Zoektocht verleden Jamaica definitief ten einde

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Zoektocht verleden Jamaica definitief ten einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 22:07

Paar weken terug kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van de handelaar waar jamaica 2 weken voor ik haar kocht van was (zat nog iemand tussen dus).
Omdanks dat ik weleens gebeld had besloot ik toch een mail te sturen, met een foto erbij van hoe ze toen was....

Zojuist kreeg ik antwoord.

Hoi,

Ik heb mijn vader gevraagd naar jouw paard Lotte, hij weet alleen nog dat
hij haar heeft gekocht van een handelaar uit Gelderland. Hij heeft de foto
ook aan de handelaar laten zien maar hij weet niet meer van wie hij Lotte
heeft gekocht. De zoektocht loopt hier dus spaak, helaas. Veel succes met je
haflinger Lotte.
Ik moest doorgeven dat ze er mooi verzord uit ziet op de foto.
Met vriendelijke groet,
*naam*


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:17

agrr Boos! wat jammer joh Boos! Valt dat even tegen!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:21

Handelaar "weten" echt nooit meer waar ze hun paarden vandaan hebben hè.
De zoektocht naar Ushi haar verleden is ook vastgelopen bij een handelaar,
die kan zich haar zogezegd ook helemaal niet meer herinneren, laat staan waar ze vandaan komt.
Maar komaan... zo een hoofd als Ushi vergeet je toch niet? Verward
Handelaren Boos!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:45

Nou ja, zo vreemd is dat niet. Als handelaar koop en verkoop je enorm veel paarden, kan me voorstellen dat je daar niet alle achtergronden van kunt onthouden.
Maar nu je de naam van die andere handelaar weet (of kunt achterhalen) weet je toch iig in welke hoek van het land je moet zoeken?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:51

Ik kan me voorstellen dat zo'n handelaar niet meer weet welke paarden hij allemaal verkocht heeft.
Maar toch erg jammer dat je niet verder meer kan. Wellicht kun je foto's op het internet zetten en dan zien wie er reageert?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:55

Ze weten ook niet waar ze een paard naar toe verkopen Knipoog 'Een paard met zo'n papier gaat bij ons iig niet naar de slager', maar het beestje had wel een flinke peesblessure (waarom wij haar verkochten). Via het KWPN is ze ook niet meer te traceren (er is *dus* niet mee gefokt, want veulens uit een Appolonios x Vanitas merrie zouden toch wel geregistreerd worden?). Of het waar is weet ik niet, ik weet alleen dat ze onvindbaar is en dat vind ik wel jammer.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:10

dat is jammer. ik heb het geluk gehad dat de fokker van pepeijn enorm enthousiast reageerde en ze is zelfs al een aantal keren komen kijken! Lachen

wie weet duikt er nog eens iets op.

Amor Vincit Omnia

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:16

Dat is ontzettend jammer zeg!
Inderdaad ook wel een beetje te begrijpen, niet elke handelaar weet nog na al die paarden waar hij welk dier vandaan had. Jammer

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 18:27

SuperPepeijn schreef:
dat is jammer. ik heb het geluk gehad dat de fokker van pepeijn enorm enthousiast reageerde en ze is zelfs al een aantal keren komen kijken! Lachen

wie weet duikt er nog eens iets op.


jamaica heeft ook geen papieren, dus ik weet gewoon helemaal niks, gee fokker, geen geboortedatum, niks

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:03

Ah jammer nou... Het is altijd wel leuk om te weten waar je paard vandaan komt! Ikzelf had ook geen idee waar Licor zijn jonge jaren doorbracht, ik wist wel de naam van zijn fokker, maar er zijn er zoooveel in Spanje, die meestal ook erg veel paarden hebben (50 en meer). Tot ik een telefoontje kreeg (uit Spanje dan nog) van... zijn fokker! Was erg leuk, want ze heeft me ook haar website doorgestuurd, en dan heb ik de omgeving kunnen bewonderen waar Licor is opgegroeid als veulie...

Maar misschien kan je idd nu verder zoeken in de regio waar die 1ste handelaar vandaan komt?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 19:09

wist ik al, amersfoort/hoevelaken

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:22

jammer zeg! Maarja die mensen zien veel paarden soms kunnen ze zich nog een paard herinneren maar verder helemaal niets.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:08

ik heb 4 jaar geleden mijn e pony in goed vertrouwen verkocht aan mijn buurman voor zijn dochter die heeft hem verkocht aan een handelaar in belgie en na lang zoeken had ik het opgegeven toen ging mijn zoontje op paardrijden en stond ze daar als manegepaard!!!!!! alleen ze heeft hoefkatrol en ze is verkocht als 12 jarige terwijl ze al 17 is!!!!!! maar wat kan je er aan doen? ik heb er zelf verkocht en dr terugkopen kan ik niet heb inmiddels een ander paard.

sommige mensen hebben een mening over iemand zonder die persoonlijk te kennen,leer eerst iemand kennen en oordeel dan pas,mischien sta je wel versteld!!!

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:08

ik heb 4 jaar geleden mijn e pony in goed vertrouwen verkocht aan mijn buurman voor zijn dochter die heeft hem verkocht aan een handelaar in belgie en na lang zoeken had ik het opgegeven toen ging mijn zoontje op paardrijden en stond ze daar als manegepaard!!!!!! alleen ze heeft hoefkatrol en ze is verkocht als 12 jarige terwijl ze al 17 is!!!!!! maar wat kan je er aan doen? ik heb er zelf verkocht en dr terugkopen kan ik niet heb inmiddels een ander paard.

sommige mensen hebben een mening over iemand zonder die persoonlijk te kennen,leer eerst iemand kennen en oordeel dan pas,mischien sta je wel versteld!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 02:42

Dat een handelaar kan vergeten waar hij een paard gekocht of verkocht heeft kan ik me voorstellen. Ik ken zelfs een handelaar die voor de tweede keer hetzelfde paard kocht (en ook weer doorverkocht) zonder dat hij het in de gaten had...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 03:06

SuperPepeijn schreef:
dat is jammer. ik heb het geluk gehad dat de fokker van pepeijn enorm enthousiast reageerde en ze is zelfs al een aantal keren komen kijken! Lachen

wie weet duikt er nog eens iets op.


Ik heb Or gewoon van de fokker zelf gekocht en die kwam idd ook kijken ieder jaar rondom pasen Haha!

En kreeg ook informatie over hoe zijn zuster en andere veulens uit zijn moeder het doen. De eerste paar jaar, nu is ze dan naar Duitsland verhuist.

Wel jammer, maar aan de andere kant was ze toch nog vrij jong toen je haar kocht dus 'heel veel' verleden zat er niet aan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:49

bij onze handelsstal weten we elke achtergrond van een paard..staat allemaal in een schrift en we weten allemaal precies waar ze naar verkocht zijn...maar dit is ook meer hobbyhandelsstal

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:13

Ik ben ook eens van plan de fokker van racer te schrijven, ben dus benieuwd.
Wel super jammer voor je hoor, heb ik met mijn oude pony ook gehad, het loopt uiteindelijk dood.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:41

Ik heb precies hetzelfde met felix, zijn spoor eindigt in Belgie.

Een belgische handelaar die hem verkocht heeft in |Den Bosch.


Je zou nog eens een oproepje in een krant of beter nog een paardenblad kunnen zetten.
Het is nu nog redelijk vers.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 19:46

ze heeft zo ongeveer OVERAL op I-net gestaan.... Heb de hoop dus opgegeven nu....

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:19

ik denk idd het het een onbegonnen zaak is voor een handelaar om alles bij te houden, sommige paarden staan natuurlijk ook maar heel kort bij een handelaar

ONDERSCHRIFTLOOS

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:01

stef schreef:
ze heeft zo ongeveer OVERAL op I-net gestaan.... Heb de hoop dus opgegeven nu....


Nooit opgeven hoor, hooguit het even een tijdje laten rusten! Ik heb 4,5 jaar gezocht....ze is ook via 3 handelaren gegaan en het is idd zo dat deze niets weten....ahum....maar af en toe heb ik haar naam via google ingetyped en opeens kwam ze tevoorschijn....

gewoon af en toe een oproep plaatsen op marktplaats en hier....en komen nl steeds meer nieuwe leden!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:46

Het kan altijd dat je er toch opeens nog achterkomt.
Zo kregen wij opeens de stamboek papieren van Arie. Er belde op een dag ineens een meisje aan die vroeg of Arie daar stond Verward Zij had de papieren van hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, josien_m_, Miiej, noordje en 42 bezoekers