[VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 16:44

Ninx schreef:
Ik ken je ook niet. Maar heb mijn punt erg aardig verwoord.

Maar heb het topic gevolgd, en het komt allemaal erg grillig over. Aan het begin van het topic twijfelde je of je de merrie wel moest aanhouden, later was er geen budget voor diagnose, en nu moeten er nog 2 bij komen.
Van mij mag iedereen doen wat hij/ zij wil, maar erg veel van deze pretfokproducten komen op de markt terecht.
Prioriteit moet altijd welzijn van het dier zijn, lijkt me lastig in te schatten in jouw situatie nu.

Kun je niet een beetje tot rust komen, zorgen dat de paarden aan het werk gaan (met iemand anders evt) en over een jaar kijken waar je staat?
Vanwaar die haast?


Gelukkig heb ik mijn vriend die mijn grillen wat in toom houd ;)

Dat er geen budget was voor diagnose is natuurlijk de grootste onzin. Ik wilde niet naar de kliniek om het paard geheel binnenste buiten te laten keren maar dat is ook allemaal in overleg met de dierenarts gegaan.

Een verzorger heb ik maar die komt momenteel niet. Tot rust komen en wachten zou geen slecht idee zijn, ware het niet dat de timing door allerhande omstandigheden ook vrij ideaal is.
Reken maar dat er flink wordt nagedacht over alles. En dat er goed voor mijn dieren wordt gezorgd.


schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:09

Ninx schreef:
Ik ken je ook niet. Maar heb mijn punt erg aardig verwoord.

Maar heb het topic gevolgd, en het komt allemaal erg grillig over. Aan het begin van het topic twijfelde je of je de merrie wel moest aanhouden, later was er geen budget voor diagnose, en nu moeten er nog 2 bij komen.
Van mij mag iedereen doen wat hij/ zij wil, maar erg veel van deze pretfokproducten komen op de markt terecht.
Prioriteit moet altijd welzijn van het dier zijn, lijkt me lastig in te schatten in jouw situatie nu.

Kun je niet een beetje tot rust komen, zorgen dat de paarden aan het werk gaan (met iemand anders evt) en over een jaar kijken waar je staat?
Vanwaar die haast?

Het is verre van onaardig bedoeld overigens. Er zijn vast meer mensen die een iets kritischer blik hebben toch?


Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier wel bij aansluit. Der buik mag dan nu goed zijn en ze mag wel als een zonnetje lopen, maar je weet niet zeker of dit van de winter nog zo blijft. Misschien komt het dan weer terug door gebrek aan gras of veel zand in de buik.
Jou situatie ken ik niet, ga ik ook niet over oordelen. Maar ik volg dit topic vanaf het begin, van het paard weten we redelijk wat...
Ik wil zelf (later) ook graag een veulen van mijn merrie, waarom? Nou om zelf te houden en op te voeden, omdat mijn merrie een leuk karakter heeft en ik dat graag terug zie. Mocht dit ooit werkelijkheid zijn dan gaat ze eerst helemaal onderzocht worden lees: binnenstebuitengekeerd worden, zodat ik zeker weet dat ze dit aan kan zonder complicaties. Zoveel mogelijk uitsluiten dus :') .

Als een merrie een veulen moet dragen, kunnen ze dit het beste en het makkelijkste als ze op conditie en in training zijn. Hierdoor zijn de spieren veel sterker en is de conditie groter om de "zware" bevalling aan te kunnen.

Ook ik bedoel het niet onaardig. Maar wil je wel adviseren om er goed over na te denken. Kan je het financieel aan? En trekken zowel jij als je paarden het fysiek en mentaal wel? De ene heeft al meerdere veulens gehad.. Het mag de natuur zijn, maar niet alle merries knappen op als ze een veulen krijgen.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:05

Ik zou ipv de merries vol te stoppen dat geld gebruiken om kim deftig te laten beleren.

Want, sorry dat ik het zeg maar volgens mij ligt het probleem niet bij het paard maar bij de ruiter. Je bent er nu al zo lang mee aan het klooien. Als het mis gaat wordt de schuld meteen zonder meer bij het paard gelegd ipv dat er naar de ruiter wordt gekeken. Ik zie ook nergens dat je hulp of les vraagt, dat geeft mij het idee dat je het allemaal denkt beter te weten dan iedereen en alle hulp afwimpeld. Een paard heeft zeker bij het doorrijden continuïteit nodig die jij ze niet kan bieden door je ziekte, dan kun je dat in mijn ogen beter uitbesteden tot ze braaf genoeg is dat je er lekker zelf mee aan de gang kan gaan. Haal je er veel meer plezier uit.

Dit is absoluut niet kwaad bedoeld, maar ik probeer je gewoon wat wakker te schudden. Ik vind het zo zonde dat je nu niet fijn van je paard kan genieten.

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 21:23

Kim word hoe dan ook niet weg gebracht om te beleren. Niet om het geld maar om haar karakter, het geld is er namelijk. Dat er geen les is komt omdat het niet normaal is iemand te laten komen voor het 5 minuten op een paard zitten. Er is al lang besloten wie er langs komt als ik zover ben dat ik weer verder wil met haar.

Maar toch bedankt voor het advies.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:31

Karakter? En jij bent de enige persoon met gouden handjes die hier mee om kan gaan?

Sorry, mijn merrie heeft ook haar karakter. En niet alleen dat, maar ook een verleden (rugzak). Maarja, dankzij lessen en de juiste begeleiding zit ik er wel weer op. Kan ik met haar naar het bos en kan ik volgende week op trainingsweek. En strakkies naar Paard&leven dag. Mijn merrie wilde geen stap meer zetten, en ookal zit ik wel wat krap bij kas (soms) komt mijn paard niks te kort. Ik heb haar toen termografische laten onderzoeken en we zijn de behandelingen en de revalidatie gestart. Het kost dan geld, maar ik kan nu ook "echt" gaan genieten van mijn paard. En eerlijk is eerlijk, dit had ik echt niet alleen gekunt.

Bij lessen hoef je echt niet alleen te rijden. Kijken eens verder, opvoeding, grondwerk, gedrag, longeren, nogbeter: dubbele longe.. Er is zoveel meer dan alleen rijden, en zoveel meer wat voorbereidend is op het rijden.

Ik heb het idee dat elk advies hier de grond in geboord word omdat het niet volgens "jou" planning is.

zoals al gezegd, ik bedoel het niet verkeerd of gemeen. Zoals niemand hier niet. We willen jou graag zien genieten van je twee prachtige paarden, en dat kan echt. Ik geloof alleen niet dat veulens de oplossing gaat zijn.

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-16 21:42

Ow maar ik ben zeker niet de enige die met haar om kan gaan en les met grondwerk heb ik ook gewoon gehad. Dacht niet dat dat bedoeld werd.

Kim laten beleren is alleen niet zomaar een optie omdat ze geen stal kent voor zover ik weet, zich nogal op trekt aan haar dochter, onzeker is en mijn algemene beeld van beleerstallen iets is waarbij ik voorzie dat ik een mentaal gebroken maar wel ingereden paard terug krijg.
Er zijn een paar adressen waar ik haar op zich best af zou willen geven maar die nemen geen paarden van buitenaf (meer) aan.

Overigens zie ik het probleem van de situatie eigenlijk niet helemaal, het paard is gelukkig en ik heb er verder geen problemen mee dat het langer duurt.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:14

Punt is vooral dat die buik nog steeds buitenproportioneel is. Wellicht trekt dat nog bij, maar in die buik zou ik nu geen veulen willen.
Met mijn merrie heb ik exact hetzelfde gehad. Jaren lopen tobben. Hele goede dagen en weken en dan bam! Weer terug bij af.
Met name zo bol/ rond.... iets wat niet prettig is voor het paard.
Ook ik heb wel eens gedacht aan een veulen, aangezien ze veulens fantastisch vindt en ik dacht dat ze er misschien van op zou knappen. Het veulen wilde ik echter wel zelf houden dan. Maar nee, eerst de merrie in vorm en gezond en dan pas denken aan een veulen.
De dracht vraagt enorm veel van dat lijf, ik zou haar eerst echt veel fitter en op gewicht willen hebben. Je begint nu een beetje op achterstand.

Tot slot moet je alleen veulens overwegen wanneer je zeker weet dat je ze zelf houdt. Er is nu eenmaal teveel overschot aan dieren zonder goed papier. Ik geef niks om papiertjes, maar veel kopers wel.

Heroverweeg je besluit nog eens. En dan eigenlijk in belang van je dieren.
Veulen kan altijd nog.

Zinzi_jewel

Berichten: 8772
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:31

Azmay schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Lees ook nog mee ...
Ben benieuwd naar meer achtergrond info over je gekozen hengst .
Presteert hij iets ?


Hij presteert niets in de ring als je dat bedoelt, daar liggen gewoon geen ambities van de eigenaar en daar kan ik me prima in vinden. Hij heeft wel een Calificado vader en goede bloedlijnen.
Ik denk dat hij goed bij mijn merries past kwa bouw en beweging maar dat hij vooral kwa karakter veel kan betekenen aan verbetering. Mijn merries zijn heerlijk natuurlijk maar mochten wat stabieler en hoewel Don geen sloom paard is is hij wel heerlijk nuchter.


Het gaat er mij om dat je niet iets fokt wat straks via een omweg lekkers van Beckers wordt !
Je keuze is zo snel gemaakt van overwegen tot hengst gevonden .
Zou jammer zijn als dit geen wel overwogen keuze zou zijn . En de veulens dadelijk niet voldoende kansen hebben ..
Pret veulens zijn er al genoeg .
Maar indien wel goed overwogen en gekozen alvast veel voorpret gewenst .

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Zinzi_jewel

Berichten: 8772
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:33

Azmay schreef:
Ow maar ik ben zeker niet de enige die met haar om kan gaan en les met grondwerk heb ik ook gewoon gehad. Dacht niet dat dat bedoeld werd.

Kim laten beleren is alleen niet zomaar een optie omdat ze geen stal kent voor zover ik weet, zich nogal op trekt aan haar dochter, onzeker is en mijn algemene beeld van beleerstallen iets is waarbij ik voorzie dat ik een mentaal gebroken maar wel ingereden paard terug krijg.
Er zijn een paar adressen waar ik haar op zich best af zou willen geven maar die nemen geen paarden van buitenaf (meer) aan.

Overigens zie ik het probleem van de situatie eigenlijk niet helemaal, het paard is gelukkig en ik heb er verder geen problemen mee dat het langer duurt.


Kan zo genoeg adressen noemen waar ze goed met trainings paarden omgaan .
Maar goed je hoeft niet op een paard te kunnen rijden om er plezier van te hebben

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

KellyR

Berichten: 1510
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:50

Ik lees ook nog steeds mee :)

Maar ik sluit me aan bij de rest. Als jij nog niet lekker in je vel zit, wil je toch ook absoluut niet denken aan een baby in je buik? Ze kan er wel weer vrolijk bijlopen, maar de meeste paarden geven niet heel snel pijntjes aan. Dat is pas echt wanneer het zeer ongemakkelijke pijn is. Hoe weet je dat het paard nog steeds gelukkig is als er een veulen in haar buik zit terwijl ze ongemakken kan krijgen tijdens de zwangerschap en bevalling omdat ze niet fit is. (En misschien nog steeds niet helemaal in orde)

Er was hier op bokt ook iemand met een groot probleem geval. Zal ik kijken waar zij hem heeft gebracht. Maar dat was in ieder geval ook een stal van buitenaf. Ze betrokken de eigenaar er veel bij en deden heel rustig aan. Uiteindelijk heeft dat niet positief voor haar uitgepakt.
Ze was de wanhoop nabij en heeft hem in de verkoop gegooid. En toen kwam er een springruiter voorbij die geen genade kende (wel op verantwoorde manier) maar het paard kreeg geen andere keuze dan gewoon vooruit gaan in plaats van staken. Sindsdien is de knop om gegaan en nu heeft ze er een gigantisch fijn paard aan.

Moraal van het verhaal: bij sommige paarden helpt de rustige manier niet. Die hebben het juist nodig om er even snel overheen gezet te worden en dan is er niets meer aan de hand. Focus je dus niet te veel op langzaam aan. Juist het tempo er in kan ontzettend helpen. Ze heeft inmiddels al zat kunnen verwerken.

Edit: dit was hem: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1776184

Zinzi_jewel

Berichten: 8772
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:57

Dat is soms beter hoor .
Verantwoorde manier je paard vertellen dat er maar 1 optie is . Gewoon doen wat je vraagt .
Klaar
Ken zo wel een aantal paarden met gedrag wat niet goed te keuren was en de eigenaar niet verder kwam .
Een springruiter heeft dit netjes opgelost

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:21

KellyR schreef:
Ik lees ook nog steeds mee :)

Maar ik sluit me aan bij de rest. Als jij nog niet lekker in je vel zit, wil je toch ook absoluut niet denken aan een baby in je buik? Ze kan er wel weer vrolijk bijlopen, maar de meeste paarden geven niet heel snel pijntjes aan. Dat is pas echt wanneer het zeer ongemakkelijke pijn is. Hoe weet je dat het paard nog steeds gelukkig is als er een veulen in haar buik zit terwijl ze ongemakken kan krijgen tijdens de zwangerschap en bevalling omdat ze niet fit is. (En misschien nog steeds niet helemaal in orde)

Er was hier op bokt ook iemand met een groot probleem geval. Zal ik kijken waar zij hem heeft gebracht. Maar dat was in ieder geval ook een stal van buitenaf. Ze betrokken de eigenaar er veel bij en deden heel rustig aan. Uiteindelijk heeft dat niet positief voor haar uitgepakt.
Ze was de wanhoop nabij en heeft hem in de verkoop gegooid. En toen kwam er een springruiter voorbij die geen genade kende (wel op verantwoorde manier) maar het paard kreeg geen andere keuze dan gewoon vooruit gaan in plaats van staken. Sindsdien is de knop om gegaan en nu heeft ze er een gigantisch fijn paard aan.

Moraal van het verhaal: bij sommige paarden helpt de rustige manier niet. Die hebben het juist nodig om er even snel overheen gezet te worden en dan is er niets meer aan de hand. Focus je dus niet te veel op langzaam aan. Juist het tempo er in kan ontzettend helpen. Ze heeft inmiddels al zat kunnen verwerken.

Edit: dit was hem: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1776184



Ik heb het hele topic gelezen -O- zeker een aanrader voor TS.
Zo bizar dat der ogen geopend werden, ze kan nu alles met dit paard terwijl ze het na een jaar trainen en werken te koop zetten omdat het paard toch echt niks voor haar zou zijn. En ze op deze manier ook geen stap verder kwam. Aachteraf bleek dat hij gewoon heel goed wist om er onderuit te komen. _/-\o_ en er was niemand die het paard een schop onder zijn kont (figuurlijk) gaf en zei, en nu is het klaar. Tot die springruiter kwam en dat wel deed, waarna het paard gewoon zijn rondje deed zonder enkele problemen.
Maar vaak is het ook zo hoor, paarden zijn sterke dieren die je soms maar één keus moet geven. En dat is doen wat de baas zegt (op een verantwoorde manier).

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-16 10:39

Inmiddels zijn alle plannen afgeblazen, dit had ik zo nooit aan kunnen zien komen.
Het enige wat nog gaat gebeuren is het hoog nodige om de paarden de winter door te laten komen.

Deze week is mijn leven flink ingestort en ben ik om mezelf te beschermen tijdelijk terug bij mijn ouders gaan wonen. Ik ben dit weekend weer even terug zodat ik wat met de paarden kan doen en mijn vriend kan zien.
Korte samenvatting is dat alles mis is gelopen wat mis kan gaan, ik voel mij niet meer welkom in mijn eigen huis, de plannen die we ermee hadden moeten worden uitgesteld omdat men ons geen kans wil geven ze uit te voeren ondanks dat mijn vriend het huis al officieel heeft gekocht. Alsof dat niet genoeg is is de kans dat we binnenkort de graswei al af moeten staan is aanwezig. Iets anders vinden moet kunnen maar paarden dekken zonder zekerheid of ik een wei heb doe ik niet. Dan nog wat relatief kleine problemen die ineens op kwamen doemen, maar die hoef ik niet allemaal neer te zetten denk ik.
Mijn vriend en ouders steunen mij wel in alles, dat is eigenlijk het enige positieve op het moment.

Of Kim ooit bereden kan worden zal me nu even worst wezen.
Ik lees en reageer dus even niet meer zo actief, mijn energie gaat even ergens anders naar uit.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:24

Wat naar! Sterkte!

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-16 10:00

Nu de storm gepasseerd is en het voor mij nog niet echt ideaal maar wel leefbaar is wil ik hier toch weer een berichtje plaatsen.
Ik heb lang getwijfeld, gezien dit topic in het begin een bron van inspiratie en steun was maar de laatste tijd meer een bron van verwijten.

Inmiddels is het duidelijk dat Kim haar buik in verband staat met wat en hoeveel ze eet. Haar buik word dikker als ze te veel te eten krijgt, daarentegen word hij tegenwoordig wel aangespannen met het draven. Dit geeft mij toch echt wel hoop voor de toekomst.
Sinds de laatste post ben ik een paar weken niet thuis geweest op het weekend na. De dagen dat ik wel thuis ben heb ik 2x per dag met Kim gewerkt. Over het algemeen simpele oefeningen, maar ook dingen die lastig waren voor haar zoals schriktraining of los longeren. Elke dag 2x en gemiddeld 5 en maximaal 10 minuten, op die manier was het haalbaar voor haar maar ook niet onbelangrijk ook voor mij.
De afgelopen week heb ik het zadel er weer bij gepakt. Weer helemaal vanaf 0 beginnen. Zelf ook les gehad intussen.

Nu ben ik op het punt dat we stil kunnen staan, wat ze moeilijk vind want ze word onzeker omdat ik niets echt vraag.
Ze blijft stil staan bij het zadelen, opstappen en onder het zadel.
Daarnaast kan ze stappen, ze reageert onmiddellijk op de hulpen zowel om aan te stappen als om af te draaien op gewicht en beenhulp als om direct stil te staan.
Achteruit doet ze ook op commando, al vind ze het nog wel moeilijk om op te houden met achteruit lopen. Ze reageert maar wel iets vertraagt.
De overgang naar draf zit er ook in. Hier wil ik nog even niet mee verder omdat ik eerst alles in stap helemaal bevestigd wil hebben.
Ik geef haar veel teugel, zodat ze op eigen benen leert lopen. Verzameling komt als ze alles snapt.

Ze heeft er duidelijk lol in, en het geeft mij voldoening.

Afbeelding
Er staat nog een recent fototopic in mijn onderschrift, mocht iemand nog beeldmateriaal willen zien van blije eitjes zonder zadel op.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:22

Fijn dat er eindelijk een stijgende lijn inzit! veel succes en sterkte met je thuissituatie en veel plezier met het werken met je paard toegewenst.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:12

Ze ziet er wel happy en tevreden uit!

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-16 12:59

Inmiddels weer een maandje verder, Kim begon helaas toch teveel spanning op te bouwen tijdens het rijden. Ze begon zelfs bokjes te geven waardoor ik onzekerder werd en het nog minder goed ging.
Op dat punt heb ik besloten dat er weer hulp moest komen.

De eerste les weer alleen aan grondwerk besteed, de tweede aan het vertrouwen in elkaar in stap.

Afbeelding
Sindsdien in mijn eentje aan het vertrouwen tijdens het stilstaan gesleuteld, ik heb geen haast en doe het dus echt helemaal op mijn gemakje.

Omdat het wel de bedoeling is dat ik lekker naar buiten ga met haar hebben we ook het wandelen wat op gepakt. De eerste keer met moeder en dochter en vandaag alleen met Kim. Ze gedroeg zich helemaal voorbeeldig, ook met landbouwvoertuigen terwijl haar dochter als een randdebiel door de wei heen stormde. Helaas moeten we voor de kortste route van een goed kwartier om de wei heen, maar het ging geweldig.

Afbeelding

Hopelijk over een paar weken lekker wat drafpassen erbij pakken, en voor het eind van het jaar weer een buitenritje *\o/*

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-16 14:46

Mocht er uberhaupt nog iemand mee lezen :+

Dus ik had hulp gehad van Amor Fati Equine, waar we echt vooruitgang boekte samen.

Deze zaterdag tijdens onze 5-10 minuutjes training merkte ik dat Kim zich stierlijk verveelde. Ik moest haar echt heel erg bezig houden met wendingen, tempowisselingen, overgangen (achteruit-stil-stap etc) en de hele mikmak. Ze zat ook een paar keer tegen de draf aan.

Zondag kon mijn vriend erbij zijn, waardoor ik dacht eens wat meer been te geven. Omdat ik de vorige keer tijdens het aandraven dus te snel beloonde en ze ook weleens voor een bokje werd beloont 8)7 bokte ze nog steeds. Maar we hadden onze zen gevonden en konden er samen mee om gaan. Bokjes vind ik niet zo heel erg, als ze daarna maar door gaat want dan kunnen we verder komen.

Uiteindelijk een volledige ronde in draf gereden, je kon het kwartje elke keer bijna horen vallen :)*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar zelfvertrouwen is weer flink gegroeid, het blijft heerlijk met haar aan de gang te gaan.
Ze word zo mogelijk nog knuffeliger met de tijd, je kan echt uren met haar kroelen in stilte <3

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:09

Leuk om je vorderingen zo te zien TS! Ziet er al veel beter uit!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Selima

Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:37

Mooi, die laatste foto's en de gestage vooruitgang die jullie boeken.

Ik blijf Kim een erg aansprekend paard vinden! :j

http://maria-n.writing.com/
Linux!
"Love for all, hatred for none"

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:14

Ik volg ook nog steeds mee, fijn dat ze zo vooruitgaat!

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:20

Jeeej! Vooruitgang, super toch? Aanhouder wint!

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 12:53

Leuk om te zien dat er toch nog mensen meelezen ;)

Ik neem overal (bijna extreem) veel tijd voor en wil alles goed bevestigd hebben voordat ik verder ga, tot nu toe bevalt me dat eigenwlijk wel prima.

Na een rustdagje voor de eventuele spierpijn ben ik er vanmorgen weer opgeklommen. Mevrouw had er zin in :+
De volgende stap is dus zorgen dat ze niet meer te pas en te onpas aandraaft. We hebben goed kunnen oefenen op het terugnemen dus, dat laat ze ook erg goed doen en ik hoef eigenlijk amper aan de teugels te komen. Ik heb ook maar 1 bokpartijtje gehad. Ze snapt het gewoon nog niet helemaal. Toen ik haar beloonde voor het stappen kwam er weer elke keer een schattig hinnekje uit, het arm ding blijft onzeker dus ik moet blijven bevestigen maar ik voel me veilig genoeg op haar dus dat is al geweldig :D

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:39

Ziet er goed uit! Dat westernzadel staat haar ook erg goed!

Not your line.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Indy_Mouse_9, LuckyReining, merrylegs, Nina1999, Phonix en 158 bezoekers