veterinair goedkeuren appaloosahengstje NAS

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 08:38

Hallo

Wie heeft er ervaring met het veterinair goed laten keuren van een (appaloosa)hengstje. Ik wil ons hengstje Niels graag veterinair gaan laten keuren, zodat de veulen NAS papieren bij kunnen krijgen. Hij mag niet deelnamen aan de echte hengstenkeuring omdat de afstamming van moederskant onbekend(op papier dan) is....
Toch blijf ik met hem fokken, ik heb dit jaar het eerste merrieveulen van hem, met veel appaloosakenmerken, de moeder is een shetlandpony. Hij was het vorig jaar twee en had hem bij 1 merrie gezet om eens te kijken of het al iets werd, ze was gelijk dragend! Dit jaar heeft ie 4 merries gedekt, dus ben heel benieuwd het volgend jaar.
Dus; wie heeft ervaring met het veterinair (goed) laten keuren van je hengst(je) en wat de kosten daarvan ongeveer zijn.
Ik heb het NAS ook al gevraagd, maar hoor ook graag eigen ervaringen!
Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:29

Als wij hengsten uit Engeland ophalen (welsh) dan worden die in nederland veterinair gekeurd door onze dierenarts. Wij vragen nl. via het engelse stamboek de Lisence aan voor dekkingen. De dierenarts komt dan even en doet bepaalde dingen. De kosten zijn dan ongeveer f. 150.--. dus dat valt wel mee.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 07:08

Dat valt inderdaad wel mee.
Ik geloof dat er ook DNA wordt getest, dat zal wel ietsjes duurder zijn.
Ik heb helaas nog geen mailtje terug van het appaloosastamboek.
In het appaloosanieuws stond alleen dat de kosten van de keuring voor de eigenaar waren, helaas niet hoeveel doe kosten zouden zijn.
Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk (eindbedrag) kost.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Anke

ps bij ons kost bij de dierenarts een klinische keuring 150,- (dat weet ik toevalig wel)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berryz, GoogleAdsense, ogidni, sterregoud, Vagabondo en 32 bezoekers