Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
yeentll

Berichten: 831
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-15 20:35

Het leek me leuk om een topic te openen voor de mensen die dit jaar hun paarden gaan (of laten) inrijden.

Heb jij zelf ook een H'tje (KWPN) en ga je zelf beleren of geef je dit uit handen? Misschien ook leuk om elkaar op de hoogte te houden in je trainingsschema, waar je nu mee bezig bent etc. En leuk om wat foto's te zien uiteraard, haha!

Is misschien leuk om een klein paspoortje te maken en te vertellen wat voor richting je gaat doen met je 3-jarige.

Ik heb zelf een KWPN merrie welke in april 3 wordt.
Ze meet nu 1.62m, maar ze zit in een flinke groeispurt nu.
Op het moment longeer ik haar 1x in de 2 weken en verder werk ik ook aan de hand met haar. Ik wil haar dressuurmatig gaan uitbrengen.


eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:13

Hoi,

Mijn welsh b pony wordt in mei 3 en zal dit jaar ook beleerd worden.
Als eerste wordt hij beleerd voor de menwagen..dit ga ik zelf onder begeleiding doen van een ervaren men-instructeur,daarna gaan we hem zadelmak maken.
Flip(zo heet de pony) wordt nu al af en toe gelongeerd met hoofdstel en longeersingel.Dit pakt hij erg goed op!Na 4x longeren zat stap,draf, galop er al op!!(nou scheelt het wel dat ik Flip al heb vanaf veulen van 5,5 maand oud..dus aan de hand heb ik hem al stap en draf geleerd en dat ho ook echt ho is)

De bedoeling is dus dat ik in de toekomst met hem ga mennen en mijn achternichtje en mijn dochtertje(af en toe want ze is pas 5) hem straks gaan rijden onder het zadel..

Flip b welsh

Evianp
Berichten: 75
Geregistreerd: 31-10-14
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:29

Hoi,
Deze pony worden in 2015 beleerd en ik mag daar aan mee doen om ervaring op te doen hoe ik met zo'n dingen moet omgaan.

Mnoonn

Berichten: 721
Geregistreerd: 26-01-09

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:48

Geen H'tje, wel een G'tje :)) Ik heb haar pas sinds zaterdag op stal staan. Nu een beetje beginnen met longeren en hoop er over een paar weken een keer op te kunnen kruipen. Ik ga het beleren dus zelf doen.

De paardenkast van je dromen op Instagram

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:55

Ik heb een fjord die dit jaar ergens eind van het jaar iig zadel en ruitermak wordt.
Ze heeft als jaarling bloedwormen gehad en heeft hierdoor een groei achterstand opgelopen. Dus doen het rustig aan. Ze word 9 mei 3 jaar.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:23

Mijn pony Vlekkie word dit jaar eindelijk beleerd voor de sulky!
Ze is geen 3 jaar meer, Vlekkie word dit jaar 7.
We gaan waarschijnlijk ook met haar rijden, haar verzorgstertje gaat er dan op, sinds ik haar heb heb ik er wel eens opgezeten en gaf ze geen kick, maar lopen deed ze ook niet dus dat word ook nog een leuk experimentje.

Afbeelding
Hier had ze voor het eerst het tuig op, dit is al weer een tijdje geleden, destijds waren we verder gegaan met Mini en nu is het dus de beurt aan Vlekkie.

Nog een foto met haar verzorgster:
http://i1154.photobucket.com/albums/p52 ... 10ad9d.png

gewoonmarie

Berichten: 1135
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:34

hoi, mijn pony moet er ook aan geloven.
golden cream (alias sp(r)ookje) word ook in mei 3. hij is een duitse rijpony
hij was in eerste instantie klaar gemaakt voor de hengstenkeuring,(bij de vorige eigenaar) dus hij is al gelongeerd (met bijzet) en dat hou ik wel bij, maar een stuk minder dan hij voorheen moest. ik heb natuurlijk gewoon iets meer tijd. ik longeer hem nu 1 tot 2x in de week maar zonder bijzet. als het weer beter word wil ik lekker met hem gaan wandelen door het bos. en ik hoop dat ik er in juli op kan.

Mojototojr x UB40 x Houston
Nelly Furtado d-oc Just Wimphof x ampere x Nero
Oops I did it again Flynn X Lord Loxley X zeoliet
Starlight Mowgli VOD X Nelly Furtado

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:36

Ik heb een fjord hengstje van antoon die al zadel en hoofdstel kent dit jaar het zadelmak maken.
Dit gaan we doen in juni als die echt 3 jaar wordt. :D

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:39

Als het goed is gaat mijn haflinger er ook aan geloven in 2015 :). Ze wordt in mei 3 en wil na de zomer rustig gaan beginnen, als ze er klaar voor is. Zo niet, dan wachten we nog een jaartje.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:35

Even een foto'tje van Ninke

Het gaat om de Linker
Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:37

Hier ook een bijna 3 jarige welsh die stilletjes aan beleerd zal worden, maar gok niet eerder als maart beginnen met longeren. einde van de zomer mss even wegbrengen om voor de kar te laten zetten.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Witwi

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:42

Hier ook eentje die ik ga beleren onder het zadel.
Mijn haflinger x fries wordt in maart 4 jaar en kent zadel, bitloos hoofdstel en mij op haar rug al.

In februari/maart ga ik eraan beginnen als het weer een beetje meezit.

Afbeelding
(Niesriem komt hoger te hangen..)

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:56

:wow: die van jullie hebben allemaal al tuig en derg op. Die van mij heeft het nog niet eens van dichtbij gezien haha

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

yeentll

Berichten: 831
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-15 12:02

Leuk al die reacties!

Mijne gaat op het moment erg lekker, ik longeer haar nu 1x in de 2 weken en ze pakt het allemaal super op. In het voorjaar wil ik ook naar de merriekeuring gaan met haar.

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:02

Mooi paard, doet ze al netjes!

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:43

In principe is Ninke al zadel, hoofdstel en lichterlijk ruitermak. Al wel eens een zadel en hoofdstel omgehad.
Leun nog op de ton. Zonder tuig em cap is eigen risico ze doet namelijk niks.


Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:47

JoycexEnya schreef:
In principe is Ninke al zadel, hoofdstel en lichterlijk ruitermak. Al wel eens een zadel en hoofdstel omgehad.
Leun nog op de ton. Zonder tuig em cap is eigen risico ze doet namelijk niks.


[ [url=m/8Nand2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het wel grappig dat je zegt "Ze doet namelijk niks".. Ze kan ook schrikken he? := Ook niet bedoelde-acties kunnen verkeerd uitpakken.
Maar inderdaad, eigen risico ;)

FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:49

Mijn fjordenmannetje gaat ook dit jaar opgeleerd worden :-) Inrijden zit er zeker niet in dit jaar, daarvoor is hij ng niet genoeg ontwikkeld. Maar we gaan wel grondwerk opbouwen, zadel mak maken op het einde van het jaar en op leren voor de kar.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:53

Ik heb een andalusiër die in december 3 is geworden, heb hem met 2,5 even beetje opgepakt, toen geruind en nu mag hij de hele winter nog een beetje bij ons thuis op het land groeien maar ergens eind februari ben ik (mits het beter weer is dan nu :') ) wel van plan hem weer op te pakken en zelf te beleren :)

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:59

M'n merrie Bonte Khavanna van 5 jaar moet ik dit jaar verder mee door, of verder werken na het zadelmak maken (elders laten doen), of opnieuw beginnen, hangt een beetje van haar zelf af.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:08

Hier kan ik nog weinig, in de paddock verzuip je momenteel. Het is of hij gaat tegen de vlakte of ik of beide haha. ik kan in de schuur wel het een en ander doen, beetje tuigmak maken enzo, maar vaak is dat toch fijn om dat buiten te kunnen doen. We zien wel, soms heb ik een opwelling en gooi ik er ineens wat op. :)
zat tijd om rustig op te bouwen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:33

Cemlys schreef:
:wow: die van jullie hebben allemaal al tuig en derg op. Die van mij heeft het nog niet eens van dichtbij gezien haha


Die van mij kent alleen het hoofdstel met bit(longeerlijn maak ik nog aan het halster vast met longeren)en een longeersingel met dekje eronder..verder kent ie nog niks..Ja een zweetdekentje en peesbeschermers haha

Kan hier helaas geen foto plaatsen via de telefoon..wel een filmpje van Flip!

https://m.youtube.com/watch?v=oXsl_0SDW0s

Flip b welsh

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:36

Ho, ik wil even iets duidelijk maken voor er misverstanden onstaan, aangezien ik meteen een aantal PB's over mijn laatste post over Khavanna kreeg.

Er is niets aan de hand met m'n meissie, ze is heel netjes zadelmak gemaakt en lichtjes doorgereden door CrazyCactus, maar door het (zeer) intensieve lesproces met Bonte Jaopie heb ik er na de laatste berichten in het Khavanna-topic niet veel meer mee gedaan.

De weersomstandigheden zijn al een tijdje zo abominabel slecht, dat de hele longeercirkel en rijbak tot een binnenzee zijn verworden, daar kan ik nu niks in doen (ook niet met Jaopie dus). De aanhoudende harde wind/storm zijn ook geen omstandigheden om eens in rust met een merrie als Khava verder te gaan: die reageert daar erg panisch op, en ik ga in dit stadium de kat niet op het spek binden natuurlijk.

Zodra het weer kan vervolg ik het bestaande topic of open ik een nieuwe.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

ZiekieLove

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:43

Oeeh die andalusiër is knap <3
Mijn grote D pony merrie Nevada gaat in maart weg om doorgereden te worden, is nu 4:) ik heb er zelf al aantal keer op gezeten en wat gestapt, gewoon zonder tuig(supermak is ze hihi zie profiel) maar aangezien ze af en toe ook vrij heet kan zijn laat ik haar door iemand anders doorrijden en ga daarna zelf aan de slag met haar! Kan niet wachten hihi

[KS-MK] Klein monstertje in de maak

[KS-ITP] Extra speciaal flessenveulentje Navi ♡
You can't train a horse with shouts and expect it to obey a whisper

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:11

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 40 bezoekers