Bijrijdsters...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Bijrijdsters...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:34

Ik heb nu bijna een jaar een bijrijdster voor mijn paardje en alles ging heel goed. Ze is geen top amazone, maar dat moest niet voor mij, zolang ik maar op haar kan rekenen en ze goed is voor Marengo.
Nu ging ik zaterdag heel de dag werken en zondag ging ik op springwedstrijd. Mijn bijrijdster ging zaterdag komen wandelen met Marengo. Maar om 16u30 krijg ik sms dat ze niet komt omdat het slecht weer is en haar vriendin die onze pony rijdt kon plots ook niet meer Verward Ik was beetje kwaad, kon zelf mijn paard niet buitenbrenge, want kwam laat thuis. Heb doorgesmst naar mijn mama en die heeft de paarden dan maar op de wei gezet. Ze heeft zich wel uitgebreid verontschuldigd.
Vandaag ging ze opnieuw komen, maar het sneeuwde hier heel hard. In de namiddag was niemand thuis en toen ik van het winkelen thuis kwam om 16u stond mijn paardje nog even vuil in zijn box als smorgens. Dus ik sms naar mijn verzorgster of ze nog komt? Antwoordt ze: nee sorry, het sneeuwde keihard en ik dacht dat ik niet mocht rijden als het sneeuwde dus ik ben niet gekomen en nu ga ik vertrekken naar Clouseau. Ik heb haar vrij boze sms teruggestuurd en ze heeft wel ondertussen al vijftig keer sorry gezegd maar ik ben wel nog steeds kwaad. Ik dacht dat ik op haar kon rekenen? Verdrietig

Ik hoop dat ze zich herpakt. Had er vorige winter geen problemen mee, maar natuurlijk was het voor haar toen nog allemaal nieuw, en nu heeft ze een vriendje enzo... Pff,ik zit beetje in een dipje, het ander meisje die soms mijn paardje kwam rijden, heeft zeer slecht rapport en heeft me verwittigd dat ze niet meer vaak zou mogen komen. Straks zit ik helemaal zonder verzorgster...

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

Balen zeg. Tja een goede verzorgster is moeilijk te vinden. Hopen dat het nu beter zal gaan... Misschien even met haar om de tafel om uit te leggen waarom je een verzorgster hebt en dat je ook een paar (normale) verwachtingen hebt waar zij nu even niet aan voldoet...

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:38

Ikke ! Haha!
Nee, echt spijtig, als je iemand denkt te kunnen vertrouwen, die dan alles verbrod Ach gut
Hopelijk komt het snel weer goed!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:19

Denk je eindelijk iemand te kunnen vertrouwen... Hopelijk gaat het nu beter en komt ze nu wel gewoon als ze heeft afgesproken !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:21

dacht dat ik pas nog een topic gelezen had van iemand die in de buurt van Mechelen een bijrijdpaard/pony zocht (poetsen alleen was ook al goed)

voilà: [EA] verzorgster aangeboden (België)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:35

Tja als het echt slecht weer is en ze stuurt netjes een smsje dat ze niet komt kan ik nog wel begrijpen. Zeker als ze alleen maar even met het paard mag wandelen. En tja als het sneeuwt is het ook zeker niet veillig om te gaan rijden ( buiten neem ik aan ). Als ze netjes heeft latenweten dat ze niet is geweest vind ik het allemaal nogwel mee vallen. Je moet immers niet afhankelijk zijn van je bijrijdster, al snap ik wel dat je graag wilt dat ze haar verantwoordelijkheden ook moet nemen.

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:42

Is inderdaad balen.
Net wat Charlotte zegt, als het slecht weer is kan ik nog begrijpen dat ze niet kan rijden, maar je kan toch op z'n minst even komen kijken of alles goed is, desnoods ga je even het paard poetsen.
Maarja er zijn mensen die er anders overdenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:48

joh, als het al een jaar goed gaat zou ik het nog wel even aankijken. ik bedoel, misschien heeft zij ook even een dipje? zou niet na twee keer al aan haar gaan twijfelen, ik zou het niet leuk vinden van de eigenaresse van mijn paard als ze na zoiets al aan me ging twijfelen.

snap natuurlijk wel dat je het vervelend vind, maar toch!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:22

Nee ik ga niet aan haar twijfelen hoor, en ik ga ook niet meteen op zoek naar een nieuwe bijrijdster, maar ik moest mijn hart effe luchten. Bloos Ik zit er wel mee, dat is twee maal op vier dagen, zaterdag verwittigt ze om 16u30 en vandaag heb ik zelf moeten vragen waar ze bleef. Ik begrijp het wel dat ze niet wist wat te doen als het sneeuwt, want ik weet niet of ze dat vorig jaar al meegemaakt heeft, maar ze kon mij toch smsen of bellen om het te vragen. De sneeuw bleef trouwens niet liggen, dus had ze van mij gewoon langs de straten mogen gaan stappen. En ik vind ook dat ze had kunnen komen poetsen. Ze mag trouwens gratis voor niks mijn paard rijden, ze moet niet eens mesten ofzo.

Ik hoop maar dat ze me niet volledig in de steek laat, want zeker nu is dat een slechte periode. Ik zit volop in mijn blok, januari heb ik examens, dus er alleen voor komen te staan zie ik niet zitten Verdrietig Maar ik ga een praten met haar en duidelijk stellen dat als ze beloofd te komen (we werken met kalender in de stal, waar ze kruisje moeten zetten bij hun naam de dag dat ze komen), ze ook moet komen of verwittigen (en liefst voor het donker wordt) dat het niet gaat. (en dan vind ik het slechte weer geen goede reden, weer of geen weer, paardje moet buiten, niet?)

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:22

Waarom wordt het paard niet al 's-morgens buiten gezet? Tegen 17.00 is het immers al donker. Kan de pensioneigenaar of jijzelf niets doen?

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:36

Ja ik kan hem smorgens wel buiten zetten (mijn paard staat gewoon aan huis), en deed dat heel de zomer. Maar nu mogen ze niet meer op de wei, alleen maar in de bak. Ben uit de gewoonte geraakt van hem smorgens een tijdje buiten te zetten doordat onze piste er een paar ochtenden steenhard bij lag door de vries. Bloos Ik weet het, dat is niet goed van mij... Schijnheilig
Ik ga vanaf morgen die gewoonte hernemen denk ik , want anders komt mijn paardje veel te weinig buiten.

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:42

Ik heb ook een verzorgpaard waar ik gratis op mag rijden. *LOL* Ik verzorg haar samen met een ander meisje, we gaan allebei nog naar school. Als ik een dag niet kan (ziekte ofzo) probeer ik eerst dat andere meisje te bellen en te vragen of zij niet kan gaan, maar soms komt het gewoon niet uit, en dan staat dat beessie ook een dag stil, en in een vieze stal...
Het kan eigenlijk niet, omdat ze gewent is om iedere dag beweging te krijgen, maar dan is het gewoon niet anders. Ik bel de eigenaar niet, omdat hij eigenlijk niet zo veel met zijn paarden heeft (hij is een fokker en rijd zelf niet) dus hem bellen heeft eigenlijk ook geen zin.
Maar die dag erna is ze erg fris, dus je moet wel uitkijken, maar ik vind het inderdaad niet kunnen dat ze zelf zo laat afbelt, vooral ook omdat jij ook wedstrijden wil rijden...
Maar ik vind het wel onterecht als je nu boos op haar wordt alleen omdat ze een paar dagen niet is geweest. Ik weet niet hoelang ze je paard al verzorgd, dan mag (volgens mij dan) ze best een keer niet komen, zonder dat ze meteen ruzie heeft. En als ze zich al heel vaak verontschuldigd heeft dan vind ik dat je eigenlijk niet meer boos moet zijn. Ze zal waarschijnlijk nu weer gewoon iedere dag komen. (tenimste dat hoop ik dan) en anders zou ik gewoon eens rustig met haar gaan praten, zonder haar meteeen aan te vallen. Daar krijgt zij ook een heel vervelend gevoel van. Maar ik hoop dat het nu weer beter gaat.... OK dan!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:48

Als eigenaar heb je zelf altijd de 1e verantwoordelijkheid. Maar als er afspraken gemaakt zijn moeten die wel nagekomen worden. Natuurlijk kan er altijd iets tussenkomen, ziekte, visite, en als de verzorgster op de fiets moet komen van ver weg erg slecht weer. Maar op het laatste moment afbellen is niet netjes, en zeker niet een paar keer achter elkaar. Ik zou dan toch een reserve-bijrijdster gaan zoeken alvast....

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:57

Ik kan me voorstellen dat je boos bent als ze op het laatste moment afbelt, dat is gewoon super irritant.
Ik begrijp alleen niet dat toen het sneeuwde je 's morgens bij je paard bent gaan kijken, en zag dat er nog niet gemest was, en hem niet zelf even buiten gezet hebt en om 16uur haar gaat bellen waar ze blijft? Als je 's morgens al ging kijken of zijn stal uitgemest was, had je hem gelijk buiten kunnen zetten, of snap ik het verkeerd?
Verzorger of niet, liever 1x extra naar buiten als helemaal niet.
Het is heel vervelend als je niet op je verzorger kan vertrouwen, maar jij hebt nog het geluk dat je er zicht op kan houden, omdat je paard bij je aan huis staat. En dus ook tijdig kunt ingrijpen. Ik zou haar wel op haar gedrag aanspreken want zomaar er vanuit gaan dat je niet hoeft te komen is in iedergeval geen stijl.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 09:26

Kan me voorstellen dat je boos op haar bent, als je elkaar niet kan vertrouwen houd het toch op.
Helaas gaat het wel vaker fout, juist met verzorgsters, aangezien het niet hun paard is en zeker na verloop... dat is het nieuwe eraf en dan moet je echt nogmaar hopen dat ze goed blijven voor je paardje en er dus zo nu en dan andere dingen voor opzij zetten.

Dat ze net een nieuwe vriend heeft en dat het toevallig een dag slecht weer is, is nog geen rede om je paard dan maar te laten staan!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 09:44

ik vind ook wl dta je iets vroeger kan smssen dan 16.30 en dan nog via sms, zoiets doe je toch via een telefoon!!!

Ik zou niet gelijk het ergste denken, als het ene jaar is goed gegaan dan heeft ze het nu misschien wat drukker dat het paardje net ff te veel van het goede is of ze moet nog eens bijgeschaafd worden omdat ze lakser word maar dat jij wel het beste weten!!

suxxes ermee Ach gut

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:27

ik kan me voorstellen dat als zij een heel eind moet fietsen door de sneeuw, dat ze daar weinig zin in heeft. maar het is wel zo netjes om even af te bellen!

Faber quisque fortunae suae

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 14:09

Bedankt voor de reacties, ik wou gewoon mijn hartje eens luchten en ik krijg hier al meteen enorm veel medeleven! Lachen

Ik zal wel zien hoe het verder gaat met haar, ben niet meer kwaad, maar vond toch dat het niet kon wat ze deed. En het afgelopen jaar is alles heel goed gegaan dus krijgt ze nog wel een paar kansen Knipoog Ik zet haar niet meteen buiten.

En over het mesten, ze moet niet eens mesten, ik mest zelf uit (ook als zij komt rijden!), maar ik ben zelf die dag pas om 16u thuis gekomen. Toen zag ik aan mijn paard dat hij nog niet gereden was (of geborsteld) omdat hij nog mestvlekken had en hij legt zich alleen snachts neer (na 5 jaar kan ik de gewoontes van mijn paardje Lovers )

Maar idd ik zet Marengo nu elke ochtend weer een uurtje buiten als ik kan! Ik heb mijn lesje ook geleerd, je weet nooit wat er gebeurt.

En euh, eventuele reserve verzorgster weet ik al zitten... tis een bokster...

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:28

Vervelend zeg....hopelijk gebeurd het hierna niet meer en begrijpt ze nu dat een paard niet een boek is wat je in de hoek kan gooien.
Wij hadden op de boerderij ook een verzorgster die niet kwam als het te hard regende of als het onweerde. Het probleem bij ons was dat de eigenaresse niet meer in Alphen woont, dus niet zomaar hierheen kan komen. Wat betekende dat wij als stalgenootjes regelmatig de stal stonden te doen als de verzorgster weer op het allerlaatste moment afbelde. Verder was het een hardstikke aardige meid en was ze heel lief voor de pony. Maar ze begreep gewoon niet dat een paard afhankelijk is van jou, ook als het regent/sneeuwt etc.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:58

ik kom door weer en wind hoor.. regen hagel zonneschijn. Je doet het niet voor jezelf, maar voor je pony hoor !!!!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:22

Ik zou wel tegen haar zeggen dat ze voor een bepaalde tijd af moet bellen als ze niet kan komen. Het geeft niks als iemand afbelt maar het is erg handig om dat op tijd te weten. Dat is toch niet teveel gevraagd?

Z1+1

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:51

Al die verhalen over bijrijdsters.. Ik kan er met mijn hoofd niet bij! Verward
Ikzelf berijd ook een pony voor 4X in de week.
Wel of geen weer. Ik ben tot nu toe nog elke keer geweest, òòk toen het sneeuwde en òòk toen het regende.
Slap excuus van haar, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin meer in? Ik zou eens met haar gaan praten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:44

Sk4t3r schreef:
Slap excuus van haar, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin meer in? Ik zou eens met haar gaan praten..


zoals eerder zeg ik weer; om nou al na twee keer te gaan twijfelen? kan gebeuren, ik zou eerst nog even afwachten, natuurlijk is het niet leuk, maar om nu al te zeggen dat je iemand niet kan vertrouwen...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:45

Inguhh schreef:
Maar ik vind het wel onterecht als je nu boos op haar wordt alleen omdat ze een paar dagen niet is geweest. Ik weet niet hoelang ze je paard al verzorgd, dan mag (volgens mij dan) ze best een keer niet komen, zonder dat ze meteen ruzie heeft. En als ze zich al heel vaak verontschuldigd heeft dan vind ik dat je eigenlijk niet meer boos moet zijn. Ze zal waarschijnlijk nu weer gewoon iedere dag komen. (tenimste dat hoop ik dan) en anders zou ik gewoon eens rustig met haar gaan praten, zonder haar meteeen aan te vallen. Daar krijgt zij ook een heel vervelend gevoel van. Maar ik hoop dat het nu weer beter gaat.... OK dan!


Ik vind het wel terecht dat ze boos is. Als ze nou minimaal 24 uur van tevoren had afgebeld, vind ik dat ze er geen probleem van hoeft te maken, maar als de dag al bijna om is... Scheve mond

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:30

ho nu hoop ik niet dat jullie ineens denken dat ik zelf niet door de sneeuw zou fietsen... ik heb een flashy regenpak Haha! ik bedoelde meer dat ik me er iets bij voor zou kunnen stellen...
bah die bijrijdsters Haha! Haha! (ben zelf ook 1)

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 29 bezoekers