Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:12

Hier ook een H'tje!
Haeleigh hebben we nu een paar maanden. Het is een Carlton Hill x Florencio. Super lief dier maar wel een heethoofd met een eigen wil.

Vorig weekend voor het eerst gelongeerd en dat deed ze super! Heb er al even een zadeltje op gehad vond ze ook allemaal prima. Ook al eens voorzichtig gehangen was ook geen probleem. Ze is van mijn vriend en ik denk dat als hij in mei terug komt uit het buitenland dat hij er dan wel eens voorzichtig op wil. Maar allemaal rustig aan, het is echt nog een baby. Tot die tijd ben ik sowieso lekker met haar aan de slag aan de hand.

Zelf heb ik nog een 4 jarige die ik aan het beleren ben, maar die is al een heel eind verder.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:18

Wat een leuk Topic.
Ik heb ook een H thje dat er aaa moet geloven:
"Heirate Mich": AKA Haribo Bon Bravour x Elite v Rolex x keur pref v Hemmingway
hij is al 1.72m en sinds oktober al thuis vanuit de opfok.
weet nog niet precies wanneer en door wie hij zadelmak gemaakt gaat worden, maar door zijn maat doen we wel voorzichtig aan, hij doet nu iig nog niks, behalve spelen met zijn grote vriend Boris de C-pony

hier een half jaar terug:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:27

Hier ook twee H'tjes ruintje Hittime is nu 3 en is ongeveer 1,60 de andere merrie Hallo Lente <3 word in maart 3 zal rond de 1,65 gaan Worden.
Beide niks bijzonders paps was van sandro hit beide moeders (moeder en dochter) onbekend.

Merrie en een ruintje. Ik zal ze zelf zadelmak maken en doorrijden. Het ruintje zal eventueel gereden gaan worden door een vriendin

Op het moment doe ik speels wat longeren en tuig opgooien. Interesseert de merrie helemaal niks , ruintje nog niet veel tijd voor gehad.

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:00

Hier ook een H'tje. Een Johnson X Ferro van mei. Ik denk dat ze rond de 160 zit. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog gaat groeien. Ik vind haar nog echt een puppy, zeker niet geschikt om al te beleren. Nog maar even geduld hebben: -)

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:15

@Babootje: Dat is inderdaad Michel die je daar aan het werk ziet! :D

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:42

Ik heb ook een H-tje (Hilton), hij is van 11 April 2012.

Ik heb de planning iets omgedraaid, omdat hij heel groot is, nu al 1.68 m.

Sinds zijn castratie en hij uit de opfok kwam in november vorig jaar, staat dagelijks op de weide.
de eerste maand heb ik hem "opgevoed". Daarna 2 x per week aan het halster gelongeerd, en zo verder opgebouwd. Ik wilde het in eerste instantie niet zelf doen, maar omdat hij zooooo ontzettend braaf was, er toch zelf opgegaan. Even een tussenpauze gehad vanwege een castratiefistel.
Sinds Januari heb er nu 5 keer op gezeten, rondje stap, draf en galop op beide kanten,meer was het eigenlijk niet. De komende 2 weken rij ik hem wat meer door, zodat ik er ook zonder vooraf te longeren op kan, en dan gaat hij nog lekker een half jaar terug de opfok in.
Laatst bijgewerkt door Equipro op 16-02-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:45

Hier een G-tje dat wel al mag wennen aan alles maar voorlopig nog niet echt aan het werk. :) Hij heeft al een zadel op gehad en al eens een bitje in gehad maar doet vooral stappen aan de longe voorlopig ivm nog bij komen. :) Maar hij zal toch een beetje spieren moeten opbouwen ook dus lichtjes aan het werk. :) Denk dat die pas in juni of juli oid onder de man gaat komen -als hij dan voldoende spieren heeft opgebouwd naar mijn zin- en dan even "doorrijden" tot ie de bedoeling snapt, en dan weer even terug de weide op :)

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:52

tinaaz schreef:
Hier ook een H'tje. Een Johnson X Ferro van mei. Ik denk dat ze rond de 160 zit. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog gaat groeien. Ik vind haar nog echt een puppy, zeker niet geschikt om al te beleren. Nog maar even geduld hebben: -)


O wat leuk, ook een Johnson x Ferro. De onze is ook een kleintje; ik denk dat hij (een ruintje) nu rond 156 a 157 zit.
Heb je foto's? Ben ik wel benieuwd naar. We gaan binnenkort wel beginnen met zadelmak maken, alhoewel hij ook nogal puppy oogt. Het is een vlugge en moet niet al te veel conditie krijgen. Gelukkig is mijn dochter ultra licht (nog geen 50 kilo) en we beperken het echt tot mak maken, dus dr op dr af kunnen stappen en een kwartiertje stap draf. Gaat zo gauw het kan lekker weer de wei op. In juni - als hij echt 3 is - eens kijken hoe hij dan is en het beleren weer oppakken.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:03

Wat een leuk topic!
Morgen komt er een B pony bij ons te staan die ik mag verzorgen van de eigenaar. Ze is 5 jaar, en kent mensen die op haar rug zitten. Ik ga haar verder opleren onder het zadel en voor de koets :)

En mijn eigen mini-shet word dit jaar normaal ook beleerd voor de koets, hij kent longeren en is het tuig gewoon :)

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:04

Erg leuk om over alle paarden (en pony's) te lezen.

Ik heb een bijna 3 jarige KWPNer. Ik ga hem 1 maart ophalen uit de opfok.
Hij is al erg mak maar er is qua longeren oid niks mee gedaan.

Het plan is om hem eerst te castreren en overal aan te laten wennen. Dan zal hij in april/mei onder het zadel gaan en daarna weer de wei in.

Erg leuk om te lezen over jullie vorderingen!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:02


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:34

Ziet er braaf uit Carmuh,

Nog 1,5 week dan komt mijn H'tje uit de opfok ... Kan niet wachten hihi .

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:13

Ja, hierzooo!

Mijn knappe Fjord x Pinto mix History, is officieel van Januari 3 jaar geworden, en zal dit voorjaar langzaam aan zadelmak gemaakt worden. Ik denk dat rond de zomer dan echt gestart gaat worden.
Spannend! Mijn eerste eigen jonkie, dus ben heel erg benieuwd hoe hij zich ontwikkeld en of we me rijden ook een goed team zijn! Aan de hand zit gelukkig goed :p

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 04:20

Wat een knapperd Orsje, hoe groot is hij ?

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 06:53

Indre onze 3 jarige fjordenmerrie gaan werken mee aan de slagroom volgende maand weer maken haar zadelmaker en dan mag ze lekker de wei in en pakken wel het in november weer op.
Ze is al wel dagelijks in handen dus ik verwacht weinig problemen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:32

Foss, ik begrijp je bericht niet helemaal :o

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:20

moniek21 schreef:
Wat een knapperd Orsje, hoe groot is hij ?


Niet officieel gemeten, maar zal rond de 1m55 zitten en is nog groeiende!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:32

Hoi ik meld me ook even.
Wij hebben er drie staan dit jaar om zadelmak te maken.

Mijn merrie is 3,5 jaar en daar heb ik al 6 keer op gezeten. Toen gevallen en nu twee maand zelf uit de running }:0

Dan hebben we nog een 3jarige hengst, doet al wat longe werk.

En een 2,5jarige ruin. Deze is volle broer van mijn merrie.

Gaan toch maar iemand laten komen om ons te helpen met zadelmak maken en inrijden, gezien mijn val. :+ voor de geïnteresseerden, foto's van alle paarden in mijn profiel.
Ze hebben alledrie dezelfde vader, Nescio van het Trichelhof (negro x Jazz). De hengst heeft in de moederlijn Balzflug erin zitten, de andere twee Dream Of Heidelberg.



Knappe paarden zie ik hier voorbij komen trouwens!

En voor degene die zei: zonder cap want ze is braaf: mijn merrie was ook superbraaf de eerste vijf keer. En nu lig ik hier met een dubbele bekkenbreuk. :Y) ik was toch blij met mijn cap op mijn hoofd!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:30

Gatver Coberlina beterschap , leuke paarden heb je staan :)
Ik ga ook zeker niet zonder cap rijden, veiligheid voor alles, en tegenwoordig zijn de caps erg comfortabel om mee te rijden.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:52

Thanks. Het kriebelt alweer om te rijden, maar momenteel kan ik nog niet eens stappen :')

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:15

Orsje....wat een leuk paard!!
Coberlina....jeetje joh...beterschap! Leuke paarden heb je staan.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:34

Hier geen htje maar wel van dezelfde leeftijd. Mijn winningmoo.d x farme.r wordt in mei 3.
Die wil ik de komende maanden de schaduw laten zijn van mijn 19 jarige alles kunner en in de zomer eens kennis laten maken met een zadel. Eerst mag hij nog even aan de hand en hopelijk straks ook als handpaard mee naar het bos. Als alles straks safe voelt ga ik er zelf op, anders wil ik voor de eerste keren iemand laten komen.
Echt rijden staat pas in de planning voor het voorjaar van 2016 na een winterpauze.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:35

Carmuh schreef:
Orsje....wat een leuk paard!!
Coberlina....jeetje joh...beterschap! Leuke paarden heb je staan.

Thanks :) nu er nog op blijven zitten :D

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:37

Dan meld ik me ook maar. Ik heb een veel te chique Barok Pinto merrie die in april 4 wordt. Uberbraaf.

Afgelopen weekend voor het eerst opgezeten. Zo onwijs braaf.

Ze zal tegen de 1.70 m aanzitten nu, maar is wel heel ielig nog. Ze is pas sinds een paar maanden wat aan het uitzwaren. Voor mijn postuurtje is ze al bijna te klein (snif)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:45

Jaa onze kleine Heaven gaat er dit jaar ook aan geloven. Word in mei 3 en is een kruising Haflinger x Belgisch Warmbloed Paard en inmiddels rond de 1.43 schofthoogte. Ze word western ingereden en daarna richting reining getraind.

Hier afgelopen zomer tijdens haar douche moment.
Afbeelding

En een paar weken geleden in dr fluffy vachtje.
Afbeelding