Erg onzeker geworden door val...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jijenik14

Erg onzeker geworden door val...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 12:58

hoi allemaal ik zit met een probleem :(
twee jaar geleden reed ik op mijn opa's pony (haflinger toen 5 jaar) en die schrok ergens
van. Ze ging er heel hard vandoor en ik viel er hard af.
Ik ben die les gewoon verder gereden maar wegens omstandigheden (niet uit angst)
op mijn opa's ander haflinger gaan rijden. Maar... toen heb ik dus 2 jaar alleen nog op haar gereden. Er kwam een groot probleem: ze werd ernstig kreupel. Na veel rust is ze er toch weer boven op gekomen en doet ze het nu weer heel goed :j. Maar mijn opa wil toch dat ik weer op de andere haf ging rijden. Ik vond het wel een beetje spannend maar het ging best goed todat ze er in draf vandoor ging en begon te bokken. Ik bleef zitten maar ik ben nu best wel bang voor de pony. Ik durf er niet echt meer op. Heeft iemand misschien een oplossing want ik zit er best wel mee.
groetjes mij :)

jijenik10

Re: Erg onzeker geworden door val...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:15

Misschien heel veel vertrouwings oefeningen doen x je nicht

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:26

Een paar lessen op een manege volgen? Al dan niet aan de longe? Zodat je weer vertrouwen in je eigen rijkunsten krijgt. Of je zoekt een instructeur die je - aan de longe - les gaat geven bij je opa.
succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:33

ED --> YRT

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:01

Dat kan gebeuren! Gewoon weer voorzichtig proberen onder goede begeleiding, dat scheelt zeker.

Veel sterkte!

Groetjes,
Eva

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:06

Misschien eerst weer vertrouwen opbouwen vanaf de grond? En dan weer rustig aan en onder begeleiding beginnen. Vooral niet denken aan wat er de laatste keren is gebeurt, maar met een positieve gedachte opstappen!

succes!

ellyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:12

gewoon nog een keer proberen!, en als je het echt heel eng vind eerst met iemand er naast of aan de longeerlijn.

jijenik14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:16

okee dankje allemaal :)

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:21

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met springen. Maar ik begin gewoon weer heel rustig aan, nog geen dingen doen waar ik me niet lekker bij voel en dan gewoon opbouwen met een goede instructrice erbij, misschien helpt zoiets ook voor jou :)

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:31

Heb je ook een idee waarom het paard ervandoor ging en begon te bokken?
Leek het een schrikreactie te zijn of een reactie op pijn? Of iets anders?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:37

Waarom deed andere paard het toen?
Is ze die 2 jaar wel gewoon gereden?
En als het goed is ben jij in die 2 jaar beter gaan rijden! Toch!?

Vragen die je kunnen helpen met bedenken of het wel of niet gaat en gewoon goede instructrice erbij die je steunt. En angst is raar ding, kan je niet zomaar wegstoppen, je kan het of gaan overwinnen (kost moeite) of vermijden in jouw geval (niet rijden), maar of dat laatste een optie is weet ik niet.

En bang zijn is niet gek he!? Dus gewoon met je instructie overleggen.
Ben zelf 2 1/2 jaar bang geweest met mijn zwarte paard, heeft me veel moeite gekost, maar ben nu niet meer bang voor hem.

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:50

jijenik14 schreef:
hoi allemaal ik zit met een probleem :(
twee jaar geleden reed ik op mijn opa's pony (haflinger toen 5 jaar) en die schrok ergens
van. Ze ging er heel hard vandoor en ik viel er hard af.
Ik ben die les gewoon verder gereden maar wegens omstandigheden (niet uit angst)
op mijn opa's ander haflinger gaan rijden. Maar... toen heb ik dus 2 jaar alleen nog op haar gereden. Er kwam een groot probleem: ze werd ernstig kreupel. Na veel rust is ze er toch weer boven op gekomen en doet ze het nu weer heel goed :j. Maar mijn opa wil toch dat ik weer op de andere haf ging rijden. Ik vond het wel een beetje spannend maar het ging best goed todat ze er in draf vandoor ging en begon te bokken. Ik bleef zitten maar ik ben nu best wel bang voor de pony. Ik durf er niet echt meer op. Heeft iemand misschien een oplossing want ik zit er best wel mee.
groetjes mij :)

weet je opa dit al? anders zou je er met hem over kunnen praten.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:59

Vooral veel op de grond aan de vertrouwensband werken en qua rijden gewoon alleen doen waar je je goed bij voelt. Als dat betekend dat je 2 maanden alleen maar gaat stappen dan doe je dat gewoon, het wordt vanzelf wel een keer saai en dat is het moment om weer een stapje verder te gaan. Je moet je absoluut niks aantrekken van wat andere mensen ervan zullen vinden dat je alleen stapt want het moet voor JOU goed voelen. Anders heeft het ook weinig zin he... zo'n hobby die eigenlijk niet leuk is!