Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pol013

Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:47



moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:11

Wat ziet dat er ontzettend leuk uit Pol , heerlijk zeg en wat is ie braaf ..

Hudson was helemaal goed vandaag bevonden op de controle , foto's gemaakt en de hechtingen eruit .. nu weer rustig aan in beweging brengen :)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:38

Babootje hoe gaat het nu met His en je dochter? Wat een pech.

Gefelicteerd met de laatste M1 punten Carmuh.

Dresjoepie gefeliciteerd met je geslaagde L1 debuut.

Orsje wat fijn dat het zo goed gaat met His.

Heerlijk pol013 ook al zo goed bezig en wat super gaaf om zo het bos in te gaan! Brave gup!

En een super goede uitslag voor moniek en hudson. Fijn! En nu weer lekker oppakken.

Bedankt voor al jullie handige en lieve tips. Santana blijft erg schrikkerig. Het stomme is dat het vooral in die buitenbak is. De binnenbak kan hij ook kijken maar daar komt hij meestal wel overheen na een rondje. Maar daar is het voor mij ook makkelijker sturen om dat de bak “dicht” is. In de buitenbak moet ik er voor zorgen dat hij niet letterlijk de bak uitloopt en hij heeft helaas niet zelf zoiets van, oh einde bak, zal ik maar eens gaan remmen. Overigens in het bos is hij ontzettend braaf! Ik heb afgelopen 2 weken in het buitenland gezeten voor mijn werk en het was zaterdag opzadelen en het bos in. We gaan dus ook regelmatig het bos in, langs de weg af en hebben 1x per week springles waarbij ook balken, tonnen en pionnen in de bak staan en dat boeit hem niets. In de les gaat het inderdaad beter omdat ik waarschijnlijk wat meer wordt afgeleid :+ . Ik heb dus ook een beetje het idee dat het om grenzen opzoeken gaat omdat hij er “selectief” last van heeft. In mijn vakantie is hij door iemand anders gelongeerd (en hij vindt longeren ook stom) en toen was hij ook heel erg gepikeerd over een zeil dat 2 meter verderop hing.

Wegrennen ga ik proberen iets strenger corrigeren en daarnaast dan nog meer aan het werk zetten. Voorlopig ga ik ook iets meer lessen. Daarnaast dus letten op mijn eigen “houding” en reactie maar poeh dat is wel lastig! Tristan Tucker zal ik ook eens opzoeken. Ik laat binnenkort ook de tandarts nog komen om gebit te controleren. Vond hem gisteren ook wat onrustig in de aanleuning.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:35

Polo.....Wat heerlijk en wat doet hij dat braaf zo!

Moniek......Goed nieuws, nu langzaam aan weer opbouwen.

Bianca.....Lastig hoor, inderdaad duidelijk en consequent zijn.

Hier hebben we gisteren ons M2 debuut gereden. Ze had wat last van de warmte waardoor ze niet zo scherp was, dit merkte ik vooral in de eerste proef waardoor ze niet goed genoeg aan me been was. Hier hadden we dan ook 168,5 voor. De tweede proef veel meer controle en fijn gereden en deze wonnen we met 183.5 punten.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:43

Bianca zulke dingen zijn lastig, ik begreep van iemand die dan weer bij G.erdine M.aree komt dat Haydn ook nog steeds van heel braaf naar in een keer staats gevaarlijk kan worden omdat hij zo gaat rennen... blijft dus een lastige, maar ze zijn er wel helemaal weg van ..

Carmuh, super dat je je zo herpakt hebt voor de 2e proef gefeliciteerd met je punt.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:16

Nou bij Hudson was er gisteren ontploffingsgevaar ~~}> Ik ben dan ook maar afgestapt na een kwartier en heb hem tegen alle protocollen in losgelaten in de paddock ... :oo mijn god zeg wat ging hij te keer , hij ging rollen en toen hij op zn rug lag presteerde hij het nog om bok bewegingen te maken :')
Contact gehad en Bodegraven gisteren .. en hij mag niet los :+ maar mocht wel weer meer gaan doen onder het zadel, dus we zijn sinds vandaag weer aan het draven .. mocht zelfs een rondje galop als ik dat wilde maar dat wil nog even uitstellen ( mocht officieel pas in dec galopperen ) maar wat was hij weer zoet vandaag en hij had een lol met draven , hij twijfelde helemaal of het wel mocht hahaha heel twijfelend draafde hij aan ;) .. gelukkig gedraagt hij zich weer super en gaan we rustig aan opbouwen.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:23

Moniek..... Ojeej.....hij hield zich zo lang goed, kan me voorstellen dat je hem dan toch even los hebt gelaten. Wel fijn dat je nu en drafje mee kan pakken, kan je hem toch wat meer aan het werk houden.

Wij hadden dit weekend druk wedstrijd weekend, zowel gisteren als vandaag gestart. Gisteren best fijn gereden en met een goed gevoel afgestapt, hadden we 187.5 en 183.5 en vandaag voor mijn gevoel er nog fijner aan kunnen rijden alleen in beide proeven brak ze 2x uit wat onnodig punten kostte, toch nog 2de met 180 en 1ste met 188.

Word best blij van dit beeld
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 05:43

Gefeliciteerd Carmuh met je punten Hum ziet er goed uit .

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:08

Pol: Aan de dressuur, fijn dat het zo goed gaat. Sommige paarden hebben wat meer tijd nodig maar dat haal je weer snel genoeg in.
Moniek: Hudson weer aan het opbouwen met wat ontploffingsgevaar.... Fijn dat hij weer wat mag doen onder het zadel.
Bianca: Lijkt me slim om meer te gaan lessen in de buitenbak. Dan heb je toch een iemand bij je die je direct kan helpen en kan corrigeren.
Carmen: Super punten in het M2. Knap hoor en leuke foto's!

Ik heb niet veel te melden. Huegro heeft deze maand lekker vakantie. De pavocup en de andere wedstrijden zijn veel voor hem geweest. Hij moet weer effe zijn hoofd leeg maken. Daarna doortrainen en hopelijk volgend jaar Z starten.

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

Babootje

Berichten: 26177
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:51

Fijn al die positieve berichten.
Moniek: beter maar even zo dan verongelukken denk ik altijd maar. Fijn dat hij alweer wat mag doen.
Carmen: ziet er goed uit en mooie punten in het M2!
Bianca: Ik kan wel zeggen net doen of je neus bloedt en eraan blijven rijden, maar altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Eventueel een paar x een slofje eraan knopen kan ook helpen.
Orsje: Wat fijn dat het weer zo goed gaat met History!

Hier gaat het goed. Babette had een lichte hersenschudding (was op dr hoofd gevallen) maar zat er na een paar dagen vrij alweer op. We zetten hem nu "gewoon" aan het werk en dat gaat goed.
Ook weer even wat "zadelgedoe" gehad. History is na die hele tijd vakantie echt een vetklep geworden, dus alles schoof. We rijden nu even met het springzadel tot hij weer voldoende in vorm is.
We kunnen alweer voorzichtig gaan denken aan een wedstrijdje. His mag L2 starten dus daar werken we de komende maand naar toe.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:59

Babootje , klinkt goed weer dat jullie lekker aan het trainen zijn voor de eerste wedstrijd .. gelukkig viel het allemaal mee met je dochter .

Hudson gisteren gedraafd .. hij keek nog net die achterom met een blik van “ echt waar ? “ Hahaha hij was super braaf :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:45

Hudson had er vandaag ook zin in .. hij hoorde een auto rijden op het pad ( de luiken van de stallen stonden open ) en waar hij normaal nooi zou reageren .. schoot ie nu al gillend naar voren Hahahaha .. om vervolgens in een soort van passage achtige draf 5 min te draven 8)7 nouja is hij iig een soort van zn energie kwijt ;) ik wil het nog zo lang als kan uitstellen om hem muisjes te geven .

pol013

Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:11

Super spannend hoor die opbouw fase Moniek. Je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze meer willen maar het kan natuurlijk niet....
Babootje: wat fijn dat jullie weer kunnen gaan oppakken. Heeft ondertussen lang genoeg geduurd voor het gevoel denk ik.
Carmuh: Lekker actief op wedstrijd fijne foto's

Ik geloof dat die van mij weer van plan is om te groeien.....Kont wordt weer hoger dan voorkant >;)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:12

Hahaha klopt Pol , hij wil zo graag voelt zich blijkbaar goed .. en dan mag je 5 min draven per dag :) ..

Ohjee weer groeien , het kan makkelijk natuurlijk ze zijn 5 , kan hij nog wat hebben of is hij al groot genoeg ?

pol013

Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:11

Ik vond hem bij 1.60 ook al wel prima. Mijn andere paard is ook maar 1.63.
Maar op zich is het prima. Ik kan het hebben en dan lijken de hindernissen wat kleiner :+
Hij was nu 1.67 gok ik.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:36

Maar 167 is een hele mooie maat toch :)

pol013

Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:00

moniek21 schreef:
Maar 167 is een hele mooie maat toch :)

Ja is zo. Er komt net wat meer paard binnen. Maar hij lijkt dus nog meer groei ambitie te hebben.
We zien het wel. Hij is al gewend om naast een krukje of hek te staan dus het praktische probleem van een groter paard is al getackeld.
Je merkt het wel gelijk in hun balans. Hij is weer even wat zoekende als hij de galop wat moet sluiten.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:50

Carmuh jeetje al M2! Gefelicteerd met je eerste prijzen en winstpunten in het M2. Hum ziet er goed uit.

moniek21 weer fijn aan het opbouwen met een (erg) vrolijke Hudson, hoe gaat het nu? Als gegallopeerd?

Huegro lekker vakantie.

Babootje wat stoer dat Babette er zo snel weer op stapte. Al een wedstrijd gepland?

pol013 Santana is ook weer aan het groeien. Ik merk het meteen aan het “aantikken” van zichzelf, net alsof de coordinatie van voor- en achterbenen even opnieuw afgestemd moet worden. Afgelopen jaar was hij 171cm maar ik merkte laatst op dat ik moeite moet doen om over zijn schoft heen te kijken (ben zelf 182CM) dus ik denk dat hij op dit moment richting de 175cm gaat. Omdat ik zelf lang ben merk ik niet eens dat hij zo groot is maar laatst had een stalgenootje hem even vast en dan lijkt hij echt enorm

Santana gaat ook weer beter, ben gestart met magnesium en dat lijkt de scherpe kantjes eraf te halen en daarnaast hebben we een martingaal omgehangen. Daar is hij een aantal keer tegenaan gelopen en het rennen is nu een heel stuk verminderd. Echt een opluchting want ik had er best een beetje schrik van. Mijn schatje ~~}> is gewoon een beetje aan het uitproberen, hij is heel fit (en groot en sterker geworden) en ik ben een beetje te lief geweest voor hem omdat hij altijd zo braaf was. Goede les geweest :o

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:19

Bianca, ik ben sinds 3 dagen een rondje galop aan het meepakken, hij doet dit erg braaf. Ook gaat hij sinds 2dagen na het rijden nog even in de paddock zodat hij weer kan wennen.. hopelijk kan hij maandag lekker weer in de routine mee naar buiten.

Wauw Santana wordt een grote jongen ;)

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:57

Babootje....Klinkt goed dat jullie weer zo lekker aan het trainen zijn met history. Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst?

Polo.... Weer een groeispurt gaande.....wel een mooie maat zo hoor!

Bianca....Jeetje wat word hij groot! Fijn dat je het schrikken zo een beetje onder controle hebt nu, inderdaad consequent zijn erin.

Moniek...... Fijn dat je weer wat meer mag doen met hudson, nog even en dan gewoon weer mee in de routine!

Hier hebben we afgelopen weekend meegereden op een selectiewedstrijd en behaalden 191 en 188,5, dik tevreden mee voor nu!

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

pol013

Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:28

Biancaa, dan heb ik maar een klein perdje in vergelijking met die van jou. Mijn oudje is al helemaal een pony dan :')

Fijn dat je hem nu wat beter bij de les hebt wat dat schrikken betreft.

Moniek: wat fijn dat je weer op kunt beginnen te bouwen. Succes nog.

Carmuh: fijne punten.

Hij begint nu zo veel beter te worden in zijn basis balans dat ik soms denk dat ik hem zo kan laten appuyeren. Hij kan net wijken :+ krijgt hij echt zo'n vraagteken boven zijn hoofd. Wel fijn om te merken dat hij dan wel een reactie geeft dus ik denk dat die dingen er relatief makkelijk opzitten straks. maar ik moet er af en toe echt aan denken dat ik niet op een Z2 paard zit.

Traint er hier iemand met een hartslagmeter? Ik kom er nu achter dat een les rijden niet hard werken is voor hem. Hij is dan wel zeiknat maar zijn hartslag blijft steeds onder de 130 slagen. Moet dus op zoek naar een nieuwe prikkel.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:28

Voor Hudson heb ik een nieuw hoofdstel .. ben er heel blij mee <3
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26177
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:36

Carmuh schreef:
Babootje....Klinkt goed dat jullie weer zo lekker aan het trainen zijn met history. Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst?


Nieuwe aanwinst is niet doorgegaan. Helaas afgekeurd. Klinisch meer dan 100% maar er waren zoveel 'dingetjes" waarmee ik het risico niet wilde nemen op termijn weer een onverkoopbaar paard te hebben. Kan altijd natuurlijk, maar geen gokjes meer op voorhand. Super jammer want het was zon gave merrie.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:30

Mooie punten weer Carmuh!

Fijn dat die zo fijn gaat Pol wordt toch de dressuur ring in :)

reageert die er goed op Moniek?

Wij zijn gister voor de 2 de x op wedstrijd geweest! Wat minder zenuwen en er wat meer aan gereden! 2 x 1ste met 207.5 en 201.5 met 2 x een 8 voor de middenstap heel tevreden! We hebben zelfs gewonnen van l Z-outendijk *\%/* Het kan nog veel beter afgewerkt maar hij is zo relaxed net als thuis dat is zo fijn <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:18

Wauw dres wat super gaaf dat je met wat minder zenuwen zulke punten rijd .. dat belooft wat ;)

De eerste dag moest hij weer erg wennen, was ook alweer 5 wk geleden dat hij voor het laatst een S&T in had .. gisteren liep hij weer heel fijn met veel afdruk . Vandaag heeft hij vrij, heeft weer rondom schoenen gekregen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Chant1982, Cjuan, GoogleAdsense, idion, Lisewiesje, tienus63, VenoSnorlax, Wispeltuur en 170 bezoekers