de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:06

ooh nee wat een pech voor jullie zeg.
Iwanluver spant de kroon..... veel sterkte en beterschap.
Wendy hopelijk is ze snel weer ok!

Golden Girl liep vorig weekend haar 2 Z2 wedstrijd, was eerste met 215 ( Z1 en Z2 in handicap) en in de tweede proef wat storingen na de wissels en een slingerende schouderbinnenwaarts op AC-lijn, toch nog 207 punten!

De wissel begint nu toch thuis echt te kloppen hoor, springt ze 9 van de 10 keer echt mooi door maar wachten is niet haar sterkste punt kom ik nu achter. Niet dat ze heet wordt hoor maar ze springt em gewoon en loopt verder en doet of haar neus bloedt.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock


wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:25


IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:57

Peetje gefeliciteerd met jullie prestaties! Geweldig!

Wendy, hoe is het nu met je Haf?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:20

Ze doet of er niets aan de hand is.. met wandelen staat ze op ontploffen omdat ze gewoon hard wil. Gek dier.. morgen mag ik 10 ohz stappen. Benieuwd. Rustig aan opbouwen...

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:34

Rustig aan doen, dus.

Ik mag het ook rustig weer aan doen,mijn gips is eraf!
Maar het voelt allemaal nog wel erg wiebelig

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:36

Ja ze was ohz heel braaf. voelde ook heel goed, lastig om dan niets meer te doen. Maar netjes de klok in de gaten gehouden en 10 min gestapt en toen er weer af. In de avond nog even 10 min aan de hand gestapt en je ziet er gewoon niets meer aan. Vandaag kan ik niet, morgen weer aan de hand, en woensdag ohz weer even en dan 1a2 rondjes draf meepakken.. Zo blijven we bezig en bouwen we heel rustig weer uit naar meer.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:06

Geef je haar ook een supplement voor de spieren? Magnesium kan misschien helpen?
En eventueel een therapeutische deken bv Bucas Recuptex, Back on Track, Rambo Ionic dat soort dekens.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:32

Ja ze krijgt nu sinds vrijdag vitamine e/selenium bij. Magnesium moet ik nog halen.
Dekens laat ik nog even, ik heb echt al 7 dekens liggen, allemaal dure goede winterdekens.. Ik heb elke dag paar keer gevoeld hoe warm ze staat onder deken, tot nu toe elke keer lekker warm. Vrijdag iets kouder en toen direct deken gewisseld. Daarna die avond weer lekker warm. :)
Als ik een hele goedkope tegenkom van die dekens, dan doe ik het wel, maar om nou weer 100 uit te geven aan iets waar ik nu ook nog mee uit de voeten kan. Eerst maar even zo kijken nu.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:37

Wendy hoe gaat het nu?

Blondie was in vorm zondag, loopt uit het niks ineens bevestigde Z2 proeven, had 65 nog wat en 64 nog wat %. Gek beest hoor, start 17 dec en 29 dec nog en dan weer even niet. wilde er even wat routine in hebben en dat lijkt te lukken, 8 proeven 9 winstpunten.

Kunnen jullie nog thuis trainen in de buitenbak? Ik had woensdag heeeeeel veel water, donderdag lag ie weer super en sinds zaterdag weer zo goed als droog. Gelukkig maar anders schiet het niet op.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:17

Peetje wat gaaf zeg! Tof dat ze het zo goed gaat doen!!

Ik kan goed doortrainen buiten, hebben alleen een buitenbak maar daar ligt een goede bodem in dus die is alleen nat als het keihard regent op dat moment zelf. Daarna trekt die snel weer droog, dus na uurtje kan je dan ook weer prima rijden :))

Kayenne gaat goed gelukkig!! Weer paar keer opgezeten, inmiddels zit er 30 minuten op. 10 warm stappen, 10 min afwisselend draf/stap en 10 min uitstappen. Allemaal op timer, zodat ik zeker weet dat ik echt 10 min in en uit stap. Uitstappen is overigens eigenlijk altijd aan de hand, maar dat deed ik altijd al.
Dit weekend weer galopje meepakken, 1 rondje beide kanten.
Ze doet het goed, staat op ontploffen. 1 keer goed been erin omdat ze aan t emmeren was, en ze stoof me toch verzameld met achterhand eronder omhoog in galop weg :') Gek dier..

Maar godzijdank gaat het dus allemaal weer goed voor nu. :)

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:26

Goede berichten zo te lezen!!

Hier helaas weer een tegenvaller... Ik wilde er vandaag weer op, na mijn blessure, is Gadget stok kreupel.

Gelukkig is/ was het een hoefzweer, maar toch.

Ik geloof dat ik tot 1 januari maar in bed blijf liggen, want 2017 is echt niet ons jaar :n

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:47

oh dat gaat lekker, kruip idd maar in je bed!
balen zeg!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:01

Ik heb die van mij 11 oktober geschoren . Zit nu weer super dik in zijn vacht. Kan ik hem nu nog scheren of is de overgang te groot ( qua temp.)

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:17

Als je wacht tot volgende week kan het zeker. Dan wordt het overdag 8 graden en in de nacht ook ruim boven het vriespunt.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:56

Blondie is vorige week geschoren, voor de eerste keer en kipmak.
Dag daarna sneeuw enz dus al met al een week niet gereden. Was wel even huiverig dat ze ( terecht) wat fris zou zijn maar ook weer superlief en relaxed.
Mn man wilde eens stng en trens proberen, ik rij daar nooit mee want heb mn 9 jarige in t INTER I ook gewoon op trens lopen.
Toch maar eens gedaan maar ook dat was maar heel gewoon, ze liep er superfijn op en het maakte haar wel een beetje meer af zeg maar.
Wissels zijn inmiddels gewoon echt bevestigd en ze doet dr pirouettes ook! ik wil graag in febr eens ZZ-L proberen.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:30

Misschien een hele stomme vraag. Ik heb ook een G’tje uit 2011. Maar is ze nu dan 5 of 6? Ik weet niet precies of je 2011 al meetelt als jaar?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:13

Oepsie ik bedoel natuurlijk 6 of 7...

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:36

Ze is nu 6. Volgend jaar wordt ze 7.

In der Ruhe liegt die Kraft.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:39

idd vur!

Blondie liep gister dr laatste selectiepunt voor ZK, was 2x 1e met 62 nog wat een 66,5%.
Had ze vorige week 2 x met stang en trens gereden en gister maar gelijk mee gestart, loopt er goed op.
Weet ik dat ook weer en kan ik nu weer lekker op trens verder!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:57

de beste wensen voor iedereen!

Hoe doen de paarden het, ook weer een jaartje ouder geworden he!

Blondie was mee op les en ging super, is zo ijverig en doet zo dr best, echt heel leuk om zo te kunnen werken samen!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:27

Ook mijn beste wensen :)

Vandaag opnieuw naar de kliniek met Guapa... De infiltratie in haar hals heeft geen verandering gegeven op vlak van haar gedrag onder het zadel :n
Hopelijk vinden ze de oorzaak deze keer wel.

Obama (v. Sir Donovan) >> Z1
Guapa de Apache (Apache x Jazz) >> M2 drachtig van Totilas!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:08

oh dat schiet niet op dan, succes!!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:22

Opnieuw geen oorzaak gevonden in de kliniek :n
Ze willen blijven zoeken, maar ik denk dat ze het ook niet weten...

Donderdag komt een cranio-sacrale therapeut langs. Hopelijk worden we daar wat wijzer uit.

Obama (v. Sir Donovan) >> Z1
Guapa de Apache (Apache x Jazz) >> M2 drachtig van Totilas!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:48

wat enorm jammer dat je nog niks weer Nathiie, onzekerheid is niet fijn. Succes donderdag!

Ik heb mn kur binnen voor mn Blondie, heel gaaf geworden. 20 jan rij ik hem voor t eerst en dan hopen dat de proef op de kampioenschappen een beetje lijkt en dat ik em dan weer mag rijden maar daar reken ik maar niet op.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

Wat heeft Guapa dan?

Succes Peetje!

Ik ben ook weer aan het rijden na mijn blessure, hoefzweer en sneeuw.

We moeten weer even wat conditie opbouwen en dan gaan we waarschijnlijk begin februari weer op wedstrijd.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Laj1, Luna_Rose, manonutjuh, miicchhellee, sterregoud en 134 bezoekers