[VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:57

ik volg ook nog ze ziet er goed uit !!

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:39

Wat fijn dat jullie nu een positieve flow hebben na wat hulp, dat is heel belangrijk bij een groen paard en onzekere ruiter. Jullie zijn een mooie combi, keep up the good work.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:24

Omdat we nu zo in de stroomversnelling zitten lijkt het me wel leuk om toh even wat vaker te posten.
Vanmorgen weer opgestapt, het was goed te doen zo voor de echte hitte.

Paard had veel meer rust in haar lijf al, heb haar wel even stil moeten zetten om zelf wat rust te pakken in het begin. Begonnen met wat serpentines in stap wat echt geweldig gaat op been alleen. Daarna begon ze weer aan te draven dus dat elke keer terug genomen op mijn zit en een mini ophouding. Toen ze wat kalmer aanvoelde heb ik haar bewust aan gedraafd, dat heb ik dinsdag niet aangedurfd omdat ze al zo pushy was. En het ging eigenlijk super. Ze zet zichzelf soms wel vast waardoor het moeilijk is om echt netjes te blijven zitten, bij een eventuele stuiter van mij staat ze wel meteen stil gelukkig. Lichtrijden was geen doorslaand succes, Kim werd enorm zuur en voor mij ging het moeizaam dus we blijven nog maar even zitten.
Uiteindelijk kalm kunnen draven (zonder stuur nog wel) en daarna nog echte voltes met stelling gemaakt in stap. Toen was haar drang om aan te draven ook eigenlijk helemaal verdwenen dus meteen afgestapt.
Pony is overigens helemaal dolgelukkig als ik afstap, weet niet zo goed of dat wel handig is. Maar het is nou eenmaal het gevolg van stoppen als het goed gaat en dan uitbundig belonen vrees ik :+

De volgende rit word met het nieuwe (deze keer echt permanente op een kleine adjustment na) zadel, in dat zadel kan mijn moeder ook nog eens een ritje maken als Kim wat meer door is gereden. Het huidige zadel is daar te klein voor, maar is verder wel hetzelfde model.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 15:53

Inmiddels hebben we alle knopjes er wel zo'n beetje op zitten in draf. Ze draaft aan op commando, laat zich sturen en komt onmiddelijk terug op zithulp. Nu is het dus het plan om terug te gaan op het alleen stappen en het buitenrijden op te pakken.

Vandaag dus een wandelingetje gedaan met mevrouw angsthaas en het ging heel aardig. Ze bekijkt alles met grote ogen maar schiet er niet vandoor of iets dergelijks. Ze heeft kennis gemaakt met een ruiter, wielrenners, ineens verschijnende kinderen (dat was wel even 4 benen de lucht in) en een clubje motoren. Ze loopt me zelfs een stukje voorbij in haar enthousiasme maar ik heb nooit meer dan een halve kilo in handen.
Diva was ondertussen als een volleerd randdebiel door de wei aan het crossen en hinneken zoals het hoort :')

Nu de wei kaal is valt Kim ook gestaag af (ze krijgen wel een hooinet), ook het buikje lijkt heel kalm aan wat weg te trekken ookal heb ik niet teveel hoop daarop :P
Afbeelding

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:55

Fijn dat het zo goed gaat!

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:46

Fijn dat het weer lekker vooruitgaat nu, goed bezig Esme.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 12:17

Helaas niet meer aan rijden toe gekomen met mijn vermoeidheid en het weer, maar wel een paar plaatjes geschoten.

Die laten ook echt wel zien dat Kim blijft verbeteren. Vorige winter niet draven, in de lente voorzichtig en kort, deze zomer vrij normaal en nu danst ze echt en kan ze strekken!

Afbeelding
Meer fotos hier voor de geintresseerden:
[ITP] Kim en Diva galop en gek doen!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:48

Wat lijken ze toch op elkaar! En die bokken :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 13:22

Soms snap ik mezelf echt niet, op het moment kan ik niet eens een rechte lijn gereden krijgen in de wei dus laat staan dat ik nog gedraafd heb de afgelopen weken. Maar dan bedenk ik me vandaag ineens dat het wel goed zou zijn voor mijn ego om zonder hoofdstel op te stappen en dat gaat dan weer prima. In de paddock dan wel, maar die is 80 meter lang en vooral betegeld dus eigenlijk nog minder handig dan de wei. Moet wel zeggen dat ik heerlijk genoten heb ondanks de kou.
Afbeelding

Ik heb waarschijnlijk ook een verzorger gevonden die echt durft, daarnaast heb ik contact met een trainer waarbij ze op stal zou kunnen om zelfvertrouwen te kweken. Moet alleen nog bedenken hoe ik dat dan met haar dochter ga doen want een paar maanden alleen laten staan is ook niet wat ik wil.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:04

vandaag ff op de paardenmarkt in Hedel een shetje erbij halen :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 09:30

Taucha schreef:
vandaag ff op de paardenmarkt in Hedel een shetje erbij halen :+

Welsh dan, mijn vriend heeft een hekel aan shetten :Y)

Maar ik zie mezelf al gaan op mijn scooter met een pony :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 19:08

Het bij de trainer zetten is niet door gegaan, de verbouwing hier kost toch meer dan verwacht en om haar nou in training te zetten terwijl ik zelf niet rijd is ook weer zoiets.
Ik heb nu wel een verzorgster gevonden, erg leuke meid maar de communicatie met Kim moet nog echt groeien. Wanneer ik op stap kan ik zo weg draven. Maar met haar blijft het een verhaal van stil blijven staan op gekke momenten en achteruit lopen. Het lijkt echt pure miscommunicatie maar onhandig is het wel. Bij mijn vriend heeft ze overigens hetzelfde probleem. Beide kunnen ze normaal toch echt wel een paard wat rondjes laten lopen maar met Kim is stap al te lastig momenteel. Hopelijk gaat dat beter als de klei niet zo glad meer is en kan ik een bak vinden waar ik ze in kan laten oefenen.

Verder zit Kim wel erg goed in haar vel, ze is flink afgevallen wat ook echt nodig was. Dadelijk komt dat er zo weer bij als ik niet uit kijk dus ik probeer het gras en de beweging wat op elkaar af te stemmen indien mogelijk.

Afbeelding

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:39

Tnx voor de update!
Communicatieprobleem is wsl dat ze beide te lief zijn en Kim gewoon probeert wat ze voorelkaar kan krijgen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 19:44

Taucha schreef:
Tnx voor de update!
Communicatieprobleem is wsl dat ze beide te lief zijn en Kim gewoon probeert wat ze voorelkaar kan krijgen?

In de omgang zeker, ze veegt de vloer aan met de arme meid :')
Tijdens het rijden denk ik dat Kim het oprecht niet snapt, als ik dan mee ga clickeren (verzorger is daar nog niet zo behendig in) is ze duidelijk opgelucht. Blijkbaar rijd ik anders, heb al wel gezien dat rechtop zitten nodig lijkt, beetje voor of achter over en mevrouw staat stil :+

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:13

Haha, Kim is dus een hele goede onderwijzeres voor de ruiter :Y)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:07

Hoe gaat het nu?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 18:58

Het gaat behoorlijk goed met Kim, ze is flink gewicht kwijt geraakt en zit goed in haar vel.
Als rijpaard gaat ze ook heel langzaam maar zeker vooruit. Ze heeft nu 1 verzorgster die inmiddels met haar rond kan draven maar de communicatieproblemen moeten nog wel worden opgelost.
Voorover hangen is op de rem en na een kwartiertje is Kim er klaar mee en staat ze doodstil, maar met flink geduld hoop ik dat op te lossen. Met druk krijg je enkel een paard wat naar je benen hapt.

Het vertrouwen groeit, mijn vriend is ook nog altijd fan van haar.
Deze week ging hij op haar zitten terwijl ze lag en stond ze op, heb een foto gemaakt maar hij had inderdaad geen cap op :+
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 14:57

Zelfs een buitenritje gereden. Alleen gaat niet dus haar dochter moest aan de hand mee maar dat geeft niet.

Ze liep dapper voorop met de oortjes gespitst, tot de camera kwam uiteraard :')
Afbeelding

Selima

Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:49

Wat een leuker uitstraling heeft ze toch en die uitstraling wordt eigenlijk steeds leuker, zelfverzekerder, naar mijn idee.

Ze ziet er ook goed uit hoor! :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 11:53

Mevrouw gaat heel erg goed *\o/*
We zijn er nog niet, maar stapje voor stapje komen we er wel.

Inmiddels is mijn bijijdster zo ver dat ze alleen met kim een blokje om kan wandelen zonder dat Kim in paniek schiet (Diva loopt wel te stuiteren in de paddock maar so be it).
Daarnaast heeft mijn bijrijdster ook los een rondje van een paar kunnen rijden zonder vast te zitten en heb ik zelf een paar rondes gemaakt. We nemen Diva dan wel aan de hand mee, ze trekt zich enorm op aan haar dochter en is zelf een enorm watje.

Vandaag heeft mijn vriend een goede ronde gemaakt en zelfs een klein stukje gedraafd, ik hoop dat hij wat vaker met Kim wil gaan werken wat ze passen erg goed samen.

Afbeelding
Dit hoofdstel is overigens een Engelse waarbij de teugels aan de neusriem zijn geknoopt, ze reageert er super op. Dit was de eerste buitenrit met de BF Arizona en die werkt super voor iedereen behalve mij dus ik pak lekker de Bob Marshall mocht ik er op stappen :Y)

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:33

Wat goed zeg! :D Leuk dat je vriend ook op Kim heeft gereden.

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:56

He lang geleden dat ik alles gezien heb van kim! Wat een leukerd die diva! Maar die is erbij gekomen zo te zien? Helaas niet mee gekregen hoe is dat zo tot stand gekomen? :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:15

hackny schreef:
He lang geleden dat ik alles gezien heb van kim! Wat een leukerd die diva! Maar die is erbij gekomen zo te zien? Helaas niet mee gekregen hoe is dat zo tot stand gekomen? :)


Ik hoop dat ik je goed begrijp en anders zeg het maar.
Diva had ik eerst, die was 11 maanden toen ik haar kocht. Een jaar nadat ik haar op stal had kocht ik Kim erbij als projectje maar dat is een beetje uit de hand gelopen. Het is ok zon enorme schat O:)

Diva loopt er nu zo bij, ze is nu bijna 4 en begint een beetje meer volwassen te tonen al heeft ze nog wel even te gaan.

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 11:23

We zijn er nog niet helemaal, maar verdorie we zijn ineens wel een heel eind :oo

Inmiddels de tweede echte buitenrit gereden, 1x met mijn verzorgster erop en 1x met mijn vriend. Zowel Kim als Diva zijn verschrikkelijk braaf. We zorgen voor een vrij klein rondje of lopen er eens stuk naast en draven niet echt al gaat een stukje bij-draven prima. Schrikken hebben ze ook al beide eens gedaan, met 4 benen de lucht in of 2 stappen vooruit en daarna stil staan kijken (dat is ook in het dorp een favoriet, het zijn net ezels).

Ben er echt super blij mee *\o/*
Afbeelding

Kim haar dochter staat overigens in uitgelicht :)F
En mijn onderschrift

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:04

Leuk!
Dat zijn alweer stappen vooruit +:)+ :):)