Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Nynke schreef:Ik woon helaas niet in deze omgeving maar ik heb de website van HCN bekeken, lijkt me ook een erg leuke (en goeie) manege! Ziet er goed uit maar is inderdaad prijzig.
Ruiterclub Pijnacker, paarden en pony's zien er goed uit maar kan niet echt iets wijs worden over de prijs van de lessen (op de site van HCN staat trouwens ook niet de prijs voor een losse les op een manegepaard/pony)
Ypenburg hoeve, als ik het goed begrijp hebben die nog geen binnenbak? Dan kun je dus alleen rijden met goed weer. Hopen dat die binnenbak snel aangelegd is
Een losse les kost daar €12,50, ik ga er vanuit dat dat het goedkoopst is van alle drie, aangezien je niet veel meer maneges ziet die het goedkoper aanbieden.
Ik wens je succes met je zoektocht naar een goeie manege!

? Celiien schreef:Hippisch centrum heeft mn nichtje gereden. Toen er onderling gedeald werd is ze daar meteen weggegaan (en je hoort vaker rare dingen daar).
Ypenburghoebe geen ervaring mee, adverteren wel veel en volgens mij ook een soort handelsstal meteen?
Ruiterclub pijnacker geeft een oud-collega van mij les, van wat ik hoor zijn ze super voor de paarden en gaan deze ook lekker naar buiten in t seizoen.
Tjah war verder in de buurt zit. Iets verder in pijnacker zit de blauw hele vendel, heeft wat meer een doe het zelf gehalte en wordt volgens mij ook verwacht dat je meehelpt met klusjes als je daar les krijgt (vandaar de prijs, relatief goedkoop). Ij zoetermeer moet je sowieso niet naar de balijmanege of zilverster gaan, als je het tenminste over paardenwelzijn hebt. Rc de voorweg in zoetermeer ken ik niet goed genoeg om er wat van te zeggen.
Iets verder maar waar ik relatief goede verhalen over heb gehoord is chardon en prinsenstad, misschien dat een optie?