Rosworld ponykamp??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Rosworld ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:51

Heey,
wij twijfelen om ons op te geven voor ponykamp Rosworld, en dus vroegen wij ons af wie wat over dit kamp wil vertellen en deze vragen wil beantwoorden?
1. is het een leuk kamp?
2. Wat eet je zoal?
3. Elke dag buitenrit?
4. Cross/springen??
5. wat valt tegen en wat was het leukst??
6. Is het wel een beetje een verzorgde manege/ slaapplaatsen?
7. Wat wil je er zelf nog over vertellen??
alvast bedankt!

Rozepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:05

Ik heb zelf geen ervaringen met de ponykampen van rosworld, wel heb ik ervaringen met de ponykampen van manege stal de eik in Holten(overijssel). Dat zijn hele gezellige ponykampen met aardige leiding en leuke en lieve pony's.
1 is het een leuk kamp?
Ja het is heel leuk en gezellig
2 wat eet je zoal?
"Gezonde dingen" maar ook een keer patat.
3 elke dag een buitenrit?
Niet iedere dag maar wel zo vaak mogelijk
4 cross/springen
Ja
5 wat valt tegen en wat was het leukst?
alles is leuk :j
6 je slaapt in een enorme tent, heel gezellig en leuk

ODonoghue

Re: Rosworld ponykamp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:05

Up

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:13

Ik ben er zo'n 10 jaar geleden geweest dus eten enzo weet ik niet meer maar ik vond het een heel gaaf kamp toen.
Je kon western of engels wij hadden een week waar maar 2 western was en derest engels dus we deden ook gecombineerd en mochten ook western rijden als je engels deed en ook andersom.

Er was een dropping laat op de avond, we kregen soort stijldans les, er was een bonteavond, we hadden ook leuke momenten met vrije tijd veel zwemmen. Ook gaaf was het zwemmen met de paarden! En een echte dauwtraprit.
Toen vond ik het echt geweldig die week maarja 10 jaar geleden was ik 12 jaar. Er zal veel veranderd zijn :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 21:55

Verder nog mensen? Bedankt DeniiSee!

isabel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:48

jaa ik ga dit jaar ook!
1 het is een enorm leuk kamp! ik ga voor de 3e keer :)
2 je eet vrij simpel, maar dat komt omdat je met ongeveer 20 mensen bent (als de groep vol zit). Dus soep, patat, macaroni, bami heb ik gegeten :P wel erg lekker hoor!
3 je maakt 2-3 buitenritten van 2 a 3 uur in de hele week kamp. Dus niet elke dag
4 Je krijgt in totaal 1 springles
5 Ik vond de carrousel, de buitenritten en het zwemmen heel erg leuk! Er zijn wel enorm veel dazen, dat viel wel tegen..

isabel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:58

6. De slaapkamers zijn prima :) gewoon schoon, er zijn in de manege zelf wel veel spinnenwebben enzo maar daar heb je geen last van haha :D
7. Je moet zeker een keer gaan <3 ik ga in week 2 maar die zit volgens mij aardig vol. De begeleiding is erg leuk en ze hebben 2 ruime binnenbakken en 1 buitenbak. Je bent in 5 min in het bos en de paarden zijn erg lief :j
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

__robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:20

Ik ben er zelf met een vriendin vorig jaar geweest, en ik vond het super!

1. is het een leuk kamp?
Jaa, ik vond het echt super, echt heel erg aan te raden!
2. Wat eet je zoal?
Elke dag iets anders, van pasta tot pannekoeken tot friet, ook voor vegatariers hebben ze iets aparts.
3. Elke dag buitenrit?
Bijna elke dag, ook een dauwrit waar bij je al om 05:00 s'ochtends vertrekt, een avondrit zonder zadel enzovoort.
4. Cross/springen??
Geen cross, maar wel een springles!
5. wat valt tegen en wat was het leukst??
Met de paarden zwemmen!
6. Is het wel een beetje een verzorgde manege/ slaapplaatsen?
Ja, alles is netjes en niet vies, maar de manege zelf is wel iets verouderd.
7. Wat wil je er zelf nog over vertellen??
Het is super, superleuke paarden ook!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:53

Ik heb via via vernomen dat het inmiddels failliet verklaard is....

Shetlandkeuring.....
Het bestuur van fokvereniging Drenthe Noord kreeg half juni de toezegging van Manege “Rosworld” dat op 8 augustus a.s. de premiekeuring doorgang kon vinden. Helaas kwam op 9 juli j.l. het bericht dat deze manege failliet is verklaard. Er is naarstig op zoek gegaan naar een alternatief, wat niet gemakkelijk bleek te zijn. Of de overige maneges binnen het fokgebied waren bezet, niet toereikend of waren de kosten te hoog.

FaillissementsDossier maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten

FaillissementsDossier.nl
Actuele informatie over faillissementen en surseances

Surseance beëindigd V.O.F. Galesloot
Op 08-10-2014 is aan V.O.F. Galesloot h.o.d.n. Hippisch Centrum Rosworld te Zeijen (Drenthe) voorlopige surseance verleend. Als bewindvoerder is aangesteld mr. J.M. Sprangers. Het insolventienummer van deze zaak is S.19/14/11. De (hoofd)activiteit van V.O.F. Galesloot is sport en recreatie.
De surseance is omgezet in een faillissement. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

Weet niet of er nog mensen heen gaan.....

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:08

Ik ben dit jaar leiding op Rosworld. Kom gezellig week 5! Daar zitten 8 kids, dus gezellig als je nog wil komen.

Het is een super gezellig en leuk kamp vind ik zelf.

De dauwtrap was in week 1 niet. Staprit zonder zadel, zwemmen met paarden, springles, dressuurles, buitenrit, carrousel les, pony's versieren... ik had een groepje met theorie. Je rijdt beetje verschillend op de paarden, maar kan ook maar zo zijn dat je hetzelfde paard hebt, de hele week...
Je eet elke dag wat anders!

Manege is inderdaad wat verouderd & de paarden zijn ook wat ouder, maar meeste in goede conditie.

Sandorra: lessen zijn afgelast, kampen gaan gewoon door

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:19

Helaas zijn alle ponykampen ook afgelast op Rosworld.
Alle paarden en ponys zijn verhuisd naar Les Chevaux, en daar is ook iedereen welkom die hier op ponykamp zou gaan.
Zie www.leschevaux.nl

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:16

zonde! 'Vroeger' (+/- 15 jaar geleden?) bij rosworld op kamp geweest, 3x in totaal geloof ik. Was erg gaaf. Maar wij gingen wel speciaal voor het western rijden. Super gave quarters toen, zwemmen, bosritten, fijne accomodatie. Zonde dat het failliet is.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:21

Ik ben er jaren geleden ook een keer op kamp geweest. Viel toen enorm tegen! Ik heb de hele week op een (te) kleine dartmoor gereden en het zwemmen hebben we niet gedaan. En ik wilde daar heen om op een ijslander te rijden en te zwemmen met de paarden :')