ook ik ben erin getrapt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

ook ik ben erin getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 14:49

Zoals sommigen van jullie zullen weten heb ik ruim een jaar geleden een pony gekregen. De pony was kreupel en zou artrose hebben en was 21 jaar. Ik wist dat ze geen makkelijk karakter had en daardoor al een hele wereldreis had gemaakt in haar leven (van eigenaar naar eigenaar) ze kon gericht slaan op stal, in de wei kwam ze boos op je afgestoten en haar maatje uit het land pakken kon je ook vergeten want die beschermde ze. Onder het zadel was ze ook niet de makkelijkste en aan de hand 1 grote dribbel die het liefst over je heen liep. Goed na wikken en wegen heb ik haar overgenomen. Eerst hoefsmid erbij toen DA en toen osteopaat en daarna was ze rad en kon ik haar rijden. Als ze weer narrig werd even de osteopaat erbij en de zadelmaker en dan ginder het weer goed. Haar gedrag met rijden was super, zo braaf! En aan de hand lopen ging ook super! Gedrag in wei en op stal bleef. Na een half jaar werd ik overgeplaatst voor m'n werk en toen moest ik een besluit maken. Of haar op de wei zetten of haar verkopen, want tijd om te rijden had ik hierdoor niet meer. Juist omdat ze nog zo fit was zou je haar met pensioen geen plezier doen en door haar mankementjes (zwakke rug lichte artrose ) moest ze in beweging blijven.
Na wikken en wegen haar op internet gezet.
Er reageerde iemand die haar graag wilde hebben voor de manege lessen en ze zou dan 4 Max. 5 uur per week lessen lopen. Ik dacht dit is perfect voor haar! Geen zwaar werk, maar wel beweging! Nadeel:door haar onvoorspelbare gedrag niet geschikt voor kinderen... dit ook verteld van stal en land en alles eerlijk verteld, dit was allemaal geen probleem want hij zadeldek de paarden zelf op, als ze maar braaf was met rijden was het goed. Toen verteld dat ze bij mij nog ooit een stap verkeerd had gezet, maar dat dit in haar verleden schijnbaar wel zo is geweest, dus dat ik daarin geen garantie kon geven, maar dat ik wel met een gerust hart mijn zoontje met 0 ervaring op haar liet lessen. Meteen verteld dat haar medischinlegvel miste en dat hij dit eventueel aan zou moeten vragen. Ook dit was geen enkel probleem want als ze dood zou moeten zou hij haar in laten slapen want slachten hield hij niet van. Gevraagd dat mocht ze ooit wegmoeten hij mij dat wilde laten weten, maar nee ze ging nooit meer weg en als het niet meer ging werd ze ingeslapen en zou hij het laten weten. Nou, goed gevoel, pony naar hem.
Kreeg een paar dagen later een berichtje dat ze het naar de zin had en niks van haar negatieve gedrag had laten zien. Nogmaals geaarschuwd dat dit bij mij de eerste maand ook was maar dat het van de ene op de andere dag om kon slaan en dat ik wilde dat hij dit wist zodat daar geen gezeik om kon komen.
En nu komt het... kom ik de pony op fb tegen dat ze weggegeven wordt omdat ze 'wat rillerig' is op schoft en rug. Ik gereageerd dat ik haar graag terug wilde maar nee dat mag niet want ik ben niet eerlijk geweest? ! Ik ze kon niet bereden worden en zat onder de medicatie toen ik haar had volgens hem, want het medisch inlegvel was er niet... nou echt m'n broek zakt ervan af! Ik heb haar nooit op medicatie gehad! Heb 1 malig gelatnaat geprobeerd maar dat deed niks voor haar. Dmv goede bekappen en osteopaat en zadelmaker kon ze zonder medicatie bereden worden . Buigproef kwam ze als een 3 jarige doorheen! Nu weet ik dat het mijn pony niet meer is en ik er niks over te zeggen heb en bij alle andere pony's heb ik er vrede mee, alleen snap ik werkelijk waar niet dat ik haar nu niet terug mag. Ja zegt hij ik kijk wie het beste bij haar past want de pony is me alles, flikkeren op, waarom dan geen osteopaat erbij? Die kreeg ze bij mij wel!
Juist door haar moeilijke en onvoorspelbare karakter ben ik heel bang dat ze verder gaat zwerven van eigenaar naar eigenaar. Mensen zullen ze zich in haar vergissen.... arme pony. ... ik heb zo met haar te doen en vind het zo erg dat ik haar weg heb moeten doen en dat ze daardoor toch aan het zwerven gaat terwijl ik juist overal eerlijk over ben geweest om dat te voorkomen....
Kan wel janken... |( heb altijd goed contact met hem gehad, ook toen het daar minder ging met haar nog tips gegeven en nu mag ze niet terug...

Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee... ik ben iig m'n verhaal kwijt en misschien heeft een ander er nog wat aan...

Dreamybol

Re: ook ik ben erin getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:54

Kun je niet iemand anders regelen om de pony over te nemen, zodat de pony toch weer bij jou terecht kan komen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:54

Tja ik snap het wel. Jij had er een super gevoel over. Zou ik ook hebben. Maar nu ik als buiten staanderd er naar kijk zou ik hebben gezegt: bij rijder zoeken voor een paar dagen per week. En dan heen en weer app-en hoe het rijden is gegaan. Kun je haar niet terug kopen? Veel succes!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 15:00

Hij wil haar niet aan mij doen omdat ik volgens hem niet eerlijk over haar ben geweest, terwijl ik hem zelfs toen hij vol lof z'n eerste berichtje naar me stuurde nog gewaarschuwd heb. Sterker, heb het nog zwart op wit in m'n fb berichten staan!

Het is een pony van 1m45 en door haar rug kan er geen zwaar iemand op. Kinderen werd hem niet vanwege haar karakter en de volwassen bijrijdster kon maar 2 x per week en dit was echt te weinig voor haar. Zelf kon ik maar 1 x per week. Verder als dit kwam ik niet want ik kon niemand anders geschikt vinden helaas.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:04

Ik ga met dreamybol mee, probeer met een vriendin af te spreken dat jij de pony betaald maar dat de vriendin hem zogenaamd koopt en zich als geïnteresseerde voordoet.
Zo kan hij hopelijk weer bij jou terecht komen +:)+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:10

Ik woon dicht bij jou.. Ik wil je eventueel wel proberen te helpen. Pb me maar.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:29

Ik weet dat dit al iets ouder topic is, maar ik ben toch heel erg benieuwd hoe dit is afgelopen TS

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 16:07

Ze is zoals de bedoeling was naar mijn vriendin gegaan (ze was voor mij, ook van haar)
Ik had gereageerd op de advertentie voor haar toen de nieuwe eigenaar zij dat ze niet naar mij mocht. De rede is dat ik volgens hem alles bij elkaar gelogen heb, wat absoluut niet zo is. Juist door haar onvoorspelbare karakter ben ik overal eerlijk in geweest omdat ze al op leeftijd is en al genoeg eigenaren heeft gehad. Gelukkig wist hij niet dat ik bevriend ben met de vorige eigenaresse en heeft ze het zelf met hem kunnen regelen. Ik ben mee geweest haar ophalen en heb me vlak voordat we op t terrein waren achter in de bus verstopt onder wat dekens. Arme pony had veel te lange hoeven en dan vindt hij het gek dat ze niet bereden kan worden? ! Maargoed. Ze is weer terug en gaat nooit meer weg :D eind goed, al goed.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:09

idylle schreef:
Ze is zoals de bedoeling was naar mijn vriendin gegaan (ze was voor mij, ook van haar)
Ik had gereageerd op de advertentie voor haar toen de nieuwe eigenaar zij dat ze niet naar mij mocht. De rede is dat ik volgens hem alles bij elkaar gelogen heb, wat absoluut niet zo is. Juist door haar onvoorspelbare karakter ben ik overal eerlijk in geweest omdat ze al op leeftijd is en al genoeg eigenaren heeft gehad. Gelukkig wist hij niet dat ik bevriend ben met de vorige eigenaresse en heeft ze het zelf met hem kunnen regelen. Ik ben mee geweest haar ophalen en heb me vlak voordat we op t terrein waren achter in de bus verstopt onder wat dekens. Arme pony had veel te lange hoeven en dan vindt hij het gek dat ze niet bereden kan worden? ! Maargoed. Ze is weer terug en gaat nooit meer weg :D eind goed, al goed.

Gelukkig!
Wat een vreemde figuren heb je zeg :n

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:19

Wat super fijn! Eind goed, al goed

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:49

Fijn dat het tog nog goed is afgelopen!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 19:54

Noujaaaa. .... er is hier iemand die die man inlicht! M'n vriendin krijgt met appjes of de pony wel echt bij haar is.... dus even voor de doorbrievers aan die man.... de pony is niet van mij en wordt niet van mij. Als je iets doorgeeft, doe het dan op z'n minst goed! Beetje jammer weer.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:59

Pfff, zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten. Die man is blijkbaar echt in zijn eigen versie van het verhaal gaan geloven... Bizar.
Ik hoop dat jullie hier boven kunnen staan, Idylle!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:03

Wat flauw...(ervan uitgaande van wat hierboven staat) heeft de beste man een welverdiend koekje van eigen deeg gekregen. Maar goed, wat kan jou het schelen...ze is weer in goede handen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:05

Floortz schreef:
Wat flauw...(ervan uitgaande van wat hierboven staat) heeft de beste man een welverdiend koekje van eigen deeg gekregen. Maar goed, wat kan jou het schelen...ze is weer in goede handen.

en als hij zijn geld heeft ontvangen dan heeft hij er niks meer over te zeggen

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:11

Verkocht = verkocht, gewoon niet op reageren. Dat deed hij bij jou ook niet zoals was afgesproken toch?!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:19

idylle schreef:
Noujaaaa. .... er is hier iemand die die man inlicht! M'n vriendin krijgt met appjes of de pony wel echt bij haar is.... dus even voor de doorbrievers aan die man.... de pony is niet van mij en wordt niet van mij. Als je iets doorgeeft, doe het dan op z'n minst goed! Beetje jammer weer.

Misschien leest hij zelf wel mee? Het is een openbaar forum he waar je dit schrijft, de hele wereld kan meelezen..

Evengoed fijn dat de pony een goed plekje heeft

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:24

Ben ik de enige die het dubieus vind dat jij een 21 jarige pony met artrose, die onrijdbaar wordt als er niet eens in de zoveel tijd een ostheopaat bij komt en die in stal niet te benaderen is door mensen (en dus kinderen) verkoopt aan een manege als lespony?
Als 3 jarige kwam ze door de buigproef?? Dat was 18 jaar geleden.....
Verontwaardigd zijn dat de pony de verkoop in gaat en bang zijn dat ze van eigenaar naar eigenaar gaat? Dat kon je toch zelf bedenken en voorkomen?

Ben blij te horen dat de pony nu weer rustig op een fijn plekje staat.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:32

Goof schreef:
Ben ik de enige die het dubieus vind dat jij een 21 jarige pony met artrose, die onrijdbaar wordt als er niet eens in de zoveel tijd een ostheopaat bij komt en die in stal niet te benaderen is door mensen (en dus kinderen) verkoopt aan een manege als lespony?
Als 3 jarige kwam ze door de buigproef?? Dat was 18 jaar geleden.....
Verontwaardigd zijn dat de pony de verkoop in gaat en bang zijn dat ze van eigenaar naar eigenaar gaat? Dat kon je toch zelf bedenken en voorkomen?

Ben blij te horen dat de pony nu weer rustig op een fijn plekje staat.

Gezien haar post denk ik dat ze bedoelt 'ze kwam door de buigproef alsof ze een 3 jarige pony was, zo goed was ze'.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:33

Eens met Goof.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:07

Goof, je hebt m'n beginpost niet goed gelezen. Alles wat jij benoemd heb ik over getwijfeld en meneer nam de twijfels weg. Dat ze doorverkocht kon worden, heb ik ook benoemd in m'n post dat ik er helaas niks meer aan kan doen want weg=weg.*edit* heb ik niet benoemd in m'n post, maar ben me daar wel degelijk van bewust.
Dus ik begrijp je post niet zo goed?

In ieder geval staat ze op een plekje waar ze niet meer weggaat. En daar ben ik blij om.
Hiermee is voor mij ook het einde van het topic.
Bedankt voor alle lieve berichtjes!