Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:29

Wauw Bianca klinkt als een drukke baan .. was het weer wel ff beter in Italië dan hier in Ned ?
Vervelend die bevroren baan .. maa idd weer minder erg als je er toch niet bent , gelukkig gaat het morgen weer dooien .. ik wil ook graag weer in de buitenbaan om mn proeven te oefenen.

Donderdag de Z2 proeven doorgereden in de 20/40 binnnebaan .. hij deed het *\o/* mn instructie was super blij verrast .. wat een topknol heb ik toch <3


Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:49

Moniek....... Je hebt een super fijn paard, komt goed op het Z2 debuut. Hoop dat je nu alle vervelende dingen weer gehad heb. ( hond, pes etc.)

Bianca...... Dat klinkt als een drukke baan! Nu weer lekker genieten van Santana, vakantie doet ze vaak ook wel even goed.

Babootje.... Balen dat de stal op slot zat, nu inmiddels weer open? Fijne L2 proefjes zie ik, ziet er allemaal beheerst en rustig uit.

Leonie..... Sjef is echt een plaatje!!

Ik heb al die tijd wel meegelezen maar eigenlijk weinig gereageerd, wil nu weer gezellig wat meer mee gaan kletsen.

Nichtje gaat redelijk, over 2 weken weer een scan en dan weten we hopelijk wat meer. Hum gaat echt super fijn, hebben gisteren onze laatste winstpunten in het Z1 gereden en gaan zondag ons Z2 debuut maar gelijk maken :+ Zodra we die hebben mag ze lekker met wedstrijdverlof en gaan we d'r thuis nog wel lekker in beweging houden voor de thuiskeuring 3 mei, daarna krijgt ze lekker paar maandjes vrij om te genieten van d'r kleine spruit straks.

Een van onze Z1 proeven van afgelopen tijd:

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:31

Super Carmen gefeliciteerd , je hebt gelijk als het nog kan gelijk even doorstarten. Waar ga je heen zondag ? Wij gaan volgend weekend naar waarland :)

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:46

moniek21 schreef:
Super Carmen gefeliciteerd , je hebt gelijk als het nog kan gelijk even doorstarten. Waar ga je heen zondag ? Wij gaan volgend weekend naar waarland :)

Gaan morgen ons debuut al maken in barsingerhorn :j stonden reserve maar konden erbij. Zondag starten we in assendelft.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:06

En Carmen hoe is het gegaan dit weekeinde?

Wij hebben ook weer wedstrijd kunnen rijden; vandaag gestart in Pijnacker. 3 WP en 192,5 en 203 punten.
Dat maakt nu 12 punten in 4 wedstrijden de L2 uit en eigenlijk steeds mooie constante wedstrijdresultaten.
Ik denk dat ze wel klaar zijn voor het M.
Dat gaat volgende week gebeuren bij de Flardingha ruiters in Vlaardingen.

Amazone met lef, fijne combinatie en mooie afgewerkte proef was zo het commentaar onderaan het protocol.
Zelf ben ik erg trots op de 8-en voor de middengalop en het hals strekken van deze combi.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:45

Super gaaf Babootje dat is mooi commentaar :) denk idd dat ze er klaar voor zijn voor het M .

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:16

Babootje..... super netjes!

Gisteren hadden we 198 en 194.5 en vandaag dan twee keer 1ste met 210 en 198 punten. Merk duidelijk dat de wissels nog groen zijn maar dik tevreden en ze mag nu met wedstrijd verlof.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:03

Top Carmen. Dat is een welverdiend wedstrijdverlof! Gefeliciteerd!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:48

Helaas hadden we ook sneeuw in milaan met de daabij behorende vertraging van 2.5 uur op de terugvlucht…

Super dat de Z2 proef zo lekker ging Moniek.

Ziet er erg fijn uit Carmuh. Echt super knap en gefeliciteerd met wederom het mooie resultaat. Nu aftellen en binnenkort een mini-Hum.

Dat is wel heel mooi commentaar Babootje, gefeliciteerd!

Santana hebben we ook weer lekker opgepakt en as zaterdag L2 debuut. Afgelopen week ook weer voor het eerst sinds december naar het bos geweest, heerlijk!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:11

Babootje...... Dankjewel!

Biancaa..... Pff jeetje 2,5uur vertraging

Het proefje van zondag waar we een winstpunt hadden.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:52

Ziet er goed uit Carmen! wat een heerlijk paard die Hum. En dan te bedenken wat ze allemaal meesjouwt. :D
De vliegende wissels zijn nog een dingetje maar dat komt vast goed.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:16

Nou we hebben het gedaan , het was erg vroeg en koud vanmorgen :Z :brr: maar we hebben Z2 gestart vandaag en ook 2 punten gereden *\o/* 214,5 in de eerste en 209,5 in de 2e ..
eerste proef was hij iets gespannen maar wel fijn te rijden en de 2e proef die ik gelijk erachteraan mocht was hij moe :(:) maar ook die nog redelijk doorgekomen .. nu gaan we vooral km’s maken in het Z2 en hopelijk ons selecteren voor de regiokampioenschappen .
Ik zal de filmpjes even uploaden ;)


Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:19

Ziet er goed uit Monique. Keertwendingen nog wat strakker en de changementen nog wat voorzichtig gesprongen (maar hij springt ze wel :D :D ) .

Haha, bij die rode deur denkt ie echt "ik wil weg, maakt me niet uit welke kant op".

Goed sterk is hij alweer. Mooi van de grond af. Ook al was de operatie niet echt nodig ben ik best benieuwd of je verschil merkt voor en na.

M1 debuut van History en Babette is ook goed gegaan.
1 x 191,5 en 1 x 208 punten. 1 x proef 2 2-en. Iemand schoof de bakdeur net open toen Babette aan haar SB begonnen was. Daar schrok His van en was t.d.h. 1 x een 2 omdat hij omsprong uit de contra. Mooi changement dat wel :D :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:31

Babootje , keertwendingen expres nog groot anders gaat ie in een soort van stap/galop :') Wissels moeten beter waren noet allemaal op mn been maar dat is net als het uitstrekken wat hij veel meer kan te wijten aan spanning ..
Die rode deur :D daar was het jury hok en dat vond ie echt heel spannend :=
Ik merk totaal geen verschil na de operatie ;)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:58

Jeetje Moniek en Carmuh wat gaaf! Ziet er allebei al heel fijn uit :) gewoon al Z2! Ik moest gisteren een stalgenootje Z2 voorlezen maar wat een ingewikkelde proeven, ik was blij dat zij wist waar ze heen moest.

Afgelopen vrijdag was de zadelmaker langs geweest voor Santana. Ik had gehoopt op een simpele aanpassing van het zadel maar helaas past het zadel niet goed meer. We hebben het voor nu wel passend gekregen maar het ligt niet optimaal en de zadelmaker was vrij zeker dat hij er helemaal uit gaat groeien. Dit is voornamelijk door hoe (smal) de kussens geplaatst zijn, trapezius komt dan teveel in de verdrukking. Mooi balen. Uiteraard had de zadelmaker ook een heel fijn nieuw zadel bij maar ik had eventjes niet op een investering van +3K gerekend...

Jullie nog tips voor goed zadel met veel ruimte rondom schoft dat nog helemaal aanpasbaar is/blijft en geschikt is voor lange benen? Santana is helaas nog steeds niet uitgegroeid.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:06

History is ook nog niet uitgegroeid. Maar wel een nieuw zadel gekocht. Was nog een hele toestand, want vrijwel alle zadels die we probeerden schoven. Met de Hulsebos gaat het echt super goed nu.
Ik mag echt wel zeggen dat het stijgen van de punten van Babette haar proeven voor een groot deel te danken zijn aan het hebben van een goed zadel nu. Het zadel belemmerde echt zijn beweging.

Misschien kun je tweedehands een passend zadel vinden? Het lijkt voor veel mensen echt geen enkel probleem om 3 - 4 k uit te geven aan en zadel dus de tweede hands markt is overloaded.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:17

Babootje, ik heb 2 jaar terug een nieuwe Passier GG Extra aangeschaft omdat het vorig zadel niet goed meer lag en had gehoopt dat dit zadel iets langer mee zou gaan omdat de boommaat aangepast kan worden. Nu blijkt de boomvorm en de plaatsing van de kussens niet meer te passen.

Tweedehands sta ik zeker voor open maar ik heb zelf onvoldoende verstand van zadels om iets van marktplaats te kopen. Misschien een keer naar Country Mill gaan, zij hebben geloof ik giga collectie aan tweedehands zadels. Ik denk best lastig omdat paard dus franse kussens (dat was het geloof ik) nodig heeft en ik vlakke zit en lange zweetbladen voor mijn enorme benen :Y)

Ik wil best wat uitgeven maar dan zou ik wel graag een zadel willen hebben dat aanpasbaar blijft en een zadelmaker waar ik mijn huidige zadel in kan ruilen want ik geloof dat ik die Passier aan de straatstenen niet meer kwijt raak.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:13

Balen Bianca van je zadel , ik heb voor Hudson een Anatomica octant bij Drunensruiterhuis vandaan .. super blij mee Hudson is daar ook veel beter door gaan lopen .. Drunensruiterhuis heeft ook een hoop 2e hands misschien kun je hun ook eens contacten.. Bart komt dan bij je langs , ik vind hem heel kundig .

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:29

Wat een topdebuut Moniek!

Balen van je zadel Bianca, dat blijft altijd een kostbare aangelegenheid :=

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:06

biancaaaa schreef:
Ik wil best wat uitgeven maar dan zou ik wel graag een zadel willen hebben dat aanpasbaar blijft en een zadelmaker waar ik mijn huidige zadel in kan ruilen want ik geloof dat ik die Passier aan de straatstenen niet meer kwijt raak.


Nee dat klopt. Ik heb ook nog een Albion te verkopen. (Gaat jou niet passen vrees ik :D :D ).
Ik weet niet waar mensen al dat geld vandaan halen want de nieuwe zadels zijn niet aan te slepen en tweedehands is de markt verzadigd. Alleen van de nieuwe "populaire" merken loopt tweedehands nog wel.
Uiteindelijk zul je je zadel wel slijten, maar je moet echt geduld hebben.
Zadelmakers ruilen vaak al tweedehands niet eens meer in als je nieuw koopt. Ze staan er echt niet meer om te springen. Bizar.

1 Zadel dat aanpasbaar blijft is en blijft denk ik een utopie. Of je moet voor een boomloos zadel gaan. Er zijn dressuurmodellen. Laatst nog 1 gezien die ik serieus zelf als optie zou hebben bekeken ware het niet dat ik al voor Hulsebos geslaagd was. Naam is me even ontschoten, maar het is een nieuw merk.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:30

Ik ben er ook heel bang voor Babootje, daar moet ik dan heel lang voor Sonja Bakkeren en een stuk van mijn benen afhalen... :+

Tweedehands markt is inderdaad verzadigd maar ik vind het ook moeilijk om een goed tweedehands zadel uit te zoeken, wat zowel paard als mij zou passen. En heel veel shops met tweedehands zadels zijn geen echte zadelmakers. Country Mill hoor ik wel fijne dingen over maar heb ik zelf (lang geleden) mindere ervaring mee gehad.

De nieuwe Erreplus zadels zouden wel helemaal aanpasbaar moeten zijn, zowel boom als kussens maar goed dan ga je zelfs richting 4K... Dan nog eens 1500 afschrijving van de Passier :Y) kunnen we beter nieuw paard kopen (aldus mijn vriend).

Bedankt voor het meedneken Moniek. Ga ook eens bij Drunensruiterhuis kijken (al is dat niet heel erg in de buurt).

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:56

Erreplus hoor ik goede en slechte verhalen over. 4 K inmiddels voor een zadel. Bizar, echt gewoon.

Vind je het passierzadel wel gewoon fijn en is de boom te krap, kun je natuurlijk ook altijd nog gaan kijken naar een 2e-hands passier die wel past.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:10

Mooi debuut Moniek: Knap gedaan.

Ik heb een nieuw fijn zadel voor onder de 2,5k. Dat vind ik echt meeeeer dan genoeg geld. Ook met een boom die aanpasbaar blijft. OP deze leeftijd kun je wel al iets beter inschatten welke kant of binnen welke marge ze nog gaan groeien. Maar dan nog blijft het gewoon echt heel veel geld.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:16

Dank je pol,
Mijn zadel was zelfs onder de 2000... 1995 om precies te zijn , aangeschaft toen Hudson 4 werd Bart had het goed ingeschat .. zadel was toen iets ruim maar met een bontje prima , nu is hij perfect :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, goesju, miamivice, Paardennamen, YvonneV en 141 bezoekers