Caps zijn voor watjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:38

Gewoon iedereen van zijn paard halen die geen cap op heeft! Als wij ons huis hebben verkocht en ons bedrijf gaan opstarten stel ik ook een cap verplicht. Ik zal dan ook een paar fietshelmen aanschaffen voor de mensen die geen cap mee hebben. Wil men geen cap op? Is goed hoor, maar dan ook niet op een paard!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:53

Ok, dan draag ik wel geen cap meer Tong uitsteken

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:00

Jeetje, wat ben jij wakker zeg!!! Hahahahaha, maar je snapt me vast wel!

makker

Berichten: 24
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:48

Nou ik wil je nog wel is horen als je goed op je hoofd valt dan heb je egt een groot probleem...
ik ben er vandaag ook afgevallen met springen en het was maar goed dat ik me cap op hat.. dan maar een watje.. maar wel veilig

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:40

Hihihihihi Haha!
(maar watjes rules) OK dan!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:55

Hihi, maf verhaal! *LOL* Stoere praatjes Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:02

en ik ben dus echt de superstommeling!!!!
5 jaar geleden ben ik van mijn (toenmalige) pony afgevallen en had een schedelbasisbreuk (ik had een cap op!)
je zou dus zeggen dat ik beter zou moeten weten, als ik geen cap op had gehad weet ik niet hoe hetb afgelopen zal zijn.
maar.....op Bonanza draag ik nooit een cap, alleen als ik les heb want dan is het verplicht. Ik heb ook zo'n moderne dus die zit niet eens in de weg.
Ik weet het, ik ben eigenwijs (en dom)
Op elk ander paard waar ik op stap draag ik altijd een cap.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:25

NOU DAN BEN IK MAAR EEN WATJE...STEL JE VALT OP DE STENEN DAN KAN JE MIJ NIET VERTELLEN DAT JE NIX HEBT.......

IK VINDT DAT JE ZELF EEN WATJE BENT ALS JE ER GEENTE OP DOET......JIJ BENT TOG BANG DAT JE VOOR GEK STAAT OFNIE......ALS JIJ STRAX GEHANDICAPT WILT WORDEN EN NIE MEER KAN PAARDRIJDEN MOET JE ZOW DAARGAAN

dit bedoel ik nie booszz maar tis mijn mening

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:28

maar je hoeft toch niet zo te schreeuwen....
schrik me een hoedje

mischien voor iedereen die geen cap draagt een goed voornemen om hem wel op te gaan doen, Slim
maar dan nog moet iedereen het voor zichzelf weten
Laatst bijgewerkt door fluffyfox op 14-12-03 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:28

Ik doe ook lekker mee als watje...ik kan alleen mijn vriend nog steeds niet overhalen om ook een watje te worden

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:30

Gek was ik al, maar nu blijk ik ook nog en watje te zijn Ach gut

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:01

Toen ik mijn vriend voor het eerst ging ontmoeten hadden we afgesproken te gaan paardrijden. Cap voor hem mee genomen.... Wilde hij hem in eerste instantie niet op. Toen heb ik gezegd dat ie dan ook niet op mijn paard kwam, wat hij toch wel jammer vond. Sindsdien rijd hij ook altijd met cap.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:07

nu ik een fijne goed zittende cap heb, waarbij ik bijna niet merk dat ik hem opheb, draag ik hem altijd als ik op een paard stap. daarvoor eigenlijk ook nooit...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:24

Super verhaal... Maar ik ben stoer en geen watje Bloos!

Van mijn casco cap krijg ik vreselijke hoofdpijn dus die zet ik alleen op als het echt nodig is. Voor kerstmis krijg ik een nieuwe cap en dan hoop ik dat het beter gaat, dan zet ik hem ook wel vaker op.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 01:00

super verhaal OK dan! heb het eerste gedeelte 3x gelezen voordat ik besloot toch maar door te lezen en heb toen pas begreep *LOL* ..

Ik was eerst ook zo dat ik zonder cap reed. Tot ik op een stal ging werken waar het verplicht werd. Nu ik m'n bak thuis heb moet ik die cap verplicht op van m'n moeder. Als ze ziet dat ik geen cap op heb, blijft ze net zolang zeuren tot ik hem haal. Ze heeft groot gelijk hoor nu ligt hij al standaard klaar en ik mag zeggen " Ik ben een watje, en ik ben er trots op" OK dan! *LOL* Knipoog

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 01:03

Haha! HaHa, je kunt het mooi brengen!
Ik vind een cap helemaal niks, maarja ik draag 'm wel (buiten de bak) dit omdat de verzekering dat wilt. . Ja, want mocht er nou wat met mij gebeuren en om mij te fiksen zijn er centjes nodig, dan krijg ik die alleen van de verzekering als ik een cap op had Huilen . Maarja het leukste dan is dat je dat nog even moet bewijzen...........

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:45

Okkie1 schreef:
Super verhaal... Maar ik ben stoer en geen watje Bloos!

Van mijn casco cap krijg ik vreselijke hoofdpijn dus die zet ik alleen op als het echt nodig is. Voor kerstmis krijg ik een nieuwe cap en dan hoop ik dat het beter gaat, dan zet ik hem ook wel vaker op.


Jep, heb ik dus ook.
Gister al na die 20 minuten (zowat was het toch?) had ik barstende hoofdpijn.
Thuis meteen aspirine genomen maar eht ging maar niet over.
Terwijl ik van te voren niks had Verward

Ik ga ook eens kijken voor een nieuwe cap.
Zo'n Horka Airstream lijkt mij wel wat, heeft iemand daar ervaring mee?

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:02

Een capje heeft zo zijn voordelen:

a) je krijgt geen koud koppie
b) je hoeft je haren niet te kammen (niemand die ut ziet)
c) je bent verzekerd Schijnheilig

En de veiligheid... Ach das mooi meegenomen Knipoog

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:03

nou dan word ik graag voor watje uithemaakt hoor, als ik daardoor veiliger ben, ik draag altijd een cape, velen op stal doen het niet maar naarmate je ouder word naarmate je toch gaat denken van stel...vroeger moest ik ook altijd stoer doen, hup pet op en springen maar nu denk ik toch, ja maar als dit veiliger is dan toch maar die cape want ik heb ook een kind en een huishouden en een man

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:14

Goed verhaal. Ik rijd ook nooit met cap eigenlijk... Alleen op manege en op 'vreemde' ponies, maar op Amanda eigenlijk nooit. Ik krijg barstende koppijn van die dingen! Ik weet wel dat t verstandig is om die dingen te dragen maar ja blijf eigenwijs hahah

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:33

nou ik weet het niet hoor, veel verschillende meningen zo te zien. Ik denk het volgende: watjes zijn diegenen die geen cap op durven te zetten alleen maar omdat ze denken dat ze dan niet stoer zijn of er raar uit zien.
Denk dat iedereen zelf meot weten of ie een cap draagt of niet. Wel slim om het wel te doen want tegenwoordig ben je niet meer verzekerd als je valt zonder cap en in het ziekenhuis komt (met hoofdletsel natuurlijk he )

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:59

Lijkt dreknek wel....
Nou dan lopen hier heel wat watjes rond inclusief ikzelf.
Ik vind mijn casco helm niet echt lekker zitten, maar liever dat dan .... ja je moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren. Ik rij buiten zelfs met een bodyprotector, terwijl ik toch een superbraaf paard heb!! Maar ik heb ook 3 kinderen waar ik verantwoordelijkheid voor draag.
Groetjes, Jacqueline OK dan!

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:02

Okkie1 schreef:
Super verhaal... Maar ik ben stoer en geen watje

Van mijn casco cap krijg ik vreselijke hoofdpijn dus die zet ik alleen op als het echt nodig is. Voor kerstmis krijg ik een nieuwe cap en dan hoop ik dat het beter gaat, dan zet ik hem ook wel vaker op.


Dat heb ik ook!!!! Doet die fabrikant toch iets niet goed kennelijk Boos!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:14

Ik ben een watje. Heb als ik op het paard zit ALTIJD een cap op. En gelukkig maar. Ben vandaag weer aan het werk nadat ik een week thuis heb gelegen met hersenschudding. TERWIJL ik een cap ophad. Wil dus niet weten hoe ik eruit gezien had zonder..........
Cap is gebroken, maar mijn schedel gelukkig niet.
Happy to be een watje dus.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:17

Na zorgvuldig overleg met de hond van de buren ben ik er achter gekomen dat caps idd voor watjes zijn maar hij maakte me ook wel duidelijk dat hij watjes liever vond dan echte di hards. Dat is dan weer een voordeel.

We zijn ook samen tot de conclusie gekomen dat Watjes er meestal mooier uit zien. Die hebben niet overal van die deuken en die schrammen enzo.

Waar we het ook nog even snel over gehad hebben voor dat hij ging poepen is dat je ook echte watjes hebt. Dat zijn die mensen die altijd hun cap op hebben ook al is er geen paard in de buurt. Daar moesten we allebei erg om lachen.

Na het poepen hebben we nog even verder gekletst maar waarom heeft een paard trouwens geen cap op of geen andere bescherming over zijn rug en zijn buik en zijn kont want wij waren van mening dat een paard af en toe toch ook wel wat besherming kon gebruiken tegen de ruiter.

En zo eindigde we ons verhaal bij de voordeur van de buren ik heb m thuis gebracht en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in de Winter een watje ben dan heb ik nl met mn cap op minder last van de wind en de regen enzo.

Opgelucht over het feit dat ik af en toe een watje ben en af en toe niet stak ik de sleutel in de deur en ging naar binnen.

Haha!