Hoe vind ik een verzorger/ster, paard niet meer te berijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe vind ik een verzorger/ster, paard niet meer te berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:14

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat.
Vorig jaar vond ik via kapaza een bijrijder voor mijn paard, deze heeft na een half jaar al afgehaakt. Ondertussen is mijn paard ziek geworden en kan hij niet meer bereden worden. Toch zou ik het fijn vinden om iemand te vinden die me met mijn paard helpt. Je kan met het paard nog aan de hand wandelen en ik heb ook nog een shetlander staan die wel wat beweging kan gebruiken. Het lijkt me dan ook heel fijn om een betrouwbaar iemand te vinden, waarmee ik mijn paarden kan delen.
Ik plaatse een advertentie op kapaza, maar hier kwam geen reactie op. Blijkbaar zijn enkel de nog berijdbare paarden aantrekkelijk. In mijn advertentie zeg ik trouwens, dat ik volgend jaar (als mijn paard de winter goed door komt) een paard bij koop en dat men met dat paard mag rijden.
Ik moet voor de winter meer bespiering op mijn paard krijgen en hij mag niet aan de longe, dus ik zou echt wel hulp kunnen gebruiken om mijn paard terug in goede conditie te krijgen.
Wie heeft tips voor mij, hoe pak ik dit nu het beste aan.

Amaryllis

Re: Hoe vind ik een verzorger/ster, paard niet meer te berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:20

ED > VP

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:20

Misschien op FB? Klinkt heel raar, maar mensen kijken daar over het algemeen meer op. Er zijn speciale groepen voor alles over paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:11

prugelpiet schreef:
Misschien op FB? Klinkt heel raar, maar mensen kijken daar over het algemeen meer op. Er zijn speciale groepen voor alles over paarden.

Ik heb in een 2-tal groepen mijn paard aangeboden, heb echter geen reactie gehad. Dat wordt dus actief zoeken naar meerdere groepen.

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:59

Kun je ook niet iets op een weggeefhoek op Facebook plaatsen? Bij mij in de buurt loopt het altijd storm op die weggeefhoek. Of anders een briefje in een winkel ophangen en mensen laten weten dat je op zoek bent, bij een manege weten ze vaak ook wel wat ;) ik hoop dat je hiermee wat kan vinden!
Succes!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:01

Je moet het type verzorgster hebben... ik vind niet rijden prima, maar andere weer niet.

Vraag je eem bijdrage? Klusjes? Wat zijn je eisen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:13

EskeGirl schreef:
Je moet het type verzorgster hebben... ik vind niet rijden prima, maar andere weer niet.

Ik vraag geen bijdrage en hij of zij hoeft ook geen klusjes te doen, maar willen ze uitmesten zeg ik natuurlijk niet nee (alleen verwacht ik het niet, omdat ik wil dat mijn paard de aandacht krijgt). Het enige wat ik verwacht, is dat die persoon de paarden eten geeft als wij op reis zijn. Mijn hooi haal ik ook alleen met mijn partner naar huis.
Ik zet het ook zo in mijn advertentie hoor en ik zag ook iemand die op die basis een verzorgpaard zocht. Maar die haakte dan weer af omdat we honden hebben en ze is er bang van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:15

Welke omgeving zit je?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:24

SandraVerl schreef:
EskeGirl schreef:

Ik vraag geen bijdrage en hij of zij hoeft ook geen klusjes te doen, maar willen ze uitmesten zeg ik natuurlijk niet nee (alleen verwacht ik het niet, omdat ik wil dat mijn paard de aandacht krijgt). Het enige wat ik verwacht, is dat die persoon de paarden eten geeft als wij op reis zijn. Mijn hooi haal ik ook alleen met mijn partner naar huis.
Ik zet het ook zo in mijn advertentie hoor en ik zag ook iemand die op die basis een verzorgpaard zocht. Maar die haakte dan weer af omdat we honden hebben en ze is er bang van.

Zo iets heb ik ook verzorgd, je moet net het geluk hebben om de juiste te vinden... qua aanbod klinkt het imo verder heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:38

Ineke2 schreef:
Welke omgeving zit je?

Regio Hasselt, ligt in Belgisch Limburg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:40

Tamaraaa schreef:
Kun je ook niet iets op een weggeefhoek op Facebook plaatsen? Bij mij in de buurt loopt het altijd storm op die weggeefhoek. Of anders een briefje in een winkel ophangen en mensen laten weten dat je op zoek bent, bij een manege weten ze vaak ook wel wat ;) ik hoop dat je hiermee wat kan vinden!
Succes!

Ik heb nog nooit van die weggeefhoek gehoord, tijd om er eens naar op zoek te gaan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:10

Hmm jammer je zit niet in de buurt anders had ik wel iemand geweten. Succes

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:53

SandraVerl schreef:
Tamaraaa schreef:
Succes!

Ik heb nog nooit van die weggeefhoek gehoord, tijd om er eens naar op zoek te gaan

Misschien is dat ook wel iets van hier uit de buurt hoor :p ik zag dat je België woonde. Geen idee of ze dat daar ook hebben.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:27

Heb je rond gevraagd op de lokale manege of daar een briefje opgehangen? En heb je een min leeftijd eis?
Ik weet namelijk dat toen ik als jonge tiener helemaal paardengek rond de manege liep, het al fantastisch vond als een van de vrouwen met een eigen paard vroeg of ik gewoon even het paard wilde vasthouden of uitstappen :D Daar zou je denk ik dus meer succes hebben. En er zijn zat meiden van 14 - 16 jaar oud die er ook verantwoordelijk genoeg voor zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:06

Ik heb 2 weggeefgroepen in mijn regio gevonden, de ene groep heeft mijn al lid gemaakt en daar staat mijn vraag al op.

Briefje ophangen in een supermarkt of op een manege, daar had ik al aan gedacht, maar ik twijfel. De fokker van mijn paard heeft me bij de aankoop gezegd dat het paard niet geschikt is voor jonge ruiters. Ik ervaar mijn paard als een dier met een sterke wil, die degene waar hij met in contact komt, uittest. Hij zal heel lief en meegaand zijn als hij je leert kennen, maar verlegt zonder dat je het door hebt zijn grenzen. En dan heb je de poppen aan het dansen. Ik vrees dat een 14-16 jarige nog niet dominant genoeg is in de ogen van mijn paard. (Ik heb ooit een jonge ruiter met hem laten rijden, ben pas jaren later te weten gekomen dat ze best wel bang was van mijn paard, omdat er zoveel power achter zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:07

Ineke2 schreef:
Hmm jammer je zit niet in de buurt anders had ik wel iemand geweten. Succes

Oh, zonde! Maar toch bedankt hoor

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:55

Maar dat hij niet geschikt is voor jonge ruiters, is dat met rijden of verzorgen? Want er gaat toch een andere kracht en ervaring mee met rijden dan met wandelen en poetsen. En bovendien waar de ene tiener niet sterk genoeg zal zijn, is de andere het wel :)
Mocht je via andere wegen geen geschikte verzorger vinden, kun je het misschien alsnog proberen via de manege. En als je dan uiteindelijk toch alleen penny meisjes voor de deur krijg, dan haal je het briefje weg en heb je het iig geprobeerd :) Wie weet, kom je wel een goeie tegen!
Succes iig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:32

Bay schreef:
Maar dat hij niet geschikt is voor jonge ruiters, is dat met rijden of verzorgen? Want er gaat toch een andere kracht en ervaring mee met rijden dan met wandelen en poetsen. En bovendien waar de ene tiener niet sterk genoeg zal zijn, is de andere het wel :)
Mocht je via andere wegen geen geschikte verzorger vinden, kun je het misschien alsnog proberen via de manege. En als je dan uiteindelijk toch alleen penny meisjes voor de deur krijg, dan haal je het briefje weg en heb je het iig geprobeerd :) Wie weet, kom je wel een goeie tegen!
Succes iig :)

Ik zou dus graag samen met die persoon en mijn paard + pony op de heide gaan wandelen. Beide dieren zijn lammetjes als ik ze vast heb, maar geef ze in handen van iemand anders, dan gaan ze hun grenzen opzoeken. Ik heb hier al een 14-jarige als een vlaggewimpel achter mijn pony zien hangen, terwijl ze hem aan het longeren was. Beestje zette geen hoef mis zolang het vrouwtje keek, maar ik draaide even mijn rug om iets te vragen aan mijn ventje en hup, daar ging het meisje. Mijn paard speelt het anders, die doet alsof hij angstig is en wil het dan op een lopen zetten. Voor hem maakt het niet uit of ik er naast sta of niet, als hij denkt dat hij sterker is als de persoon die hem vast heeft, dan trekt hij gans zijn trukkendoos open. Thuis verzorgen zou dan weer wel lukken, dan is hij wel super braaf.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:31

Ok dat is wel anders inderdaad. Ja dan heb je inderdaad iemand ouder en sterker nodig dan een jong tiener meisje. Lastig...Ik heb helaas dan geen verlossend advies voor je, behalve, blijf proberen met je advertenties! Het is vast frusterend om steeds niet de goeie te vinden maar hopelijk vind je hem/haar binnenkort! :)

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:37

jammer dat je bij limburg staat anders had ik het graag gedaan.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:44

Ik vind een geschikt iemand vinden die wel zou mogen rijden al een frustratie... Terwijl ik twee geweldige paarden heb. Adverteren heeft bij mij ook nooit iets bijzonders opgeleverd.

Soms is het frustrerend vind je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:35

An_J schreef:
Ik vind een geschikt iemand vinden die wel zou mogen rijden al een frustratie... Terwijl ik twee geweldige paarden heb. Adverteren heeft bij mij ook nooit iets bijzonders opgeleverd.

Soms is het frustrerend vind je niet?

Zeg dat wel! Ik had nu mijn paard op een aantal fb pg ingeschreven (verzorgpaard gevraagd), kreeg daarop 1 reactie: een hopeloze single die een vrouw zoekt, pff.

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:02

Wat een belachelijke reactie. Ik snap ook eigenlijk niet dat er geen mensen zijn die dat graag willen doe n. Gewoon verder zoeken en geef de moed nog niet op ;) toen ik een paard zocht om bij te rijden kwamen er na een half jaar zoeken toch opeens 3 opties en kon ik dus Zelfs kiezen

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:37

Ik heb er verschillende de kans gegeven. De eerste was prima, maar de situatie verliep anders. Sindsdien is het pech. Eerst 1 ... Bleek geen klik. Toen 1 die hele verhalen verzon over wat ik geschreven of gezegd zou hebben. Toen 1 die bij de tweede keer rijden doodleuk een hindernis van 80 cm neer ging zetten (zonder overleg, cap, rijlaarzen of kennis van hoe het paard springt). En als laatste een die een galopwissel nav verkeerde hulp niet uit kon zitten en er naast lag.

Voor mezelf, mijn gezin en mijn paarden zo een extra handje met de verzorging en de training fijn zijn ... Maar het is geen absolute must... Dus ik twijfel altijd of ik het nog wel echt wil. Hebben jullie daar ook weleens last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:11

Ik heb helaas geen piste aan huis, waardoor ik weinig controle kan uitoefenen op degene die met mijn paard bezig is. Aanvankelijk stond mijn paard bij familie en daar kon je wel op de wei rijden. In die tijd heb ik 2 meiden met hem laten rijden. De eerste was echt iemand die zeer netjes reed, maar ze had enkel ervaring met oudere manege paarden en alhoewel ik mijn paard niets fout zag doen, was ze toch wat bang van hem. Ze heeft hem gereden tot mijn rug genezen was en toen hoefde het niet meer. De 2de had mijn paard met zijn eerste baas op wedstrijd gezien en wou hem persé voor mij uitbrengen. Ruiter is er 1 keer op geweest, heeft zonder opwarming enkel in galop voltes gereden en toen mijn paard na het afzadelen met zijn neus over mijn schouder mee in de zadelkast stond (als ik mijn zadel weg legde mocht hij mee voor een snoepje), gaf ze mijn paard een mep. Nr 3 zag mijn paard, bleef op 4 meter staan en mompelde dat hij echt wel groot is (1.65 schoft is toch niet groot) en zette geen stap meer dichterbij. Met de 4de dacht ik een goeike gevonden te hebben, ze was pittige paarden gewoon en na een paar keer rijden vol lof over de mijne. Hij was een gentleman, zeer attent, je voelde dat hij een ruiter had die lichamelijke problemen had, maar je merkte wel dat hij meer gespannen was als ik niet mee ging op de buitenrit zei ze. Op een bepaald moment is ze, ik was niet thuis, met mijn paard vertrokken en was ze reeds na een paar minuten terug. Ik weet nog steeds niet wat er toen gebeurd is, maar ik heb ze sindsdien niet meer gezien.