de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:16

Wat vervelend van Guapa :( sterkte! Niets weten is zo vervelend!

Tof dat het zo gaat peetje!

Iwan ook weer lekker aan de gang dus..

Ik ook weer inmiddels.. Heb supplementen voor de spierbevangenheid en merk niets meer aan haar. Juist tegenovergesteld.. Ze is me toch een partij stout :') _O-
Mssn voelt ze zich nu echt super fit en denkt ze nu kan je m krijgen :') Geen idee. Instappen niets aan de hand. Maar zodra ik wil gaan draven zijn de eerste 3 keer de overgang van stap naar draf toch een rodeo show :+ En als ik dan been of zweep zou doen lig ik er denk echt naast. Gelukkig werkt brullen goed, loopt ze paar passen braaf, neem ik haar terug en doen we het over nieuw. En elke keer na 2a3 keer is het klaar. Ze heeft energie teveel en puberteit oid denk.. Ze doet het aan de longe ook, gek dier..
Maar ach, ze loopt, ze gaat het steeds beter doen en loopt steeds beter op 2 teugels in constante aanleuning de bak rond. Ik ben trots iig!


peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:18

Wij zijn aan t voorbereiden op de kampioenschappen. Afgelopen zaterdag reden we de proef voor t kampioenschap voor t eerst. Ze liep er mooi overheen, was heel tevreden (punten waren beetje apart maar dat gebeurt nou eenmaal in dressuur) weer twee keer winst.

Vrijdag rijden we de proef nog eens en zaterdag hebben we ons debuut kur op muziek.
Het weekend daarop kampioenschappen. ik ben altijd de eeuwige derde als ik over mag rijden,of anders val ik net buiten de boot met de eerst proef.

We gaan het weer zien, ik ben gewoon heel blij me hoe ze zich ontwikkelt. Een jaar geleden stond ze met dr gebroken griffelbeen wat niet operabel was en moesten we maar afwachten hoe het af zou lopen.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:23

Bijzonder verhaal van GG! Jullie zijn lekke bezig!
ze is een heel ander type Uphill als die van mij. Die van mij is rond, kort, maar dat kan ook de Gribaldi invloed zijn.

@ Wendy, fijn te horen dat je Haf geen last meer heeft van haar bevangenheid!

Wij zijn na mijn blessure, de hoefzweer, sneeuw en nattigheid ook weer lekker bezig.
Begin februari weer een wedstrijd opgegeven, kijken hoe dat gaat.
Volgende week heeft Gadget eerst een weekje vrij, omdat ik heerlijk naar Egypte ga {:}

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:58

GG ziet er zo gaaf uit!!
Iwanluver, fijn dat jullie ook weer lekker bezig zijn! En egypte, gaaf zeg!!!

Hier na mijn berichtje vorige week niets meer gedaan, ze was ziek. Is ziek. Virus oid wrs. Slecht tot niet eten, hele hoge koorts. Gaat nu langzaamaan weer de betere kant op. Volgende week weer rustig oppakken als ze weer helemaal de oude is..

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:24

Wendy is ze weer opgeknapt?

Golden Girl liep gister voor t eerst Kur op Muziek Z2. Kneiterbraaf natuurlijk en echt een fijne proef kunnen rijden. Had 67 en een beetje % dus was echt heel tevreden!

Vlgd weekend kampioenschappen, rest van de paarden allemaal stukje ouder en meer ervaring dus zal voor mij na de eerste proef klaar zijn. Niet erg hoor, ben al blij met wat ze nu doet, ze is en blijft gewoon de jongste van t stel, in elke klasse opnieuw.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:49

Gaaf peetje!!

Ja ze was woensdag weer ok. 15 min ohz gestapt want aan de hand vliegt ze alle kanten op :')
Dit weekend was ik lekker in Parijs maar vandaag weer even kijken. Stalgenoot zei dat ze t gewoon weer prima deed en heeft haar lekker laten lopen voor de beweging.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:21

Golden Girl liep zaterdag Zeeuws Kampioenschap, boven verwachting werden we 3e en mogen we ( omdat de kampioensmerrie drachtig is) naar Ermelo naar het NK!!!
Ze deed zo dr best! Een jury zat in proef en Kur 1 punten lager, als dat gelijk was geweest of maar ietsjes omhoog was ik reservekampioen.

Mag de pret niet drukken, paard is gewoon de jongste van t hele stel en loopt gewoon super dr ding!!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:08

Super gaaf! Gefeliciteerd!!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:33

Sorry meiden even niet op Bokt geweest. Mijn moeder is in november plotseling overleden en dat heft en behoorlijk impact gehad. Helaas momenteel niet trainen met Gently Zadel ligt niet goed.

Paardensportmassage
Zirano Z1 R.I.P. 16-09-2013 Je was een topper, mannetje.
Gently Charmeur x Rolex ZZZ 6-2011

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:40

oh wat erg Zirano, gecondoleerd met dit enorme verlies.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:09

Gecondoleerd, lijkt me echt vreselijk om je moeder te verliezen.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:35

Dank jullie wel. Ja helaas door een flinke fout van Ziekenhuis en huisarts is ze overleden op de grond gevonden. Maar weer een beetje positiviteit Zadel ligt weer goed en dochter is vandaag weer eens op wedstrijd geweest. 2 wp in de M2

Paardensportmassage
Zirano Z1 R.I.P. 16-09-2013 Je was een topper, mannetje.
Gently Charmeur x Rolex ZZZ 6-2011

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:08

oei dat is helemaal erg... Knap gedaan van dochter!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:17

Hoe is het hier?

Golden girl liep vorig weekend het NK mee in het Z2, we werden 16e van de 32. hadden 1 grote fout, dus ben meer als een % misgelopen, jammer want nummer 8 die dus nog kur mocht rijden zat 1,2 % boven me.
Al met al super tevreden hoor, ze liep alsof ze jaren zulke evenementen loopt.
De dag na thuiskomst lag ze wel een hele dag lekker te tukken. ze kwam recht voor de brokken maar liet t hooi lekker bij zich schuiven.

Morgen loopt ze de finale van een dressuurcup en dan ga ik begin april ZZ-L starten.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:30

Goed gedaan!!
Wij hebben een beetje een winterstop gehad, paar weken de bak bevroren.
Volgende week zaterdag gaan we voor het eerst weer op wedstrijd.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:23

balen is dat! hier kon ik de bak gelukkig goed houden.

Leuk, weer van start! Succes alvast

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

KyanaT04
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:29

Hallo mensen ik heb een pony met een gebarsten griffelbeen dit moet niet geopereerd maar ik vind nergens op het web iets over een gebarsten griffelbeen...

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:08

Zz-l

Dat is mijn droom doel :')

Ik ga over 2 weken weer eens onderling b starten :+ hopelijk deze zomer lekker veel rijden en dan t najaar misschien officieel starten. In de tussentijd lekker onderling voor de ervaring en de nodige uitdaging voor mezelf.
Merk dat als ik doel heb het rijden beter gaat...

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:56

KyanaT04 schreef:
Hallo mensen ik heb een pony met een gebarsten griffelbeen dit moet niet geopereerd maar ik vind nergens op het web iets over een gebarsten griffelbeen...


mijne had gebroken griffelbeen en kon niet geopereerd. 4 maanden volledig stalrust en medicijnen in de eerste periode. regelmatig op bezoek in de kliniek voor foto's!

Zondag ben ik last minute( om 8.30 telefoon dat ik om 10 u kon starten) ZZ licht gestart met Golden Girl. Het was haar ZZ licht debuut, ze won beide proeven met 62 en 63%.
Nu heeft ze weekje vrij en 8 april doen we weer een rondje ZZ-L.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

KyanaT04
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-03-18

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:08

Peetje82 heel erg bedankt voor je reactie! Heb je nog tips mijne heeft nu echt lentekriebels en verveelt zich erg we hebben een lik-it en daar speelt die wel wat mee nu willen we liefst nog iets tegen de verveling... iemand gouden tip voor op stal ? Ik hoorde ook wel eens een knuffel ophangen of hooinet? Iem ervaring hiermee mijn pony is 6jaar en we rijden ook in het zwaar wel Z1

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:25

ik gaf hooi uit hooinet, ook puur voor t been te ontlasten maar ze doen er ook langer over. Mijne heeft een luik dus stond hele dagen lekker naar buiten te kijken. Heeft zich vier maanden voorbeeldig gedragen, nooit dol mee gehad.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

KyanaT04
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:16

Hallo
Mijn pony is pas van een gebarsten griffelbeen geheeld nu twee welen later (na al 8weken in de stal te staan) zijn we al 2 weken aan het stappen en ook aan het draven uiteindelijk liep hij echt goed maar toen na die twee weken begon hij gek te worden in de stal dus hebben we hem op de wei gezet (dit mocht eigelijk nog niet) nu ben ik er ook achter gekomen dat het super dom was wang hij was eerst echt super rustig maar toen was er een stresssituatie en alle paarden beginnen gek te doen hij was gewoon op een kleine wei heen en weer aan het rennen... maar daarna liep hij heel kort en sindsdien mankt hij aan de andere poot vanvoor nu ben ik echt zo bang dat hij weer iets heeft we dachten eerst stijf want hij heeft het alleen in de bocht en soms op rechte stukken.. aub ik voel me zo slecht en zo bang dat hij iets ergs heeft alweer...

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:22

Knappe Golden Girl liep gister haar ZZ Zwaar debuut. was ze gewoon 3e met 62.79 en 4e met 64% van de 36 deelnemers.
paar dingetjes maar voor een eerste keer was ik al dik tevreden!
Jury's mega enthousiast dus was leuk! Wil ze aanbieden voor het KEUR predikaat dus wilde ik de sportstand even echt goed hebben, gelukt! Daar kan het dus niet meer aan liggen!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:43

Wat knap Peetje!! Ze is ook heel leuk!!

Ik rij nog rond in het Z1 rustig aan en in de zomer ligt de focus op het crossen. Vandaag weer fijn gelest in Ede!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:42

Ow zo gaaf!

ZZ-zwaar.. Heel tof!
Maar Z ook al!

Ik huppel nog rondjes in de B en dan ook nog gewoon onofficieel :') Maar dat gaat best goed. Deze zomer goed doortrainen en dan denk ik winterseizoen starten als ze zo goed doorpakt. Gaat nu echt elke keer beter en verhuisd naar stal met binnen en buitenbak dus kan nu ook altijd trainen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke, Imuret, knockout1, kreekie, Miekie74, Miran, MissSicarius, Nadiine__x, Sting, Symke, Taartje, TamaraFloor, Tieme, xRoossie95 en 119 bezoekers