de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:41

Dat is fijn dat George een goed plekje heeft gekregen!

Ff wat anders... Ik mag volgende week dinsdag meerijden in een les van Rien van der Schaft *\o/*
Super leuk, maar ik ben nu al nerveus :=

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:07

Oh Rien geeft heel fijn les, echt fan van zijn stijl en manier van rijden. Wordt vast en zeker heel leerzaam! Veel plezier! :)

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:21

Picassox...knappe beslissing hoor! Soms vergeten paardenmensen het wel een beetje, maar er is zeker ook een leven zonder paarden. Heel veel succes en plezier met reizen en de andere deuren die voor je open gaan!

En fijn te horen dat anderen "nog" maar in de L1 zitten...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen dressuur voor ons, wij gaan door de mcdrive haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Genieten van Malibu♡

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:16

oh haha geweldig! als je zo je plezier samen kan beleven is toch fantastisch, of t nou met springen dressuur of zo is maakt niks uit!

Geweldig, echt waar!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:38

Hoe gaat het met jullie paarden uit 2011?

Gaudi wordt zo langzamerhand steeds meer paard. Hij is nu 1.74 en begint massa te krijgen, ik vind het net een slagschip af en toe vergeleken met Quick die maar 1.63 is.....

Van de zomer hadden we wat problemen met het vertrouwen in het springen, maar dat lijkt weer op de rit te komen. Komende 3 weken de laatste 2 SGW's van het jaar, nog in de B ivm het springen.
Volgende week ons Z1 dressuur debuut ... ben heel benieuwd hoe dat gaat.....

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:17

Ik ga 12 november eindelijk voor het eerst starten. Meer voor de ervaring want eigenlijk is hij er nog niet 100% klaar voor. Maar ik wil gewoon dat die het allemaal mee maakt etc.

Orchid's Alian <3

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:14

Ik ga zondag onderling b starten in de buurt. Spannend. In november weer. Ff paar keer mee en oefenen... zijn echt nog met basis bezig verder. Komt wel. Ze doet t steeds beter :))

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:23

Spannend en leuk, veel succes komend weekend!

Ik ben nog aan t sleutelen aan de vliegende wissels en t begint steeds meer vorm te krijgen!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Eef_Bam

Berichten: 4090
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:40

Hier gaat het een beetje met ups and downs. Veel gewerkt aan de dressuur deze zomer, en niet zonder resultaat, eind augustus weer eens reguliere dressuur gestart en 198 punten gehaald *\o/* .

Toch had ik het idee dat er iets niet helemaal lekker zat in haar lijf. Osteopaat erbij gehaald en ze bleek best wel vast te zitten in haar si-gewricht, dat is behandeld en nu moeten we haar rustig op gaan pakken. Helaas wel het einde van ons crossseizoen -O- . Dus nu maar voorbereiden op de indoor dressuur en springen.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:02

oh dat is balen zeg, lig je er toch weer even uit!

Laat 2x in t jaar ( als er niks bijzonders is ) mn paarden nakijken door ostheopaat, paarden vinden het heerlijk en ik ben weer gerust.
Hebben eigenijk nooit iets bijzonders hoor maar mn Golden Girl is best flauw dus reageert heel snel. Zo speel je altijd kort op de bal.
Ze liep vorige week nog 2x 1e met dik 67%.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:52

De mijne ging de laatste tijd ook een beetje minder. Vorige week de tandarts laten komen en gelijk al een heel ander paard.
Volgende week Fysio en de week daarna de zadelmaker, dan zijn alle checks weer geweest en kunnen we lekker vooruit.
Ik merk dat Gadget ook erg gevoelig is als er iets met haar lichaam is. Maarja je hebt niet op één op andere dag problemen, die sluipen er langzaam aan in, dat maakt het ingewikkeld.

In september hebben we nog wel een les gehad van Rien van der Schaft, super leuk een leerzaam. In november ga ik weer!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:17

Duss...er zijn meer mensen met probleempjes...

De mijne leek heel ernstig, maar lijkt zoals het er nu uitziet goed af te lopen.
Chicago stond dag en nacht buiten, maar vanaf vorige week 's nachts op stal. In de ochtend weer in de wei gezet en niks aan de hand. Toen ik hem rond 17.00u binnen wilde halen vond ik al dat hij raar liep. Hij hield zijn hoofd en hals laag en keek niet op toen ik hem riep. Ik naar hem toe en toen ik zijn hoofd omhoog deed om het halster om te doen viel hij bijna om! Ik schrok me kapot. Gelijk veearts gebeld en die was er met 3 kwartier. De veearts deed (vreselijke) onderzoekjes...en Chicago werd steeds atactischer. Met een flinke duw viel hij zomaar tegen de muur van de stal. De veearts moppelde wat over neurologische rhino en de tranen sprongen me spontaan in de ogen. Dat wordt afscheid nemen ging er al door mijn hoofd. Want een paard die niet op zijn benen kan staan wil je toch niet in leven houden. Na nog een aantal testjes vond hij het toch niet meer op rhino lijken en dacht een blokkade in de hals. De volgende dag zijn er foto's van hals en nek genomen en daar was gelukkig niks op te zien. De foto's zijn nog in Wolvega beoordeeld en die kwamen tot zelfde oordeel. Conclusie: kneuzing/trauma in de wei opgelopen...door val? Zwelling die op zenuwbanen drukte en uitval veroorzaakte. Er was weer hoop. Hij kreeg Dexametason om de zwelling te verminderen en dit leek goed te helpen. Nu een week later lijkt hij opgeknapt en word ik straks teruggebeld door Wolvega hoe nu verder met trainen. Ik hoop zo dat het weer helemaal goed komt...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:53

Tjezus wat een verhaal!! Vreselijk zeg! Hopelijk knap hij gauw op en issie snel weer de oude.
Gelukkig zijn ze in Wolvega super kundig.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

pradadaan

Berichten: 4658
Geregistreerd: 13-05-13

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:07

Hier ook geen vlekkeloze zomer gehad :(
Giv is 2 weken nadat ze geninsemineers was op de paddock op betonne platen gevallen waarbij ze met haar achterbenen in een spagaat is beland en daarna is ze over de kop geslagen.
De schade aan haar hals viel gelukkig mee, op wat stijfheid na was dit redelijk snel opgelost. Haar bekken en haar heup heeft ze helaas langer last van gehad en met dat herstel zijn wij nogsteeds bezig.
Gelukkig heeft de val geen gevolgen gehad voor het veulentje en is ze nog mooi drachtig. Ook haar dracht zit gelukkig het herstel niet in de weg waar ik natuurlijk enorm blij om ben.
Dus langzaam is ze weer de oude aan het worden :)

Prada, Giverny D & Nacimiento D
instagram: nacimiento.d
[PP] [VOLG] Bonte droom, knappe Nacho van baby tot...?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:18

Nog al zo'n naar ongeluk. Jij ook veel beterschap!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:00

Bah..pradadaan...dat had heel anders af kunnen lopen...gelukkig lijkt ze weer de oude te worden!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:03

Weet je al hoe je verder moet opbouwen, Manubres?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:19

En bij Gadget valt nog een puzzelstukje op de plaats. Gadget blijkt na wormonderzoek, wormen te hebben. De staleigenaren halen vandaag nog wormspuiten en ze worden morgenochtend ontwormd.

Ik zat toch ook goed met mijn gevoel, dat ik haar ook op wormen moest testen...

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:26

Ik moet heel langzaam weer gaan opbouwen. Eerst alleen rechtuit, stappen, niet in de hand stellen...maar dat had ik zelf wel kunnen bedenken. Laag en rond. Maar ik laat hem eerst nog even met rust. Al kriebelt het wel met het mooie weer!

IwanLuver...altijd fijn als je intuïtie juist blijkt te zijn!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:52

oh jeetje wat een pech allemaal!!!

beterschap!

Mijne was bijna weekje vrij, moest met andere paard 3 dgn starten in de lichte Tour dus was even druk.
Vanmorgen gereden en ze liep als een zonnetje!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:46

Gadget voelt zich duidelijk beter na de wormkuur van afgelopen weekend. Gisteravond had ze meer energie en liep ze lekker.
Nu gaan we hopelijk lekker vooruit. Aankomende donderdag heb ik springles van Hester Klompmaker en volgende week donderdag dressuur bij Sjak Laarakkers. Onze vereniging heeft dit organiseerd. Ik heb er zin in!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:29

ze kunnen ze beroerd zijn van wormen, sneu is dat he.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:51

peetje82 schreef:
ze kunnen ze beroerd zijn van wormen, sneu is dat he.

Ja erg oliebol. Sindskort staat nu een meid bij ons op stal, die zelf wormonderzoek kan doen. Ik laat Gadget nu mooi elke 2 maanden checken. Vond ze geen probleem zei ze

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:23

even wat spam van onze laatste dressuur wedstrijd vorige week
Afbeelding

Afbeelding

en de SGW in hattem

Afbeelding

Afbeelding

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Domi_94, GrapeshotBot, Maanon_, Nanu, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina en 115 bezoekers