stallingskosten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 09:40

tja, weer een berichtje van mij. maar moet je horen. Ik heb een aanbod gister gekregen, en ik weet niet of ik daar op in moet gaan. Jullie weten denk ik, dat ik wel eens op Raldi reed. Nou heeft de bazin van Raldi aangeboden om Raldi te delen. Dat ik mede eigenaresse wordt. De helft van de stallings kosten, de helft van de smit, enzovoort enzovoort. Maar moet ik het doen? Is het niet te vroeg?
Hoeveel moetne jullie al sstallings kosten betalen. wij op de manege 225 per maand. Daar zit alles bij, en alles wordt voor je gedaan. is dat veel?

groetjes Kim


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:43

Waaaaaaaaah...das weinig!!! Ik betaal per paard, en ik heb er twee 650,- pm en voor onze pony 475,-!!! Dan mag ik hopen dat alles gedaan wordt, maar het schiet er nog weleens bij in. Er is een wei bij, maar daar moet je zelf je paard in en uit zetten/halen. We hebben wel een 20/60 binnenbak, 2 buitenbakken (20/40, 20/60) en longeerpaddock.
Wij kopen zelf nog kuilgras bij en voeren ook nog bij, denk dat ik rustig op de 2000,- pm zit voor 2 paarden en een pony...slik...

Groetjes Suzanne

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 09:46

ja, suzanne, wij hebben het niet zo lux. alleen een binnenbak, die ontzettend stuift in de zomer. Maar vlakbij ons is een ijsbaan, waar we in de zomer altijd mogen rijden. in en uit de wei hoeven wij zelf niet eens te doen! wat een leven.......

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:48

nee,dat is niet veel! Bij ons is de stalling 550 gulden per maand(pony). Of je t moet doen kan ik je niet zeggen maar ik heb voor lucky een pony gehad die ik deelde en dat ging erg moeilijk(ruzie over meningsverschillen en over het rijden), ik zal er als ik jou was goed over nadenken en als je t doet wens ik je veel plezier!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:51

Dat is echt super goedkoop......maar als je het doet zou ik eerst hele goede afspraken maken en het ff op papier zetten!!!
Ik weet niet of je degene al langer kent van wie Raldi is, want anders weet je zelf wel een beetje hoe ze is, en als het klikt tussen jullie dan zou ik het denk ik zeker doen!!!

Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:08

Help ik betaal fl. 575,00 (paard) per maand maar ja dan hoef ik niet voor te mesten en voeren enz...

Daarvoor ik een 20/100 bak voor binnen en een kleintje ik geloof 20/40 of zo. Verder weiland (zelf in/uithalen) en 1 losgooibakje en 2 longeerbakjes en een grote springtuin en Z dressuurbak buiten. Molen, warm/koudwater moet je voor betalen de rest is vrij.

Kimmy dit is niet veel je kan een periode van proef proberen om te kijken of het klikt. Verder moet je wel goed afspraken maken.
Misschien is het wel snel na je vorige paard maar misschien is het beter dan een beetje thuis te zitten vervelen. Geef het een poging dan weet je het snel genoeg of het goed voelt ja of nee.

Succes Gr Pris

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 10:27

nou ben ik ook ff nieuwsgierig hoor, wat betalen jullie voor lessen dan? wij 165 gulden per half jaar, en mag niet meer dan 5 in de les zitten

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:45

Ik betaal 300,- voor een paardenstal.. binnebak van 20 x 40, 2 buitenbakken.. 1 van 20 x 40 en 1 van 20 x 60, word uitgemest, voldoende gevoerd, op de wei gezet..

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:52

Dat is supergoedkoop! Ik betaal 450,- per maand, daar zit 2 keer per dag voeren, opstrooien en 1 keer per week uitmesten bij. Voor de wei betaal je 175,- per seizoen extra. Daarnaast voer ik nog hooi, wortels, zemelen etc. Wij hebben 1 binnenbak (binnenkort 2) en 1 buitenbak en een longeerbakje.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:55

Vergeten: wij krijgen bij de stalling 2 gratis lessen per week. Maar je zit dus wel even lekker met z'n 16-en in een les in een bak van 40x20. Voor extra lessen betaal je met je eigen paard een tientje per keer. Voor manegelessen (met manegepaard) betaal je bij ons geloof ik 400 voor 25 lessen.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:59

Dat is ontzettend goedkoop! Zelfs hier in noord Duitsland betaal je nog 300 piek (marken dus) op een manege. Bij een boer of iemand die paarden houdt, zoals ik dat doe ben ik maar 80 mark per maand kwijt, daar verdiend hij niets op, maar ik moet ook helpen mesten en de andere paarden op hun tijd poetsen (zijn er maar vier).

Tommyboy15
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:10

dta is redlijk als alles erin zt dan zou je nooit je eiegen schuur bouw WAAH

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:18

Ik betaal 535 per paard en daar zit alles bij, voeren, mesten en in de zomer in de wei, en in de winter in de molen. Ik dacht dat ik al duur stond, maar de meeste staan nog duurder! Wij hebben een binnenbak van 25 x 45 (helemaal geisoleerd) een buitenbak van 30 x 60, een binnenlongeerbak, een molen en nog een 20 x 60 buitenbak, maar daar lopen de jonge paarden in.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:38

TJeeeeeeeee wat een koopje joh! Ik betaal 650,- maar daar wordt wel alles voor gedaan. Over de accomodatie heb ik ook zeker niet te klagen. En op ieder uur van de dag is de grote rijhal [65*35] beschikbaar. De bodem is ook super goed en zo maar dat moet ook wel want er worden ook nationale kampioenschappen gereden. In de week-einden zijn er vaak evenementen en dan kunnen we op de avond binnen rijden of de gehele dag op de buitenbanen.
Manegelessen worden er niet gegeven en je lessen moet je zelf regelen. Je kunt bij verschillende mensen prive les nemen [wie je zelf wilt] maar je bent minimaal 25,- voor 30 minuutjes kwijt voor een lesje.

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 12:10

ik betaal 645 voor een paard en een b pony daar zit alles bijeen alleen op de wei zetten dat moet je zelf doen en als je het vraagt dan doen ze het ook wel voor je marco de pony gaat iedere dag als het droog is de wei op samen met de manege pony's ik vind dat niet erg ik ben alleen maar blij dat die mogelijkheid er is.
lessen zijn bij ons gratis je mag iedere dag lessen als je wilt je moet het wel op het bord schrijven omdat je bij manegeklanten rij en er mogen zeg maar 3 pensionklanten per uur meerijden ,1 keer in de week is er een pensionklanten les daar mag je vrijwillig meedoen daar betaal je dan 65 gulden voor 10 lessen dus het valt allemaal wel mee bij ons .zeer nette stal en ook wel goede accomodatie binnenbak ,buiten bak ,longeerbak,wei

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 12:18

Ligt bij ons anders maar heb ff zitten rekenen en ik kom uit op ongeveer...400 gulden in de maand voor 4 ponys, maar wij hebben zelf 2 stukken land in huur dus ik reken de huur en het voer en dan kom ik op ongeveer 400 in de winter en ongeveer 250 in de zomer......maar wij betalen de weilanden altijd per jaar......dus is dan al betaald!!
Maar ja dan heb ik dus geen accomedatie.....sinds kort heb ik dus een bak waar ik gratis in mag rijden en waar ze me gratis les gaan geven .....dus dat is mooi meegenomen, en dit jaar willen we het ene land zelf gaan hooien en dat doen we met behulp van degene van wie we het pachten dus dat kost verder niks......alleen moeten we zelf een baler regelen......dus kom ik volgend jaar wel weer goedkoper uit in de maand......ligt eraan hoeveel balen eraf komen en of het goed gaat met het weer!!!
Verder ga ik zodra het MKZ achter de rug is ook verenegings lessen volgen maar weet eerlijk gezegt neit wat dat kost!!!!!

Jacqueline

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:16

pfff alles erop en d'r aan zelfs het ontwormen kom ik op 250 per maand ehb dan geen binnebak maar wel een buitenbak wat ben ik een gelukkig mens Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:56

dat is echt weinig ik heb niks en ik moet 300,- betalen plus voer enzo maar toch

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 14:59

wat ik al eerder gezegd heb, bij ons is het neit echt een luxe hoor! maar ze komen naar mijn idee niks te kort! Elke dag worden de stallen schoon gemaakt, en voer al helemaal niet te klagen! de beesten zien er mooi en gezond uit, en daar gaat het ook om. ik zit nog wel te twijfelen als ik die aanbod moet aannemen. Maar ik denk dat ik het doe, ook al zou ik hickory nooit vergeten!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:01

ik betaal nu 100,- in de maand. daar zot stal, stro, hooi/kuilvoer en wei bij in. momenteel koop ik mijn eigen voer omdat quinto op veulenbrok nog staat. de rest moet ik ook allemaal zelf betalen (ontwormen enz) maar ik ga hier toch weg als quinto een jaar of 3 is denk ik. want het is ook ontzettend lastig om hier te komen. of met de bus dat ze me ophalen, of met de bus en vanaf mijn tante nog een half uur fietsen of mijn ouders brengen me(maar dat willen ze niet zo vaak)
ik moet wel zelf uitmesten
_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-22 15:02 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:02

Kan me voorstellen dat je dan liever iets dichterbij wilt Renate, als Quinto ouder is!!!
Maar dat moet toch geen enkel probleem zijn???

Jacqueline

maartje
Berichten: 51
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:07

voor de lessen betaal ik 25,- per les
en straks bij die andere 32,50 of zoiets
stuk meer dan jij per half jaar, geloof ik

ik zal eerst duidelijk afspraken maken en als jullie het eens zijn het gewoon doen
dat is weer een goed begin....

veel succes,

Maartje

P.S. jullie stalling is vet goedkoop!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:33

ik betaal 175 pm dan hoef ik verder niets meer te doen. volgensmij is dat best super goedkoopie.

ps hebben een binnenbak

groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:57

Ik ben een beetje in de buurt aan het orienteren wat stalling met gebruik van bak kost, maar zo goedkoop als een aantal van jullie kom ik absoluut niet uit. Het is ongeveer 350,= per maand incl. mesten en voeren, met gebruik van buitenbak. Moet ik toch nog maar eens verder kijken...

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:41

Citaat:
Op 2001-03-22 16:33, schreef Pinky_girl:
ik betaal 175 pm dan hoef ik verder niets meer te doen. volgensmij is dat best super goedkoopie.

ps hebben een binnenbak

groetjes Kim



Waar sta jij dan in hemelsnaam?? Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, M_arjolein, Mark0919, Mieke, XXleonieXX en 44 bezoekers