Rij mee met Melody!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Rij mee met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:10

Hoi!

Gisteren heb ik voor het eerst sinds een aantal weken weer buiten gereden met Melody dus dat deden we vandaag mooi nog een keer, dit keer met GoPro :D
Ik wil de komende anderhalve week elke dag met haar gaan rijden zodat ik een beetje conditie opbouw, want over 2 weken ben ik in Oostenrijk en daar ga ik elke dag 1 uur rijden.. Daarvoor heb ik ook een GoPro gekocht een tijd terug dus die mocht weer eens een proefrondje mee :))

Melody is een 11-jarige New Forest merrie, ik verzorg haar al 8 jaar.

Eerst het filmpje van vandaag:

Voor degene die het opvalt; Ik zit inderdaad scheef waardoor Mel ook scheef loopt (met haar hoofd naar links, voornamelijk tijdens draf en galop) dit is helaas door dezelfde reden als waardoor ik een tijd niet heb gereden; in de afgelopen 2 maanden is mijn linkerbeen 2 keer uitgevallen, en daarmee is ook mijn evenwicht naar de knoppen gegaan omdat mijn linkerkant nu dus ineens heel anders voelt. Ik werk hier heel hard aan en kan nu iig weer stabiel zitten dus nu kan ik weer naar het recht zitten toe gaan werken. Ik baal er wel heel hard van want het heeft gewoon duidelijk negatief effect op Melody en dat wil ik natuurlijk niet -O-

En wat printscreens, aangezien hij vrij lang duurt.

01. We mogen niet harder dan 60 -O- :+
Afbeelding

02. Onderweg in het zandpad, we rijden inderdaad naast een snelweg. Ik vind het zelf ideaal, ze kijkt nergens van op.
Afbeelding

03. En op snelheid!
Afbeelding

04. Een zijpad zonder snelweg :D
Afbeelding

05. Mel kijkt ook altijd vrolijk rond!
Afbeelding

Hier heb ik ook nog een filmpje van een voordat mijn been uitviel, hier zie je goed dat alles nog recht is := Het beeld is hier ook wat stabieler, ik moet dat riempje strakker vast doen :+

En nog een paar foto's van ons door anderen gemaakt, voor het idee achter de oortjes :D

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door melody7 op 16-07-15 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Blixem

Re: Rij mee met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:11

Leuk lys

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:16

Echt super dat je weer gereden hebt Lys! Echt super! +:)+

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:19

Mel <3
Ze heeft altijd zo'n prethoofd :D

Ik hoop dat het rijden steeds beter gaat vanaf nu!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:24

Mel kijkt altijd zo heerlijk :P Knapperd is het! <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 19:08

Dankjullie!

Mel is echt een pretbek ja, die heeft er echt lol in <3

Het rijden moet goed komen :)) Dat ga ik gewoon echt niet opgeven, dus het moet gewoon goed komen :Y)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:11

Jullie zijn echt leuk samen <3

NickReedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:18

Gaaf filmpje en lijkt me echt een heerlijk zandpad voor een galopje!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 19:35

Dankjullie!

En dat is het zeker NickReedijk! Het is ook nog eens kilometers lang dus we hebben het ooit al vaak als een racebaan gebruikt :))

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:39

Leuk! Lijkt me af en toe best gaaf om naast een snelweg te rijden eerlijk gezegd!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:09

Ik vind het ook helemaal niet vervelend, en zeker in vakantie periodes vind ik het gewoon echt leuk. Het is heel gezellig om zoveel caravans, campers en dak koffers langs te zien komen :D

En ik voel me er ook wel veilig doordat je altijd in zicht van mensen bent.
Het geluid heb je ook al snel geen last meer van, dat went gewoon en ik hoor het nu helemaal niet meer :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:30

Klopt, op een gegeven moment hoor je het niet meer! Hebben we hier ook met de vliegtuigen (Dichtbij Schiphol) En op de manege met de trein (manege ligt naast de treinbaan).

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:34

Leuk zeg! Je kan daar wel lekker rijden zeg. Jaloers hoor

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:47

Ziet er erg leuk uit :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 08:19

Dankjullie! :)

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:15

Ziet er erg leuk uit! Knap dat je gewoon lekker doorzet!

Wat ben je af en toe met je teugels aan het doen?.. het lijkt net of je de hele van links naar rechts aan het trekken/vragen bent. Maar dit kan vertekenen door het oogpunt van het filmen.

Dit bedoel ik trouwens niet al kritiek of negatief commentaar!, maar zo als ik al zei, kan zijn dat het door de manier van verfilming misschien vertekend, daarom vraag ik het :o :o

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:26

Dankje!

Ik doe 3 dingen tijdens het rijden geloof ik; naar links 'trekken' doordat ze door dat scheve ook naar rechts valt, (soms ben ik bang dat ze de sloot in gaat in galop :') ) maar meestal heb ik een losse teugel dus dan is het eigenlijk alleen even druk geven en weer los laten.
2 is mijn polsen kraken :+ Vooral mijn polsen en enkels schieten erg vaak op slot dus dat zit ik de hele tijd los te duwen, dat ziet er ook uit als trekken. (teugels zitten dan wel losser of in 1 hand, als er al druk op stond)
En de 3e gebeurd volgens mij 1x op 2:40, toen ging ze er vandoor en remde ik door de teugels eerst te geven en dan terug te pakken, als ik dat een paar keer doe weet ze dat het echt klaar is. Ik rij normaal op stem en lichte druk maar ze voelt heel goed dat ik nu wat minder kan en daar maakt ze graag gebruik van :P

Maar het ziet er wat extremer uit dan het is, ik zit niet als een gek te snukken ofzo.. Ik rij niet voor niks bitloos, ze wordt als een tutje behandeld :+

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:45

Haha nadat ik je profiel had beken had ik dat ook niet verwacht :)

Maar vandaar dat ik het vroeg, een beeld opname kan altijd vertekenen :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 16:37

Ja klopt! Zeker omdat je handen zo dichtbij zitten en omdat het breedbeeld is lijkt het allemaal wat extreem :+

Het is trouwens al opgelost, dat scheve. Vrijdag heb ik een les gereden en even gevraagd wat ik nou het best kon doen en hoe ik zat en nou is het over :D Ik moet er wel echt op letten dat ik recht blijf zitten maar het gaat al steeds makkelijker, we hebben vanmiddag al een uur gereden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:00

Wat fijn Lysanne! Laat maar eens weten als je weer op pad wil (een korter ritje kan ook).
En het scheef zitten, misschien moeten we een beetje aan elkaar geven haha :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 20:22

Ik hoop dat dat binnenkort weer kan ja! Ik ben dit jaar welgeteld 2 keer in het bos geweest := Je rijd gewoon snel anderhalf, twee uur en dat red ik meestal niet.. Misschien na de vakantie als ik elke dag gereden heb en verder niks hoef te doen :Y)

Zat jij nou naar links of naar rechts scheef? Ik bleek toch naar rechts te zitten, daarom hielp mijn corrigeren niet. Top gevoel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:23

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt hahaha, ik trek mijn zadel naar rechts iig!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 20:27

Ja dat deed ik dus ook, mijn linkerbeen valt steeds uit dus val ik terug op rechts.. Eigenlijk ook veel logischer :=

Maar nou ik het weet was het even zoeken en toen zat ik weer goed :D En omdat mijn been het zaterdag ineens weer ging doen *\o/*

Liesiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:29

ziet er leuk uit! Lekker genieten samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:30

Kijk dat is fijn! Bij mij is het juist dat ik op rechts ben gaan hangen omdat dat been korter is geworden en ik bang ben als ik daar druk verlies dat ik daar een onverwachtse beweging in moet opvangen, nog veel werk aan de winkel maar al veel verbeterd haha!