Paardrijden vaarwel zeggen door een dipje?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CalipsoLover

Paardrijden vaarwel zeggen door een dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 14:01

Op 25 december 2012, kerst dag, kreeg ik Fleur. Het niet altijd even fijne sprookje heeft geen jaar mogen duren. Alle plannen voor onze toekomst van de baan afgevegen toen ik hoorde dat ik Fleur niet mocht houden wegens omstandigheden waarvan de hoofdreden was dat ze echt te wild werd voor mij en ik gewoon vast zat. Fleur was een enorme temprament volle haflinger merrie waarvan als het haar dag niet was, ik het wel mocht vergeten. En jammer genoeg bleef dit zo, en kwam het altijd maar harder terug. Maar dat was niet altijd zo, ik heb zo veel mooie momenten ook met haar meegemaakt en ben haar ongelofelijk dankbaar voor alles. Ik heb veel geleerd van haar, ookal was het met enorm op mijn tanden te bijten. Maar nu druk ik het allemaal wel zachtjes uit, want de tranen lopen na een maand nog als bakstenen van mijn wangen. Fleur was de eerste pony waar ik echt van heb geleerd wat paardrijden betekend en echt een goede band te hebben gehad met een paard. Ik ben echt depressief geweest de laatste weken, ben zelfs enkele dagen niet naar school geweest omdat ik er zo kapot van was. Ik heb of had het gewoon helemaal opgegeven. Zo erg geweest dat ik alles dat mij dee denken aan een paard of Fleur, gewoon heb weggedaan. Al snel had ik door dat dit niet de oplossing was... Iedereen heeft mij zowat geprobeerd om mij er boven op te krijgen, dus na 3 weken ben ik nog eens op de pony van mijn vriendin gekropen en eventjes gereden, maar vond er totaal niks aan en dat heeft het enkel nog erger gemaakt. Was enorm boos op iedereen toen, want bij nog maar een beetje commentaar werd ik al boos... Het stond mij helemaal niet aan dat mensen gingen vragen: ''Nu Fleur weg is, kan je mijn paard rijden.'' Vond ik écht niet leuk, wou dat helemaal niet. Als ik het écht om het paardrijden deed zou ik dat wel doen, maar ik zou die band met een paard heel erg gaan missen. Een nieuw paard zat er niet meer in dacht ik wegens dat wij het financieel ook niet meer breed hebben. Zonder paarden voelde ik me opgesloten in een kooi, kon nergens meer eventjes alles los laten. Dat was na al die jaren echt heel moeilijk voor mij... Dus heeft mijn familie en vrienden maar ingegrepen. Als we genoeg sparen kunnen we een nieuw paard kopen. Maar die hoop zinkt soms toch wel tot op mijn hielen, heb soms dan ongelofelijk het gevoel dat er niks van waar is wat mijn ouder dan zegt, want dan zie ik ze onnuttige dingen kopen en daar word je dus hopeloos van... En heb tot nu toe nog geen paard gevonden dat mij aanstaat.
Ik vind het nog steeds heel zwaar en wou het hier dus eventjes kwijt.

Diallo VW♥

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:08

Ehm, je hebt één paard gehad waar het niet mee lukte, en nu zink je in een bodemloze depressie?
Misschien is het een idee dat paardrijden even te laten zitten, zeker ook in het licht van de niet al te ruime financiele situatie, en eerst eens aan jezelf en je geestelijke toestand te gaan werken? Liefst met professionele hulp.

Just cause you feel it doesn´t mean it´s there.

Pernilla

Re: Paardrijden vaarwel zeggen door een dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:14

Is een paard leasen geen optie? Het kost niet zoveel als een eigen pony, maar je kunt toch een band opbouwen met een pony. Wat je probleem betreft, heb je aan iemand behalve Bokt je hart gelucht?

Tessa ♡
Lykke ♡

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:15

Kun je niet ergens op een stal in de buurt terecht om gewoon eens wat te helpen met de paarden daar?
Niet eens perse rijden, maar gewoon op de grond tussen de paarden zijn.

Wat ervaring opdoen en wie weet waartoe dat leidt?

Dan kun je misschien eerst een tijdje een paard of pony van iemand verzorgen en als je een stal treft met gezellige mensen willen zij je vast helpen om je angsten te overwinnen.

Voordeel is dat je niet de kosten en verantwoording van een eigen paard hebt, maar toch lekker tussen de paarden bezig bent met hulp van anderen.

Dan kun je ook een beetje proeven welk type paard wel of niet bij jou past en dan is het ook wat makkelijker als je later zelf weer wat koopt :)

En je dipje snap ik wel, ik heb een beetje het gevoel dat je met Fleur in het diepe gegooid bent.
Maar zo te lezen heb je echt je best gedaan er wat van te maken, zie het niet als een mislukking maar als een waardevolle les.
Nu helemaal stoppen met de paarden is het weggooien van die waardevolle les en het weggooien van de kans om nog meer te leren.

Succes!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 14:21

Kuggur schreef:
Ehm, je hebt één paard gehad waar het niet mee lukte, en nu zink je in een bodemloze depressie?
Misschien is het een idee dat paardrijden even te laten zitten, zeker ook in het licht van de niet al te ruime financiele situatie, en eerst eens aan jezelf en je geestelijke toestand te gaan werken? Liefst met professionele hulp.

Wel, er komt wel wat meer bij kijken dan dat. Dit is eigenlijk het zoveelste paard dat onder mijn neus word weggeschoven door verschillende redenen (Deze vakantie nog het paard dat ik al sinds veulen af mee bezig ben geweest, getraint en opgeleid ook is verkocht) En nog familie omstandigheden en dan kon ik dit er echt niet meer bij nemen.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 14:24

LBLGypsyCobs schreef:
Kun je niet ergens op een stal in de buurt terecht om gewoon eens wat te helpen met de paarden daar?
Niet eens perse rijden, maar gewoon op de grond tussen de paarden zijn.

Wat ervaring opdoen en wie weet waartoe dat leidt?

Dan kun je misschien eerst een tijdje een paard of pony van iemand verzorgen en als je een stal treft met gezellige mensen willen zij je vast helpen om je angsten te overwinnen.

Voordeel is dat je niet de kosten en verantwoording van een eigen paard hebt, maar toch lekker tussen de paarden bezig bent met hulp van anderen.

Dan kun je ook een beetje proeven welk type paard wel of niet bij jou past en dan is het ook wat makkelijker als je later zelf weer wat koopt :)

En je dipje snap ik wel, ik heb een beetje het gevoel dat je met Fleur in het diepe gegooid bent.
Maar zo te lezen heb je echt je best gedaan er wat van te maken, zie het niet als een mislukking maar als een waardevolle les.
Nu helemaal stoppen met de paarden is het weggooien van die waardevolle les en het weggooien van de kans om nog meer te leren.

Succes!

Is inderdaad wel een goed idee, heeft nog niemand voorgesteld tot nu toe.
Bedankt!

Diallo VW♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie