Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:58

Leuk leuk ben benieuwd!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:57

Spannend Moniek! Gefeliciteerd met de verkoop, al is afscheid nemen nooit leuk.
Ik heb nu ook al buikpijn als ik denk aan een toekomstige verkoop van Hurricane, maar ook dat moment gaat een keer komen. Al scheelt het wel dat hij nu in training staat bij een prof ter voorbereiding op het hogere werk, dan zijn ze toch al wat uit het zicht :o

Wij hadden vorige week dikke pech, het bijna 5 maanden oude merrieveulen van Arezzo lag plotseling dood in de wei. Heb haar laten onderzoeken en bleek beginnende spoelworminfectie met daarbij een draaiing van de dunne darm, super zonde. Wel weer een andere gekocht, want anders is Naranjo zo alleen na het afspenen :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 05:34

Dat scheelt idd al een hoop Gomir dat hij uit het zicht is... maar hij komt weer terug en dan ga je weer
lekker met het shinnen in de baan .

Nee wat vreselijk droevig van je veulentje , goed dat je hebt laten onderzoeken hoe het gekomen is.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:41

Ik kom even onder mijn steen vandaan. Heb niet meer gereageerd maar wel meegelezen. Gefelictiteerd met de verkoop Moniek! Wat fijn dat je een goede nieuwe baas hebt gevonden. Sterkte met het afscheid en succes met het zoeken naar een nieuwe topper. Vind het echt ongelofelijk knap hoe je met Huds rondstuurde!

Sowieso gaat iedereen hier ongelofelijk goed.

Wij sturen nog steeds in het L2 rond maar we rijden eindelijk winst. Hebben periode gehad dat hij echt afsloeg in de ring. Ik heb zelf ook even een break van werk genomen (heerlijk) maar dat betekende ook dat de auto weer terug naar mijn baas moest dus we konden ook even niet weg. Toch een nuttige periode geweest, uiteindelijk geslaagd voor nieuw zadel, nieuwe stalling en we hebben veel meer getraind nu paard dichterbij staat.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:38

Lees ik de laatste bladzijde niet... Excuses en heel veel sterkte met het verlies van je veulentje gomir

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:07

Bianca, dank je wel super lief.

Wat fijn om te lezen dar je alles weer op de rit hebt, en heerlijk dat hij nu dichter bij huis staat en een nieuw zadel helemaal top .

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:01

Aaaah gomir wat naar. Goed dat je wel weet hoe het kwam.

Bianca: stapje terug om weer vooruit te kunnen. Prima toch?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:30

Absoluut! Het is voor mij ook een proces van leren en bijsturen. Ik heb altijd paarden voor andere gereden, ook jonge paarden maar dat is toch anders. Nu maak je zelf alle keuzes omtrent trainer/training, zadel, stalling, voer en dan moet ik soms toegeven dat ik toch best wat fouten maak en inderdaad een stap terug doen.

Dus mochten jullie de ultieme handleiding hebben voor het hebben en (heel) houden van paarden :D ik hou me aanbevolen.

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:33

Wat sneu Gomir van je veulentje. Zoveel risico's tot ze een keertje groot zijn he?

ik zag de verkoop van Hudsie op fB al voorbij komen. Zat eraan te komen.. Gefeliciteerd! Als je dan besloten hebt tot verkoop moet het maar niet te lang duren vind ik altijd.
Ga je nog maar een nieuw jong paard kijken om op te leiden Moniek? Of vind je het wel even goed zo?

Biancaa: 1 tip voor het heel houden van je paard is toch wel goede bodems en gelijkmatige training. Goed passend zadel uiteraard superbelangrijk.

Bij History past alles ook weer goed. We hebben een nieuwe (bredere) boom het zadel moeten laten zetten (1,5 cm breder) omdat His er (nu al) uit was gegroeid. Gelukkig vielen de kosten erg mee.
Het rijden gaat erg goed. His zou dit weekeind M2 starten maar dat hebben we afgezegd ivm het slechte weer dat er dit weekeind aan gaat komen. ik vind storm en trailerr ijden niet zo goed samengaan.
Verder zijn we bezig met nog een paard erbij. Van dezelfde fokker als waar His vandaan komt.
Een merrie en drachtig. Ben nu op zoek naar een stalling tot ongeveer begin mei. Dan is het plan de merrie naar een kraamstal te doen voor het afveulenen en dan zoek ik dus nog een adres voor merrie met veulen aan de voet. D merrie is 3 jr en nu zadel mak dus kan nog een beetje worden gereden.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:01

Babootje,
Ik ga morgen kijken bij een 4 jarige, na goed overleg ga ik toch niet meer voor een 2,5 jarige wat ik eerst wel in Mn hoofd had . En ik krijg nog een filmpje van de half broer van Huds uit dezelfde moeder een 4 jarige.

Wat leuk jullie er nog 1 bij, ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet.

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:33

Het is een 3 jarige vosse merrie uit Vivaldi x Ferro. Stm 164l. Dragend van Taminiau.
Volgende week wordt ze gekeurd.
https://vimeo.com/288864702

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:14

Knapperd zeg babootje .

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:30

Knap beest babootje. En gelijk de opvolger erna er ook bij :D

De manier van voorstellen aan de longe is dan weer niet helemaal mijn ding.


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:26

Die ultieme handleiding bestaat niet Bianca :+

Spannend Babootje! Hopelijk komt ze goed door de keuring heen!
En er kan inderdaad van alles gebeuren met zo'n jonkie tot je er eindelijk mee aan de slag kan.

Een halfbroertje van Huds zou leuk zijn Moniek!
Hurri komt trouwens niet meer naar huis hoor, ik zie mezelf echt geen ZZ en 1.40 rijden :+
Hij liep vandaag super op Outdoor Tolbert, 2de en 3de plek! En mijn Numero Uno deed het dinsdag met haar nieuwe amazone ook al zo fijn in het L, nog weinig kilometers op de teller op dat niveau, maar liep superfijn rond met 5de en 7de plek. Zelf heb ik heel veel zin om met de jonge paarden aan het werk te gaan komende winter. De 3-jarige is nu weg om zadelmak gemaakt te worden en pakt het braaf op. Als die terugkomt gaat de 4-jarige Etoulon die kant op, die heeft gister voor het eerst een singeltje om gehad en daar maakte ze niet veel van :n

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:10

Net in Groningen geweest bij die 4 jarige Diego , we gaan hem volgende week maandag laten keuren om half 2 .. Super spannend . 
Mn instructie vond hem beter dan Hudson  we gaan zien wat de toekomst brengt met hem  :D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:45

Spannend Moniek! Succes met de keuring. Waar ben je geweest?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:01

Leuk Moniek. Weer een ruin zie ik. Ook Ferro bloed. Is ie ook zwart? Succes op de keuring. Wij gaan morgen. Pffff.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:54

Spannend Moniek

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:18

Gomir, we gaan te keuren in Wolvega.
Hij staat in Groningen dus denk dat dat het meest logische is.

Babootje, het is een Diego X Flemmingh.. eerder wat lui dan een renner hahaha , Heel goed stappen en galopperen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:24

Wolvega is fijn en goed! Zou ook mijn keus zijn in deze regio :j

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:07

Spannend Moniek, ik duim voor je

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:00

Dank je wel Bianca.

Dit is hem ..hij is echt nog slap en armbespierd maar komt helemaal goed .

Afbeelding
Afbeelding

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:08

Aansprekend paard Moniek!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:18

Dank je Gomir.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:18

Mooi dier

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 bezoekers