Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:39

Hudson staat op de lijst voor de wk selectie observatie wedstrijd , 12 februari mogen we aantreden in Ermelo ;)


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:56

Dat is gaaf Moniek!

Van stang- en trenshoofdstellen heeft deze springmiep geen verstand :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:18

Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 19-01-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:19

Gaaf! Spannend Moniek!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:20

Hudsie en ik zijn vandaag naar het strand geweest .. was echt gaaf en wat vond hij het spannend .. maar bleef zo braaf , wat een heerlijk paard is het toch <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:26


Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:14

Hahaha leuk filmpje. Zeker lekker beest!! Lekker naar t strand; goed voor t koppie.

Babette heeft vandaag weer wedstrijd gehad. 1 x 2e met 191,5 en 1 x 181 punten.
Ze had meer spanning dan de vorige keer. Ging starten op Chardon, meer competitie en een jury die wat strenger was. (Dacht ze). Maar ze maakte wat foutjes, door haar spanning. Ze liet His wat over zn tempo lopen waardoor het er allemaal meer hectisch uitzag. (Stond ook op dr protocol, dus dat klopte wel) Maar toch weer 2 mooie winstpunten en op naar de volgende wedstrijd op 5 februari. Dan is hopelijk ook ons nieuwe zadel er, want Hulsebos stond vrijdag op mn voicemail om een afspraak te maken het zadel af te passen. *\o/* *\o/*. Dat zal zeker ook een stuk schelen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:55

Super netjes toch Babootje, wat er op FB al stond “ weer routine krijgen “ en dan komt de ontspanning weer vanzelf . Heerlijk een nieuw zadel :)

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:58

moniek21 schreef:
Super netjes toch Babootje, wat er op FB al stond “ weer routine krijgen “ en dan komt de ontspanning weer vanzelf . Heerlijk een nieuw zadel :)


Absoluut. En t zadel is ook echt nog belangrijk. Want nu rijdt ze met een net niet goed passend zadel met allerlei "toeters en bellen" eronder qua padjes en dergelijke. De hals laten vallen lukte onder het demo Hulsebos zadel zo goed dat we gekozen hebben voor Hulsebos.
Dus ik ben benieuwd wat het straks gaat worden. Zadels is een crime op History. Alles met een meer 'gedwongen' zit valt af. Alles schuift naar voren. Hij is heel rond en weinig tot geen schoft. Hulsebos bleef het beste liggen mede door de vrije zit.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:13

Dat klinkt heel lastig Babootje , gelukkig kan er bij hulsebos geloof ik een hoop .. zal een hoop schelen voor beide idd een goed passend zadel :)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:01

Stoer Moniek. En wat zit hij mooi in zijn bespiering. Hoe is het met die kijker gegaan?

Moeilijk hoor die spanning babootje. Maar toch gefeliciteerd met de mooie punten.

Hier uiteindelijk een stang en trens hoofdstel gevonden. Het is de BR windsor geworden. Volgende week zondag mogen wij weer starten. Ik hoop stiekem onze laatste 3 puntjes te halen

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:09

Dank je wel Leonie, ik doe je even een pb ;)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:49

pol013 schreef:
Leonie: mooi streven die 65%.
Al staat het niet perse op mijn to do lijstje net als bij Gomir.


Met deze quote in gedachte moet ik toch even extra lachen.
Wij hadden onze oefenwedstrijd gisteren en het ging naar verwachting. Ik vond het qua wedstrijd nog niet zo gaan maar was blij met de ervaring. Mooi huiswerk meegekregen. Was helemaal verbaasd dat de fotograaf zoveel fatsoenlijke foto's van mij had. dusssss
2 keer eerste met 204,5 en 201. En over de hele dag 2e.
Volop prijzen gekregen. hahaha wist niet wat mij overkwam.
Toch maar eens beginnen met een startkaart.

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:52

Pol mooie foto :j

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:10

Het allerleukste is dat ik op alle foto's zit te lachen. Blij ei.
Nu nog werken aan concentratie bij beide.

Die rijbroek valt mij ook helemaal niet tegen zo qua geheel. Dat is een waterdichte rijbroek van de decathlon. Die kun je vies laten worden en dan even met een vochtig doekje er over voor je de ring in gaat en dan is hij weer helemaal schoon. Super praktisch als je net voor je weg gaat ook nog even denkt een paard te vijlen, hooi te geven en te gaan worstelen met natte dekens.

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Als je dat soort punten kunt rijden bij een oefenwedstrijd ben je er wel klaar voor.
Ziet er goed uit zo op de foto!

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:12

Jullie gaan allemaal als een speer zeg!

Hier heb ik weer een stapje terug moeten doen.. tijdens een buitenrit werden we opgejaagd door een hond, waardoor His letterlijk explodeerde... uiteindelijk kon ik zijn gebok en gespring niet uitzitten vloog er keihard af. Waarschijnlijk is His meegevallen. De man van de hond deed uit schrik niks aan de situatie waardoor de hond His bleef opjagen om ons heen op het open veld. Uiteindelijk nam hij de benen naar huis.. erachteraan... neemt een totaal onbekende weg naar huis door de naastgelegen woonwijk en dan over de grote straat naar beneden in volle galop naar huis... ik had stal al gebeld direct erna zodat ze hem hopelijk konden opvangen. Na 5 minuten belde mijn vriendin dat ze hem gevangen had. Hij was oké. Dus kon opgelucht adem halen.
Terug op stal stond hij nog na te puffen. Gelijk met hem naar de binnenbak en weer opgestapt.. hij liep niet kreupel gelukkig. Toen zag ik pas de enorme modder en graspluk aan de zijkant van het zadel, plus de natte schouder, flank en kont aan die kant. Ik heb hem niet zien vallen na mijn val op het veld, dus moet toch tijdens het bokken gebeurd zijn vermoed ik..

Op wat scheuren in zijn hoeven na, en wat kneuzingen bij mij, zijn we er goed vanaf gekomen.. wat had dit verkeerd kunnen aflopen!!

De dagen erna zo stijf van de spierpijn en kneuzingen, dat we het longeerwerk weer eens opgepakt hebben. Weekje erna weer kunnen opstappen. Er zit nog wat spanning van mijn kant in, waardoor ik weer een weekje aan de longe besteed heb. Lekker leuk gesprongen met hem. En nu weer het rijden oppakken. Ik heb geen angst om op te stappen of te rijden, maar ik draag nog spanning in mijn rug en schrik zelf sneller.. zo balen dit.. want His neemt dit nu soms over. Logisch..

Maar we zijn er goed vanaf gekomen, dit moet even slijten nu. Mijn eerste val van hem, doe ik gelijk weer goed haha!

Godzijdank heeft hij een neon uitrijdeken waar groot op geschreven staat "blind horse".. dus hij was opvallend. Die man met de hond hoop ik nooit meer tegen te komen. De gek.. "hij had niet verwacht dat de hond zo zou reageren op het paard.." aanlijnen dat beest dan! We zagen elkaar al op 100 meter afstand tegenmoet komen... zo onnodig dergelijke dingen.. en als ruiter zit je met de gevolgen..

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:07

Wat een enorm heftig verhaal orsje. Gelukkig zijn jullie beide er redelijk goed vanaf gekomen.

Wij hadden vandaag weer wedstrijd. Met losrijden echt super fijn. We zijn met rijden nu bezig om hem wat meer van de grond af te laten draven. Helaas kan ik dat in de proef nog niet volhouden. Eerste proef eigenlijk geen fouten. Tweede proef was hij leeg waardoor er wat rommeltjes in ontstonden. Maar uiteindelijk 2x gewonnen met 202,5 en 188 punten. Echt super trots op hem

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:00

Phoe Orsje: dat is wel een nachtmerrie scenario. Kan mij voorstellen dat dat even flink impact heeft. Je pakt het wel heel goed op zo te lezen. Gewoon even bewust terug werken aan (zelf)vertrouwen.

Leonie: Met een leeg paard alsnog bovenaan staan is best knap toch? Mooie punten ook in je eerste proef.

Wij hadden week 2 van de eerste keren: ons eerste echte springwedstrijd. 80cm. Super tevreden. Niet bang in de erg drukke losrijbak. In het begin heel krampachtig over de oxer springen en hij ging sluipend de ring in toen het zover was. Maar toen hij bij hindernis 3 begreep wat de bedoeling was liet hij zich zonder gezeik toch door het parcours sturen. Meer aan het overleven geweest dan echt goed kunnen rijden zelf maar dat mag nog de eerste keren. Dat 'aha' gevoel bij je paard is al zoveel waard.
https://www.youtube.com/watch?v=OmEz7i9FHSs

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:15

Jemig Orsje wat een ontzettend “ eng “ verhaal .. Pff gelukkig best afgekomen . Idd lekker je tijd nemen en zelf weer je vertrouwen laten groeien .

Leonie , top punten in je eerste proef .. gaat helemaal goed komen met jouw topper .

Heerlijk hè Pol zon “ aha “ momentje :)

Vandaag een rommelige dag gehad op mn werk ( werk bij de NS als een soort van spoorweg politie ) eerst vanmorgen al enorme agressie bij een man die op zn schouder zachtjes duwde omdat hij lag te slapen en ik zn vervoerbewijs wilde zien ... later op de dag nog een agressief persoon ( 20 ) wat uiteindelijk een aanhouding met geweld werd -:(- straks nog even rijden en dan hopelijk nog even ontspannen op de bank ;)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:01

Dankje pol en Moniek. Ik was ook wel heel trots op hem. Ook leuk om te horen dat het publiek erg van hem waren gecharmeerd :)

Heftige baan Moniek.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:45

Thnx dames. Ja, had niet verwacht dat het deze impact op me zou hebben. Ben gelijk erna weer opgestapt. Kreeg al veel de vraag: "vindt je het nou niet eng om weer op te stappen ". Riep gelijk nee. Dit was His zijn schuld niet. Maar het lichaam doet toch soms andere dingen. Dus inderdaad nu weer rustig opbouwen.

Ik heb ook besloten om eindelijk iets verder met grondwerk te gaan. Mijn vriendin is een parelli instructrice en gaat me tips geven. We gaan beginnen met de "7 games". Dus puur reageren op druk en minimale lichaamstaal. His is al vrij lomp van zichzelf, dus dit bevordert ook de dagelijkse omgang en voor als straks mijn dochtertje hem zou gaan begeleiden. Dan is wat meer oplettendheid van His ook gewenst. De uitdaging ligt nu wel in zijn half blinde kant. Dus daar moet ik gaandeweg achter komen hoe ik links en rechts oefen met hem. Maar we zijn toe aan een nieuwe uitdaging, totaal anders dan rijden. Want denkspellen vindt hij heerlijk om te doen.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:15

Gaat lekker Pol13. Dat worden toch al "echte" sprongen. Je ziet dat hij af en toe twijfelt en voor jou is het nog moeilijk om bij de langere lijnen de afstanden goed in te schatten. Probeer goed door te blijven rijden en houd hem ertussen :D

Goed bezig Orsje! Valt nooit mee na zo'n klapper om weer 'onbevangen' op te stappen. Vooral niet nu je een kindje hebt (ik kan me herinneren dat dat bij mij wel verschil maakte).

Mooie punten Leonie _/-\o_

Heftige baan inderdaad Moniek! Je paard stelt je dan wel in staat om je hoofd lekker leeg te maken. ;)

Nieuwe zadel komt vrijdag *\o/* Toch besloten niet te starten zondag en hem even te laten wennen aan het nieuwe zadel. Wedstrijd was ook op Prinsenstad en dan krijgt Babette sowieso al de kriebels van alle competitie :D :D

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:59

Moniek.... Gaaf dat hudson geselecteerd is voor de wk selectie! Heerlijke foto's zo op het strand.

Polo....Mooie foto en gefeliciteerd met de super punten!

Orsje..... Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Leonie..... Ook jij gefeliciteerd met je punten!

Wij hebben ook weer paar keer gestart met beetje wisselend resultaat. Opzich staat ze er heel fijn aan maar merk dat ze de 2de proef echt leeg raakt. Rij nu dus wat minder lang in op wedstrijd en we hebben het voer even omhoog gegooid om d'r wat meer te helpen. Kijken of dat wat gaat doen en anders gaan we voortaan 1 proefje starten op wedstrijd. Thuis heeft ze er wat minder last van en blijft ze er wat beter aan trekken.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:06

Carmen, hij is niet geselecteerd maar hij voldoet aan de eisen ;) donderdag kom ik bij jullie trainen in de ochtend :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, Cloud, ComscoreBot, Druif_01, Esplen, GoogleAdsense, jazzejam, jildou1979, joyce83, lina1998, MightyMike, Mjelleke, Nanu, nicolanca, Polarize, Rivendell, Room_Soesje, Saab99, Tazzey, Yom en 96 bezoekers