Ben jij weleens WOEST op je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:22

MarlindeRooz schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik heb twee shetlanders. Ja dus. :')

Hetzelfde hier, vooral Timmy is echt een etters soms. :')
Een keer zat er een ruitertje op en toen ging hij door zo'n koeien hek heen lopen.
Dat is een hek met spijlen en een V vorm waar een koe het hoofd door heen kan doen.
Meneers stond al met de voorbenen door het hek heen. _-:( _-:(
Hij doet er alles aan om uit de bak te komen. :P


Typisch :)) en ik heb al met vele paarden gereden maar die shjitlanders zijn de enige die me echt boos kunnen krijgen _O- al kan ik daar inmiddels al een beetje om lachen. Maar heb ze beide gekregen toen ze een half jaar oud en hengst waren, dus het opvoeden heb ik zelf moeten doen :+ toen was het nog veel erger :))

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:23

Ja laatst nog dat ik echt WOEST was.
Ik heb voor mijn pony een meisje die haar rijd (8 jaar) En ze zat er zonder zadel op (ik haalde mijn pony net uit de paddock en vroeg ze of ze er op mog wel met cap natuurlijk) Maar toen was ze al aan het kloten dus ik zei dat ze er maar beter even af kon gaan, naja zij wou de pony mee naar de poetsplek nemen, en ineens begint mijn pony helemaal te steigeren en te trappen (er was absoluut niks aan de hand! ) Dus ik pak haar over en ze heeft hem toch wel even gevoelt, ik vond het zielig maarja dat doen we niet! En zeker niet bij meisjes van 8, het is levens gevaarlijk en dat heeft ze gemerkt ook.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:23

Ja hoor, gister nog..
Dachten even een lekker buitenritje te maken, dacht meneer anders over.. Dus dat was meer een 'rodeo' ritje hehe. Uiteindelijk er maar afgesprongen voor het gevaarlijk werd, maar daar was ik wel echt even kwaad over op hem.
Maar toen ie weer rustig met me mee naar huis liep en ik 'm later weer in de paddock zag staan was die boosheid gauw over <3
't Was waarschijnlijk toch m'n eigen schuld, gok te weinig gedaan afgelopen week.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:26

een van de eerste keren dat ik mijn merrie dr staart waste sloeg ze heel vuil naar me precies mis gelukkig maar dat heeft ze geweten.
is ook nooit meer nodig geweest wist meteen dat dat niet de bedoeling was.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:39

Ja, maar meestal duurt dat heel kort en zie ik dan de humor van de situatie in en schiet ik in de lach. Ook niet zo pedagogisch correct trouwens..

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:43

Nee nooit woest op het paard, wel woest op mezelf dat IK zo stom had kunnen zijn.

Anoniem

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:48

Eigenlijk nooit.
Kan wel geïrriteerd raken als ze ongeduldig wordt, geduld is niet haar sterkste punt :') maar moet altijd erg lachen als ze letterlijk staat te stampvoeten van ongeduld!
Gisteren ben ik wel even boos geworden toen ze niet opzij wilde en tegen me in ging duwen, toen heb ik mijn nagels in haar bil gezet..... toen wist ze wel weer wat wijken voor druk was :')

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:50

als hij zn deken alweer (de 4e in een week!) gesloopt heeft, ben ik wit heet haha

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:51

Woest niet, maar soms word ik wel eens erg moe van hem. Als ie zich als 25-jarige voor de zoveelste keer helemaal op zit te naaien om/door andere paarden...... pffffff. Doe es ff normaal en gedraag je naar je leeftijd, denk ik dan ..... 8)7
Laatst bijgewerkt door Devitootje op 01-12-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:51

MisticRider schreef:
als hij zn deken alweer (de 4e in een week!) gesloopt heeft, ben ik wit heet haha


Haha, dat kan ik wel begrijpen. Ik was er al ziek van dat ie z'n winterdeken vorig jaar binnen 2 weken had gesloopt ;(

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:54

Mijn pony is een echte merrie en kan soms verschrikkelijk vervelend doen. Ze bokt makkelijk en meestal vind ik het niet al te erg, dan heeft het een reden. Ze is snel boos op zichzelf als ze wat fout doet bij het springen, een balkje kan ze echt niet hebben, dan krijgen we dus een bok (ben ik het ook niet helemaal mee eens maar goed).
Maar als ze gaat bokken om onder het werk uit te komen kan ik flink kwaad worden. Vooral als het mijn zusje betreft, die kan ze namelijk niet uitzitten en haar ook niet op haar plek zetten. Toen ze dus voor de zoveelste keer m'n zusje eraf had gedonderd was ik op z'n zachts gezegd not amused!

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:55

@Yamcha, heel herkenbaar. Dat doet ie van mij ook, maar dat is nog makkelijk te negeren, daarna gaat ie lopen draaien en als het hem allemaal te veel wordt wil ie ook nog omhoog ........ Die oude gek!
Dan zou ik willen dat ie snapt dat als hij stil staat ik binnen 5 minuten klaar ben, maar als ie zo onrustig loopt te doen, duurt het gauw een kwartier ....... :roll:

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:55

Ik was pas een keer boos toen ponylief door mn vriendin naar de wei werd gebracht. Bij mij sloft ze er altijd achteraan, maar bij haar (helemaal nog niet zo zeker van zichzelf en omgang met paarden) had ze zich opeens in een flits bij de wei omgedraaid en trok ze haar een stuk mee. Toen was ik wel even pissig.. Achteraf bleek gelukkig dat het niet aan haar lag. Net van stal verhuisd en hier gooiden ze er onwijs veel voer in. Oeps!

Woest ben ik echter nooit geweest.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:56

Nee nooit. Toen ik zelf nog een tiener was kon ik wel eens boos worden, maar dat is al weer heel lang geleden. Ik beschik nu al vele jaren over engelen geduld.

sellesob
Berichten: 76
Geregistreerd: 09-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:57

jep, toen ik hem lomgeerde in de buitebak ervandoor rende en toen door het hek heen sprong en vervolgens naar stal rende en al die andere keren dat ie iets gesloopt heeft of zich losrukte

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:00

Nooit woest, maar wel gefrustreerd. Mijn paard is een macho en moet altijd weer laten zien dat hij baas is. Maar hij is nooit gemeen o.i.d naar andere paarden. Maar op dit moment heeft hij een tussenpeesblessure en moet hij rustig aan doen...... Wie verteld hem dat even!! :j :) .
Vorige week liep hij weer kreupel..... Zucht, grrrrrrrr......... Weer twee maanden rust erbij |o

horsetrust2
Berichten: 24
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:01

Ik ben eens overlopen geweest door een breed jong paard met ijzers dat ik moest berijden van de eigenaar. Ik was hier toen heel woest op en dacht nu ga ik haar eens goed laten werken tot dat ze moe zou zijn en deze streken niet meer kon uithalen,maar toen ik wou opstaan lukte dit niet na 3 maanden revalidatie terug erop gereden en dan moest ze werken hoor. Nu heeft ze een nieuw baasje en gaat ze als een springpaard door het leven *\o/*
Groetjes
horstrust2

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:03

Wat een braverikkken hier :).

Ik wordt wel eens woest op mijn paard ja, en helaas lukt het mij niet altijd om het niet aan haar te laten merken en krijgt ze wel eens een schop of een ruk in haar mond.
En weet je, wonder boven wonder snapt ze dan ineens wel dat ze toch écht in de goede galop aan moet galopperen i.p.v. de verkeerde of wat er dan ook is. Hiermee bedoel ik niet dat ik mijn acties op dat moment goedkeur. Ik zou het helemaal anders moeten doen maar gelukkig is dat wat ik doe, ook al is het de verkeerde manier, wel doeltreffend.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat als iets niet lukt hoe ik het wil ik me er ook niet te veel op moet focussen, dan wordt het alleen maar erger. En als ik merk dat het verkeerd gaat is het ooit verstandiger om even een rondje(of wat meer) te stappen en weer verder te gaan als ik tot 10 geteld heb en weer rustig ben. Maar ooit.. Ja dan ga ik net over dat randje heen.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:04

Ik ben wel eens heel hard gebeten in mijn schouder. Toen werd ik ook echt kwaad en heb een flinke mep aan dat paard gegeven. Daarna heeft hij het niet meer gedaan.
Ook ging hij altijd heel lomp op mijn voeten staan, dus toen heb ik een tijdje heel fel mijn personal bubble bewaakt en gelijk deed hij het niet meer.

Volgens mij kan het totaal geen kwaad als je af en toe echt even boos wordt en je grens laat zien. In een kudde zal een paard ook echt niet vriendelijk aan een lagere-rang paard vragen of hij er even bij mag. Het is wel belangrijk dat je het maar heel kort bent. Dus een mep en daarna is het weer goed. En niet de rest van de dag boos blijven.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:05

ulyse schreef:
_Mondy_ schreef:
Dat hangt er vanaf hoe je er mee omgaat ;)
Je woest voelen of woest worden is een heel verschil. Dat hoeft niks met verstand te maken te hebben :j



En dat ben ik niet met je eens. Dieren voelen uitstekend aan wat jouw gemoed toestand is alvorens jij daar ook maar enige handeling aan vebind. En als je dat onderscheidt kunt maken, zul je ook paarden beter begrijpen.


Dat onderscheid kan ik prima maken. Ik reageer er nl hetzelfde op. Als je mijn eerste berichtje ziet kun je dat ook lezen. Mijn reactie was niet woedend, ik voelde mij zo en heb toen een stapje terug gedaan. Woedend is iets wat eem paard niet begrijpt en daardoor wil ik er ook niet naar handelen. Qua begrijpen van mijn paard probeer ik al zo veel mogelijk te doen, wat ik vast niet altijd even goed doe want dat zal vrijwel niemand kunnen. Wij zijn mensen en geen paarden, dus onze instinct uitzetten en volledig paard zijn zal niet lukken.
Dus ja ik vind wel dat er verschil in zit tussen voelen en doen. En ok je moet er wel goed op handelen.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:05

Haha ja hier ook wel eens woest geweest.
Met dingen zoals weinig geduld hebben dat ik de draadjes schuif in het land en dan waar ik bij sta er dwars door heen springen grr!
En mijn lusitano kleuter heeft een keer een flinke hap uit het bankje van mijn sulky genomen toen was ik ook echt kwaad!
Ik liep net even 2 min mijn pony uit te stappen in de bak en meneer loopt er meteen heen terwijl ik achter in ben en doet meteen hap! Ja dan haalt hij wel het bloed onder mijn nagels vandaan.
Maar verder zijn ze best lief hoor haha

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:07

JA! Wanneer paardlief na het wassen in de wasplaats heel zijn witte benen onderpoept terwijl je op wedstrijd moet. Tegenwoordig vlecht ik ook in de wasplaats en dan kan ik elke keer weer zijn benen afspuiten. Maar het is echt een vies varken af en toe.

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:11

Laatst nog, meneer liep steeds voor me uit en werd zó brutaal.. Ik was echt boos dus ben maar gestopt, terug fietsende ook nog een dikke bok, ja Arthur doe maar weer -:(- +

:')

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:12

oh jaa dat ken ik!
ik had een stukje van de wei afgezet met palen en lint, met bakletters erin voor mijn bijrijdstertjes, ik had het die zaterdag nodig, en ik kom de volgende dag, nou waar de helft van de bakletters zijn is mij een raadsel , en het lint lag door de hele wei , 3 palen uit de grond!
Leuk die shets! :D

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:40

TessJazz schreef:
nou waar de helft van de bakletters zijn is mij een raadsel , en het lint lag door de hele wei , 3 palen uit de grond!
Leuk die shets! :D


_O- Zie het echt helemaal voor me!