[VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 14:12

Eigenlijk heb je daar wel gelijk in Fennadev, we hebben 1x in de wei en 1x buiten geoefend zonder iemand op de bok. M'n nicht liep wel achter de sulky en dan te sturen zegmaar, dat wel. Hou je nog niks aan natuurlijk maargoed :P
Ik vertrouw Luna wel echt, ze is niet bang. Maar ze kunnen altijd schrikken, blijven dieren :j

Jeetje77, ja klopt! Zou haar doordeweeks gewoon graag wat aan het werk willen houden. Een keer longeren of wandelen bijvoorbeeld. Maar ik maak nu maar zulke korte ritjes dat dat wel moet kunnen :)
En dankjewel! :D


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 21:59

Hier ook eindelijk weer eens een update! Vorig weekend een lange wandeling van zo'n 2 uur gemaakt. Wilde er wel met de sulky op uit maar het regende zoveel dat weekend en het bos was zo nat, dus maar goed dat ik dat niet gedaan heb :') Dus in de paar droge uurtjes die er waren heerlijk gewandeld :D

Ook weer eens m'n camera meegenomen. Niet super veel foto's, maar wel blij mee. Zandsnoetje <3
Lekker even met boktupload hoor..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik hoop dat het morgen droog is en dat we weer even met de sulky op pad kunnen :)

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:27

Prachtige foto's van de lieve brave Luna <3

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:29

Prachtige foto's van een prachtige pony!!! <3 Wat een babyface heeft ze toch :P die sulky mag vaak van z'n gat want je doel is nog niet behaald _O-

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 23:02

Dankjulliewel :D

Hahaha nee die hangbuik zal nooit weggaan vrees ik _O- Het maakt niet uit of ze op de wei staat of op de paddock, welk hooi ze krijgt, hoeveel beweging ze krijgt.. die hangbuik gaat maar niet weg _-:(

Haha nee het maakt me echt helemaal niks uit! Dan denken mensen maar dat ze drachtig of gewoon te dik is :+ Ze is gezond en happy dus daar gaat het om :D :))

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:44

<3 <3 <3

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-17 11:27

Zaterdag weer een klein stukje met de sulky op pad geweest & voor het eerst helemaal los gemend *\o/* Super trots op die knappe pony van me! 2 weken niet gemend (door studie & het weer) en ze gaf geen kik <3




Het schoftje was inderdaad ietsje scheefgezakt, hierna weer rechtgetrokken :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 20:36

Zaterdag in het zonnetje voor het eerst helemaal alleen gemend langs de weg, op een paar aarzelingen van Luna na, deed ze het erg goed!! Toen ze het ineens helemaal 'alleen' moest doen en ik niet naast maar achter haar was, werd het een stuk spannender. Nu kwamen we ook wel echt alles tegen: fietsers, auto's, overal trekkers & een man in de sloot met een bosmaaier, dus ik vind het niet zo gek dat ze daarbij zoiets had van moeten we hier nou echt langs?! :') Ik ben heel trots :D

Vanavond even rondgereden in het weiland, ze vond het zwaar maar deed het super & ook de eerste stukken draf zijn een feit!! *\o/*

Ben aan het spelen met het tuig en de kar, hij hangt nog niet genoeg in balans. Zoals ook wel te zien is op de foto's, zit het lamoen ook niet lekker nu, dus daar kijken we ook naar. Binnenkort ook het bankje wat verder naar voren doen en zo steeds stukje bij beetje verder kijken :)

Maar wat doet ze het goed!!! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 18:47

En weer heeeel fijn getraind met Luna! :D Veel gedraafd dit keer, maar natuurlijk niet te lang aan het trainen :)

Zo trots <3
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:25

Wat leuk! Zier er goed uit :D

Je broek kan wel een gaatje omhoog aan de achterkant. ;)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 09:08

Kiekeboefje schreef:
Wat leuk! Zier er goed uit :D

Je broek kan wel een gaatje omhoog aan de achterkant. ;)


Klopt, zag ik ook na deze foto! Was al aan het twijfelen haha :) Er komt sowieso een nieuw tuig, die touwen als strengen werken niet heel handig :') maar heb dit ding al 3 jaar liggen en nu ineens is er een sulky en toen was het oja.. :+

En dankjewel, ben heel trots op dr :D

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:23

Super leuke update weer. Het staat haar goed.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 16:19

:D

Vandaag een klein wandelingetje gemaakt, ze heeft paarden vriendjes gespot :wow:
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:56

Wat ben je heerlijk met haar bezig zeg! Ze is ook echt erg knap <3
Hier moet Alex flink aan de bak 2 tot 3 keer per week, verder wat licht werk zoals fietsen of wandelen.

Alex en Jorie <3

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 19:12

Fennadev schreef:
Wat ben je heerlijk met haar bezig zeg! Ze is ook echt erg knap <3
Hier moet Alex flink aan de bak 2 tot 3 keer per week, verder wat licht werk zoals fietsen of wandelen.


Dankjewel :D

Ik probeer nu 2x per week te mennen (zou wel vaker willen, maar lukt meestal niet). Niet heel erg lang, maar wel proberen aan haar conditie te werken want ze vindt het nog best zwaar. Verder is ze natuurlijk ook genoeg vrij of wandelen we lekker een stukje. Wil vrijheidsdressuur ook weer meer op gaan pakken, maar er is zoveel dat ik met Luna kan doen, dat er allemaal niks van komt :')

Gisteren ook super leuk toen ik in de wei aan het mennen was, stopte er een auto en die mensen gingen naar me kijken. Ik dus die kant op en toen draaide die vrouw het raam open, zaten er een opa & oma in de auto die het helemaal leuk vonden om ons zo bezig te zien. Ze vonden Luna erg mooi :D Super lief haha!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:38

Super leuk! Wat een leuke pony is Luna en ze boft met een baasje wat zo leker actief is met haar

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 05:36

_ENGEL_ schreef:
Super leuk! Wat een leuke pony is Luna en ze boft met een baasje wat zo leker actief is met haar


Lief, dankjewel :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 21:57

Vandaag het eerste échte rondje gedaan met de sulky. Geen klein stukje en binnen 5/10min weer terug, maar echt een lekker rondje van ruim een halfuur. Wat deed ze het goed!!! *\o/*

Heb wat filmpjes op instagram staan, maar hier ook een paar foto's. We hadden ook publiek onderweg }:0

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel trots op deze dikbuik <3 :')

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:31

Joepie, wat leuk.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 14:17

Alweer eventjes niets geplaatst hier, maaarr het gaat goed! Heb inmiddels een nieuw mentuig (nog even passen en meten, maar op het eerste oog lijkt hij te passen), dus dat is super leuk :D Voor de sulky doet ze het ook echt heel goed.

Vandaag heb ik die ellendige dikke vacht er maar eens afgeschoren. Zodra haar vacht zo dik wordt, krijgt ze jeuk, heeft ze geen zin meer om aan het werk te gaan, etc. M'n vader heeft geholpen maar we hebben beide nog nooit een paard geschoren, dus geweldig mooi is het niet maar voor de eerste keer helemaal prima. Als ze maar van die vacht verlost is :D Niemand die gaat zien hoe mooi het is :+ Alleen haar benen nog bijwerken, dat haat ze echt namelijk :x
Verder heel braaf en vooral heel blij dat ze er van af is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:50

Joepie, weer een update met foto's van mijn favo bokt shet. Ik vind haar zo leuk.

Ik heb van het jaar ook voor het eerst een paard geschoren. Met hulp. De eigenaresse van mijn bijrijdpaardje lukte het lichamelijk niet dit jaar. Maar pownie moest wel echt ivm menlessen in een binnenbak. Vond het wel spannend, maar nu ziet het er wel oké uit.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 09:35

jeetje77 schreef:
Joepie, weer een update met foto's van mijn favo bokt shet. Ik vind haar zo leuk.

Ik heb van het jaar ook voor het eerst een paard geschoren. Met hulp. De eigenaresse van mijn bijrijdpaardje lukte het lichamelijk niet dit jaar. Maar pownie moest wel echt ivm menlessen in een binnenbak. Vond het wel spannend, maar nu ziet het er wel oké uit.


Echt heel leuk om te horen :D :oo
Ja als het maar functioneel is toch?! Haha :) Volgens mij ziet Luna er nog best mooi uit, alleen dr benen (nog) niet helemaal. Gisteravond weer even heen geweest om te kijken of ze het warm genoeg had. Ze stond lekker tevreden hooi te eten in haar stal :)

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:32

Voor de eerste keer heb je Luna keurig geschoren .
Wat een leuke deken heeft ze op <3

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 22:05

Dankjewel!! :D

Vandaag het eerste galopje meegepakt <3 Doet ze gewoon even he! Brave pony!
Afbeelding

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 17:54

En vandaag weer een rondje gedaan!
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zo blij met hoe ze het mennen heeft opgepakt he.. zo braaf zo braaf!! En ze vindt het nog leuk ook! Heerlijk :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, Esther_r20, IASCrawler, IzAw, Kalea, MeesMo, Noor17, petraaken, sasja0705, Texas02, Vagabondo, zonnetje1903 en 148 bezoekers