)Hallo!
Na een beetje nagedacht te hebben heb ik toch besloten om wat foto's te plaatsen van mij en mijn verzorgpaard Raymond. Ik ben altijd erg bang op forums dat ze mijn manier van rijden en doen niet goed vinden
, maar heb de knoop doorgehakt en de foto's die mijn vader gister heeft gemaakt toch maar te plaatsen. Ik zou het dus fijn vinden als er niet te veel commentaar over de aanleuning en nageeflijkheid zal komen, tips die goed bedoelt worden mogen natuurlijk altijd
Omdat ik nog nooit een fototopic heb geplaatst zal ik me even voorstellen!
Ik ben Chantal, vorige week zondag 15 geworden. Toen ik klein was reed ik op een manege waar ik zo'n 1,5/2 jaar gelest heb. Door financiële moeilijkheden was ik daar mee gestopt. Vorig jaar had ik eindelijk de mogelijkheid weer om met school te rijden en verzorgen. Ik reed toen een keer in de twee á drie weken en ben heel erg voor uit gegaan de twee afgelopen jaar. Nu ik naar de derde ga wordt paardenklas afgeschaft vanwege PTA en heb ik dat dus niet meer.
Dit was gelijk alles wat jullie over mij hoefde te weten, als je het tenminste hebt gelezen

In februari kwam ik een advertentie tegen het lijf. Een pensionstal had meerdere paarden ter beschikking om te rijden en verzorgen. Ik heb oen een afspraak gemaakt en mocht de tuiger van de eigenaar 'testen'.
Naja, zoals jullie misschien al doorhebben verzorg en rijd ik hem nu vast.
Hij is een tuiger waarvan ik de leeftijd en het ras weer vergeten ben (
), Ik schat hem tussen de 12 en 15 jaar, al kan hij nog wel jonger zijn.Het is een enorme schat en ik ben enorm blij dat ik de mogelijkheid heb dit prachtbeest te mogen rijden en verzorgen. We zijn intussen al ongeveer 24 weken verder (als ik goed reken), we zijn dan ook enorm vooruit gegaan en vormen inmiddels al een redelijk goed team!
Raymond is een echte tuiger en gooit altijd zijn borst er in, loopt af en toe voor de kar met zijn maatje Ufo en kan aardig goed schrikken, nageeflijk rijden is nu ook iets nieuws voor hem.
Ik ben dan ook een van de weinige die hem durft te berijden, zijn eigenaar zegt dat er wel meerdere meiden waren die hem wilden verzorgen maar er allemaal huilend af zijn gestapt (gevallen?).
Op stal zijn er regelmatig mensen die het zogenaamd beter weten, maar ze durven hem niet te voeren of te rijden... Ik zal je zeggen dat hij heel braaf is in omgang en je gewoon aan zijn voer kan zitten.
Dat negeer ik meestal dan ook lekker, aangezien ik zoiezo minder ervaring heb.
Naja genoeg gekletst, ik zal even het echte werk uitleggen

Sinds een tijdje zijn we heel erg bezig met voorwaarts neerwaarts, dit begint hij nu al aardig op te pakken en probeert het nu niet te vermijden. Dat maakt mij natuurlijk al hartstikke blij!
We trainen elke zaterdag en soms op een random dag in de week.
Tijdens het rijden doen we veel figuren en tempo wissingelen, af en toe doen we een kleine volte met extra veel stelling. We oefenen ook heel erg op mijn manier van 'sturen' omdat ik daar op school nooit wat over hoorde, waardoor ik nu met de binnenteugel stuur i.p.v de buitenteugel. Dat lijkt Raymond ook te hebben dus we brengen elkaar soms in de war
Wat wel zo is dat hij altijd wel een halfuur of 40 minuten nodig heeft om ene beetje los te komen.
Meestal aan het midden/einde van de les komt hij plots helemaal naar beneden, te diep, maar dat komt omdat hij het nog leert. Hier heb ik geen foto's van omdat mijn vader blijkbaar heel gefascineerd zat te kijken en toen vergat foto's te maken...
Dus dat kunnen we inmiddels wel alleen het staat niet op foto.
Verder ging het gister heel goed met sturen, en heb ik gister voor het eerst met mijn nieuwe leren laarzen gereden. Dit was uiteraard wennen dus soms zit ik waarschijnlijk vreemdXD
Ik kreeg gister ook nog eens een compliment van iemand op stal dat ze Raymond nog nooit zo goed had zien lopen (toen was hij dus heel mooi naar beneden aan het lopen), iedereen kent Ufo en Raymond wel omdat het de paarden van de eigenaar zijn. Ze staan daar wel bekend als wildebrassen
Naja tijd voor de foto's!
Tips over mijn houding zijn natuurlijk welkom als het maar een beetje aardig blijft:) ik vind zelf dat ik rechter op moet zitten en echt die knik in mijn ellebogen moet houden. Ook heb ik moeite met hakken uitdrukken omdat mijn achillespezen heel kort zijn door een oud lichamelijk probleempje
Dit is even om te vergelijken, dit is een foto van de tweede keer dat ik op hem reed. Een bonk gespannen paard, met een conditie dat je geen concitie kan noemen... En dan ik met mijn rugprobleem destijds

Mijn vader heeft geen losstap foto's dus alleen draf en galop;)
Ik zit hier best netjes en Raymond heeft aandacht op mij, alleen mijn handen zitten zo breed...

Op dit stuk was hij geschrokken, waardoor ik er bijna naast lag (alweer *ahum*) en ben er dus expres drie keer langs geparadeerd, dat ging goed.

Hier begreep ik eerst niet wat de bedoeling was
"OOWH! Moet ik daar heen?" (sorry dat de foto gekanteld is)
"Okey:P"

Tempo wisselingen, versnellen op lange zijde.

Hier dan een galopje, ging best goed, alleen moest wel wennen aan de laarzen hoor

Dan na wat draven lekker uitstappen en ondertussen mijn hakken proberen uit te drukken en de dazen op zijn schouders doodslaan

Afspuiten, had hij wel verdient:)

"Ja je bent een brave jongen!"

Bedankt voor het kijken

Ik wil nog even zeggen dat ik zelf ook weet waar de fouten liggen maar dat jullie me wel mogen corrigeren!
Tot het volgende topic!
Dit vind ik dan weer helemaal niks, zo'n reactie.