Max heeft in Utrecht overnacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 08:53

Hij is al een maand niet rad. Niet stokkreupel maar zakt soms door de achterhand heen of tilt hem heel raar op. Gisteren had ik een afspraak om 11.30. We kwamen een half uur te laat omdat we in 14 km file tercht kwamen. Ze zijn daar 4 uur met hem bezig geweest maar weten nog niet waar het vandaan komt. Hij kwam goed door alle buigproeven heen maar laat aan de longe een stijve rug zien en onder het zadel kan je goed zien dat ie niet goed wil buigen. Er was de eerste 3 uur een hele discussie gaande om welk achterbeen het ging maar volgens dr. Bak gaat het om allebei de benen maar de linker erger. Morgen gaan ze verder met hem. Ik was wel verbaasd dat mijn lieve schat zo braaf was in Utrecht. Naar mijn weten was hij nog nooit in een hal of zoiets dergelijks geweest. De paarden draafden links en rechts aan hem voorbij maar hij bleef keurig bij me. Hij moest wel 100 x heen en weer draven en ook dat deed hij heel braaf. als ik dat thuis op het erf doe moet ik altijd erg oppassen dat ie niet op m'n nek springt. Hij liet dr. Bak met een hamer op z'n voeten slaan, op z'n rug kloppen, er werd aan z'n staart getrokken z'n benen werden gekruisd neergezet. Hij vond het wel mooi al die aandacht. Gelukkig staat ie in hele mooie stal waar er wel 3 inpassen. Vanmiddag wordt ik eerder afgelost op m'n werk zodat ik hem vandaag nog even kan bezoeken. bezoekuur is tot 4 uur nl. Ik hoop dat ze dan weten wat het is en dat ie naar huis mag.

Groetjes
barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 09:20

Ik hoop voor je dat zij iets vinden waar je verder mee kan. Zelf ben ik niet zo te spreken over Utrecht. Zij hebben die van mij `gezond`verklaard omdat zij zich geen raad wisten met haar. Uiteindelijk zijn wij naar van Schie in wassenaar gegaan en hij zag redelijk snel wat er aan de hand was.
Het is heel vervelend als de paarden niet duidelijk laten zien waar zij last van hebben. Zo is het dan ook moeilijk een diagnose te stellen. Jij ziet en weet zelf dat er wel wat aan de hand is. Veel succes.met hem en

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 10:11

Ja, het is echt balen. het kan in z'n rug zitten of in de hals. Hij heeft ook altijd problemen met rechts aangaloperen. Heeft er misschien wel mee te maken. Ik hoop zo dat ze erachter komen wat t is. groetjes

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:37

Ik hoop dat ze iets vinden waar makkelijk iets aan te doen is. En anders kan misschien een fysio nog wel iets verbetern aan zijn rug?

Ben ook eens in Utrecht geweest met iemand mee, besloten dat ik voor een kreupelheidsonderzoek DAAR nooit meer wil wezen... Wat een gekkenhuis en het duurt uuuuurrrreeen! Boos! Al die studenten die alle onderzoeken om de beurt moeten doen.... Nee dank je! Ik ga wel naar Emmeloord als het nodig is.

Maar goed, daar heb jij niets aan! Hopen dat je Max vandaag weer mee mag nemen, laat je even weten wat de uitslag is?

Succes! Mieke

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:27

Ben benieuwd of ze vandaag iets vinden! Ik hoop het voor je want die onduidelijkheid is verschrikkelijk!

Sterkte.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:40

mhhh ik hoop dat ze het snel weten ik hoop voor je dat het geen wobbler is.
Dat was het eerste wat ik dacht na je eerste stukje.
Ze hebben wel wobblerproeven gedaan slingeren benen kruizen etc.
wanneer denken ze meer te weten?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 15:04

Ik wordt gelukkig zometeen afgelost zodat ik hem vandaag toch nog kan bezoeken. Ik heb dan meteen een gesprek met zijn arts. Anders hadden we het door de telefoon moeten doen. Ik ben benieuwd of ze wat gevonden hebben. Ze zouden hem vandaag gaan longeren en/of rijden. Dan laat ie het duidelijkst zien. Ik heb echt geen idee. Ik laat het julie wel weten natuurlijk.

groetjes
Barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 21:46

Ik was om half vier bij Max. Hij stond heel vredig in zijn stallletje zijn hooi te eten. Vork Ik heb met Wim Bak zijn arts gesproken. Vandaag was Max rechtVOOR kreupel. Snappen jullie het nog. Frusty Bak staat voor een raadsel. Max blijft dit weekend sowiezo nog in Utrecht en Maandag gaan ze hem dan weer rijden. Als hij dan weer rechtsvoor kreupel loopt gaan ze dat been onderzoeken. Misschien dat hij wel zo'n last heeft van dat been dat hij daarom achter zo raar loopt. Ik ga morgen ochtend ff met hem knuffelen en hem lekker poetsen. Zondag is de kliniek gesloten en maandag moet ik werken. Ik heb pas sinds een maand mijn contract daar en moet nu alweer vrij gaan vragen. Oeioeioei. Scheve mond\

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 12:58

Hoi,

Ik ben ook niet te spreken over Utrecht. Zelf gaan wij naar Kerken.Waar ze wel weer goed in paarden zijn.

Een paard van ons is overleden aan koliek. Volgens de mensen in Utrecht zou er niks aan de hand zijn. Nog geen jaar later was hij dood. Knoop in de darmen. Het was dus niet verholpen. Sindsdien gaan wij naar Kerken. Mijn pony had koliek gehad voorjaar 2000 en heeft er geen last meer van. Zij geven ook voedingsadvies voor na de behandeling en wanneer je mag trainen word ook duidelijk gezegd.

Groetjes
Denise

Citaat:
Op 2001-09-07 09:20, schreef chrico:
Ik hoop voor je dat zij iets vinden waar je verder mee kan. Zelf ben ik niet zo te spreken over Utrecht. Zij hebben die van mij `gezond`verklaard omdat zij zich geen raad wisten met haar. Uiteindelijk zijn wij naar van Schie in wassenaar gegaan en hij zag redelijk snel wat er aan de hand was.
Het is heel vervelend als de paarden niet duidelijk laten zien waar zij last van hebben. Zo is het dan ook moeilijk een diagnose te stellen. Jij ziet en weet zelf dat er wel wat aan de hand is. Veel succes.met hem en

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 20:55

[quote]
Op 2001-09-08 12:58, schreef Pleasure:
Een paard van ons is overleden aan koliek. Volgens de mensen in Utrecht zou er niks aan de hand zijn. Nog geen jaar later was hij dood. Knoop in de darmen. Het was dus niet verholpen.

Nou Pleasure, 1 ding kan ik je wel vertellen: als je paard bij het bezoek aan Utrecht al een knoop in zijn darmen heeft gehad dan had hij geen jaar meer geleefd! Eerder nog maar een paar uur!! Dus ik denk dat je twee ziektegevallen door elkaar haalt. Verward

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 21:02

Hoi,

Het was dezelde ziekte koliek, maar het is erger geworden. Ong. 6 maanden later moesten wij hem laten inslapen, geen jaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SassyMoon en 87 bezoekers