan de oortjes er wel op :P (Hier mams die haar maantjes goed deed)
12
Afbeelding
13
Afbeelding

Welke foto vinden jullie het mooiste..? Ik wil namelijk een canvasje printen en kan niet kiezen.. want op die ene kijkt ze schattig.. en op die zo.. en op die zo.... :p

guusjew

Re: Zyalda, gefotografeerd door S&Z Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:21

9 en 12 cind ik erg mooi ik vind het zowiso hele gave foto's!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:30

Foto 12 komt toch zeker wel heel groot aan de muur he! <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:35

Erg leuk dier :D Ze blijft er wel erg rustig onder :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 09:02

Eline91 schreef:
Erg leuk dier :D Ze blijft er wel erg rustig onder :=

:') Ja.. Ik kan t soms zelf niet geloven.. Heb geen filmpjes van hoe ze was met deze dingen.. Maar dit was ooit allemaal eng. Ze kon toen heel goed piafferen op de plek, bokkend over het erf aan de hand.. In galop wegschieten als je er op aan het uitstappen was en ze hoorde iets spannends.

1x is ze losstaand op t erf "ervandoor" gegaan (lees: in een drafje naar de paddock gelopen om daarin vervolgens te bokken en rollen en me aan te kijken van haha! Voor niets gepoetst!)

(De sleepmachine reed ik voor het eerst bij, heb er achteraan gegaloppeerd en ernaast gedraafd.. Ze vind m alleen wat spannender als hij "ineens" een korte bocht maakt..)

Vind het wel mooi hoeveel vertrouwen ze in ons heeft gekregen dat ze gewoon op ignore standje gaat en in haar eigen wereldje is. Alleen niet handig als je wil fotograferen :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:06

Blijft een prachtige merrie SenZ. Voor aan de muur: 12!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 11:03

Ik ben een zeikert, ik twijfel over foto 12 omdat ik het lichtinval/blauwige gloed van de bewolking op haar kontje niet zo mooi vind. Heb het blauw er uitgehaald toen werd het wittig maar dan is het hoofdstel en de manen zo kleurloos (grijs/zwart)

:= verder vind ik m wel heel gaaf qua kleuren/compositie dus wat dat betreft zou ik m wel weer aan de muur willen.

Op alle foto's heb ik wel wat aan te merken (zucht.. Kritische fotograaf zijn is niet altijd leuk).

Maar toch vind ik ze ook wel weer heel mooi als "klant" (van mezelf haha)

Moeilijk mens ben ik toch ook :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:05

Aan bomproof zijn zit een nadeel blijkbaar :')
Erg leuk zo met die bloemetjes, ik zou 12 of 10 doen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:06

Gave foto's!
Vind foto 7 de mooiste

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:00

Foto 12 is heel mooi

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:07

Met stip 10!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:11

Wat een leuk paardje! Zulke ''goede'' poseerders ken ik ook nog wel :+
Maar wauw wat een mooie frontriem/hoofdstel! mag ik vragen waar je die vandaan hebt/ welk merk het is?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:16

Gave foto's weer Sam!
Ik zou voor 12 of 13 gaan. Alleen zit je met canvas afdruk met 13, net wat aan de krappe kant denk ik bij haar billen.. Maar die vind ik wel mooier dan 12 zelf :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:24

De ene laatste foto vind ik prachtig! :D

Wat een leuk paard, en je weet maar weer hoe goed je haar hebt geleerd met alles om te gaan. :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:26

amkeVH schreef:
Wat een leuk paardje! Zulke ''goede'' poseerders ken ik ook nog wel :+
Maar wauw wat een mooie frontriem/hoofdstel! mag ik vragen waar je die vandaan hebt/ welk merk het is?

Het hoofdstel is een Passier, die bituitsparing vind k erg fijn, frontriem komt van mn s&t hoofdstel. Was frontriem van mn vorige paard. Heb m op maat gemaakt met 2 oude neusriemleertjes :o volgens mij bestaat ie nog wel in normale trenshoofstek vorm. Hij kwam destijds bij de ruitershop Harmelen vandaan.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-07-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:29

Ha ha, erg he!? als ze net niet.. zo staan.. als je ze graag op de foto zou willen.
Enigste wat je dan nog rest is geduld... en hopen dat je nog wel iets creabeas kan verzinnen waardoor de oren en oogjes in foto-vind-ik-leuk-stand komen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:35

wendy1987 schreef:
Gave foto's weer Sam!
Ik zou voor 12 of 13 gaan. Alleen zit je met canvas afdruk met 13, net wat aan de krappe kant denk ik bij haar billen.. Maar die vind ik wel mooier dan 12 zelf :))

Helleuw! Ja ik denk als k de rand uitspaar dat ie neeeeeeet alsnog randje kont mist, wel jammer! De pose is wel iets verstandiger, maar de hals had meer rond/gevouwen mogen zijn voor de wauw.

Deze vond ik supergaaf qua compositie, jammer dat ik net te laag zat.

Afbeelding (bokt upload maakt m waziger helaas, maar deze had echt de wauw factor gehad als dr neusje er helemaal op stond.. Een foto "opnieuw" maken is behoorlijk lastig als ze niet mee wil werken hahaha) 10 en 13 waren een poging om deze na te maken maar ze stond al snel net te schuin. Deze pose wil ik eigenlijk t liefst op canvas. :(

Ik heb 12 nog wel iets bijgewerkt (het wit bij de borst weggehaald en het bruinige randje vd bloem rechts vervaagd. Maar ik blijf dat blauw op de kont irritant vinden, had t iets bijgewerkt maar werd er niet mooier op. Wacht heb m op mn foon kan m wel ff met bokt upload doen. (Al wordt ie daar wel wazig en lelijker van, gaat om t idee)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-07-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:41

Sjolvir schreef:
Ha ha, erg he!? als ze net niet.. zo staan.. als je ze graag op de foto zou willen.
Enigste wat je dan nog rest is geduld... en hopen dat je nog wel iets creabeas kan verzinnen waardoor de oren en oogjes in foto-vind-ik-leuk-stand komen.

Heb een fiets hoorn toeter gekocht bij de action.. Maar ik betwijfel of ze m leuk genoeg vind om te reageren. :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:43

Deetjeeuh schreef:

Wat een leuk paard, en je weet maar weer hoe goed je haar hebt geleerd met alles om te gaan. :))

Hahaha ik sta er zelf afentoe van te kijken hoe mak ze is geworden. Ook wel echt trots op! Maar op fotomomenten baal ik dan wel hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:14

S_en_Z schreef:
Deetjeeuh schreef:

Hahaha ik sta er zelf afentoe van te kijken hoe mak ze is geworden. Ook wel echt trots op! Maar op fotomomenten baal ik dan wel hoor :=

Ja dan heb ik het hier wel beter haha. Als er niet teveel eten in de buurt is zou ik haar eventueel zelfs alleen kunnen fotograferen, met oortjes naar voren. Terwijl ze wel hartstikke braaf is. :))

Dat wordt pas écht improviseren. :+ Steentjes gooien al geprobeerd?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:51

Jup, steentjes.. Pionnen... Zelfs sleutelbossen tegen dr aan gegooid/voor dr benen. En gewoon niet verblikken of verblozen :P

Binkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:57

Foto 10