de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:24

Dat is idd een heel gevoelig mondje.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2


lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 16:25

Die van mij loopt ook nog snel wat te diep. Is volgens mij ook wel een beetje een jonge paarden ''kwaal''.

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:25

jaa heel gevoelig! erg wennen want mijn vorige paardje was erg moeilijk nageeflijk. Maar heel fijn idd

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:30

Hier ook een G'tje van Oscar x keur van Ferro. Met nu ongeveer 1.75 m en groeit nog steeds. Is stevig gebouwd. Wordt vanaf mei ongeveer 2 à 3 keer per week twintig minuten gelongeerd. Ene keer met zadel, andere keer met bijzet en soms ook gewoon kaal. Commando's zitten er nu goed in. Bedoeling is dat vanaf ergens deze maand er voor het eerst op gereden gaat worden. Twee maanden doorrijden en dan vanaf eind oktober weer vakantie tot het voorjaar.

m0niekkkie

Berichten: 405
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:43

Ik heb een 3 jarige d pony. Hij is bij ons geboren, zijn moeder bleek onverwachts drachtig na aankoop, zijn vader is onbekend.

We borstelen en wandelen wat met hem, verder hoeft hij nog niks, ik ben zuinig op hem en ik weet dat zijn moeder als 3 jarige ook nog erg puppy was, al is hij wel al een stuk steviger als haar op dezelfde leeftijd, ik denk dat hij ook nog een stuk gaat groeien en uitzwaren.
Mijn zusje heeft er laatst wel al een keertje opgezeten, gewoon zo in het land terwijl hij stond te eten, meneer keek niet op of om :+ Het is zo'n ontzettend braaf paardje.

Afbeelding

Het is een palominobonte hengst. Foto is van ongeveer anderhalf jaar terug, ik moet nog eens een keer mooie foto's van hem laten maken :)

Groetjes Mo

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-14 16:52

liberia schreef:
Hier ook een G'tje van Oscar x keur van Ferro. Met nu ongeveer 1.75 m en groeit nog steeds. Is stevig gebouwd. Wordt vanaf mei ongeveer 2 à 3 keer per week twintig minuten gelongeerd. Ene keer met zadel, andere keer met bijzet en soms ook gewoon kaal. Commando's zitten er nu goed in. Bedoeling is dat vanaf ergens deze maand er voor het eerst op gereden gaat worden. Twee maanden doorrijden en dan vanaf eind oktober weer vakantie tot het voorjaar.


Mooie afstamming :j . Heb je een foto?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:57

Ik heb een 3-jarige Up to Date x Contender

Als 2,5-jarige hengst gekocht toen hij toch niet groot genoeg bleek voor de hengstenkeuring. Inmiddels gecastreerd en van het voorjaar zadelmak gemaakt. Was braaf onder het zadel en pakte het prima op, heb er helaas door een gebroken hand zelf nog niet op kunnen zitten ;( brak mijn hand op de dag voordat ik er voor het eerst op zou gaan. De man die hem dus eigenlijk een keer of vijf zou rijden, nadat ik hem zelf klaar gemaakt had, heeft hem dus wat langer doorgereden. Sinds 1 mei loopt hij in de wei. Ik ga morgen even kijken als het weer meezit, twijfel nog of ik hem volgend weekend weer naar binnen haal of pas 1 oktober.

Plan is hem straks weer op te pakken en als het lukt voor te stellen op de VSN.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:58

Ik, een 3-jarige Welsh Cob. Hij is bijna 3,5 nu en wordt op dit moment beleerd voor de wagen bij Edwin de Graaf! Spannend!

Wat een prachtige dieren zie ik voorbij komen!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:01

Gaat helemaal goedkomen met daffyd.

Ik heb zelf met up gewerkt maar oei oei wat een dier was dat. Geeft over het algemeen hele brave nakomelingen.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:55

lizzy1 schreef:
G-start... leuke naam! Wat leuk dat je met een Zizi Top gaat springen. Kan ook prima, wordt ie lekker allround!

Alexandro P is denk ik Gelders bloed of niet? Is het een laatbloeier dat je 'm eind van het jaar pas zadelmak laat maken of is dat een bewuste keuze?


Absoluut Gelders gefokt :)
Ja bewust laat. Hij had nog wat tijd nodig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:02

Meld zich hier ook maar, heb een 3 jarige zelf gefokt, 1.44 groot.
Loopt nu 2 x in de week half uurtje, daarvoor 1 x per week 10 minuten, braaf dinkiel
Van het weekeind meegehad naar vreemd terrein eind weg met de trailer.

http://www.youtube.com/watch?v=5du_nhoGcZc

Week ervoor had ze haar 1e springles (moet je je niet te veel van voorstellen :D :+
http://www.youtube.com/watch?v=O_TyTN8_FQk

Van de winter gaat ze de opfok weer in.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:13

Gezellig dit topic. Wij hebben een 3 jarige Gently Charmeur x Ro lex. In oktober gekocht en meneer was toen rond de 166 is nu 172 Is begin dit jaar rustig sterker gemaakt en daarna zadelmak. Heeft de hele zomer op het land gestaan maar door het slechte weer wordt hij nu weer langzaam opgepakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardensportmassage
Zirano Z1 R.I.P. 16-09-2013 Je was een topper, mannetje.
Gently Charmeur x Rolex ZZZ 6-2011

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:23

Knappe Gently!! :D

vraagje: hoe doen jullie paardjes het met het hoofdstel indoen? zadel opdoen en aansingelen is geen probleem, maar hoofdstel indoen (en dan vooral het bit) vind Gentle heel spannend.. Vroeg me af hoe dat bij jullie gaat, en of jullie misschien tips hebben?

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:26

G_entle: mijn driejarige vond het bit indoen ook eng en raar. Om het op te lossen maakte ik het bakstuk aan de linker zijde los en deed op die manier het bit in zijn mond (snap je hoe ik bedoel). Na een paar keer snapte hij het en nu kan ik het op de "normale" manier doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:28

Die van mij vond dat prima. Heb het bit gewoon voor z'n snuf gehouden en duimpje in de mond en hap.

Hij stond wel effe te kijken van het moet dat nou maar verder niets.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lszaa
Berichten: 128
Geregistreerd: 15-11-13

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:29

Ik heb anderhalve maand geleden een 3 jarige gekocht.
Grace, een Bretton Woods x Neostan.
Ben rustig begonnen met longeren en dat pakte ze heel goed op. Van de week voor het eerst erop gezeten en daar reageerde ze bijna niet op. Ben benieuwd hoe ze het verder allemaal op pakt.

Ik zal straks even een foto opzoeken. :)

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:31

Sinds april hebben wij een driejarige met de naam Flash Wonder. Hij is papierloos, maar zijn ouders zijn wel bekend. Vader is een zoon van de hengst Bazuin, moeder een Arabier. Hij is nu zo'n 1.59m, we hopen dat hij zo ongeveer de 1.62 gaat halen. Momenteel krijgen we les in loswerken en grondwerk en het is de bedoeling om er zo rond zijn vierde jaar op te gaan. Hij is wel al zadelmak gemaakt bij zijn vorige baasje, maar wij vinden drie te jong om al echt mee te rijden, dus daar wachten we gewoon nog even mee!

Foto van onze trots:
Afbeelding

Groeten Ellen

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:32

Ken geen tips geven over bit indoen, anders dan hier al gegeven.
Die van mij wil standaard alles in d'r mond stoppen, dus bit zat er ook zo in, ze moest er wel even over nadenken toen het er niet meer zo uitging.....

Elsje ook al zo'n knap paard, komen hier nogal wat beauty's voorbij, ben benieuwd hoe ze er uit gaan zien als ze meer bespiering krijgen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:35

Mijne heeft een probleem met bit uitdoen juist, hij wil dan z'n hoofd omhoog gooien waardoor het bijna op z'n tanden klapt, heb al wel een halster om z'n nek en hou z'n hoofd vast met m'n andere hand maar toch blijft hij het proberen, wel veel minder als eerst maar toch nog te ver.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:43

liberia schreef:
G_entle: mijn driejarige vond het bit indoen ook eng en raar. Om het op te lossen maakte ik het bakstuk aan de linker zijde los en deed op die manier het bit in zijn mond (snap je hoe ik bedoel). Na een paar keer snapte hij het en nu kan ik het op de "normale" manier doen.


Ja dit doe ik ook, en dat gaat redelijk. Maar de normale manier gaat niet zo lekker. Ik blijf wel even een tijdje zo doorgaan, Totdat ie het hopelijk niet meer spannend vind :)

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:46

Die van mij gaf nergens niks om zadel niet hoofdstel niet ruiter niet. Tot op heden een keurig braaf paard. Eigenlijk te braaf. :P. Hoop dat hij zo blijft maat vrees het ergste.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:48

Elsje, weet je ook hoe die Bazuin zoon heet?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:54

Ja, hij heet Beneficus. Een niet goedgekeurde zoon van Bazuin....

Ken je hem?

Edit: laatste zin toegevoegd!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:56

Nee,..ik zoek hem effe op. Bazuin is Gelders vandaar mijn interesse.

Edit: staat niet op horsetelex.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 22-08-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:57

angelpam schreef:
Die van mij gaf nergens niks om zadel niet hoofdstel niet ruiter niet. Tot op heden een keurig braaf paard. Eigenlijk te braaf. :P. Hoop dat hij zo blijft maat vrees het ergste.


Ik wacht nog steeds op de kapoef!!!
Ja ze bokt wel eens als ze het ergens niet mee eens is, of jolig aan galoppeerd en ja, laatst ging ze ineens out of the blue vanuit galop boem stilstaan en soms sla je ineens rechts of links af, maar
geen echt gekke dingen, gewoon jong.
Ik wacht verder af op de kapoef, hoop dat die er NIET komt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lanouska, SemrushBot en 147 bezoekers