Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:53

Nieuwe zadel is geleverd en ik ben helemaal enthousiast (binnenkort filmpje).
Stap is veeeel ruimter; kort lang stappen is voor zover ik kan zien verleden tijd. Hals strekken doet ie weer heel makkelijk. Kortom, wat een verschil kan een zadel maken!!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:53

En de andere zadels waren echt geen "drama" zadels

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:27

Babootje: fijn dat er een oplossing is.

Ik heb dezelfde ervaring met een heel kleine aanpassing in mijn eigen huidige zadel. Zadelmaker hoefde maar een heel ietsje bij te vullen maar ik voelde vooraf dat het niet helemaal goed was en voelde nadien echt een verandering in mijn positie in het zadel en de beweging van mijn paard.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:11

Jullie gaan ook lekker Carmen. Ik moet zeggen dat ik de Z1 proeven ook best pittig vind met al die eenvoudige wissels.

Wat voor zadel heb je babootje? Ik zit nog steeds te wachten op mijn custom.

Gisteren Sjef weer eens op de foto gezet. Het was zo lekker weer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:54

Leonie , het is de afgelopen dagen ook echt prachtig weer .

Vandaag op pad geweest met Huds naar mn instructrice toe , even de generale om te beslissen of we as maandag mee zouden doen met de wk selectie .. we hebben besloten om het te verzetten naar 12 maart , hij doet het goed maar aangezien ik 10 x zo goed moet rijden dan de bekende ruiters wil ik het nog beter hebben :j
Dus het eerst volgende is de rijstijl finale van Devoucoux in Harmelen op 17 februari , hier zullen we een M1 proef rijden .

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:07

@Leonie: we hebben een Hulsebos gekocht. We hebben een poosje een Custom uitgeprobeerd maar ook dat was geen succes. History is heel kort heel rond en heel weinig schoft dus alles schoof naar voren.
We hebben wel uitgevonden dat alle zadels met een voor de ruiter/amazone wat meer "gedwongen" diepe zit dat schuifeffect versterkt. (Omdat we ook in ons springzadel reden wat eigenlijk nog het beste lag van de zadels). Doordat het zadel steeds op of tegen de schouder schoof had het invloed op de ruimte in de beweging, hals strekken etc. History gaf goed aan wat hem lekker zit en niet. Hulsebos heeft zo'n model (de Dynamic 3) met een vrije zit. Toen we op het demozadel reden zagen we meteen al dat de ontspanning in de rug er weer was. Hals strekken deed hij meteen weer goed. Het kort lang stappen is weg.
Bij de les afgelopen dinsdag liep hij zomaar een werkpirouette in. Wat een verschil!
We lessen bij Morgan Lashley en soms bij Gerdine Maree. A.s. vrijdag ook les bij Gerdine afgesproken. Puntjes op de I en als voorbereiding voor Zondag.

Kortom, we zijn erg erg blij
Komende 3 weekeinden ingeschreven en eens zien wat hij op concours gaat doen.

Succes 17 februari Monique!
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-02-18 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:08

PS: Sjef is een "plaatje". Wat een stoere bink! Hoe groot is ie nu?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:18

Super dat hij zo fijn gaat babootje. In welke regio zitten jullie eigenlijk?

Sjef is denk ik nu 173 / 174. Ik hem hem al een tijdje niet meer gemeten 8-)

Leuk Moniek, start je hem nu alleen nog in de jonge paardencompetities? Of ook regulier?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:53

Leonie, ik zal hem met het buiten seizoen in het Z gaan starten, tot die tijd train ik hem lekker thuis zodat we er klaar voor zijn. Maar die competities zijn toch weer mooi voor tussendoor om hem toch mee te nemen van huis, ik had vandaag les bij mn instructie op stal.. ik kon hem alleen laden , wat ben ik daar trots op *\o/* scheelt een hoop ;)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:23

Wat is Sjef een plaatje zeg. Inderdaad echt een bink.
Moniek: Klinkt als een strak plan. Veel succes.

Mijn spring instructeur heeft ons even 'weg gestuurd'. Moet maar eens de wijde wereld in trekken en hem wat verschillende dingen gaan laten zien.
Eerst geen we op vakantie en dan staan er wat cross trainingen op de planning. We gaan het zien.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:04

Leonie_M schreef:
Super dat hij zo fijn gaat babootje. In welke regio zitten jullie eigenlijk?


Zuid-Holland, Kring west (dacht ik). We staan in Delfgauw met ons paard.

Wedstrijd ging goed vandaag. Beetje in de stress van tevoren (ze had gehoord dat de jury streng was) maar tijdens de proef viel dat wel van haar af. Ging echt lekker, de eerste proef een 7 voor achterwaarts. We weten dat ie het goed kan en we oefenen het vrijwel niet. Eigenlijk ging alles wel goed. Hals strekken volgt hij mooi de hand, maar moet zn neusje er nog iets uit. Middengalop mag meer (dat kan hij maar 40 is zo kort :D :D ; dus Babette rijdt m een beetje zuinigjes, want anders krijgt ze m niet (netjes) terug.
Hij mocht van mij iets meer aan het been zijn; maar over het geheel genomen was het prima.
Twee constante proeven van beide 195 en 2 x 1e plaats.

Nu nog 1 puntje en dan mogen ze over naar M1. We hebben volgende week nog een wedstrijd staan in Naaldwijk en dan denk ik dat we de week daarna bij Chardon M1 starten. SB, contragalop etc zit er allemaal al goed op.

Stukje van de 2e proef:

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:54

Gave foto van Sjef Leonie hij zwaart mooi uit! Voerde je hem nu nog iets van supplementen bij?

Leuk Moniek de competities Zo doen ze dat bij de Subli enz ook die starten vaak ook pas de laatste paar wedstrijden dan is je paard toch al weer een paar maanden verder!

Spannend erop uit Pol! Leuk joh komt vast goed je hebt de voorbereiding iig al goed gedaan!

Ziet er goed uit Babootje gefeliciteerd!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:32

Nette proef babootje. Gefeliciteerd met de punten.

Sjef staat nog steeds naast zijn gewone brok op de soja en de lucernebrok

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:45

Zaterdag waren we naar de finaledag van de Devoucoux competitie in Harmelen. Het losrijden ging heel fijn, de baan was wat spannend en daardoor miste we die lossigheid helaas.. stukje routine wat we missen in het proefjes rijden.
Hij was wel weer super braaf en uiteindelijk toch een mooie 13e plaats van de 32 finalisten ( aan de voorselecties deden ongeveer 200 mensen mee )met een gemiddelde van 68,83% super tevreden.
Nu gaan we lekker doortrainen voor ons Z debuut


Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:02

je mag zeker niet ontevreden zijn; volgende x beter. hij ziet er prachtig uit! mooie combi zijn jullie!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 06:20

Dank je Babootje, we gaan ons nu vooral richten op proefjes rijden .. op 18 maart gaan we ons Z2 debuut maken .. heel spannend maar vooral zonder druk , we zijn over gestapt naar een andere vereniging en daar is het allemaal heel kleinschalig dus durf ik het wel aan O:)

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:28

Spannend! Hutsefluts gaat als een trein zo te horen.

Wij staan even "stil". Nou ja, niet wijzelf maar de stal is "op slot". Wegens droes in de directe omgeving. We hebben zelf geen gevallen, maar ze willen voorkomen dat we die krijgen. De wedstrijd van afgelopen weekeind en ook die van a.s. weekeind (dat het debuut in M1 zou worden) gaan dus niet door. We hebben nog gevraagd of we verder weg mogen starten maar ook dat mag (nog) net. Dat laatste snap ik niet; er komen wel 2 nieuwe paarden uit een niet-risico gebied en wij mogen niet weg naar een niet risico gebied.
Enfin, ik hoop dat het niet lang gaat duren. We zaten er net zo lekker in.

In ieder geval wordt er lekker doorgetraind. Contragalop, schouder binnenwaarts en de keertwendingen gaan foutloos. History leert echt ontzettend snel. Ik denk dat de M voor hem ook geen problemen gaat opleveren.

We trainen 2 x per week intensief en 2 x minder intensief, verder 2 x longeren en 1 dag helemaal vrij (molen en buiten spelen in de paddock). Daarnaast komt hij ook dagelijks nog in de paddock. Molen even niet meer want zn hoeven slijten te hard.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:53

Wow wat ga je hard Moniek. Maar nu sla je het Z1 over toch?

Balen Babootje. Hopelijk mogen jullie weer snel van het terrein af.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:33

Leonie , ja klopt en het M2 ;)..ah ik moet weer ergens beginnen met proefjes rijden dan maar gelijk Z2 _O-

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:43

Niet zon leuke week achter de rug |( afgelopen maandag de knoop doorgehakt om onze grote Zwitser Wouter een beter huis te geven , Wouter is 1,5 en we hadden hem vanaf 8 wk oud . Het is zon energieke hond die heel veel uitlaat tijd nodig heeft en wij hem gewoon niet konden geven .. bij mij kon hij los lopen maar bij mn vriend niet en bij mn moeder kwam hij helemaal niet mee uit .. gewoonweg omdat hij zo onwijs enthousiast is en dan ook nog 50 kg :') en mn moeder artrose heeft in haar handen. We hebben er alles aan gedaan om hem te houden maar ik voelde gewoon dat we hem te kort deden , en ik wil niet wat je helaas vaker ziet bij honden dat ze gefrustreerd raken omdat ze hun ei niet kwijt kunnen..
We zaten in de groep van eigenaren van grote Zwitsers op FB en ik had daar een oproep geplaatst.. gelijk 4 mensen die hem heel graag wilden hebben . Woensdag zijn we naar de eerste die ons contacten gegaan in Oostvorne ( onder Rotterdam ) een reis van 1 uur en 45 min ... maar WAUW wat een huis en wat een ruimte eromheen . We haalden Wouter uit de auto en hun honden ( 1 vrouwtje grote Zwitser en een oud klein boomertje ) erbij gelaten hun grote Zwitser vond Wouter erg spannend omdat het zon kanon is maar na 1,5 uur was ze aan hem gewend en ging het top samen .. we hebben hem daar gelaten echt een hemel op aarde voor hem . Ze wonen vlakbij bos en strand en zij gaat met hem op cursus om een band op te bouwen .. echt het is super verdrietig maar ook weer zo fijn dat hij nu een fantastisch leven tegemoet gaat bij super lieve mensen en zn eigen meisje <3
Smorgens heb ik onze kat nog naar de DA gebracht met spoed .. zn buikje was zo hard bleek zn plasbuis helemaal verstopt te zitten |( ze hebben hem gekatheteriseerd en alles loopt weer .. hij heeft wel nog een blaasontsteking maar hij mocht vandaag weer naar huis gelukkig _/-\o_
Daarnaast ben ik gisteren ook nog ziek geworden ... Pff ik hoop dat het volgende week allemaal weer in rustiger vaarwater komt :(:)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:25

Dat is idd wel genoeg voor één week Moniek :(:)
Beterschap!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:28

Dank je Gomir .

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:10

Wat een zorgen Moniek!!! Verdrietig altijd; zoiets doe je niet zomaar natuurlijk. Maar heel fijn dat je zo'n adres vindt waar je vrede mee kan hebben.
En ja, dan komt alles tegelijk. Zieke poes en ziek baasje. Beterschap!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:18

Dank je wel Babootje .. al het slechte komt in 3e zeggen ze weleens .. nou dat hebben we dan ook weer gehad |o

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:02

Oef tijdje niet meer gereageerd maar wel meegelezen. Erg drukke periode gehad op werk en trainen kwam er niet helemaal van helaas. Daarnaast paard ook teveel stil gestaan door bevroren bodem en (reizen voor) werk. Ik ben net terug van een meeting in Italië en hoop dat ik nu trainen weer een beetje meer op kan pakken want ik heb mijn L2 debuut gepland voor 17 maart.

Gelukkig vond Santana de vakantie niet erg en is hij ook na een week vrij altijd wel fijn te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Dresjoepie de L2 proeven zijn inderdaad vreemd. Ik vind de M1 proeven dan weer makkelijker (lijken).

moniek21 Z2 jeetje wat stoer! Filmpjes zien er ook heel fijn uit, ongelovelijk stoer paard. Heel veel sterkte met de kat en afscheid van jullie hond. Beterschap!

Orsje hoe gaat het nu met His? Wat een nare ervaring zeg :(

pol013 gefeliciteerd met jullie heel erg geslaagde (oefen) wedstijd, zowel dressuur als spring. Inmiddels al startkaart aangevraagd?

Carmuh hoe gaat het met je nichtje? Ook al Z1 starten, super knap. Gefeliciteerd met je eerste winstpunt.

Babootje beeld ziet er ook erg fijn uit! Gefeliciteerd met mooie punten in het L2. Fijn dat nieuwe zadel goed bevalt!

Gomir ook al super knap zeg! Gefeliciteerd met het mooie resultaat. Wat een sprongen.

Maartje7 mooie foto’s

Leonie_M ook gefeliciteerd met de mooie punten. Sjef ziet er goed uit. Knap paard. Interessant van de soja/lucerne brok. Santana is gelukkig niet teveel afgevallen deze winter maar mag alsnog wel voller.

Wat betreft punten ligt het denk ik ook beetje aan regio? Merk in ieder geval zelf dat ik in Utrecht mijn punten gemakkelijker kreeg dan nu in Gelderland.