Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:36

Spannend Moniek

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:08

En al iets gehoord Moniek?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:12

Leonie_M schreef:
En al iets gehoord Moniek?


Gister avond kreeg ik een berichtje of ik een filmpje door wilde sturen van een wedstrijd..
Heb de röntgenfoto’s ook al doorgestuurd naar hun DA... we wachten af..

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:27

Volgende week woensdag wordt Huds gekeurd bij de watermolen door Jan Greve ( dat wilde de koper , alleen Jan mag keuren ) ... spannend dus ... is alleen wel een ritje van 3 uur :')

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:59

Spannend! Mooie omgeving daar hoor, ik breng aankomende week ook verplicht in Twente door ivm bereikbaarheidsdienst.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:26

Spannend moniek! %)

Ik vind het fijn dat jullie allen al een jaar voor lopen op mij! ik ben bezig hem de wissels te leren de contra is meer dan bevestigd (dat kon die al toen die 3 was) Maar nu de wissels??? We deden af en toe al wel eens hard de bocht door omspringen maar dat heeft weinig met een echte wissel te maken natuurlijk :=

Mijn paard is van het type dat eerst 10 x nee zegt en dan oke :) Hij kan ze gwn maar probeert eerst te trekken als dat niet lukt valt die in draf dan komt tegen het been hangen nog en dannnnnn kan die gwn een wissel *\o/* Hij springt nooit overkruist of spanning ed Hij doet of niks of goed! Ik blijf dan ook gwn rustig en herhaal tot die het doet en dan stoppen we dus ook!

Maar omdat Harry slim is en al weet wat er komen gaat probeer ik het steeds vanuit een andere positie te doen dus ene x diagonaal opzij wissel vanuit contra op de volte wissel lange zijde contra wissel vanuit binnenhoefslag wat naar buiten zetten wissel! vanuit een 8 omzetten wissel! Ik ben er nu zo sinds een week of 2 serieus mee bezig! Niet dit alles in 1 x maar de ene dag door een 8 andere dag diagonaal enz!

Vraag 1 Wissel ik te veel af?
Vraag 2 Moet ik het elke dag een x mee nemen?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:27

Dress, het is jammer dat die contra al zo bevestigd is ... meestal ( wat mijn instructie zegt ) kun je ze beter eerste de wissel aanleren voordat die contra zo bevestigd is.
Ik heb het bij Huds in het begin puur en alleen langs de langezijde gedaan .. omdat ze ze dan ook recht springen .

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:29

Dank je Moniek recht leren springen is ook wel handig idd! bedoel je dan van galop naar contra? dat lijkt me nog veel moeilijker :=

Ik heb ze als jong paard idd een soort van geleerd volgens D!inja is dat beter spelenderwijs te leren dat heb ik gedaan Maar nu echt op de hulp en vanuit andere lijnen probeert die er toch liever eerst onderuit te komen!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:25

Dres,van de contra naar de gewone galop. Ik ben nu bezig met een serie
maar ook dat langs de langezijde, Hij doet het ook op de diagonaal maar merk dat hij het nu nog fijn vind om de steun te hebben van de wand .

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:34

Ik snap hem Moniek leek mij nog ingewikkelder om te leren! maar als ze de hulp snappen wel ideaal idd om recht te laten springen! Dus voor nu nog van contra naar gwn

Is het verstandig om het elke training mee te pakken zodat het voor hem "normaal" wordt?

Ps ik heb gwn les hoor maar ik vind het leerzaam hoe andere het doen :)

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:01

moniek21 schreef:
Dress, het is jammer dat die contra al zo bevestigd is ... meestal ( wat mijn instructie zegt ) kun je ze beter eerste de wissel aanleren voordat die contra zo bevestigd is.
Ik heb het bij Huds in het begin puur en alleen langs de langezijde gedaan .. omdat ze ze dan ook recht springen .


We hebben History toen hij nog jonger was gewoon leren wisselen. Een springwissel. Nog niet verzameld uiteraard, maar puur om hem de hulpen te leren.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:21

Ik deed het in het begin van het aanleren alleen onder begeleiding van mn instructie , ik had het voor Huds nog nooit gedaan en wilde het wel goed doen.. toen hij het een soort van snapte deed ik het ook als ik " zelf " aan het rijden was.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:33

Bedankt we gaan er verder mee aan de slag :o

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:01

Hudson is helemaal binnenstebuiten gekeerd en helemaal goed bevonden.
Hij staat nu nog op de kliniek ivm behandeling van een paar sarcoids , die behandeling is 5 dagen
dus zondag haal ik hem weer op.
Het is nu even afwachten wat de Australische arts er van vind van de keuring .. dus dat is nog even afwachten.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:41

Spannend Moniek. Dit komt weer wat onverwachts toch? Wel heel concreet al zo te horen. Succes.

Dresjoepie: en jij loopt weer een jaar op mij voor. Die van mij begint net M klaar te worden thuis! Laat staan op concours.
Wissels: Toen ik de wissels aanleerde deed ik ze niet iedere dag. Hooguit een sessie van 2 a 3 keer achter elkaar en dan weer even niet. Maar dan ben ik waarschijnlijk weer aan de springen of buitenrijden dus komt het er toch niet van. Maar merk met veel oefeningen aanleren: Een keer doen met aan paar herhalingen en dan weer een tijd laten rusten. Vraag ik het dan dagen of weken later weer lukt het weer prima. Ze vergeten niet zo snel.

Maar niet getreurd om mijn 'achter lopen' die heeft dan weer een leuk oefencrossje gelopen. Als hij zich goed voelt is het zo'n gaaf paard als hij door het terrein gegaloppeerd <3

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:23

Komt nu wel heel dichtbij Moniek!

Dank je Pol zo ga ik het nu ook doen idd even doorpakken op een oefening en dan weer even wat anders doen! Ik ben er ook al wel achter dat ik hem te veel wil helpen en daardoor mijn hulpen veel te groot geef! Dus nu niet te veel nadenken als die goed voelt been omleggen Het is al moeilijk genoeg :D Er zit af en toe echt al een mooie wissel tussen! Ik denk ook dat omdat die een "goede"galop heeft hij de wissels van nature niet vlak springt maar al best met kracht en van de grond af!

In het bos deed die hem vanzelf stonden halverwege mensen in de bosjes op het galopeerpad ik heb hem toch gwn beloond voor die 10 cm dat die opzij sprong en een wissel maakte :=

Heerlijk toch Pol en juist dat is zo een goede training voor de wedstrijden veel laten zien en af en toe wat stoom afblazen!

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:10

Wauw wat ben ik trots vandaag. Vandaag hadden His en ik onze eerste oefenwedstrijd sinds zijn blindheid.
Uiteraard hard gewerkt en geoefend, maar ik had me voorgenomen al tevreden te zijn als hij zich liet sturen en rijden. Het was ook uitproberen hoe hij om zou gaan met de druk, spanning en de omgeving.

We reden twee proeven. De wedstrijd was dicht bij huis, dus zijn er lekker naar toe gestapt, op het terrein was hij wat gespannen door alle toeters en bellen. Maar teugeltje lekker losjes en hij stapte braaf door. Op het losrij gedeelte hem wat opgepakt en lekker los gereden. De vele paarden om hem heen deden hem weinig. Dan mogen we de ring in. De ring had 1 hoek waar veel spannende dingen gebeurden. Die had hij gelijk geschoten. Hij bevroor even, maar liet zich weer naar voren rijden. De hoek wou hij niet echt in, maar hij was braaf en bleef bij me. Na 2 rondjes extra rondrijden langs die hoek ging het al beter, dus starten maar! We hadden last van de spanning en dus veel stuurfouten. His voelde vrij stug door zijn lijf en leek soms weg te willen lopen. Maar hij bleef. Al met al geen hele slechte proef, maar de punten zouden niet hoog zijn.
Dan de 2e proef. His voelde veel beter aan. De hoek bleef spannend maar hij ging er in! De tweede proef kon ik veel beter sturen en aan hem rijden. Zijn neus duwde hij flink eruit, maar liep wel braaf zijn ronde. Sommige momenten pakte hij dan wel weer lekker aan.
De 2e proef was dus veel beter en geslaagd. Maar gevoelsmatig geen prijs kans. Daarvoor deden we ook niet mee.

Bij de prijsuitreiking was ik dan ook zeer verbaasd dan mijn naam omgeroepen werd bij de prijzen.. We waren 4e geworden van de 16 deelnemers. Heb er wel een traantje om moeten laten, dat mijn topper, die net een jaar half blind is, dit zo even gedaan heeft!

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:37

Heerlijk orsje! Ik kan uit je omschrijving goed opmaken hoe veel dit voor je betekende. Jullie zijn eigenlijk dus weer gewoon helemaal u en running na zijn ongeluk +:)+

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:36

Wat heerlijk Orsje! Dubbel en dwars verdiend denk ik zo!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:54

Wat ontzettend leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat Orsje +:)+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:49

Vandaag Mn allerliefste maatje achter gelaten in Duitsland. Hij is ook door DA 3 helemaal goed verklaard.
Het is onwijs dubbel en ben er stuk van maar het is een juiste beslissing.
Nu gaat de zoektocht beginnen naar een nieuw paard...

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:18

Gefeliciteerd dan toch maar. Lijkt mij echt heel lastig.
Maar nieuwe paarden kijken zal misschien de pijn een beetje verzachten.

Ik ben daar echt veel te weekhartig voor. Slecht voor de portomonee, goed voor mijn ziel :P

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:07

Pol , nou idd van kopen wordt ik blij.. de eerste auto is ook al een feit :D
Het troost mij dat hij het heel goed krijgt .

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:52

Gefeliciteerd met de verkoop Moniek!

Hier wel gewoon blijven posten he ;)

Al iets op het oog?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:54

Dres, ik blijf zeker in dit topic.. hier is het gezellig en hoef ik niet bang te zijn om afgezeken te worden ;)
Ik ga morgen bij een stal kijken waar ze veel 2 en 3 jarigen hebben.