Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:10

Hij galoppeerd nog heel groot is echt even wennen na Huds , hij moet sterker en vlugger worden maar dat heeft tijd nodig. Ja dat zag ik ook die overgang terug , ik voelde hem teveel terug komen dus legde nog even been aan .. reageerde hij fijn op .. ben ook heel benieuwd hoe dit verder ontwikkeld ;)


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:23

Ziet er goed uit Moniek. Fijn beest

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:57

Dank je wel Leonie

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:14

Fijn paard Moniek!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:27

Gaaf Moniek lekker rijden op je jonkie! De galop is ruim maar vind hem niet debiel groot hoor zoals sommige jonge paarden dat kunnen. Mooi door het lijf heel fijn :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:53

Dank je wel Dress, voor mij is hij mega vergeleken wat Huds deed :=
Ben benieuwd hoe hij over een paar maanden is als alles ietsjes meer gecontroleerd is .

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:45

Even wat fotos spammen van de nieuwe. <3 <3

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 03:16

Knappert Babootje .. staan jullie niet meer op die hele mooie stal ?

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:14

Jawel hoor naar dit is nog bij de fokker; Kenzo komt pas per 1 november. Er was niet eerder plek

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:10

Leuk paard! Altijd jammer als je moet wachten, maar 1 november is gelukkig nog te overzien.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:26

Ziet er goed uit Babootje!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:08

Ohh gelukkig maar het is daar prachtig, idd is 1 november al bijna gelukkig .

Jiro is een beetje aan het testen hahaha, hij is niet dat enorm brave paard meer waarom zij hem weg deed :')
Gisteren had ik les.. dus ik hup een half uur van te voren hem uit het land gehaald en op de poetsplaats gezet. Er was een veulentje enorm aan het hinneken ( die hadden ze alvast binnen in de loopstal gezet omdat er een vriendje onderweg was.) hij hoorde hem wel maar zag hem niet.. dus was best onrustig op de poetsplaats. Toen ik eenmaal alles opgedaan had en met het opstap krukje naar buiten liep blies hij zich best op 8-) .. op dat moment kwam ook het vrachtwagentje aan met het andere veulentje. Toen ben ik maar even naar achteren gelopen ( achter de stal ) om daar op te stappen , gelukkig bleef hij staan.. maar liep wel met een veer van spanning hahaha... na 3 keer op en neer was dat gelukkig over...
toen de les, hij was die spanning duidelijk nog niet kwijt.. was voorwaarts ( gelukkig niet rennen of springen ) maar zodra we wat anders gingen doen dan rondjes rijden en van hand veranderen ging elke keer zn kop omhoog en deed hij een slechte imitatie na van een Giraf.. := toch maar besloten om volgende keer met rijden ( morgen ) even een slof eraan zodat hij niet zn kop omhoog kan doen en een soort van stuurloos wordt..
maar al met al ben ik allang blij dat hij niet gaat rennen of springen <3

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:17

Hahaha Monique! Hoe gaat t nu?
Wij hebben vandaag Kenzo opgehaald.
Afbeelding

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:48

Babootje wat is het een knappert zeg <3 heel veel plezier en geluk met haar.

Jiro is wat aan het testen nog steeds .. hij is erg voorwaarts en doet regelmatig zn kop in de lucht als ik hem opzij wil of iets .. maar goed hij zal zn lijf wel voelen ;)
Woe wordt hij geschoren , hij is na het rijden elke keer zeiknat ... hij heeft niet veel haar naar maar erg fluffy :D

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:52

Mooi uitstraling babootje.
Toch weer helemaal opnieuw uitvinden moniek, zo;n jong paard.

Ik ga ook deze week iets verder scheren. Maar dan wel na dinsdag... Brr wat een weer word er dan voorspeld. Al ben ik wel heel blij met de regen.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:59

Het is een onwijze chique merrie. Een echt dametje want ongeduldig.
We willen haar toch van t voorjaar nog een x laten dekken. Ze is 3 nu en qua wedstrijden zit ze denk ik zo aan dr tax voor dat jaar. Ibop lopen een paar leuke keuringen dit jaar en een paar wedstrijdjes.
Ze is voorlopig keur en als ze het goed doet op de Ibop kan ze elite worden. Ze had op de centrale keuring mooie punten: 75 voor exterieur en 80 voor bewegen.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:09

Met History wachten we nog even met scheren. Hij heeft wel een wat dikkere vacht (pony vacht) maar een uitstekende conditie waardoor hij minder zweet en ook weer snel droog is. Ik heb voor hem een Bucas Smartex deken. Een aanrader want daar kun je ze zelfs nat onderzetten. Hup onder de spuit, deken erop en paard droogt gewoon onder de deken op. Ideaal. De deken (turnout 150 gr smartex) gaat van -10 tot +12 dus dat gedoe met dekens wisselen is een stuk minder. De deken kan ook een buitje hebben.
Heb laatst ook een Recuptex gekocht. Mensen, dat is echt een aanrader. We leggen hem voor het rijden een uurtje a 2 uurtjes op en echt WAT een verschil. Spieren zijn echt los en opgewarmd.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:15

History gaat nu echt met sprongen vooruit. Was de travers een maandje geleden nog wat zuuunig, nu zit ie er goed op. Appuyeren doet ie ook goed. Hij heeft nu 3 wp in de M2 en 11 november gaan we weer op wedstrijd.
Met Lynne (Maas) beginnetje van de piaffe geoefend. Daar heeft ie talent voor (niet normaal zo leuk).

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:56


biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:35

Wat een toestanden met de trailers. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Alles goed met de veulens en tweejarige Gomir?

Pol nog geoefend met de greppel?

Ziet er allemaal al fijn uit Moniek!

Knappe merrie Babootje, hebben jullie al een hengst in gedachten? His gaat ook al zo goed dus, lekker richting het Z trainen.

Recuptex ben ik erg enthousiast over. Helpt echt mee met herstel en ontspanning.

Santana gaat ook heel fijn. Is nog een keer losgemaakt en heeft 3 weken vakantie gehad na een ongelukje met mijn teen maar begint heel fijn te sjouwen. Volgende week weer eens op wedstrijd.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:02

Ohh zo leuk Babootje fokken en kwijlen bij alle hengsten :~ Houd je ons op de hoogte van de keuze? Fijn dat His het ook zo goed oppakt!

Ja die galop Moniek <3 Ik zie precies wat je juf bedoeld ook heel fijn paard!

Succes komende wedstrijd Bianca!

Wij zijn ook weer on track na een worm besmetting waardoor lichte spierverzuring hij liep niet fijn en nog luier dan anders dus bloed onderzoek! We hebben 3 weken in het bos gereden en ondanks stap-draf-galop werd die laatste week toch egr fris :D Dus ik vond dat die wel weer aan het werk kon! Na een paar dagen was er een plaats vrij voor de clinic van Je-f Heyst-ek Vakantie had hem goed gedaan de les ging dan ook heel fijn :j en hij vond het een fijn paard aan het einde hadden we dan ook weer de bouncie draf gevonden ( die zijn we soms kwijt)

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:09

Super om te horen Dresjoepie!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:10


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:47

Bianca , heel veel succes volgende week . Is je teen wel weer goed ?

Dres , wat fijn dat hij weer klaar is om aan het werk te gaan .. klote van die besmetting . Lijkt me ook een fijne man om een keer bij te rijden .

Babootje, ik les bij L.inda Wijn.ker heel blij met haar .

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:18

dresjoepje: fijn dat de pauze hem goed heeft gedaan. Bounce lekker verder.
Moniek: al weer lekker op weg met deze.
babootje: je krijgt steeds meer paarden :+

Die van mij heeft even vakantie gehad. Hij was de afgelopen periode steeds minimaal 1 รก 2 keer mee op pad en had zijn emmer even vol zitten. Blijft dan wel werken maar zie hem minder blij reageren als ik aan kom. Vakantie doet hem goed. Hij liep dus ook weer heel fijn in de les.

Greppel heb ik inmiddels weer dicht gegooid. Moet nu eigenlijk een nieuwe graven op een andere plek. Werkt wel. Gewoon iedere dag even doen. Dan slijt de techniek van hoe je zoiets doet (zonder je als een randdebiel te gedragen) wel wat in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, bonnielau, Charmaine, Gambler21, HighFly_, IASCrawler, jusdepomme, SemrushBot, Spritely, Vagabondo en 113 bezoekers