de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:38

Gave foto's en tja dat crossen.... dat kan ik alleen maar stoer vinden!!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock


IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:56

Knap paard!! Super gaaf zo veelzijdig!!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:52

Gadget is vandaag naar de fysio geweest. Gadget had wat last van haar schoft. Volgende week heb ik een afspraak gemaakt bij de zadelmaker....

Ik hoop niet dat ik een nieuw zadel hoef :=

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:12

Annikavolder...mooie foto's. Mag ik vragen wat voor een dressuurzadel jij hebt?

IwanLuver...hoop voor je dat het niet nodig is ...ik moet wel een ander zadel...maar goede zadels zijn zo ontzettend duur. Moet nog effe doorsparen. De dierenartskosten van de afgelopen weken waren ook weer genoeg.

Maar Chicago lijkt gelukkig wel goed op te knappen. Ik mocht eergisteren voor het eerst van Wolvega een beetje rechtuit stappen. Maar meneer was zo energiek dat ik er niet eens op kon komen. Dus hem maar even in de bak gedaan en daar ging hij helemaal los. Ik vond het wel beetje eng, maar het leek goed te gaan. Daarna er maar niet meer op gegaan. Was bang dat het teveel zou worden. Volgende dag een ritje op hem gemaakt en wat ik zo voelde leek hij weer als vanouds. Hoop dat het zo blijft!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:25

Fijn dat Chicago opknapt! En idd DA rekeningen zijn niet grappig...

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

annikavolder

Berichten: 751
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:46

@manubres: een Sella

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:48

Dit weekend de bossen ingetrokken met Guapa :) dat vindt ze helemaal geweldig!
Spijtig genoeg stond ze deze ochtend met een zwelling aan haar rechter voorbeen. Ze reageerde gevoelig op palpatie, maar mankt en niet in stap. Dan maar wat gestapt op straat en goed gekoeld. Morgen komt de DA, hopelijk geen al te slecht nieuws...

Obama (v. Sir Donovan) >> Z1
Guapa de Apache (Apache x Jazz) >> M2 drachtig van Totilas!

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:54

Ooo neee, hopelijk is het een kleinigheid.. sterkte met Guapa

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:19

Gelukkig waren de pezen allemaal oké op de echo. Ze had zich waarschijnlijk aangetikt en daarbij een bloedvat geraakt.
We zijn weer gerustgesteld, oef!

Obama (v. Sir Donovan) >> Z1
Guapa de Apache (Apache x Jazz) >> M2 drachtig van Totilas!

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:51

Gelukkig! Jij kan weer beginnen met trainen!

Hoe is het met Chicago en Giv?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:01


Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:43

Fijn dat het beter gaat na de wormenkuur, Iwanluver.
Mooie fotos annikavolder!
Nathie: gelukkig vals alarm.
Ketly: Wat is ze mooi uitgezwaard!

Jeetje, een hoop pechvogels hier dus, gelukkig gaan de meeste nu de goede kant op. Hier ook weer de zadels na laten kijken, was toch wel nodig, alleen niet goedkoop :( . Hopelijk binnenkort weer geld uitgeven aan leuke dingen zoals concours :Y) .

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:22

Hier alles zijn gangetje. Druk bezig met recht krijgen van kayenne.

Wedstrijd ging wel goed! 2e keer in binnenbak. Eerste keer ohz. Keek niet op of om.
190 en 180. Ze was compleet leeg de 2e proef en heeft dan vooral echt moeite met balans. Mist kracht. Maar dat komt vanzelf...

Afbeelding

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:55

Eef_Bam schreef:
Jeetje, een hoop pechvogels hier dus, gelukkig gaan de meeste nu de goede kant op. Hier ook weer de zadels na laten kijken, was toch wel nodig, alleen niet goedkoop :( . Hopelijk binnenkort weer geld uitgeven aan leuke dingen zoals concours :Y) .


Vanmiddag ga ik naar de zadelmaker, ook met 2 zadels.. ik hoop zo dat ze vermaakt kunnen worden en dat ik geen nieuwen hoef :=

@ Wendy, goed gedaan zeg! En die manen van je Haf! Wow, hoe hou je ze zo mooi wit?
Ik ben blij met een vos, die van mij is echt een smeerkees.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:16

Ze staat 24/7 onder de dekens ivm eczeem. Dat scheelt al. Verder gewoon zo nu en dan eens wassen. Valt wel mee. Haha.

Zadels. Blij dat mijne laatst niet gestolen is zoals de rest bij ons.
Maart dit jaar aan laten meten. Ligt zo fijn op haar. Laatst boom groter erin gedaan en ik kon weer :))

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:25

Ketly...mooie foto's!
Nathie...gelukkig viel het mee...altijd spannend.

Chicago lijkt weer de oude! Ik mocht van Wolvega rustig opbouwen met stap op de rechte lijn, maar Chicago vond dat onzin en stuiterde de bak door....hmmm...had voor mij niet gehoeven.

Ben nu ook zoekende naar een goed zadel. Ik wilde mijn Stubben dressuurzadel nog even gebruiken voordat ik het geld bij elkaar had voor een ander zadel. Maar helaas is het zadel niet goed voor Chicago. Dus zit nu wel even met een dilemma....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:22

manubres schreef:
Ketly...mooie foto's!
Nathie...gelukkig viel het mee...altijd spannend.

Chicago lijkt weer de oude! Ik mocht van Wolvega rustig opbouwen met stap op de rechte lijn, maar Chicago vond dat onzin en stuiterde de bak door....hmmm...had voor mij niet gehoeven.

Ben nu ook zoekende naar een goed zadel. Ik wilde mijn Stubben dressuurzadel nog even gebruiken voordat ik het geld bij elkaar had voor een ander zadel. Maar helaas is het zadel niet goed voor Chicago. Dus zit nu wel even met een dilemma....


Ketly mooie pics! Ze is lekker uitgezwaard!

@Manubres, ik ben gisteren bij de zadelmaker in Vinkega geweest, echt een aanrader! Wat een fijne vrouw, neemt de tijd en legt alles goed uit. Ook moet je op het zadel rijden en kijkt naar jezelf en het paard.

Mijn dressuurzadel lag best nog goed, moet wat bijgevuld worden. Maar mijn springzadel paste echt niet meer, die kan in de verkoop.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:16

Helaas heb ik mijn knappe merrie in januari moeten laten gaan. Röntgenologisch 100% maar een verkeerde afwikkeling van de voet en door vastliggen problemen in haar rug alleen maar problemen. Zo zonde van een heel gaaf paard.
Nu wel weer een nieuwe toekomst topper van 2.5 jaar.

Afbeelding

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:43

oh wat sneu zeg!!! sterkte!

mooie foto's verder, altijd leuk zo'n shoot!

oei Manubres, die maakte het even spannend haha!
Hopelijk kom je eruit met je zadel!

Wissels gaan lukken bijGolden Girl, heel soms een pasje na maar wel al netjes op de hulp en ook op midden diagonaal enz. ben er blij mee!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:13

Mn blonde dame heeft afgelopen weekend het SPORT predikaat behaald!
Z2 debuut gehad met nog te groene wissels. Losrijden sprong ze ze goed hoor,maar op de letter in de proef was even een ander verhaal :D
Ze behaalde in allebei de proeven winst! Mn drafwerk was echt wel sterk dus kun me 5x4 gelukkig veroorloven!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:07

Super gefeliciteerd!
Knap hoor!

Wij zijn ook weer ontrack. De fysio, tandarts en het ontwormen hebben haar duidelijk goed gedaan!

Over 2 weken een springwedstrijd en begin december weer Dressuur, ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:48

Soms hebben ze even groot onderhoud nodig he! Heb sinds een jaar ong een paardenmasseur op stal; fijn joh!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:40

Laat 2017 maar snel overgaan... Het is niet mijn jaar.
In april mijn knieschijf uit de kom gehad, oktober stond in het teken van de apk van Gadget, ook heb ik in oktober te horen gekregen dat ik mijn baan verlies per 1 februari.

Wat er nog wel bij kon is dat ik zaterdag met springles eraf gevallen ben met mijn knie op de balk waardoor nu mijn andere knie verdraaid is en ik een breukje in mijn voet heb opgelopen. Ik zit nu tot mijn lies in het gips...

Maandag moet ik naar de orthopeed en dan hoor ik meer..

2017 is niet mijn jaar ;(

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:46

Pff, jeetje, dat is wel flink balen zeg!!!

Hier nu ook dipje, vorig weekend onderling B gestart, 174 en 178, ze vond 1 hoek eng, maar ach, ervaring rijker, daar doen we t voor..

Maar nu gisteren ineens licht spierbevangen :(

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:54

Onee Wendy, spierbevangenheid is een drama! Enig idee hoe het kan?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bernadth99, Bielsje, BlauweSteen, Cjuan, Lisette1987, MirjamRobin, Pellelilly, Poekkie, Slmt9, Telpeva, Vagabondo en 142 bezoekers