Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:52

Wauw Moniek!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:13

Moniek..... Wauw prachtige foto´s! Gefeliciteerd met de punten ondanks de stress keurig gedaan! Heb even gespiekt wie je jury was die proef hihi

Pol.....Super! Gefeliciteerd!

Hier zijn we gewoon lekker een beetje aan het hobbelen en tutten..... Hum staat al lekker in een dubbele stal en de camera´s worden geïnstalleerd. Helaas haalde ik d´r net wel uit stal met een dik achterbeen, maar even aankijken.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:22

Dat is balen Carmen .. wel lekker dat ze lekker in een grote box staat al .. wanneer was ze uitgerekend ?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:45

moniek21 schreef:
Dat is balen Carmen .. wel lekker dat ze lekker in een grote box staat al .. wanneer was ze uitgerekend ?


Jaa, denk van het slaan tegen de wand dat heeft ze vorig jaar ook gehad. Ze is 25 juni pas uitgeteld dus hebben nog even te gaan hhahah

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:01

Ohhh dat duurt nog even :)

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:14

Niettemin wel spannend Carmen; voor je t weet is t zover.. :+

Mooie verkoopfoto's Monique! Moet wel lukken zo denk ik. Ik houd mn oren ook open mocht er iemand iets zoeken.
Huds is leuk!!

Niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor hebben Babette en History meegedaan met de teamwedstrijd op Prinsenstad. Overall zijn ze eerste geworden in het M1 *\o/* *\o/* met 193,5 punten (jury was best streng). Haar collega in het team in het L2 was ook eerste met 199 punten, maar haar collega in het Z1 9e wat het resultaat wat drukte. Toch nog een mooie 5e plaats van de 17 deelnemende teams en een superleuke dag met stalgenoten. *\o/* *\o/*


Afbeelding


En een mooie foto van het losrijden. Je zou toch niet zeggen dat ie net over 160 is... <3 <3
Zou ook een mooie verkoopfoto zijn, maar His is Babettes "once in a lifetime horse" en mag "ech niet weg".

Hij "groeit" met de dag en gaat alleen maar goed-goed-goed (durf t bijna niet te zeggen :roll: :roll: )
Hij zit enorm goed in zijn vel; wordt steeds heter. Hij komt steeds beter achterop en zn middendraf wordt steeds mooier/lichter. Maar het is een echte "gallopeur".

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:34

Een prachtige foto van een prachtige combinatie Babootje , hahaha nee zou je niet zeggen dat hij net over de 160 is .. hij toont groots ;)

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:05

Vandaag wedstrijd gehad in Waddinxveen. Twee x 1e met 172 punten en 205. Bizar verschl he?
1e proef werd ze keihard afgerekend op spanning. Dat was wel zo want hij was "niet te houden", maar er zaten toch wel mooie stukken bij. M.n contra (kan hij goed) was goed (dat Babette nog dacht hehe ff uitblazen). Daar had ze 3 en voor. Niet te snappen. De SB, waar hij gewoon tegen haar been kwam en waarvan Babette dacht "ik heb een 1 want niet getoond" had ze een 7,5. Zulke dingen. Maar, dus alle onderdelen teveel spanning. Hij was heel heet. Ze had de handen vol.
2e proef ging iets meer ontspannen. "Last best" stond onder dr protocol. Klein storinkje in het achterwaarts en ook in deze proef was hij wat strakker en minder "om haar been" dan dat hij kan zijn, maar zo op het oog zag het er goed uit.
1e buitenwedstrijd ook. Morgen in de herkansing want het is een 2-daagse.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:36

Soms snap je echt niet waar ze op jureren .. alsof ze naar een ander zitten te kijken . Gelukkig 2e proef goed gereden .. gefeliciteerd met de punten . Succes morgen !

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:50

Vandaag de röntgen doorgestuurd naar geïnteresseerden .. voelt wel heel dubbel hoor :(:)

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:14

Snap ik. Stel dat je m verkoopt.. wat ben je dan van plan. Weer een jong beest?
Huds moet toch hoger dan Z kunnen. Heb jij geen ambities die richting?

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:23

Volgens Morgan Lashley die ons traint gaat History pas in het Z tot zn recht komen. Hij heeft een goede maar geen spectaculaire draf nog al wordt hij wel steeds mooier. Zijn heetheid staat m een beetje in de weg. Maar zn galop is makkelijk en super. Ze heeft m na de les ook behandeld (manueel) dat doen we 1 x in de 1 a 2 maanden, ook vanwege zn verleden maar hij is al bijna gelijk. Linksachter nog iets minder sterk maar dan ook nog maar iets. We hebben een goed schema wat voor hem goed genoeg is om te groeien. History trainen we 4 x per week, en na les of andere zware training, trainen we "af" daarna vrij wegens herstel van de spieren.
En hij maakt echt sprongen nu. Volgens Morgan moet LT voor hem er wel inzitten. We gaan nu de zomerselecties in M1 rijden nog. Qua punten zijn we er al bijna uit en M2 kan ook al maar bij het selectie rijden M2 kom je al gauw meer profruiters tegen die hun jonge dieren naar het NK willen hebben. Dus in het M1 grotere kans op Ermelo. Zou toch ook es leuk zijn op zn CV. Dan 25 mei is er het TTC, Babette moet eigenlijk werken, maar hoopt vrij te kunnen krijgen. Gaan we dat ook doen. Zo'n leuke acomodatie om te rijden (CHIO terrein).

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:48

Babootje ... Hudson is zeker geschikt voor het hogere werk .. maar hij wordt/is nu al zo goed voor zn leeftijd dat ik een keuze moet maken , en soms zijn dat niet altijd de leukste ..
het is idd wel weer de bedoeling om een 3 of 4 jarige te kopen ... Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik over een jaar nog op Hudson rij <3 mijn instructie zegt dat we volgend jaar LT klaar kunnen zijn als hij zo door gaat ..

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:04

Das gaaf toch Moniek. Als je m dan toch zo ver hebt he. Ik begrijp best dat ie wat oplevert nu maar een x doorrijden is ook wel heel gaaf. History is geen courant paard omdat ie te klein is dus dan is die keus ook makkelijk.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:28

Ja hebt helemaal gelijk Babootje dat is ook heel gaaf .. ik ga er ook gewoon vanuit dat hij er volgend kaar nog is hoor :j

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:11

Oeh, hoe dubbel Moniek. Jij hebt verkoop wel altijd in je gedachte gehad toch? Maar dan nog ga je je natuurlijk hechten aan zo'n leuk paard. Hoop dat ze zo enthousiast zijn (en zoveel willen betalen) dat het afscheid makkelijker wordt voor je.

babootje: Leuke plannen zo. En een mooie toekomst. Een niet courant paard heeft dus ook zo zijn voordelen: rust in je hoofd. Klinkt als fijne begeleiding zo.

Wij hadden onze 2e wedstrijd. Een selectie wedstrijd zonder hele ring. Dat was even een extra uitdaging. Dat beest wil overal gaan kletsen; bij de jury, bij de voorlezen van de ring ernaast, bij de mensen die langs de ring staan. Super gezellig natuurlijk maar ik moest wel even er aan werken dat hij gewoon op zijn lijn bleef :+ Lastig als je allebei 'geel' bent qua karakter.
En hij is echt nog onvoldoende gewend aan andere paarden. Maakt steeds een hupje als ze dichtbij komen. Toch 184,5 en ergens in de middenmoot geeïndigd. Mag zeker niet klagen. En ik zou zeker de prijs voor breedste glimlach gewonnen hebben. Ik vind hem zo leuk.
Maar nu gaan we volgend weekend weer naar een cross les. *\o/*

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:10

Goed gedaan Pol! Ja ik ken ze dat soort "ringen". Uiterst lastig om strak te rijden. Dan merk je vaak pas hoe je ze er niet tussen hebt haha. Maar wel goed leermoment. Mooie punten dan toch wel.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:26

Pol , nee niet echt totdat hij zo “ apart “ werd .. hoeveel geld ze ook betalen .. makkelijker zal het niet worden :(:) maar dat zeg ik , misschien is hij er gewoon volgend jaar nog en gaan we samen de subtop in .
Gisteren wedstrijd gehad .. nou hij liep best fijn niet zn beste proeven maar niet verkeerd .. kregen we gewoon 191 en 197 punten :') ben nog even de discussie aangegaan met de jury :j ze vond dat hij teveel het initiatief nam ... wat dus zeker niet het geval was .. voor het uberstreichen ( waarin paard zo moet blijven zoals hij loopt in galop als jij je handen 3/4 sprongen naar voren doet kregen we een 5,5 met de tekst “ moet hand meer volgen “ 8)7 neeee er staat in de tekst van de KNHS dat het paard niet mag veranderen in zn hoofd hals houding , misschien een fractie voor de loodlijn mag komen maar meer niet ... en op mijn vraag waarom ik een 6 voor Mn houding en zit kreeg terwijl ik daar steeds 8en voor krijg was haar antwoord “ omdat ik dat bij iedereen zo doe “ ... alles staat op film en heb Mn instructie laten kijken ( die is echt streng , waar ik van de jury een 5,5 voor een keertwending kreeg zou zij me een 4 hebben gegeven :') ) ze zegt het is echt mierenneukerij wat een zeikerd .. weet duidelijk niet wat ze jureerd .
Ik gaf ook nog aan dat ik 2 kwam geleden nog 30 punten hoger zat , ik zeg zaten die juryleden er dan zo vreselijk naast :? .. gaf ze geen antwoord op . Ze had bijna verliespunten uitgedeeld en sommige combinaties voorzien van schandalig commentaar ... ze gaan haar bij de vereniging niet meer vragen _/-\o_
Ik hoef mijn punten echt niet kado te krijgen maar gewoon jureren naar wat je ziet kan toch wel ? Een slangenvolte met 4 bogen waarbij op x een eenvoudige wissel van contra naar contra wordt gevraagd had ik een 6,5 .. ik kreeg hem de 2e bocht niet op viel in draf hup die eenvoudige wissel en weer door .. dat had toch gewoon een 4 moeten zijn ? Maar goed deze vergeten we snel en gaan weer lekker verder naar volgende maand *\o/*

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:31

Precies soms echt onbegrijpelijk maar dan ook hier echt verkeerd (wb uberstreichen) wat zei ze daar zelf dan van?

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:41

haha ik had echt ook weer zo'n moment na 4 proeven gereden te hebben. Gemiddeld klopt het heus maar ik kan er echt geen touw aan vastknopen.
Zegt mijn voorlezer: had je haast? Staat er op mijn protocol: actiever.....9x........ Ik begrijp heus het verschil tussen hard gaan en actief maar dat was hier niet aan de orde.

Dan wil ik dus echt weer gewoon over een hindernis springen. Lekker duidelijk. Ik moet echt gewoon niet te veel dressuur wedstrijden rijden.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:35

Babootje , zover kwam ik niet :') ze liep weg .. ik zei tegen haar “ sorry maar dit kan ik toch niet serieus nemen “ :D

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:48

Babootje...... jeetje wat een verschil in punten!

Moniek...... Toch weer spannend, blijft raar. Ben toch ook wel benieuwd hoe jullie verder gaan, jullie zijn zo leuk samen!

Polo..... Toch netjes gedaan, zonder hekjes is ook wel een stuk lastiger gelijk.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:23

Krijg net een appje .. morgen klanten voor Hudson .. en zondag .. voelt heel dubbel .. maar we gaan ervoor .


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:30

Spannend Moniek! Altijd dubbel, maar goed verkopen is ook leuk :j

Ik ben met Hurri nog in dubio, heb er zelf heel veel schik aan, maar is wel heel veel vraag naar goede 6-jarige paarden :=

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:01

Nou het was weer zover ... Hudson vanmorgen in de vlechten .. een appie “ ze hebben afgezegd “ Pff wat heb ik hier toch een hekel aan ..
Nu maar hopen dat de mevrouw die morgen komt ook echt komt . Hij is nu lekker de wei opgegaan .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, GoogleAdsense, guppekop, Loe_Loe, mosimonster, Paardennamen, Reusje_xx, Ruai, sterregoud en 103 bezoekers