de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 11:31

Ik ben benieuwd wie er nog meer een 3-jarige heeft?

Heb of ga je jouw paard zelf inrijden?
Heb jij ook een G'tje (KWPN)?
Hoe ontwikkelt jouw 3-jarige zich (onder het zadel maar ook qua bespiering en groei)?
Ga je er wedstrijden mee rijden? Etc....

Het lijkt me gewoon leuk om met elkaar van gedachte te wisselen over onze puppy paarden.

Ik heb zelf begin april een 3-jarige Andretti x Krack C merrie gekocht. Toen ik haar kocht was ze 1.62m. maar volgens mij is ze al wel wat gegroeid. We hebben haar zelf in alle rust zadelmak gemaakt.
Ik train haar max 3x per week waarvan vaak 1x longeren.
Binnenkort hoop ik ons eerste buitenritje in de duinen te maken. Ze is vanaf begin af aan al super verkeersmak en erg makkelijk in de omgang.
Als ze zich zo goed blijft ontwikkelen ga ik in oktober al starten. Ik vraag dan zo'n gelimiteerde startpas aan zodat ik echt maar 4x op wedstrijd kan. Is meer dan genoeg om mee te beginnen.

Ik ben benieuwd naar jullie puppy paarden!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 01-03-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel op verzoek aangepast


Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:37

Ik heb een 3 jarige hengst, G-Star, zelf helemaal beleerd, doet het echt super. Ik doe rustig aan met hem, 3x per week 20 minuten onder het zadel, voornamelijk op eigen benen laten lopen met lichte verbinding van voren. Denk dat hij rond de 1.66m is momenteel, prima maat voor mij :D . Over 2 weken mag hij voor het eerst mee naar clubles, eergisteren voor eerste keer in hal gereden en hem kennis laten maken met zijn eigen spiegelbeeld *\o/* , dat vond hij zo mooi om naar zijn eigen knappe koppie te kijken.

Ohw, ook leuk om te vermelden, het is een Zizi Top x Jacardo. Er zit minimaal springbloed in, ik ben absoluut geen dressuurruiter, maar weet dat hij een mooie sprong los maakt, komt vast goed, tevens heb ik geen ambities om heel hoog uit te gaan komen in het springen.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:47

Ik heb een 3 jarige Alexandro P x vrlp Keur van Elegant.
Zelf gefokt en eind van het jaar laat ik hem zadelmak maken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 12:43

G-start... leuke naam! Wat leuk dat je met een Zizi Top gaat springen. Kan ook prima, wordt ie lekker allround!

Alexandro P is denk ik Gelders bloed of niet? Is het een laatbloeier dat je 'm eind van het jaar pas zadelmak laat maken of is dat een bewuste keuze?

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:48

Wat een leuk topic zeg, ben wel benieuwd naar foto's.

Zelf heb ik sinds juni een 3 jarige ruin (bij aanschaf nog hengst) Bon Bravour x Jazz x Stuyvesant x Garant van ca 1.64 m, welke nu een maand zadelmak is.

<3 Sinds 2 februari 2010 de trotse mama van Nathan !!! <3

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 14:21

Mooie afstamming Witoto!

Ik moet echt een keer foto's maken. Heb eigenlijk alleen maar een paar van die slechte telefoonfoto's.

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:24

Ik heb ook alleen een paar op mijn mobiel en moet een keer de tijd nemen om mijn profiel bij te werken.

<3 Sinds 2 februari 2010 de trotse mama van Nathan !!! <3

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:26

Leuk topic!!
Ik heb ook een guppie: Gentle, 3 jarige ruin van United =) Heb hem vanaf dat hij 1 jaar was. Zo braaf en zo lief. Nu 2 keer opgezeten en van het weekend maar weer erop. Hij is nu rond de 1.68, denk dat hij de 1.70 wel gaat halen! :D :D

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:27

Ik heb sinds juli een andalusiƫr hengst van nu bijna 3 jaar oud, al vraag ik me af in hoeverre het paspoort klopt want volgens de fokker was hij van augustus, maar in het paspoort staat 16 december. Erg apart dus. Hij ziet er wel al heel erg volgroeid uit vind ik zelf. Was al bezig met hem oppakken maar twijfel op dit moment heel erg dus nu staat hij even stil, de een zegt namelijk dat hij beter nog een jaar het land op kan, terwijl de ander zegt dat je er best elke week al een keertje iets mee kunt doen.

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:33

Wij hebben een 3 jarige merrie, Gulonia (Biscayo x Wolfgang X Ballyvie). Zadelmak geboren := , maar heeft nog veel tijd nodig zien we (ze is nog geen 1.60), schiet sinds we aan het werk zijn mooi in de groei. Wij doen ook 3 x per week rijden en 1x per week longeren.

Hoe doen jullie dat met dekens trouwens, wij zitten nu precies in een doelloze maat (185 te klein, 195 nog wat aan de ruime kant)..

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Brigitte_D
Berichten: 681
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:36

Jup 2, een vos Paddox x Bachelor en een zwarte Ustinov x Upgrade allebei merries :)

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:36

Ja gezellig nog meer mensen.

Zoe wat een mooi paard zeg..

Die van mij heeft maat 195 op, net iets te ruim.
Broer wordt 2 a 3 keer per week door mij 15 a 20 min gereden.

<3 Sinds 2 februari 2010 de trotse mama van Nathan !!! <3

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:37

Ik koop ze wel allemaal 195, nu zijn ze inderdaad nog wel wat aan de grote kant maar vind dat lekkerder dan dat het zo strak zit, dan kan hij denk ik ook niet lekker rennen en liggen :) 195 groeien ze vanzelf wel in!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:42

Ik heb een 3 jarige don Matcho X Jeraldo. Zelf gefokt. Nog een kleintje net 1.60 maar wel met een deken maat van 195. Loopt ongeveer 3 x per week soms minder. Doen het lekker rustig aan met hem. Het is een nrps. Foto in mijn profiel. Het is Zack.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:43

Ik heb een 3 jarige ruin van 1.73 m hoog. Hij is nog niet onder het zadel. Ik ga hem niet zelf beleren. Heb wel geprobeerd om hem te longeren maar dat lukt me niet, meneer snapt er niks van en ik heb geen ervaring om een paard dat te leren, dus dat lijkt me geen goede combinatie :+ Dus ik ga hem bijna helemaal groen wegbrengen (zadel kent hij wel).
Het is geen G'tje want hij is aangesloten bij het Barock Pinto, dus het is een A'tje :)

Ik heb hem trouwens zelf gefokt :) en ben van plan om over een paar jaar wel wedstrijden met hem te gaan rijden :D

Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Brigitte_D
Berichten: 681
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:53

Ook maar foto's van die van mij,

foto 1 is de paddox x bachelor, nu net 2 weekjes bij mij nog wat schraal, maarja wat wil je ook met een stokmaat van nu al 1.70

foto 2 is de ustinov x upgrade, geweldig paard 6 x opgezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:54

Mooie paarden zie ik voorbij komen hoor..

<3 Sinds 2 februari 2010 de trotse mama van Nathan !!! <3

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:55


<3 Sinds 2 februari 2010 de trotse mama van Nathan !!! <3

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:58

Filmpje ziet er goed uit hoor. Alleen rij je niet op het verkeerde been ligt?

leuke paarden allemaal.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:09

Hier een G'tje en een PW'tje ;)

Gentleman, Rubiquil x Jazz, beroep grasmaaier voorlopig. Meneer groeit nog en is geestelijk totaal nog niet toe aan een ruiter. Hij is momenteel zo'n 1,75m. en is nu 3x gelongeerd. Dit is al een tijdje terug omdat je gewoon aan alles merkt dat hij er nog niet klaar voor is en ik heb geen haast.

Prince William, een Shire, beroep ook grasmaaier. Will is de 1.80m. voorbij en is nog lang niet toe aan uitzwaren. Voorlopig staat hij dus gewoon puppy paard te zijn. Hij is nog nooit gelongeerd, ik zie totaal de toegevoegde waarde niet. Meneer is namelijk stoerder dan menig mens en kijkt nergens van op. Ik heb een keer met een dekje en singel hem aan de hand meegenomen en zijn reactie was: Ohh grasjes :Y)

Doel met Gentleman is voorlopig een fatsoenlijk proefje in de bak rijden thuis. Hij is mega gevoelig en ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat hij mee te nemen is naar vreemd terrein. Zijn halfbroer bleef, ook al liep hij hoog in de sport, snel gestressed en voor mij als amateur vind ik dit dan niet de moeite. Hopelijk wordt hij ooit braaf zat en dan is het de bedoeling af en toe te starten en misschien Working Equitation te doen. Maar kunnen we uiteindelijk alleen naar het bos als vreemd terrein dan ben ik ook tevreden :)

Doel met de Shire is zo nu en dan een dressuurproef en ook de Working Equitation, als hij daarvoor geschikt is met zijn lijf, lijkt mij erg leuk!

Ik zou het liefst TREC starten, maar Gentleman gaat dit echt niet trekken en springen met een Shire is nogal onverstandig :=

@Witoto, wat is ie braaf zeg!

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:14


Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:16

@G_entle, heb jij hem met een vaste bijzet gelongeerd? Ik vind het zo apart dat hij zo diep loopt voor een 2e keer er op.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:22

@selka, nee, heb hem wel een paar keer aan de touwtjes gelongeerd maar heel lang en laag. Vanaf de eerste keer met bit in zakt ie gelijk voor druk. Zodra ik me teugels op maat neemt gooit hij zijn kin op z'n borst. Wou niet me teugels helemaal lang gooien omdat ik niet wist hoe hij zou reageren. Maar hij duikt idd veel te diep.

Edit: hij doet het zelfs als ik zonder bijzet of touwtjes longeer en heb aan het bit klik met zo'n ding voor aan beide bitringen
Laatst bijgewerkt door G_entle op 22-08-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:23

Oke! Een gevoelig mondje dus :) Uiteindelijk alleen maar fijn.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 15:24

Leuk dat er al zoveel reacties zijn! Er komen idd leuke paarden voorbij.

Wat betreft dekens... vind ik ook nog moeilijk. Die van mij is nog heel iel waardoor de deken nog wat te groot valt, maar het is niet heel storend. Heb eerlijk gezegd weinig zin om voor 1 seizoen nieuwe dekens te kopen.

Ik rijd de mijne zonder hulpteugels maar longeer haar wel met een licht touwtje om de aanleuning wat constanter te krijgen en meer ruggebruik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers