Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:15

Wauw Orsje wat gaaf !! Wat een overwinning voor jullie beide .

pol013

Berichten: 8991
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:20

Springen geeft altijd een super gevoel. Bij jullie is het extra bijzonder. Fijn hoor orsje. In dit geval niet kijken naar wat beter kan maar er gewoon van genieten!

Ik ga komende weekend eens experimenteren met een gehuurde 2 paards trailer. (Alleen) op de trailer staan kost die van mij al zoveel stress, dat het al een vervelend begin is van een training of wedstrijd. Ik wil eens kijken of het beter gaat als ik een 2e paard meeneem. Heb toch 2 potentiële meereis-kandidaten staan.

Voor een gewone training in de buurt redden we ons nu zo wel. Maar als hij langer in de trailer moet staan, bijvoorbeeld bij een SGW, is het gewoon sneu. Het begint al als hij denkt dat hij mee moet bij het poetsen. ;( er komt voor een halve dag aan mest uit in een half uur.
Een VW zou helemaal mooi zijn maar die zijn zo €€€€
Ik hoop dat mijn 22 jarige nu wél op een 2 paards trailer kan staan. Die reist echt super relaxed. Maar die had vroeger een bloedhekel aan zo smal staan op een 2 paards. Dan brak hij de boel af. Zou jammer zijn want dat zou echt de ideale oplossing zijn. Die zou ik er ook oprecht ene plezier mee doen om mee te gaan op wedstrijd. Opa vind meegaan namelijk heel tof. *\o/*

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:23

Super gaaf wat jullie doen Orsje! Springen is altijd heel fijn om je paard fris in t koppie te houden.

Balen pol, kun je niet wat afleiding bieden op de trailer met een hooinet of een speeltje? Of heeft hij daar helelmaal geen oog meer voor. Maakt het nog uit in wat voor trailer je hem zet? Loopt ie er wel zo op? Kun je veel oefenen?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:42

Pffff heftig Carmuh, beterschap met je veulen en succes met de laatste weken van je zwangerschap.

Mooie combinatie Moniek! Knap paard.

Stoere foto Orsje.

Lastig Pol, hopelijk is 2-paards de oplossing. Ik droom met je mee voor een vrachtwagen. Dat lijkt me helemaal comfortabel.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:37

Orsje.... gaaf! Vooral genieten en plezier hebben.

Polo... hopen dat het met de 2 paards minder stress geeft. Ik heb de luxe de beschikking te hebben over een 2 paards vrachtwagentje met B rijbewijs van een vriendin, moet zeggen dat bevalt goed hihi.

pol013

Berichten: 8991
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:44

Babootje schreef:
Balen pol, kun je niet wat afleiding bieden op de trailer met een hooinet of een speeltje? Of heeft hij daar helelmaal geen oog meer voor. Maakt het nog uit in wat voor trailer je hem zet? Loopt ie er wel zo op? Kun je veel oefenen?


Eten wil hij pas als we weer thuis zijn. Heb ik helemaal in het begin nog een tijd geprobeerd. Op de trailer zetten, eten geven en weer uitladen. Speeltje is helemaal nutteloos.
Hij loopt er altijd op. Niet van harte maar altijd in alle rust alleen te laden.
Neem hem al 2 jaar wekelijks ergens (verschillend) mee heen. Gewenning is dus ook niet de oplossing.

Hij is niet bang voor de trailer an sich. Dénk ik.
Hij is bang in zijn eentje. Gezelschap mag mens of paard zijn. Vandaar dat ik wil bekijken of een meereizend paard helpt. Een VW waar hij mij in zou kunnen horen/zien zou de truc ook wel doen. Maar: €€€€ en dan zou het nog een 'probleem' zijn als ik de cross ga lopen of onverwacht langer op een prijsuitreiking moet wachten.

Het is echt een sufferd hoor. Op stal is prima, even alleen in de wei overleeft hij ook wel. Maar zet hem op stal én laat hem alleen......Hoopje ellende.... Dus dan kun je je wel voorstellen hoe leuk hij dat rammelende kleine hokje alleen vind. -O-

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:59

Aha hij heeft het ook buiten de trailer om als hij alleen is begrijp ik. Dat is best lastig.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:12

Lastig Pol zulke dingen .. je kunt het ze ook niet vertellen dat er niks is .. ik hoop dat hij idd steun heeft aan een ander die wel rustig blijft.

Volgende week ga ik verhuizen naar een andere stal... niet helemaal de planning geweest maar na de overname door de huidige eigenaren is er een hoop veranderd bij ons op stal ... en dan niet in de positieve zin van het woord.. heel jammer want heb er ruim 2 jaar met veel plezier gestaan ( laatste half jaar minder in totaal 2,5 jaar daar gestaan.) hopelijk vind Jiro ook wat meer rust op de nieuwe stal .

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:54

Babootje , staat destal waar jullie staan te koop ?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:27

Aahh het is dus niet alleen op de trailer dat hij dat heeft polo.... lastig hoor

Moniek... wat jammer maar als het niet meer bevalt dan zit er maar een ding op inderdaad.

Hier is hum weer een beetje aan het werk onder het zadel, kleine houd zich dan rustig op stal. Ze mogen ook op de paddock nu mits hij niet gaat liggen dus onder toezicht even lekker eruit en dat vind hij heerlijk!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:58

Carmen , idd .. verhuizen

Wat heerlijk dat ze weer in de paddock mogen , en wat fijn voor jou en Hum dat ze weer wat doet onder het zadel . Heb je een fijne ruiter gevonden ?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:15

moniek21 schreef:
Carmen , idd .. verhuizen

Wat heerlijk dat ze weer in de paddock mogen , en wat fijn voor jou en Hum dat ze weer wat doet onder het zadel . Heb je een fijne ruiter gevonden ?


Jazeker, renate is lekker aan het knutselen met dr.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:44

Carmuh schreef:
moniek21 schreef:
Carmen , idd .. verhuizen

Wat heerlijk dat ze weer in de paddock mogen , en wat fijn voor jou en Hum dat ze weer wat doet onder het zadel . Heb je een fijne ruiter gevonden ?


Jazeker, renate is lekker aan het knutselen met dr.


Super leuk , Renate kan fijn sturen :j

pol013

Berichten: 8991
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:24

Carmuh: heerlijk dat ze weer wat naar buiten kunnen. Hoop dat het snel helemaal achter de rug is.
Moniek: bah, dat geeft altijd zo veel onrust als het dan niet meer naar je zin is.

Wij hebben een weekend testen met een 2 paards trailer achter de rug. En dat beviel heel goed! Laden ging na een paar keer oefenen veel vlotter. Je merkt nu al dat hij met minder tegenzin op de klep staat. vele rustiger bij aankomst en veel minder zenuwachtig toen ik terug kwam van parcours lopen.
Met als gevolg dat hij niet al 'met een vol emmertje' het losrijden binnen komt en veel beter te rijden blijft.
Huur de trailer een weekje langer om ook met de shetlander te gaan oefenen. Kijken of die een beetje rustig wil blijven in dat ding en of zij hetzelfde effect op hem heeft. En dan mogelijk op zoek naar een andere trailer.
Dat gaat natuurlijk weer geld kosten. Heb deze trailer pas 3 jaar. Maar als dit echt het effect is heb ik het er wel voor over.

Voor een eerste keer weer binnen met maar 1 springles na een heel seizoen alleen cross trainingen ben ik heeeel tevreden.
https://www.facebook.com/hvanpol1/video ... 160224839/

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:26

Balen Moniek, succes met de verhuizing.

Carmuh, fijn dat hum weer aan het werk is en beide weer naar buiten mogen.

En tweepaardstrailer lijkt dus de oplossing Pol?

Afgelopen weekend heb ik de bodem weer eens van dichtbij mogen bewonderen en ik mag opzoek naar een nieuwe cap (het hele binnenwerk/bandjes van mijn HH zijn afgescheurd).

Iemand nog tips voor een stevig model cap (zwart)? Liefst eentje die tegen stootje kan. Vond het bijzonder dat de ophanging van de bandjes/binnenwerk zo afscheurde. Ik had al eerder problemen met klep die losliet en bevestiging die los liet (is beide gefixt), voorheen altijd HH gehad maar daar nu beetje huiverig voor.

pol013

Berichten: 8991
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:02

biancaa: Oei, heb je zelf niets.
Ben gelukkig niet recent van mijn paard gekukeld dus kan je niet vertellen welke daar het beste tegen kan. Zou zeggen: allemaal maar dat blijkt niet zo te zijn.

2 paards trailer mét zijn beste vriend als gezelschap werkt ja. de trailer an sich zal er weinig aan verbeteren.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:25

Bianca.... oei, zelf geen last ergens? Slecht zeg van die cap... je zou toch verwachten dat ze allemaal veilig moeten zijn.

Polo.... een maatje mee scheelt dus wel voor hem. Rondje ziet er fijn beheerst uit, verder niet echt verstand van springen haha


Afbeelding
Mn knappe vriendje

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:31

Pol , wat super fijn dat het beter gaat met zn 2e +:)+

Bianca , oef dan heb je een goede smakker gemaakt , gaat het wel ?

Carmen , zag ze net of FB voorbij komen , ziet er super uit zeg !!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:24

Dat knapt mooi op Carmen! Hou je het zelf nog wat vol met de laatste loodjes?

Vervelend om te moeten verhuizen Moniek, maar paarden moet wel hobby en ontspanning zijn en geen ergernis :o

Hopelijk is hij met de shetlander ook rustig onderweg Pol! Dan is dat een mooie oplossing die jullie veel stress scheelt en de concoursen en lessen een hoop leuker maakt ;)

Ik ga morgenochtend vroeg naar Ermelo om naar mijn hengst te kijken. Ben erg benieuwd hoe hij het doet! Hij moet al als 4de van de dag (catalogusnr 246), rond 8 uur begint het op het straatje en rond half 12/12 uur gaat het springen van start.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:06

Jammer Moniek weer verhuizen ga je weer naar een stal met binnenbak?

Mooi rondje Pol +:)+ Fijne hobby hebben we he kost altijd weer geld ;)

Oh Bianca zand happen is nooit zo leuk ben je zelf oke? Ik vind een goede cap iig wel heel belangrijk Maar ik denk dat die keuze heel persoonlijk is kwa pasvorm en model! Ik zou eens naar een grote ruiterzaak gaan en gewoon gaan passen!

Hij is idd heel knap Carmuh fijn dat het beter gaat met hem zo sneu zeker als ze nog zo klein zijn! Wat was het ook alweer voor afstm?

Spannend Gomir heel veel succes :)

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:48

Gomir.... spannend, succes! Het word steeds zwaarder, kom mezelf vooral savonds tegen dan haha

Dresjoepie... is een just wimphof x oscar x dillenburg

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:33

Gomir, wauw spannend , als ik even kan ga ik zeker even kijken .. heel veel succes alvast.

Dres, jazeker .. we hebben binnen en 2 buiten banen .. binnen en buiten 20/60 en 1 20/40 buiten.

Vandaag verhuisd, hij staat er rustig bij, hopelijk blijft hij dat ook en is het niet door de indrukken hahaha.
Morgen even aan de longe .

Afbeelding

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:42

Dat ziet er mooi uit Moniek!

Ik ben net thuis van een hele lange dag, uiteindelijk liep hij in groep 5 mee dus was een lange zit. Liet zich super zien aan de hand en los in de beweging en sprong fantastisch! :+: Helaas was hij, net als bijna alle hengsten, ineens 2-3 centimeter kleiner en ging hij er uit op stokmaat. Maar ik ben super trots op hem en heel blij met wat ik vandaag zat. Dat gaat een top sportpaard worden straks! En die paar centimeter groeit hij er echt nog wel bij, daar zit ik niet over in :+

Afbeelding

Op mijn computer staat de foto gewoon recht, maar in de bokt upload draait hij steeds om :+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:34

Oh oliebol Gomir.. je had het gisteren geplaatst :Y) jammer dat hij het niet “ gered “ heeft.. hoe kwam het dan dat hij opeens zoveel kleiner was ? Snap wel dat je heel trots bent op hem <3

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:37

Hoorde er heel veel mensen over dat ze kleiner waren dan thuis. En reken maar dat die hengstenhouders ze ook allemaal met een professionele meetstok meten :+
Voor die van mij pakte dat alleen uit van net groot genoeg naar net niet groot genoeg. Ach, hij heeft er van geleerd en ik heb een mooie dag gehad :D