nieuwe pony vlak na overlijden van andere pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janex

nieuwe pony vlak na overlijden van andere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:52

... ik loop de hele tijd al met deze vraag in mijn hoofd,
mijn pony is 2 dagen geleden overleden voor dat verhaal moet je bij dit topic zijn: [IM] van leuke buitenrit ... tot ergste nachtmerrie ooit
nu staat mijn andere pony alleen en ik wil zo snel mogelijk voor haar weer een nieuw maatje erbij omdat ik ook het beste voor haar wil , het is heel moeilijk maar ik moest dan toch maar gaan kijken.
nou ben ik dé perfecte pony tegengekomen, hij lijkt héél erg op mijn oude pony en dat was eigenlijk wel één van mijn eisen. ;j

maar ik voel me zo schuldig tegenover mijn pony die dus net overleden is, en ik ben bang dat iedereen denkt dat ik niks om haar gaf...
ik weet niet wat ik moet doen, gewoon doorgaan mat mailen over dé perfecte pony die ik ben tegengekomen, of het afkappen en later weer opzoek maar dan niks kunnen vinden omdat ik met die ene pony in mijn hoofd rondloop terwijl die al lang verkocht is en ik hem had kunnen kopen. :(

blijf lief tegen elkaar :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: nieuwe pony vlak na overlijden van andere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:54

Je eigen gevoel volgen..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:54

Gewoon doen als je dat wilt, het beurt je vaak op. ;)
Als ik het zo lees is het misschien ook wel beter, gewoon doen, denk niet dat je oude pony het erg had gevonden :o

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:57

Als jij denkt dat dit de perfect pony is, dan moet je die kopen. Je overleden pony zal je dat echt niet kwalijk nemen en niemand zal zeggen dat je niks om haar gaf ( en als ze dat wel doen dan zijn ze niet goed wijs :o ). Het is beter voor de pony die over is gebleven en voor jou, dus doen!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:57

Toen Julius overleed ben ik ook vrij snel weer naar een andere pony gaan kijken. Gewoon doen dus. Ik wilde alleen een pony die niet op hem zou lijken. Ik was bang dat ik dan steeds zou gaan vergelijken. En dat vond ik niet eerlijk tegenover de nieuwe pony. Die kon het namelijk nooit 'winnen' van Julius.

anne1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:59

Ik denk dat je het moet doen. Anders ga je spijt krijgen als je het niet hebt gedaan.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:06

Als mensen denken dat je het te snel doet, moet je ze maar uitleggen dat je het ook voor je andere pony doet dus niet alleen voor jou.
En dat het ook de pijn niet wegneemt van het verlies van je oude pony.

Als ze achter je rug gaan praten, jammer dan. Jij hebt iets besloten waarvan jij denkt dat het het beste is.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:10

Je eigen gevoel volgen. Er is geen goed of fout. Vervangen kan je je andere pony toch niet, maar voor je andere pony is een vriendje wel gewenst... En maak je vooral niet druk om wat andere vinden want dat is niet interessant. Jouw leven, jouw pony's, jouw keuzes!

Nog heel veel sterkte.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:15

Inderdaad je gevoel volgen. Het bezorgt je afleiding wat alleen maar fijn is. Maar wat je jezelf wel goed moet afvragen is waarom jij het de perfecte pony vindt. Is dat omdat ze op je overleden pony lijkt? Want het kan heel goed dat ze qua karakter heel anders is, of eigenlijk is ze natuurlijk altijd anders dan je overleden pony. En past dat bij je? Ik zou zelf niet schromen om nu al een pony te kopen. Ik zou wel proberen heel goed na te denken over wélke pony je gaat kopen. Succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:18

Gevoel volgen! Mijn konijntje was overleden. Een week erna wou mijn oma mij een nieuw konijntje kopen. Dit heb ik afgekapt aangezien ik het niet eerlijk vond. Ik heb nu 2 cavia's waar ik blij mee ben. Aan de andere kant als ik een konijn zou hebben gezien waar ik helemaal verliefd op zou zijn, zou ik die wel hebben gekocht. Ik zou geen dier kopen wat veel lijkt op mijn oude dier. Dan ga ik vergelijken.... komt goed. Fijn je gevoel volgen! +:)+

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:21

Heel herkenbaar toen mijn liefste paard stierf koliek met inwendige bloedingen.
Werd ik een week later al naar een handelaar mee gesleept ik wilde niet we gingen naar een E pony kijken een schimmeltje maar ik had geen klik met die pony was net een robot.
Ze is wel gecremeerd in 2008 na zoveel jaar verlangde ik weer naar een paardje we kochten een fjorden veulen die ik nog steeds heb maar dat was pas in 2012 ik wilde nergens anders op voelde me te schuldig tegenover haar ik kon het niet zelfs die E pony proberen was een marteling.
Ze hebben het er nog vaak genoeg over gehad thuis maar ik barstte in tranen en zei nee zij die dood is was me alles geen enkel paard neemt haar plaats in.
We hadden thuis 2 shetjes daar wandelde ik dan nog wel mee maar ook pas na 4 jaar kwam er een ander paard wat je ook doet volg je gevoel sterkte en succes met je beslissing.
Een ander paardje zal de pijn wat verlichten je liefste vergeten doe je nooit.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:23

Gewoon doen.. ;)
Dat je een nieuw dier koopt wil dat niet zeggen dat je het overleden dier vergeten bent..

Enne.. mensen hebben toch altijd een mening.. wat je ook doet.. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:28

Ik heb het ook vrij snel gedaan met dezelfde reden.
Het duurde alleen ontzettend lang voordat ik hem een soort van toe liet,ik bleef continu vergelijken terwijl ze totaal niet op elkaar leken.
Ik deed het niet expres,het gebeurde gewoon.
Nu een jaar later kan ik zeggen dat ondanks onze lastige start ik een goeie keus heb gemaakt.

Dus als het de perfecte pony voor je is gewoon doen!

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:26

Volg je eigen gevoel.
Wij hadden een hond en mijn moeder was er helemaal gek op. Ze heeft 6 jaar bij ons mogen zijn tot de dag dat ze vergiftigd Is. Mijn moeder wilde absoluut geen andere hond. 8 weken later kwam ze een nestje tegen van het zelfde Ras. Deze waren geboren op dezelfde dag als de sterf dag van onze hond.

Ondanks dat ze niet wilde kon ze dit niet voorbij laten gaan en zijn We een pup gaan halen. Wat ze alleen wel eens doet Is vergelijken (na 6 jaar nog steeds) Denk dat je dat niet moet doen want je oude pony Is niet te vergelijken met een andere.

janex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 10:29

Bedankt iedereen!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:08

Meid je moet het zo zien: het is geen vervanging maar een vervolg.

Hier op stal namelijk ook twee paarden dood (niet tegelijk of door zelfde reden) maar kort erna hadden ze ook weer een nieuw paardje omdat dit nou eenmaal hun hobby is. Het was ook zeker geen vervanging, nog steeds niet. Maar het is gewoon een vervolg op hun passie. Iets waardoor ze weer een stukje geluk in het leven kregen wat hun afgenomen was.
Niemand heeft het hier ook als vervanging gezien, hadden er wel begrip voor.

Dus meis, doen wat je hartje zegt. Niemand zal het je kwalijk nemen, want je andere pony staat nu ook alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:10

Je eigen gevoel volgen. :j
Mensen hebben altijd wel een mening, wat je ook doet of laat.

Wel wil ik je één tip geven n.a.v een fout die ik zelf heb gemaakt.
Ga er niet vanuit dat de pony ook qua karakter en gedrag hetzelfde is als je overleden pony.
Ga niet vergelijken, want dan doe je jezelf en de pony echt te kort.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:15

Wat WIL je eigen gevoel? Dat is hier denk ik het meest belangrijke :j
Ikzelf heb 2 weken na de dood van mijn merrie een nieuwe gekocht,maar die heeft nog wel enkele maanden ver weg bij de oude eigenaar gestaan.
Ik trok het gewoon niet om haar al op te halen, en ben zelf uiteindelijk blij dat ik dit zo heb gedaan. Ik kon wennen aan het idee van een nieuw paard, en het voelde minder als verraad naar mijn overleden merrie toe ( ook al slaat dat natuurlijk nergens op)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:32

Ook al lijkt de nieuwe pony er op het zal een heel andere pony zijn. Je krijgt je eigen pony niet terug. Dus bedenk goed of jouw nieuwe pony er erg op moet lijken of dat je eigenlijk eenzelfde pony qua karakter zoekt. Wens je nog veel sterkte en doe waar jij je goed bij voelt maar schakel je verstand niet uit.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:37

Ik zit in dezelfde situatie, is voor mij nu 2 weken geleden en ik ben ook al aan het kijken voor een ander paard.

Ik vind niet dat ik me schuldig hoef te voelen, heb altijd heel goed voor mijn overleden paard gezorgd en van hem gehouden. Ik ben gewoon niet gelukkig zonder.

Het is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen wanneer het weer goed voelt. Het rouwproces is voor iedereen anders. Mijn overleden kanjers worden nooit vergeten, maar ben gewoon niet het type om er in te blijven hangen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:41

Ten eerst wat vreselijk verdrietig! Ik had het verhaal gelezen inderdaad. Sterkte met het verlies.

Maar niet schuldig voelen!
Op je gevoel af gaan. Maar ondanks dat wil ik je als tip meegeven dat je geen overhaaste beslissing moet maken. Zeker niet omdat de pony zo op de vorige lijkt. Je moet hem niet letterlijk willen vervangen, want dat is je pony niet.

In mijn omgeving heeft ook iemand gelijk na de dood van haar paard een look a like aangeschaft, als vervanging. Ja, qua uiterlijk was het net het oude paard. Maar het karakter was totaal anders. Waardoor er een ontzettend moeilijk start is geweest!
Maak geen overhaaste beslissingen!