Nooit gedacht om die titel ooit te mogen typen!
Vandaag was het zo ver! Ben vandaag met mijn verzorg paard Kaya op buitenrit geweest!
vanaf 11 Augustus heb ik les op de manege, ik kan daar met de trailer heen maar wil er ook wel een lopend met haar heen.
Dus vandaag gingen we dat doen! De manege is geheel onbekend terrein voor haar dus was super benieuwd hoe ze er op reageerde!
Ik had mijn moeder en mijn zus bij mij, ze liepen er allebei naast zodat we genoeg gesprek stof hadden en dat het voor Kaya wat relaxter was.
Stiekem hoopte ik dat we bij de manege kwamen, maar als Kaya halverwege niet meer wou gingen we terug. Aangezien ze nog nooit van haar eigen terrein af was geweest zou ik het niet raar vinden dat ze niet meer verder wou
Nou toen was het zo ver! Op naar de manege, ik was best gespannen maar dat waren eigenlijk maar de eerste stappen.
In het begin deed Kaya het super braaf totdat er een badkuip in de wei stond '' WAAAAAAAAAAH '' en ze ging zo de weg op.
En natuurlijk kwamen er net een auto en een scooter aan, gelukkig had ik mams op de weg lopen en die seinde dat ze zachter moesten. Ondertussen probeerde ik rustig te blijven wat best lukte!

Na even kijken wou Kaya zo weer verder lopen. Maar opeens een put in de weg '' AAAAAAAAAAAAH ''
noodstop!
Maar ook naar even kijken liep ze er min of meer goed langs!
Auto's, vrachtwagens, trekkers, grasmaaiers no big deal, maar drinkbakken, brievenbussen, of putten DOODENG!
Maar goed, als dat het enige was vond ik het prima.
Zonder kleerscheuren bij de manege aangekomen! Ze deed het prima, totdat ze op het erf kwam en er 3 honden blaffend op haar af kwamen gerent. Toen raakte ze erg in paniek.. Ze wou niet meer voor of achteruit.. Gelukkig had mijn zus haar aan het halstertouw geklikt met de hoop dat ze vooruit wou komen maar helaas. Ze ging alleen de lucht in, ik zag geen andere optie dan om af te stappen, het was grindweg dus zag het echt niet zitten om daar er af te vallen.
Toen ik er naast stond vond Kaya het ineens niet meer zo eng en liep zo met ons mee de bak in.
In de bak er weer opgestap en even een paar rondjes gereden, deed ze super!

Veel hinneken want ja, ze kende geen andere paarden..
Na die paar rondjes zijn we weer naar huis gegaan wat ook super goed ging.
Eenmaal uit de bak was ik weer afgestapt, dat voelde net wat vertrouwder dan erop. Tot er geen paard meer in de beurt was ben ik er weer opgestapt en zijn we veilig thuis aangekomen
Kortom, een hele geslaagde rit! Ze raakte alleen van de honden in paniek, wat ik degelijk begrijp!
Ben ongelooflijk trots op mijn meisje, ze deed het zo en zo braaf!
Ze was helemaal uitgeput toen we thuis kwamen en heb haar even als beloning een lekkere lange massage gegeven
]Kijk uit naar onze volgende rit, hier wat foto's!