Na wikken en wegen haar op internet gezet.
Er reageerde iemand die haar graag wilde hebben voor de manege lessen en ze zou dan 4 Max. 5 uur per week lessen lopen. Ik dacht dit is perfect voor haar! Geen zwaar werk, maar wel beweging! Nadeel:door haar onvoorspelbare gedrag niet geschikt voor kinderen... dit ook verteld van stal en land en alles eerlijk verteld, dit was allemaal geen probleem want hij zadeldek de paarden zelf op, als ze maar braaf was met rijden was het goed. Toen verteld dat ze bij mij nog ooit een stap verkeerd had gezet, maar dat dit in haar verleden schijnbaar wel zo is geweest, dus dat ik daarin geen garantie kon geven, maar dat ik wel met een gerust hart mijn zoontje met 0 ervaring op haar liet lessen. Meteen verteld dat haar medischinlegvel miste en dat hij dit eventueel aan zou moeten vragen. Ook dit was geen enkel probleem want als ze dood zou moeten zou hij haar in laten slapen want slachten hield hij niet van. Gevraagd dat mocht ze ooit wegmoeten hij mij dat wilde laten weten, maar nee ze ging nooit meer weg en als het niet meer ging werd ze ingeslapen en zou hij het laten weten. Nou, goed gevoel, pony naar hem.
Kreeg een paar dagen later een berichtje dat ze het naar de zin had en niks van haar negatieve gedrag had laten zien. Nogmaals geaarschuwd dat dit bij mij de eerste maand ook was maar dat het van de ene op de andere dag om kon slaan en dat ik wilde dat hij dit wist zodat daar geen gezeik om kon komen.
En nu komt het... kom ik de pony op fb tegen dat ze weggegeven wordt omdat ze 'wat rillerig' is op schoft en rug. Ik gereageerd dat ik haar graag terug wilde maar nee dat mag niet want ik ben niet eerlijk geweest? ! Ik ze kon niet bereden worden en zat onder de medicatie toen ik haar had volgens hem, want het medisch inlegvel was er niet... nou echt m'n broek zakt ervan af! Ik heb haar nooit op medicatie gehad! Heb 1 malig gelatnaat geprobeerd maar dat deed niks voor haar. Dmv goede bekappen en osteopaat en zadelmaker kon ze zonder medicatie bereden worden . Buigproef kwam ze als een 3 jarige doorheen! Nu weet ik dat het mijn pony niet meer is en ik er niks over te zeggen heb en bij alle andere pony's heb ik er vrede mee, alleen snap ik werkelijk waar niet dat ik haar nu niet terug mag. Ja zegt hij ik kijk wie het beste bij haar past want de pony is me alles, flikkeren op, waarom dan geen osteopaat erbij? Die kreeg ze bij mij wel!
Juist door haar moeilijke en onvoorspelbare karakter ben ik heel bang dat ze verder gaat zwerven van eigenaar naar eigenaar. Mensen zullen ze zich in haar vergissen.... arme pony. ... ik heb zo met haar te doen en vind het zo erg dat ik haar weg heb moeten doen en dat ze daardoor toch aan het zwerven gaat terwijl ik juist overal eerlijk over ben geweest om dat te voorkomen....
Kan wel janken...
heb altijd goed contact met hem gehad, ook toen het daar minder ging met haar nog tips gegeven en nu mag ze niet terug...Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee... ik ben iig m'n verhaal kwijt en misschien heeft een ander er nog wat aan...
eind goed, al goed.