Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 16:43

Zoals de titel al zegt, er werd mij gevraagd dat ik mijn bijna twenter die uitgroeit tot een d/e pony wil ruilen voor een sport e pony van 3,5 jaar. Ik ken de mensen en hoe ze er mee omgaan dus ik weet dat mn pony dan echt maar dan ook echt goed terecht komt. Maar ik wil hem ook echt niet kwijt. Mijn vader was meteen enthousiast en zij doen doen! Ik zou het ook heel graag willen, maar ben bang dat ik hem net zoals mn andere paard uit het oog verlies en nooit weer zie.

Mijn vraag is nu doen of niet?
Ik rij op dit moment niet veel omdat ik te groot ben voor onze andere pony.
En toen ze me dit aanbieden kreeg ik wel weer de kriebels om weer de sport in te gaan.

Als dit verkeerd staat, sorry daarvoor !

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:48

Ik zelf zou persoonlijk voor de sport E-pony gaan. Maar dat komt, omdat ik het heel moeilijk vindt om helemaal te stoppen met rijden. Zit toch ergens in m'n hoofd vast en ik heb geprobeerd te stoppen. Een band kun je met elk paard opbouwen dus dat is het probleem niet.
Maar je moet voor je zelf eerst vaststellen wat je belangrijker vindt. Als je dat hebt kunnen doen dan pas kun je beslissen of je een ruil wilt doen.

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:21

Ik ben het eens met Moonlight17. Je moet kijken waar je prioriteiten liggen. Heb je sportambities ? Dan zou ik voor de sport E-pony gaan. Zeker omdat je weet dat je pony dan goed terecht komt, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen. succes met je keuze ! :)

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:28

Ik zou de pony de je al hebt houden, maar ik wil geen wedstrijden gaan rijden. Dus in jouw'n geval zou ik weer voor de e-pony gaan.. En je kent de mensen waar je paardje heen gaat, dus je paard ga je lijkt mij niet uit het oog verliezen! (je kunt altijd een contract sluiten dat als ze je paard later weer kwijt willen, jij het paard als eerste mag kopen)

Je kunt voordat je de beslissing neemt, eerst een proefritje gaan maken op de e-pony. Dan weet je een beetje hoe het paard is, voor het zelfde geld denk je na de proefrit van.. nouja dit is toch niet echt wat ik er van verwacht had.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:30

Ik vraag me af wat deze mensen in jouw pony zien als ze een sportpony om willen ruilen voor een twenter, mogelijkheden?

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:37

xRobin919 schreef:
Ik zou de pony de je al hebt houden, maar ik wil geen wedstrijden gaan rijden. Dus in jouw'n geval zou ik weer voor de e-pony gaan.. En je kent de mensen waar je paardje heen gaat, dus je paard ga je lijkt mij niet uit het oog verliezen! (je kunt altijd een contract sluiten dat als ze je paard later weer kwijt willen, jij het paard als eerste mag kopen)

Je kunt voordat je de beslissing neemt, eerst een proefritje gaan maken op de e-pony. Dan weet je een beetje hoe het paard is, voor het zelfde geld denk je na de proefrit van.. nouja dit is toch niet echt wat ik er van verwacht had.


Hij gaat ook zeker alleen weg met contract, en wil hem eerst 6 weken op proef zodat ik echt weet wat ik onder mijn kont heb. Bedankt voor je reactie!

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:37

bigone schreef:
Ik vraag me af wat deze mensen in jouw pony zien als ze een sportpony om willen ruilen voor een twenter, mogelijkheden?


Ze beleren paarden en verkopen ze weer, daarom denk ik.
En dat is ook juist het probleem waarom ik hem eigenlijk niet durf weg te doen.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:06

Zo komen ze nakkelijk aan een pony die ze straks goed door kunnen verkopen.
Dat kun je zelf ook als je dat zou willen en je wilt je pony juist helemaal niet kwijt. Ik zou het niet doen.
De enigen die er voordeel aan hebben zijn zij.
Tenzij je bv tegen het inrijden opziet ofzo. Maar daarvoor kun je hem ook wel tijdelijk bij hen of anderen brengen.

Damon12

Berichten: 73
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Nieuwehorne

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:12

Misschien kun je eerst even gaan kijken bij die 3.5 jarige? Kijken hoe je die vind.
Verder zou ik zeggen, het scheelt misschien 1,5 jaar...waarom ruilen? Je kan jou twenter vast ook starten in de sport als die ouder en wijzer is.

Ik persoonlijk zou hem niet naar iemand doen die hem sowieso doorverkoopt.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:04

voldoet het paard wat zij in willen ruilen?

zo ja zou je dat paard willen hebben?

Als je je eigen paard weg zou willen doen. Dan zou ik dit paard aan de geïnteresseerden verkopen. Persoonlijk zou ik zelf op zoek gaan naar een geschikt paard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:46

Als je je twenter niet weg wil doen, dan heb je je keuze toch al gemaakt?!

Anoniem

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:47

Je zegt dat hij goed terecht komt, maar ook dat ze paarden kopen en verkopen. Dan weet je daarna toch niet waar die terecht komt? Ik zou m'n pony daar in ieder geval niet naar weg doen, en van ruilen komt huilen.. Je bent niet voor niets voor je huidige paard gevallen.

Anyday

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:08

Waarom willen ze zo graag ruilen? is het eerste wat in mij opkomt..
Heeft jou pony een goede afstamming of goede kwaliteiten waarom ze hem graag willen of mankeert er iets aan de pony die ze in willen ruilen... misschien zie ik spoken hoor.
En daarbij neem ik aan dat je niet voor niets ooit voor deze pony hebt gekozen, maar weeg het in ieder geval goed af allemaal. Succes met je keuze en luister vooral naar je eigen gevoel ;)

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:56

Hmm, ik zou er heel goed over nadenken. Die mensen bieden dit niet voor niets aan.
Omdat zij daar voordeel aanhebben. Ik zou aan jezelf en aan je eigen pony denken.
Je moet dan nog wel even wachten, maar dan heb je wel nog je eigen pony.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:00

Ik zou het niet doen. Je hebt straks een pony waar je op kan rijden en in eerste instantie dacht je er niet aan om hem weg te doen. Dus waarom nu dan wel? Van ruilen komt huilen en bij twijfel niet doen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:11

Ik zou het ook niet doen. Je wilt hem niet uit het oog verliezen maar aangezien je haar dan naar een soort handelaar doet heb je grote kans dat dat wel gebeurt. Je pony kan je wegbrengen voor het beleren en kun je helemaal naar je eigen hand etc zetten. Misschien word je huidige pony ook wel een sportpony? Nu kun je nog niet veel rijden maar dat komt wel weer.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:04

ik denk dat je voor jezelf al een beslissing hebt gemaakt en probeer dan daar bij te blijven :)

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:21

Van ruilen komt huilen... :o

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Moeilijke keuze, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:24

ik zou je bijna twenter houden als je hem echt niet kwijt wil

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:27

Het is heel verleidelijk om voor de sport-E-pony te gaan, maar op mij kom je over dat je je twenter niet kwijt wil. En als je hem ruilt bij iemand die ze africhten en verkopen dan weet je je dat je je twenter uit het oog verliest. En zolang duurt het toch niet voordat je je twenter kunt gaan inrijden. Voordat je het weet is hij 3 en als het goed gaat kun je met hem toch ook de sport in!

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:29

snap het doel aan de andere kant niet. Die ruilen een jong ingereden E pony voor een nog jongere niet ingereden bijna E pony?

Wat is het doel, want die mis ik even.
Of moet je er flink voor bijbetalen?

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:30

Is het die bonte uit je profiel? Leuke pony, zou hem niet wegdoen als je er qua lengte op past.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:31

TAO --> PP

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:31

Ik zou mij afvragen wat er met die e sportpony aan de hand is, schijnbaar is ie niet makkelijk te verkopen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:31

Meestal als iemand zelf aanbiedt om te ruilen zien ze meer potentieel in het andere dier dan in hun eigen. Ik denk dat jouw pony dus de meeste waarde heeft in deze ruil.