[VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 00:20

En Jara is thuis *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nou ja, thuis, we zijn verhuisd dus voor haar ook op een nieuwe plek "thuis".

Er is in de tussentijd nog veel gebeurd, maar vooral veel goeds en oké, ook een beetje "slecht".
Jara heeft bij FahyaFemke gestaan en een tijdje geleden schreef ze al dat Jara heeft gegaloppeerd. Dat was voor Jara een hele grote stap (letterlijk en figuurlijk), want Jara vond de galop toch wel heel spannend. Waarschijnlijk omdat telkens als ze bij ons schrok, ze in galop er vandoor ging en wij er dan afvielen. Uiteindelijk heeft ze een aantal keer gegaloppeerd bij FahyaFemke, het knopje is nog niet echt geïnstalleerd, maar Jara heeft niet meer het gevoel dat ze doodgaat in galop en dat is voor ons het belangrijkste.

Een paar weken geleden had Jara ineens een grote terugval, de trailer naast de bak was weg en zoiets maakt heel veel indruk op haar. Dat soort dingen kan ze niet goed handelen. Ze deed eigenlijk een aantal passen achteruit in haar progressie. Na ongeveer een week verbeterde Jara weer naar hoe ze ongeveer was.

Toen kwamen wij om te oefenen :P Wel spannend als je net hoort dat het allemaal niet zo goed ging de afgelopen tijd. Maar ze was al direct bij het uit de stal halen relaxed. FahyaFemke heeft zelf eerst nog even kort gereden en toen ging mijn vriend er voor het allereerst weer op :D Trots en blij als een pauw, maar toch ook wel een beetje spannend zat hij weer op zijn paard! Jara was wat gespannen, maar deed het toch erg goed. Mijn vriend wilde ook wel even proberen te draven, maar hij heeft zelf niet zoveel ervaring en Jara draaft nog niet zo stabiel :x Maar Jara was eeeeeerg braaf! :+
Daarna heb ik zelf nog gereden en dat ging ook in het begin wel wat wiebelig, maar uiteindelijk konden we zonder steun van de longeerlijn een paar mooie voltes draven. Waaaaauw! Ik reed in draf op Jara! Wat een geweldig gevoel <3 Ze voelde ook totaal niet meer schieterig zoals bij ons op het laatst. Ze was wel gefocust op de omgeving en versnelde nog wel eens, maar totaal niet meer in paniek. Een "hoooo" en de teugels iets inhouden was ruim voldoende om haar weer terug bij de les te krijgen. Zwevend van blijdschap stapte ik af, wat voelde ze goed! :D

Wel had ze een soort van "headshake" ontwikkeld en hield ze haar rug meer vast, dus de fysio is geweest en die ontdekte een aantal blokkades. Na een halve week kon Jara weer aan de slag en ze voelde meteen een stuk beter volgens FahyaFemke.

Dat weekend kwamen we weer terug om de laatste keer te oefenen. Deze keer heeft Jasper alleen gestapt om het niet méér uitdagend te maken voor Jara dan nodig :') Ik heb nog wel gedraafd en dat ging op een paar haperingetjes meer dan prima! Wat was ik weer trots op die knappe pony zeg! En wat heeft FahyaFemke het goed gedaan!

Van een bij ons op het laatst ik-blijf-gewoon-stilstaan-dan-gebeurt-er-niks hoopje ellende naar een voorwaartse dame die haar best doet. Echt heel veel plezier heeft ze nog niet, maar ze weet in ieder geval dat ze niet doodgaat en zoals gezegd, ze doet wel haar best.

We gaan zelf met haar verder, ook onder begeleiding van iemand die veel ervaring heeft met dit "soort" paarden.

Hopelijk kunnen we samen uiteindelijk (veilig) de Veluwe onveilig maken!

Foto's volgen nog!

To be continued...

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:24

Leuk weer een update! Wat fijn dat het zoveel beter gaat. Ik ben benieuwd naar de foto's die volgen.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:34

Leuke update, ik blijf trouw volgen. Ik ben erg benieuwd!

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:55

Fijne update! Fijn dat ze weer lekker thuis is. Ben benieuwd naar de fotos!!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:18

super leuke update

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:45

Mooie update! Hopelijk gaat jara het plezier in het rijden weer helemaal terug krijgen! Ze boft met jullie!

Eepie

Berichten: 76
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Boven Zeeland

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:17

Ik volg ook! Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. :)

*Elke*

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:01

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en haaaai Eepie :wave:

En dan nu...

Fotospam! Foto's zijn van een langere periode dan in de laatste post beschreven, ik heb de data niet zo even 1, 2, 3 op een rijtje, sorry daarvoor! Ik zal wel een uitleg bij de foto's doen, zodat jullie weten wat jullie zien.

Afbeelding
Hop, hop, hop, Jara met FahyaFemke in galop

Afbeelding
Zaterdag 18 februari, Jasper voor het eerst weer op Jara

Afbeelding
Afgelopen zondag

Afbeelding
Afgelopen zondag

Afbeelding
Super trots op knappe Jara na het rijden :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afgelopen maandag, Jara verhuisd en op de nieuwe plek. Foto's met dank aan een (nieuwe) stalgenoot

Dat is het voor nu even!

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:01

als ik even mag inhaken op je update hoor.. want daar klopt iets nét niet in.

Pippaa schreef:
Een paar weken geleden had Jara ineens een grote terugval, de trailer naast de bak was weg en zoiets maakt heel veel indruk op haar. Dat soort dingen kan ze niet goed handelen. Ze deed eigenlijk een aantal passen achteruit in haar progressie. Na ongeveer een week verbeterde Jara weer naar hoe ze ongeveer was.


Dit dachten we natuurlijk die dag, maar dat was het achteraf niet he. Ze had wel 1 training een terugval en linkte we aan de trailerverplaatsing. Maar alle trainingen die week waren ook niet te doen; ze gaf aan dat er iets NIET goed zat.

Dáárop heb ik de fysio laten komen, en daarna is zij pas weer verbeterd en weer terug op het rij niveau gekomen wat we hadden bereikt. Zaterdag de 18e toen jullie kwamen rijden had ik haar ondanks de klachten in haar lijf zover (want ik blijf altijd rustig door trainen/proberen ondanks weer/tegenslagen/oid) dat jullie er op konden... maar niet naar het niveau wat ze al gegeven had. de maandag er op kwam de fysio pas. En woensdag de 22e voelde ze weer als vanouds (wat was ik blij toen zeg)

Dus nog meer: BRAAF paard de 18e!!!

Ben trots op jullie, want heb al bericht gehad dat er gereden is op de nieuwe stal.
Blij dat jullie nu op deze manier aan de slag kunnen met haar. Ik hoor wel wanneer jullie ook een galopje gedaan hebben 8-) /3

oh en pracht foto's van je nieuwe stekkie. Gaat het goed in de groep?

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 23:21

Thnx voor het inhaken FahyaFemke! :j ben blij dat je me even corrigeert!

En idd, vandaag hebben we met zn drieën voor het eerst gereden in de binnenbak. We hebben dezelfde manier als bij FahyaFemke aangehouden en na niet eens heel erg lang longeren leek Jara stabiel genoeg om te gaan rijden!
Dus naast het krukje geparkeerd, opgestapt en meteen aan de slag gegaan aan de longeerlijn op de volte.

Op een gegeven moment werd ze wat "onrustiger" in stap, wat afwachtender zeg maar, dus toen maar besloten om te gaan draven, zodat ze even écht wat te doen had en dat ging zooooo goed. Net als bij FahyaFemke op stal eigenlijk, dus we waren heel erg trots en blij op Jara :+:

Eepie

Berichten: 76
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Boven Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:55

Hoe is het met Jara? ;)

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:44

Al een tijd stuk hier. Hoe gaat het met jullie en met Jara?

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 15:42

We leven nog hoor! *\%/*
Het was inderdaad stil, dus hierbij een update. Ik zie dat jullie eigenlijk nog niks weten vanaf dat we haar op de Veluwe hebben :wow: Sorry daarvoor.

Al met al, heel veel upjes maar ook een mega down. Ik zal verder gaan waar ik was gestopt.

Jara is eind februari naar de Veluwe gekomen. Daarvoor had ze een aantal maanden bij FahyaFemke gestaan om opnieuw te leren rijden, want daar had Jara slechte ervaringen mee al voordat ze bij ons kwam. Mocht je daar meer over willen weten, dan moet je het topic even terug lezen ;)

Jara staat 24/7 buiten in een groep op de Veluwe, behorend bij een grote stal. De eerste week is ze flink opgejaagd door de andere paarden. Ze had lelijke plekken op haar nek en flank. Gelukkig ging ze steeds beter in de groep liggen en inmiddels is het helemaal rustig en gesetteld.
We hebben Jara in de eerste week zelf alweer opgepakt zoals we dat ook hadden geleerd bij FahyaFemke en dat ging goed! Jara deed goed wat er van haar gevraagd werd. Natuurlijk was er hier en daar wat onbegrip, want we moesten (en moeten ;)) elkaar ook leren kennen, maar het ging eigenlijk boven verwachting goed.

Al voordat we verhuisden naar deze stal had de stalbaas iemand aangeraden die veel doet met jonge en bange paarden. Hij zei dat ze waarschijnlijk perfect bij ons aansloot. We belden haar en in het volgende weekend konden we een kennismakingsles doen. In die les hebben we alleen grondwerk gedaan, want Jara was erg onrustig en ze zei dat het belangrijk was dat Jara ontspannen was voordat je er überhaupt op ging zitten. Wij en Jara leerden in dat ene uurtje heel veel en je zag Jara steeds meer ontspannen totdat ze helemaal rustig (en moe) was :z
Qua werkwijze sloot ze (ik zal haar V noemen) erg goed bij ons aan, dus we besloten de lessen door te zetten. Zelf reed ik Jara nog twee keer in de week en in het weekend kreeg ik les. Het ging allemaal voorspoedig en wat leerde ik veel :wow: Een volte op de buitenteugel en je binnenbeen rijden, dat klonk altijd zo mooi maar ook onwerkelijk (want dat kan toch helemaal niet _O- ), en nu deed ik het toch echt zelf! *\o/* Wat een gaaf gevoel. Ik voelde Jara verbeteren en het was geweldig! Jara kreeg wel steeds meer praatjes, maar daardoor kon ik er ook steeds meer uithalen. Op een gegeven moment voelde het alsof ik haar zo in een passage kon zetten :D

Tot die ene dag... Op 13 april waren er erg veel vliegen en dus deden we een vliegen rijdeken op. Mijn vriend longeerde Jara en in het begin vond ze die deken wel spannend, maar na vrij korte tijd ontspande ze volledig. Ik liet hem Jara iets langer longeren zodat ze niet gek zou doen als ik op zou stappen omdat die deken erop zat. Ik stapte op en Jara blies zich direct al helemaal op. Ik stuurde haar op een kleine volte zodat ze niet direct weg kon vliegen en dat ging goed. Van stap ging ze toch al snel in draf, maar nog steeds goed te houden dus ik dacht: laat maar even lopen. Op de volte liet ze zelfs al stukjes de nek los, dus dat ging de goede kant op!
Toen ik van hand wilde veranderen ging het echter mis. Ze zette de nek erop en die nek kwam er niet meer af. Ze sloeg op hol en ik dacht dat ze over het hek zou springen (we reden in de buitenbak). Op het allerlaatste moment ging ze in een prachtige slidingstop op het hek af en toen in een scherpe bocht naar rechts. Ik kwam scheef in het zadel te zitten en toen we op de korte zijde bij de hoek kwamen dacht ik: ik moet er nu af, anders lig ik straks in het hek. Dus ik liet me vallen en vanaf toen was het zwart :evaw:

Ik deed mijn ogen open en hoorde dat mijn vriend de ambulance aan het bellen was :? "wat ben je aan het doen?!" "Ambulance nodig... Gevallen... niet goed... Kan je alles nog bewegen?" Ik had een hele dove linkerarm en een hele zere nek. Voor de rest was ik eigenlijk heel erg rustig, maar ik had geen idee wat er gebeurde. Ineens hoorde ik mijn vriend roepen naar mensen van stal dat ze moesten komen en even later stonden er 3 mensen om me heen. Ik moest maar even stil blijven liggen. Inmiddels kwamen de ambulance broeders de rijbak ingelopen en ik zag dat anderen zich om Jara hadden bekommert. Jara stond blijkbaar de hele tijd aan de andere kant van de bak te grazen :')
De broeders stelden me wat vragen en checkten mijn lichaam. Toen mocht ik gaan zitten. Verdorie, wat deed dat vreselijk pijn aan mijn stuitje, ik werd er duizelig van. Daarna moest ik gaan staan, oef, wat deed dat pijn. Ik kon mijn benen haast niet onder mijn lichaam krijgen. Toch maar geprobeerd en met veel ondersteuning naar de ambulance gehobbeld.
In het ziekenhuis direct naar de eerste hulp gereden en meteen stond er een team van allemaal doktoren in opleiding om me heen. Mijn vriend zei dat ik zeker een minuut out geweest was en van die epileptisch achtige schokken had gehad en verder onaanspreekbaar. Oei, dat wist ik niet :\ Om die reden wilden de doktoren meteen alles uitsluiten, dus ik ging volledig door de medische molen. Gelukkig was er geen schade aan te tonen in mijn hersenen, aan mijn organen en niet aan mijn bekkengebied, dus dat was in orde. Helaas was mijn linkerarm nog steeds dovig en bleef mijn hartslag belachelijk hoog, waardoor ik een nachtje moest blijven. Gelukkig gaven de bloed- en urinetesten ook geen rare uitslagen en trokken mijn arm en hartslag die avond bij, dus de volgende ochtend mocht ik weer naar huis! Het enige wat nog erg veel pijn deed was mijn stuitje.

In mijn val van Jara was ik vol op mijn stuitje gevallen, dat kon nog wel even zeer blijven doen. De eerste week was vreselijk. Ik kon eigenlijk alleen redelijk liggen en voor de rest deed alles pijn :') Ik sliep in die tijd dan ook 20 uur op een dag. Gelukkig ging het steeds beter.
Op een avond tijdens mijn werk (zo'n drie weken na het ongeluk) kreeg ik vreselijk last van mijn nek en kon ik alleen nog naar links kijken :\ De dag erna kreeg ik ook last van mijn rug, maar aan de rechterkant. Gelukkig had ik een afspraak bij de fysio en tevens manueel therapeut staan voor de volgende dag. Hij heeft me helemaal los gekraakt. De fysio zei dat ik had gecompenseerd en daardoor helemaal scheef was komen te staan. Wat grappig was: Hij had me gekraakt en ik had het gevoel dat ik weer kon lopen en ik kon ineens mijn benen weer over elkaar doen. Mijn bekken en nek hadden muurvast gezeten na de val.

Na ongeveer een maand na het ongeluk had ik het gevoel dat ik weer rustig kon proberen te rijden. Voor die tijd kon het lichamelijk niet. Zitten op een zachte bank deed al pijn, dus ik durfde het niet aan om op Jara te stappen met de kans een rare wiebel te maken omdat ik niet goed zat. In de tussentijd had V gelukkig met heel veel plezier op Jara gereden en mijn vriend had Jara gelongeerd, dus ze was niks tekort gekomen. Sterker nog... Ze was vreselijk gegroeid in bespiering :P Eerst reed V en toen heb ik Jara lekker uitgestapt, de eerste meters waren weer een feit! Jara was sinds het ongeluk wel veel vlugger geworden, maar gelukkig kon V daar prima mee omgaan. In de lessen daarna reed V aan het begin van de training, tot het vlugge eraf was. Wauw, wat kon V goed rijden met Jara :wow: Zo mooi om te zien! Ik kon dan het laatste stuk van de les ook nog heerlijk en vertrouwd rijden.

Een pony van V werd kreupel en ik bood aan dat ze Jara wel vaker mocht rijden als ze dat leuk vond. Dat vond ze geweldig! Inmiddels rijd V dan ook vaak 2 keer per week, vaak longeren wij een keer of we lopen een stuk in het bos met Jara en dan heb ik in het weekend een keer les. Door de val heb ik een enorme mentale klap gehad, tot nu toe durfde ik niet zonder de begeleiding van V te rijden :o Heel soms heeft Jara nog van die poging-tot-wegvliegen-acties, maar tot nu toe kan ik die altijd van te voren al stoppen en daarna weer doorrijden. Het is ook meer een trucje van Jara, want vandaag liet ik haar de kop omhoog doen toen ze iets “eng” vond en reageerde ik verder niet en dan denkt ze: “o, laat maar” laat haar koppie zakken en gaat op het bit knabbelen. Ik moet nu leren daar niet gespannen van te raken en dan gaat het "gewoon" :+ Dus deze week ga ik weer een keer zonder V rijden.

Inmiddels wordt Jara een echte krachtpatser. Ze is echt heel erg knap geworden. Elke keer als we haar eczeemdeken af doen zie je dat ze weer is gegroeid. Ook blijkt Jara echt wel veel talent te hebben en haalt vooral V al hele mooie dingen eruit. We zijn super blij met de lessen van V, want vaak krijg ik meer mentale les dan Jara :') Maar ze pikt er precies uit wat ik nodig heb en ik verbeter echt, zo gaaf! Al met al dus soms nog best wel spannend, maar ik leer vreselijk veel. Het komt wel goed met ons. Ooit ;)

Ik zal nu proberen wat vaker te updaten ;)

Dan nog wat fotootjes

18 maart, nog ielige jara na het rijden
Afbeelding

25 maart, op de eerste buitenrit en ook los gestapt :)
Afbeelding

26 maart, eczeemdeken op
Afbeelding

14 april, net thuis uit het ziekenhuis en de dieren passen goed op me <3
Afbeelding

20 april, korte wandeling buiten met Jara, al iets ronder maar nog steeds hoekig
Afbeelding

15 mei, V nam Jara mee op buitenrit op een warme dag
Afbeelding

20 mei, klaarmaken voor longeren. Dikke billen pony zegt "Hallo baas!" /3
Afbeelding

21 mei, weer rijden
Afbeelding

4 juni, les
Afbeelding

14 juni, wandelen in het bos
Afbeelding
knappe, ronde pony inmiddels
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:53

Jeetje wat een update :o !!! Heftig zal dat geweest zijn, zo'n respect voor het feit dat je weer rijd! Wel mooi dat er ook veel positieve dingen zijn gebeurd!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:41

Zo wat een update. Fijn dat ze nu haar plekje in de nieuwe kudde heeft gevonden. Balen van de val, mar gelukkig gaat het goed met je en ben je ook weer lekker aan het rijden en zo te zien gaan jullie samen steeds vooruit. Vliegendekens en angstige paarden is nogal een dingetje. Ik heb ook ooit een paard gehad waarbij iets mis is gegaan met opstappen/rijden. Alleen degene wou niet zeggen wat. Het heeft me heel wat tijd gekost om het paard helemaal stress vrij te krijgen met opzadelen/rijden. En bij onverwachte dingen keerde hij snel weer in gedrag terug. Maar uiteindelijk bij veel oefenen en ook onverwachte gekke dingen doen (schriktraining/dekens erover heen hangen en met plastix) is dit paard van zijn angst af. Zo te lezen komt het bij jullie ook helemaal goed en fijn dat je iemand hebt gevonden die goed bij jullie past en je goed kan begeleiden.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:09

Heftige val geweest, top dat je toch weer rijdt! Spanning in begin is normaal en herken ik ook erg.

Ze is wel echt mooi geworden zeg! Veel minder puppy!

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 21:38

Wat een lieve berichten allemaal :)

Nu sla ik me voor de kop dat we die deken toen op hadden gedaan, maar goed, al doende leert men :+ Jara moet in dat opzicht ook echt nog heel veel leren.

Jara is inderdaad heel erg gegroeid als paard, in de breedte en ook haar uitstraling. Van lelijk gansje naar prachtige zwaan <3 we zijn trots op haar!

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 23:47

Even een korte update over Jara!

Het gaat lekkerrrrrrr! Ze is al veel stabieler op de benen en schrikt al een hele tijd niet meer. Ze heeft nog wel haar dingetjes, maar ach, welk paard niet hè? Ze heeft nu tenminste normale rijpaard miepjes, niet meer "ik-ben-een-westernpaard-whieeehaaaa" drama's. Dus we zijn nu echt lekker op weg. Ik moet zelf ook nog het een en ander leren, maar het gaat steeds beter!

Ook hebben we de laatste tijd veel buiten gereden. Mijn vriend gaat dan mee op de MTB en dan kunnen we lekker een stuk door het bos rijden. Omdat het zo vroeg donker wordt reed hij dan vaak al eerder naar huis, dus het laatste stuk doen we dan alleen en dat gaat prima. Knappe pony *\o/* <3 O nee, paard, ze is onofficieel gemeten op 158. Nu is ze niet meer mijn kleine pony meisje |( :P

Hier wat fotootjes!
12 juli, mooi in de spiertjes door het vele rijden van V <3
Afbeelding

15 juli, zelf ook lekker aan de slag
Afbeelding

28 juli, buitenrit
Afbeelding

15 oktober, originele foto's :')
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:04

Oh.. wat een leuke update!
Ik volg jullie al vanaf Ruitje stilletjes, vind dit dus super om te lezen. Fijn dat het goed gaat!!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:25

Wat een goeie update +:)+ leuk om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn :j

Ik ben alleen heel benieuwd wat je hiermee bedoelt:
Pippaa schreef:
Ze heeft nu tenminste normale rijpaard miepjes, niet meer "ik-ben-een-westernpaard-whieeehaaaa" drama's.

:D

Ik lees dat een westernpaard meer drama maakt dan een rijpaard... well, that's a first.. dus ik zal het wel niet goed begrijpen :P

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:41

Cer schreef:
Wat een goeie update +:)+ leuk om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn :j

Ik ben alleen heel benieuwd wat je hiermee bedoelt:
Pippaa schreef:
Ze heeft nu tenminste normale rijpaard miepjes, niet meer "ik-ben-een-westernpaard-whieeehaaaa" drama's.

:D

Ik lees dat een westernpaard meer drama maakt dan een rijpaard... well, that's a first.. dus ik zal het wel niet goed begrijpen :P

Nee dat was bedoelt als dat ze dan gaat rennen en dat in een hoek of voor de bkrand in een soort slidingstop gaat en dan de andere kant op springt. Nee joh, niks slechts over western paarden :')

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:51

Wat fijn dat ze zo goed gaat!

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:08

Wat een super update zeg!!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Pippaa doet raar: Fries in de BIJscholing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:59

Leukleukleuk :D

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 23:25

ruitje schreef:
Leukleukleuk :D

Jaja, ze doet het nog, knap paard he? :D je zult haar niet meer herkennen als je haar nu zou zien! 8-)