Creatieve meedenkers gezocht!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floor2222

Creatieve meedenkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 11:51

Ik heb een ambitieus plan wat nogal wat voeten in de aarde heeft. In eerste instantie wil ik daarom ook alleen het plan uitwerken om te kijken wat er haalbaar is.

Het idee is als volgt: een themapark rond het verschijnsel “paard”.

Wat voorop staat is het plezier van mens (met name ook kinderen) en dier. Het op een positieve manier trainen van de paarden zal daarin ook een centrale rol spelen. Het op een educatieve manier bijbrengen aan mensen hoe je op met paarden omgaat en de mensen hierbij actief inzetten. Een kijkje achter de schermen kunnen nemen. Organiseren van diverse workshops.

Wat kun je er doen/beleven?

Kennis maken met een ritje te paard, aangespannen rijden, rijden met een sulky, huifkar, huifbedrijden, een kindertuin waar kinderen ponys kunnen poetsen, versieren, invlechten en een ritje op een pony kunnen maken. Dit alles onder begeleiding van ervaren mensen. Een ruimte waar een groot gedeelte van de dag demonstraties en evt circusoptredens worden gegeven. En een gedeelte dat meer educatief is: de geschiedenis van het paard, het gebruik hiervan. Het voorstellen van de medewerkers en de paarden die meewerken.

Wie wil er meedenken? (niet alleen inhoudelijk maar ook over marketing, accountancy ed)

Wil je meer over mij weten? Kijk dan even bij de informatie bij mijn profiel.

Jaag altijd je dromen na, een ander doet het niet voor je...

laughterline

Re: Creatieve meedenkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:08

En wil je dan echt ergens iets gaan opbouwen? Soortvan attractiepark maar dan alleen maar over paarden? Want mij lijkt me dat het dan veel geld gaat kosten, weet niet of het dan haalbaar is met de omzet(?). Want veel mensen vinden paarden leuk etc, maar veel (helaas :') ) ook niet.

Ik moest eigenlijk meteen aan Slagharen denken. Daar heb je ook een stuk waar je een rondje op een pony kunt maken en ze kan aaien, optredens, etc. Natuurlijk is jouw idee veel uitgebreider hoor. :)

Mij lijkt het een erg leuk initiatief! :D Maar weet niet of het haalbaar is?

Lau

Re: Creatieve meedenkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:14

Leuk idee,
Ik zou het ook combineren met clinics en kennis maken met verschillende takken van de sport. Vaak is dressuur ala anky en springen ala albert zoer.
Maar of het haalbaar is weet ik niet het kost een hoop tijd en geld.

Fotografie: http://www.instagram.com/lauraploegerfotografie
If you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its entire life believing its stupid

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:15

Vraag me inderdaad af naar de omzet.. De doelgroep die paarden leuk vind zal vaak al op een manege rijden of iets met paarden doen. Doelgroep die het niet leuk vind.. Tsja, die komt niet. (Ik zou bijvoorbeeld never naar een insectenpark gaan oid := )
En de doelgroep die het leuk vind, maar niks met paarden doet.. Vraag me af of die bv 20,- euro entree betalen en of een hele dag dan .. teveel is/voldoende om kennis op te doen?
En als de doelgroep die het leuk vind maar er nog niks mee doet misschien te jong is?

Daarnaast denk ik dat bijbehorende goede uitleg bij workshops cruciaal is. Dat de (leken)doelgroep niet denkt na afloop dat ze Monty Roberts zijn of Anky..

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie