Wat een rare reactie's? Paardrijden is een sport voor ruiter en paard, zielig is het totaal niet. De meeste paarden zijn dol op bewegen onder begeleiding van een ruiter, je dwingt je paard niet. Je vraagt iets en kijkt hoe ver je daar samen in komt.
Als je geen plezier hebt in de paardensport kun je er beter mee stoppen, want bij paardrijden is inzet een van de belangrijkste eigenschappen.
Waarom nou weer temmen en bannen? Als dat haar mening is, who cares? Beetje kinderachtig. Nee het is geen sport als voetbal, de ruiter traint zich zelf maar in bepaalde mate. Je kunt nooit een bepaalde grens over lichamelijk gezien als ruiter. Daarom is het meer een disciplinesport. Ik loop zelf intensief hard en doe aan krachttraining en wissel dit af met racefietsen. Als mensen vragen wat ik het leukste vind kan ik daar geen antwoord op geven omdat het totaal niet dezelfde soort sporten zijn. Hardlopen, krachttraining, racefietsen is meer lichamelijk, geestelijk ook wel, maar voornamelijk lichamelijk. Paardrijden is toch meer discipline kweken.
Hier zetten mensen vaak een nutteloze Engelse uitspraak die kant noch wal raakt.