Hoi Bokkers,
Wauw wat gaat de tijd hard zeg! Vorig jaar zag ik dit aller knapste paardje hier op de bokt markt staan
Ik was gelijk verliefd, maar oohh wat vond ik hem smalletjes tonen (en ik zocht een lekker breed ding). iedere dag zag ik de advertentie voor bij komen, iedere keer moest ik hem aanklikken en smolt ik van dit lieve koppie:
wat ik op dat moment wist was:
Naam: Falco
Ras: Tinker x Haflinger
Leeftijd: 3 jaar
Nivo: zadelmak & ruitermak maar moest nog veel leren.
Deze foto heeft mij ik denk een goede week tegen gehouden. Nu denk ik wáárom, maarja de foto's op de bokt markt zijn veel kleiner waardoor hij smalletjes toonde. Dit bleek een foto van hem als 2 jarige te zijn...

Na een week toch maar gemaild, hij ging niet uit mijn hoofd en tsja van het een komt het ander, 2 weken daarna was ik nóg verliefder:

Het proef rijden ging super, ondanks dat hij nog vaak stil stond en niet reageerde op been oid. Was hem natuurlijk niet kwalijk te nemen, dus hier door heen gekeken onder het mom van 'dat komt wel goed'
2 maanden later en op de valreep nog even 4 jaar oud geworden was het dan eindelijk zo ver, Falco kwam naar mij toe. Zijn eigenaresse heeft hem vanuit Noord Holland, naar de andere kant van Zuid Holland gebracht.
De eerste kennismaking in de kudde ging redelijk. De eerste dagen mocht hij niet bij het hooi, maar langzaam werd hij geaccepteerd in de kudde.

De weken daarna ben ik langzaam aan met hem aan de slag gegaan, vanaf dag 2 gelijk buitenritten gereden en daarna steeds een stukje bak werk er bij gepakt. Buiten reageerde hij super op het been, echter in onze bak weigerde hij vaak te reageren. Of dit door de bak kwam of door zijn eigenwijze karakter dat wist ik niet. Maar dat zou vanzelf wel komen.

Ook zijn we in die tijd naar de Tinker keuring geweest, puur uit nieuwsgierigheid wat ze van hem vonden. Ondanks dat hij niet getypeerd is (logisch) heeft hij een mooi keuringsrapport gekregen.
Wat deed mijn ventje het super. Kwam wat nerveus van de trailer, maar als snel was hij zichzelf weer.

Vlak daarna kreeg ik een nieuw huis waar veel geklust moest worden. Een maand lang heb ik de zorg uit handen gegeven en hooguit 1x per week even zelf gaan kijken. Na deze maand is hij verhuisd naar een andere stalling (dichter bij). Het werd al kouder en de mooie groene wereld veranderde in wit.

Tijdens deze periode begon hij onwijs te schuren, alles moest er aan geloven. Om deze reden heb ik hem toen geschoren. Dit bleek helaas niks te helpen. 3 maanden lang zijn we bezig geweest met uitzoeken wat het nou was. 3x de DA langs geweest, behandeld tegen luizen en mijt het werkte niet. De laatste keer is er bloed afgenomen. Hieruit kwam dat hij allergisch is voor stof.
Niet zo verwonderlijk dat hij dan flink gaat schuren als hij binnen op stal staat, met de hooi opslag recht boven zijn stal.
Tijdens deze periode twijfelde ik al over de stalling, of dit was waar ik achterstond. Hier had ik gelijk mijn antwoord; Nee. hetzelfde weekend is hij nog verhuisd naar kennissen van mij waar hij heerlijk met hun paarden heel de dag buiten loopt, onbeperkt hooi heeft en geen last meer van stof. de opname in de kudde ging onwijs goed.
we hebben daar een fotoshoot gedaan met 1 van zijn maatjes:

Hier hebben we het beide heel erg naar ons zin.
Met rijden zijn we de afgelopen 3 maanden erg voorruit gegaan.

En naast bak werk doen we ook de nodige ontspanning, al 2x naar het strand en 2x naar het bos geweest

Op het strand hebben we een fotoshoot gedaan en ging Falco na korte twijfeling ook aan de longeerlijn het water in.

We zijn een jaar verder en ik kan zeggen dat hij inmiddels goed is doorgereden. Nu zijn we langzaam wat meer dressuur aan het oppakken, aan het beleren voor de kar en kleine dingen met VD aan het doen. Ik ben onwijs trots op hoe hij tot nu toe geworden is, hoe hij zich ontplooit heeft het afgelopen jaar. en enorm blij dat ik mij NIET heb laten tegen houden omdat hij zo 'smal' oogde, want hij is nu enorm aan het uitzwaren!!
Leuk als je het hele topic gelezen hebt, een reactie vinden we altijd leuk