Bijrijders!! Ik snap het niet meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 12:04

Ik vraag een maximaal een kwart van de kosten voor de helft van het paard. Het blijft veel geld, maar ik vind het wel redelijk. Voor niets gaat de zon op en als je ergens op een manege rijdt of een paard huurt, dan kost dat ook geld. Zo werkt het nou eenmaal (vind ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:25

Ik ben 15 jaar en vanaf vorig jaar september tot dit jaar juni een paard gehuurd. daarna kon ik het niet meer betalen. Het was best een moeilijk paard, met een eigen wil, ik ben er dan ook drie keer afgevallen.. maar als je doorzette was ze gewoon een schat!
voor mij was ze al door drie meisjes gehuurd maar die moesten er ook mee stopppen.
toen het laaste meisje was gestopt, en mijn verzorgpony daar was overleden maakte iedereen grapjes, waarom ga jij hem niet huren? of benje nog niet levvensmoe endat soort dingen. maar k ging het toch doen en het was een heel eigenzinnig, maar toch lief paard. In het bos de eerste keer werd ze helemaal gek, en moest ik afstappen, want ze deed er alles aan om me eraf te krijgen..en als dat was gelukt was ze dus echt niet blijven staan! daarna hebben we het met oogkleppen geprobeerd (was eerst ook zo'n grapje!) en dat werkte!! okee, soms ging ze er nog keihard vandoor enzo, maar het ging! dus.. maargoed, ikmoest er toch mee stoppen... Verdrietig nu rijd ik een haflinger, gratis, iedere dag, en k mag er alles mee, alsof t mn eigenpaard is! echt geweldig..maar k mis faith tog nog! dus niet alle bijrijdsters zijn zo!
xxx roos

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:40

Tessebes"]
[quote="PolitieTed"]
[quote="smurf schreef:
Ik zoek nu een verzorgster voor 2 dagen die niet rijdt, alleen wandelt, aandacht geeft en voert....niet te vinden dus!

Begrijp me niet verkeerd, maar dat klinkt nou ook niet écht heel aantrekkelijk. Kun je niets regelen dat je eventuele bijrijdster toch af en toe kan rijden?
[/quote]

Dat klinkt idd niet aantrekkelijk. Persoonlijk zou ik daar bijna voor betaald willen krijgen, maar goed...
[/quote]

waarom niet Verward
rijden is toch niet het belangrijkste...? het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig alleen nog maar een paard willen verzorgen als ze ook mogen rijden.. als je er dan voor moet betalen zou dat wel raar zijn maar ik kan me niet voorstellen dat niemand het leuk vind om gewoon met een paardje te wandelen, poetsen etc.
Toen ik Evita mocht verzorgen (inmiddels mijn eigen pony) kon ik ook alleen wandelen en poetsen omdat ze met een peesblessure stond.. maar dat vond ik geweldig om te doen! en ik zou het zo weer doen als ik geen paard had.
Later toen ik wel mocht rijden hoefde ik daar niks voor te betalen, ik mestte uit en voerde haar dan ook en af en toe nam ik wat lekker mee voor haar of kocht nieuwe spulletjes.

voor de bijrijdster die ik nu heb (is maar voor 1 dagje per week) geld dat eigenlijk hetzelfde, maar als ik zelf ook op stal ben (vaak wel Haha! ) kan ik het uitmesten net zo goed zelf doen.
ik ben trouwens heel blij met haar, ze rijd evita netjes en doet ook geen gevaarlijke dingen enzo.. gelukkig kende ik haar al Haha! volgensmij is het namelijk heeel moeilijk om een lieve en goede bijrijdster te vinden.

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:12

Nou er zijn wel trouwe bijrijders ! Ik wil niet arrogant over komen ofzo maar ik vind mezelf er wel 1! Ik verzorg Andrew dan nog niet zo lang vanaf zomervakantie. Maar ik heb een hele tijd niet kunnen rijden (vanwege spat) en heb je mij toen horen klagen nee ik ben altijd trouw gekomen. Ik vind het nog steeds helemaal geweldig ! Ik geef zoveel om die pony, ik beschouw het als mijn eigen *LOL* !Andrew ik wil je NOOIT meer kwijt ! laf him Lovers ! Ik hoop dat jij ook een betrouwe bijrijder vind, best vervelend voor je! Sterkte ermee Ach gut

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:20

Jeetjuh ik ben het helemaal met Ireentjuh eens! We hebben zeg maar het zelfde mee gemaakt dat je eerst niet kon rijden! Maar het gaat mij ABSOLUUT niet om het rijden! Het gaat mij om het verzorgen van een paard. Waarom is rijden het belangrijkste??

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:08

Ik heb sinds drie maanden een eigen paard en vond vrijwel direct een bijrijdster. Ze is 17 en een echte topper! Ik kan altijd van haar op aan. Ze klaagt niet, mest, voert, rijdt, wandelt of wat dan ook. Ik geef haar af en toe les en dat vindt ze super. Ze betaalt me niets, wat dat vind ik onzin. Ik heb voor een paard gekozen... en ben gewoon superblij met haar. Ik vind ook dat ze Verona (mijn 5-jarige merrie) als haar eigen paard moet beschouwen. Als het haar dag is kom ik zelden. Net als dat ik me nergens mee 'bemoei'. We hebben een schriftje in de kast liggen waarin we schrijven wat we doen en hoe het met mijn paardje gaat. Hartstikke leuk!
Ben zelf ook bijrijder geweest en heb naast goede ook vervelende ervaringen: zeer bemoeizuchte en overbezorgde eigenaars!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:55

Ireentjuh"]
[quote="Tessebes"][quote="PolitieTed"]
[quote="smurf schreef:
Ik zoek nu een verzorgster voor 2 dagen die niet rijdt, alleen wandelt, aandacht geeft en voert....niet te vinden dus!

Begrijp me niet verkeerd, maar dat klinkt nou ook niet écht heel aantrekkelijk. Kun je niets regelen dat je eventuele bijrijdster toch af en toe kan rijden?
[/quote]

Dat klinkt idd niet aantrekkelijk. Persoonlijk zou ik daar bijna voor betaald willen krijgen, maar goed...
[/quote]

waarom niet Verward
rijden is toch niet het belangrijkste...? het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig alleen nog maar een paard willen verzorgen als ze ook mogen rijden.. als je er dan voor moet betalen zou dat wel raar zijn maar ik kan me niet voorstellen dat niemand het leuk vind om gewoon met een paardje te wandelen, poetsen etc.
[/quote]

Ik vind rijden even belangrijk als de verzorging er omheen. Ik heb een fulltime baan en ik wil graag dat beetje vrije tijd wat ik heb leuk invullen. Paardrijden vind ik leuk, dus dat wil ik dan ook graag doen naast de verzorging. Als een paard een blessure heeft, dan is het natuurlijk absoluut geen probleem om daarmee alleen te wandelen en een beetje te poetsen.